Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på januar 28, 2013, 08:56:27 AM
Minimum of 40 Children Paralyzed After New Meningitis Vaccine

http://vactruth.com/2013/01/06/paralyzed-after-meningitis-vaccine/

Der er ikke nogen udtalelser fra de involverede organisationer – GAVI, UNICEF og Bill og Melinda Gates Foundation.
Også disse organisationer har været tavse siden tragedien. Meningitis Vaccine projekt (MVP) og WHO.

Why are vaccines being pushed so strongly in a country which lacks clean drinking water and basic sanitation services? UNICEF blames Chad's recurrent outbreaks of disease, including meningitis, on this vital, common-sense need. [8] Why have major organizations spent $571 million on a vaccination project, when wells to provide access to clean drinking water have been constructed for less than $3,000 by the International Committee of the Red Cross?

How can at least 40 children become paralyzed after receiving a vaccine, and no news organizations provide coverage of this disturbing situation? The media has gone completely silent. There appear to be no reports of this incident on any government website.


Minner meg om barnehjemsbarn som i flere tiår var fullstendig rettsløse i Norge. Medisinske eksperimenter ble gjort på mange. De var rett og slett forsøkskaniner. Lab-rotter. Annen tid, samme folk bak. Med noen få, hederlige unntak har dette blitt dysset ned i ettertid, og dette reiser spørsmål om vi i det hele tatt har noen nytte av historien, når ingen vil lære av den, men heller dysse den ned.

Dagsavisen har kastet seg på slettebølgen. Stoff som ikke er politisk korrekt forsvinner som dugg for sol. Klikk på denne linken for å se selv:

http://www.dagsavisen.no/kultur/article347323.ece

Da er det godt at vi har Wayback Machine:

[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]

Forskningsrådet presenterte i 2007 denne saken - Sterilisering og kastrering av tatere, 1934-1977. Les denne presentasjonen. Først ser det ut til at de forsøker gjøre dette til en sak forbundet med nazismens "endelige løsning", men lenger ned i artikkelen står blant annet:

SitatI perioden 1949-70 ble hele 37 prosent av kvinnene ved kolonien sterilisert. Visse forhold tyder på at koloniledelsen spilte en aktiv rolle som pådriver, og at noen av inngrepene ble foretatt under trussel om fratakelse av barn eller at familien ikke ville få støtte til bosetting etter oppholdet ved kolonien dersom kvinnen ikke lot seg sterilisere. En del av disse inngrepene ble foretatt uten søknad og tillatelse fra offentlige myndigheter, selv når grunnlaget for sterilisering ikke var strengt medisinsk.

I en del saker ble det lagt vekt på at vedkommende var av "omstreiferslekt", og at dette kunne forklare både kvinnens påståtte uskikkethet som mor og familiens sosiale og økonomiske kår. I enkelte saker ble slektstilhørighet også brukt til å begrunne en antakelse om at antatt dårlige egenskaper, sosiale som biologiske, kunne nedarves.

Samme forbrytelser nå, og jeg kunne lagt ut en svært lang liste med dokumentasjon, men jeg gjør som jeg pleier å gjøre, oppfordrer folk til å finne ut av dette selv. Det er umulig å forstå det som foregår nå i dag hvis man ikke vil ta historien inn over seg som en faktisk hendelse.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dette innlegget kunne jeg like gjerne lagt inn i Dagens klimalink, for det er så absolutt relevant stoff sett opp mot vårt lands "klimaforskning".

Dette er fra Aftenposten, og en stor takk til dem for å fortelle om dette. Alt er ikke svart angående vårt MSM.

SitatBle forsøkt diktert av departement

Forsøkt styrt. Da SINTEF leverte en rapport om sykefraværet i Norge, fikk forskeren en fire sider lang rettelse fra Arbeids- departementet hvor konklusjonene var endret.Press vanlig. En rekke anerkjente norske forskningsinstitutter blir presset til å skrive under på kontrakter som gir staten alle rettigheter til resultatet, viser Aftenpostens gjennomgåelse.


Det er akkurat blitt 2010. Regjeringen forbereder upopulære tiltak for å få ned sykefraværet. Til det trenger den faglig ammunisjon som blant annet bekrefter at sykefraværet i Norge er høyere enn i andre land. SINTEF-forsker Solveig Osborg Ose får oppdraget med å lage en rapport.

Men konklusjonen i den 35 sider lange rapporten underbygger ikke påstanden om at sykefraværet i Norge er mye høyere enn i andre land.

Forskeren skriver at det «fortsatt er uklart om Norge har svært høyt sykefravær sammenlignet med andre land ...».

Her krever Arbeidsdepartementet at rapporten endres: «Setningen må derfor endres til «Norge har et høyt sykefravær sammenlignet med andre land ».

I et avsnitt i rapporten skriver Ose at oppslagene i mediene om at «Sykefraværet eksploderer» og aldri har vært høyere, rett og slett ikke stemmer. Det avsnittet krever departementet at hun sletter helt.

Departementet nøyer seg ikke med det. Det ene etter det andre vil oppdragsgiveren at forskeren endrer. Departementet liker heller ikke beskrivelsen av dramaet rundt sykelønnsordningen i 2006, da LO-leder Gerd-Liv Valla slo i bordet og krevde at statsminister Jens Stoltenberg gjorde retrett.

«Må bli en nøytral fortelling av hendelsene», skriver departementet, og kommer selv med et forslag til tekst der konfliktene er fjernet.

Velkommen til 1984. Det ser ut til at den historieforfalskningen Klif forsøkte å gjennomføre i forbindelse med IPCC 2007 SPM er regelen, ikke unntaket. Klarer de ikke å få alle forskere til å innrette seg etter Lysenkoisme, omgjør de disse forskernes konklusjoner etter eget forgodtbefinnende.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Fint at du bringer frem dette, Jostemikk. Men jeg er helt sikker på at Departementet (Regjeringen) ble presset til se på dette systemet, og gjøre noe med den type forskningskontrakter. Men hvor jeg skal finne det hen, i "bunken" vet jeg ikke. Det kan ha stått noe om dette i første halvdel av 2012, det ble slått opp i Aftenposten!

Jeg kommer tilbake, dersom det dukker opp noe!      8)

Jostemikk

Flott, ebye! Det ville vært flott å fått lagt fram en dokumentasjon om bedring angående denne galskapen. Det setter den politiske beslutningen om å bevise den menneskeskapte klimakrisa i et utrivelig lys, gjør det ikke? Vi knuges fortsatt under de to monsterbastardene Gro Harlem Brundtland skapte 1990. Det forfalskede "FN"organet Grid Arendal (les: WWF), samt propagandafabrikken CICERO (les: WWF).
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på januar 28, 2013, 14:10:44 PM
Dette innlegget kunne jeg like gjerne lagt inn i Dagens klimalink, for det er så absolutt relevant stoff sett opp mot vårt lands "klimaforskning".

Dette er fra Aftenposten, og en stor takk til dem for å fortelle om dette. Alt er ikke svart angående vårt MSM.

SitatBle forsøkt diktert av departement

Forsøkt styrt. Da SINTEF leverte en rapport om sykefraværet i Norge, fikk forskeren en fire sider lang rettelse fra Arbeids- departementet hvor konklusjonene var endret.Press vanlig. En rekke anerkjente norske forskningsinstitutter blir presset til å skrive under på kontrakter som gir staten alle rettigheter til resultatet, viser Aftenpostens gjennomgåelse.


Det er akkurat blitt 2010. Regjeringen forbereder upopulære tiltak for å få ned sykefraværet. Til det trenger den faglig ammunisjon som blant annet bekrefter at sykefraværet i Norge er høyere enn i andre land. SINTEF-forsker Solveig Osborg Ose får oppdraget med å lage en rapport.

Men konklusjonen i den 35 sider lange rapporten underbygger ikke påstanden om at sykefraværet i Norge er mye høyere enn i andre land.

Forskeren skriver at det «fortsatt er uklart om Norge har svært høyt sykefravær sammenlignet med andre land ...».

Her krever Arbeidsdepartementet at rapporten endres: «Setningen må derfor endres til «Norge har et høyt sykefravær sammenlignet med andre land ».

I et avsnitt i rapporten skriver Ose at oppslagene i mediene om at «Sykefraværet eksploderer» og aldri har vært høyere, rett og slett ikke stemmer. Det avsnittet krever departementet at hun sletter helt.

Departementet nøyer seg ikke med det. Det ene etter det andre vil oppdragsgiveren at forskeren endrer. Departementet liker heller ikke beskrivelsen av dramaet rundt sykelønnsordningen i 2006, da LO-leder Gerd-Liv Valla slo i bordet og krevde at statsminister Jens Stoltenberg gjorde retrett.

«Må bli en nøytral fortelling av hendelsene», skriver departementet, og kommer selv med et forslag til tekst der konfliktene er fjernet.

Velkommen til 1984. Det ser ut til at den historieforfalskningen Klif forsøkte å gjennomføre i forbindelse med IPCC 2007 SPM er regelen, ikke unntaket. Klarer de ikke å få alle forskere til å innrette seg etter Lysenkoisme, omgjør de disse forskernes konklusjoner etter eget forgodtbefinnende.

Det var en oppfølging av episoden:

Staten klipper og limer i forskning
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Staten-klipper-og-limer-i-forskning-5352741.html

Forskning brukes for å legitimere politiske beslutninger. Men forskerne presses inn i kontrakter som gjør at staten har kontroll over resultatet.

Publisert: 17.nov. 2010 10:41 Oppdatert: 12.okt. 2011 20:32


Det er vanskelig å vite hva oppdateringen nesten et år senere består i.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ja, jeg husker det oppslaget med Hallén, og det var flere oppfølgende artikler i Aftenposten.

Her er et treff på søk: "forskningskontrakt" på Forskerforum

Forskningskontrakter godtas lettere

http://www.forskerforum.no/wip4/forskningskontrakter-godtas-lettere/d.epl?id=1170829

med relaterte saker etter artikkelen.

Jostemikk

Verden er ikke bestandig slik vi er lært til å tro. Denne er spesiell:

http://www.vgtv.no/#!/video/60640/her-ber-delfinen-dykkeren-om-hjelp
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Den historien har han nok angret på mange ganger - men det var slik det skjedde - og folk kommer aldri til å glemme det. Hadde han vært et ansvarsfullt menneske hadde han selvsagt straks tatt på seg skylden, og saken hadde vært ute av verden. Kanskje en liten notis i en eller annen avis om uhellet, men ingenting å bebreide noen. Folk med så lav moral burde aldri ta alvorlige avgjørelser. Men i den virkelige verden ender de opp sammen med verdenseliten.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

USA, gjennnom organisasjoner som FBI/CIA tror de har full råderett over verdens land. Denne gangen FBI:

Sitathttp://www.nrk.no/nyheter/verden/1.10894786
Sendte FBI-agenter til Island for å etterforske Wikileaks
Et privatfly med flere FBI-agenter landet i august 2011 på Island for å etterforske varslernettstedet Wikileaks. Regjeringen beordret dem ut av landet i løpet av 24 timer.

Det må ha vært et sjokk - å finne et land som faktisk sa NEI!

På slutten sier Assange:

Sitat– Det er bra at regjeringen satte ned foten da de fikk vite om dette. Jeg tror dere ville gjort det samme i Norge om et fly med FBI-agenter hadde landet på Gardermoen, sier talsmannen.

Jeg er redd for at selv Assange nok kan ta feil ;)

Hurra for Island - det er nok der etterkommerne etter vikingene endte opp. Endte vi opp med husmannsånden?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på februar 01, 2013, 11:49:45 AMHurra for Island - det er nok der etterkommerne etter vikingene endte opp. Endte vi opp med husmannsånden?

Ja. Og en gjeng globalister og antidemokrater som kuppet oss mens de lo seg skakke over hvor lettlurte disse husmennene og -kvinnene var.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Islendingene sendte jo den amerikanske "flybasen" hjem også, for mange år siden. Jeg vet ingen ting om dette, men det kan jo ligge en liten "hukommelse" der.    8)

seoto

Sitat fra: ebye på februar 01, 2013, 16:28:14 PM
Islendingene sendte jo den amerikanske "flybasen" hjem også, for mange år siden. Jeg vet ingen ting om dette, men det kan jo ligge en liten "hukommelse" der.    8)

Den tanken har absolutt streifet meg, ebye. De har nok ikke lyst til å ha på seg åket igjen, og vil vise sin selvstendighet ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Og de har nettopp fått medhold i bankstriden med Nederland?. Så det er klart, de føler nok vikingblodet frese i årene.

Det er et spektakulært land - meget verdt å besøke for de som ikke har vært der. Jeg har vært der 4-5 ganger, i embeds medfør. Varme kilder, jordvarme, kaotisk byggeskikk med ditto fargevalg, sitrusfrukter dyrket i drivhus, utplanting av "trær" for å binde jordsmonnet (hindre/redusere errosjon), skremmende vulkaner, flytende lava. Sist jeg var der fikk du ikke kjøpt drinker på bar, men vodka som du kunne ha i ølet.

Jeg var der i 1981, og gikk på lunken lava, i utkanten av nedfallet fra Hekla, med en SO2-duft av himmelsk natur.    8)

seoto

Sitat fra: ebye på februar 01, 2013, 17:14:26 PM
Og de har nettopp fått medhold i bankstriden med Nederland?. Så det er klart, de føler nok vikingblodet frese i årene.

Det er et spektakulært land - meget verdt å besøke for de som ikke har vært der. Jeg har vært der 4-5 ganger, i embeds medfør. Varme kilder, jordvarme, kaotisk byggeskikk med ditto fargevalg, sitrusfrukter dyrket i drivhus, utplanting av "trær" for å binde jordsmonnet (hindre/redusere errosjon), skremmende vulkaner, flytende lava. Sist jeg var der fikk du ikke kjøpt drinker på bar, men vodka som du kunne ha i ølet.

Jeg var der i 1981, og gikk på lunken lava, i utkanten av nedfallet fra Hekla, med en SO2-duft av himmelsk natur.    8)

Dessverre har jeg bare mellomlandet der, Iceland Air var raskeste veien å fly til Florida. Og så bør man ikke ta med seg snus dersom man drar til Island ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.