Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

seoto

Dette ser jeg på som en ren oppfordring fra SV om å stemme FrP! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: ebye på mars 14, 2013, 13:54:54 PM
Nå er nok like før det svartner for "Nei til CO2-partiet"

SV-lederen: – Tror vi kan overraske mange

http://www.tv2.no/nyheter/politisk/svlederen-tror-vi-kan-overraske-mange-4008244.html

Dette blir uttalt til TV2:

Sitat– Hvis vi får en regjering der Fremskrittspartiet er med, blir vi det første landet i Vest-Europa, så vidt jeg vet, som har åpne klimafornektere i regjering, som sier at klimaproblemet ikke finnes, sier Lysbakken.

Jeg går  ut fra at dette er ment som skremsler.    ;)

Vel vel, et lite parti, opptatt av de små molekyler, i beskjedent antall!    ;D
Nå er det vel like før at SV med Lysbakken og Solhjell i spissen går inn for å merke klimafornekterene med et eget klimafornektermerke i pannen, til skrekk og advarsel.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Jeg har lurt på å ordne med en litt stor pin:

Ja til CO2     8)   

Hva synes du om det, seoto?    :)

seoto

Det synes jeg kan være en fin idé, ebye. Kanskje du kjenner noen som kan trykke den for en noenlunde rimelig penge?
Kanskje en T-skjorte? Vi går jo mot sommer  ;D

Men da bør vi kanskje raske på før noen finner ut at CO2 gjør klimaet kaldere ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg fikk laget en pin, i 4 eks, hos Fotoknutsen en gang. Det var en gave til konas 50-årsdag, med bilde av meg!

Det var vel noe rundt kr. 100. Vi kunne legge ut et bilde her, og la det være opp til hver og en å få laget dette. Hadde vært morsomt å møte en med pin da, midt inne i skauen på tur, langt inne på vidda i herlig driv, eller rett og slett på barkrakken ved siden av. Skal tenke på ideen, og finne noe priser.    8)

Jostemikk

Jeg skal trykke ei T-skjorte. På den skal det stå Fjern all CO2 fra våre politikere...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 15, 2013, 00:08:45 AM
Jeg skal trykke ei T-skjorte. På den skal det stå Fjern all CO2 fra våre politikere...


"Politikere til karbonfri sone"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Amateur2 på mars 06, 2013, 17:21:44 PM
Det er med forferdelse jeg leser at en professor ved NTNU (Knut H. Sørensen) i fullt alvor, skal vi tro artikkelen på forskning.no, hevder at det er et problem for "klimaforskningen" at den blir utsatt for et kritisk søkelys. Den gang jeg livnærte meg som forsker så var det jo nettopp et skarpt og kritisk søkelys man virkelig ønsket på det arbeidet man leverte.
Det er flere som har reagert på intervjuet med Knut Sørensen på forskning.no

Klimaforskningen blir ikke brukt

http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/344199

Nå har Solheim, Jødal og Humlum kommentert dette

Mediene slipper ikke til skeptiske klimastemmer

http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/351280

Og Sørensen slapp til i oppslaget til Morgenbladet 1. mars, om hvor lettskremte klimaforskerne er

http://www.climometrics.org/13mbredd.pdf

I siste avsnitt i:

Vokter sine ord

Det er jo åpenbart at desperasjonen brer om seg. Høsten 2012 uttalte James Hansen at skeptikerne vant mediadebatten.  Det er åpenbart at klimaforskerne og andre akademiske AGW-ere her hjemme tror at mer av det samme hjelper!   ;D

Så feil er det mulig å ta, når troen er sterk.   ;)     ;D       8)

seoto

ebye sa: "om hvor lettskremte klimaforskerne er"

Ja, der er vi muligens ved selve kilden. De var mennesker som lot seg skremme ut over alle grenser, og la all sin tro og tillit i hendene på sine guruer. Det er vel derfor de er ute av stand til å stille kritiske spørsmål ved klimaforskningen, men forsvarer den blindt, og kanskje derfor deres forsøk på forskning ikke bringer dem videre? Jeg sitter med en følelse av at de ikke har lært mye nytt siden den tidlige klimaforskningen ble politisk vedtatt. Kan saken også være, at noen har kommet videre i kunnskap, men ikke tør å si noe om det? Det er ikke lett i kjempe mot det veletablerte ;) I stedet har de blitt enda mer interesserte i å bruke psykologi mot de som tviler på dem. Tvilere må uskadeliggjøres gjennom å latterliggjøres.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg har troen på det

opplyste samveldet.

En dag er vi ved "The Tipping Point", paradigmeskiftet flommer inn over alle klimaforskningsbyggverk. Da vil klimaforskerne ved selvsyn se hvilken skrøpelig grunnmur de har. Med for lite grunnforskning kan det jo aldri bli noen skikkelig grunnmur. Og dessuten, det å temme naturen er det jo ingen som har klart.    ;)     8)

Bebben

Synd at forskning.no ikke har kommentarfelt under Solheim, Jødal og Humlums innlegg.

Hadde de hatt det, ville jeg ha kommentert med følgende ord: - Tiltredes.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Helt enig, Bebben: Tiltredes!    :)

Anmodningen fra redaktør Nina Kristiansen blir patetisk, når hun fjerner kommentarfeltet, med den begrunnelse at hun vil ha en annerledes klimadebatt. Respondenter skal svare med motartikler! Hun har gjentatte ganger blitt gjort oppmerksom på at det er enorm forskjell på noen korte kommentarer og en hel artikkel. Dette skønner hun ikke (vil ikke skjønne), og da blir det slik det er. forskning.no tørker nærmest ut. Det er mer enn fortjenestefullt at Solheim, Gjødal, Humlum publiserer denne "pekefingenen" til Rasmus Benestad på forskning.no. Noe svar fra Benestad på forskning.no får de ikke, det har jo svartnet (blitt svartnatt) for'n Rasmus i forholdet il Nina Kristiansen. Så, han benytter Dagsavisen Nye meninger. Der tar han det fulle ansvaret selv for alt det som legges ut fra hans hode og hånd. Dette er siste svar

Trues den frie forskning? 

som allerede er kommentert her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,904.msg25780.html#msg25780

Og det er som det er sagt, Bebben, er virkelig Rasmus Benestad den rette forsker til å stille dette spørsmålet? Det han antakelig ikke tenker på er at alle de mer eller mindre "håpløse uetiske" utspillene til Rasmus er tapet. Det er ingen tvil om at Klimadebattetikk-CV'n til'n Rasmus vil egne seg godt i den kulørte presse, om der? Nivået på de deler av Rasmus' innlegg som er viet til debattettikk, åpenhet og vitenskapelig dannelse er en lang "histoire tristesse".   ;)     ;D     8)

ebye

Her er et friskt utsagn på SVs landsmøte, referert i Aftenposten (papir) i dag, 16. mars 2013:



Dette er det naturlig nok Lyser'n som har uttalt.

Han har nok trodd at dette skulle skremme delegatene til å være tro mot IPCC-religionen, samt være et skremsel utad.

Men han er avslørt, han er pissredd for å bli avslørt. Det er klart det er livsfarlig å få én som forteller sannheten, sittende i regjeringen. Tenk på en miljøvernministe i den stolen, det hadde vært klimafantastisk!   ;)     ;D      8)

seoto

Uff ja, utfordringer, det er farlig det! Begynner han å synes at han sitter på en litt for spinkel og tørr kvist?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Sitat fra: ebye på mars 16, 2013, 20:09:15 PM
Han har nok trodd at dette skulle skremme delegatene til å være tro mot IPCC-religionen, samt være et skremsel utad.

Men han er avslørt, han er pissredd for å bli avslørt. Det er klart det er livsfarlig å få én som forteller sannheten, sittende i regjeringen. Tenk på en miljøvernministe i den stolen, det hadde vært klimafantastisk!   ;)     ;D      8)

Det er nok motsatt, Norge venter i lengsel på en som er realistisk! Ikke som nå, en "miljøvernminister" som fungerer som propagandaminister for de egentlige politiske agendaene.

Om noe, så fungerer Lysskybakken som skremsel for egen politikk. Noe han viste behendig på sykkel på Lillestrøm idag. Det bør vel kategoriseres som 'ufrivillig komikk'.   :P
No fear for the real men! No hope for the scared!