Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ebye

Jostemikk, takk for rapportlinken.



Jeg skal prøve å motivere Morten Jødal til å se på artsmangfoldet i WWF-bobla. Han er jo biolog og har hatt mange innspill om nettopp artsmangfold. Kanskje han kan bidra til mye realitetsorientering.

Bebben

"Living Planet Index" er en indeks som viser trender i 7.000 forskjellige populasjoner av 10.000 man har data fra. Hva som er kriteriet for å ta med de 7.000 og utelukke 3.000 sies ikke. Men hvis jeg er litt kynisk kan jeg jo gjette på at isbjørnen og vestlandshjorten ikke er med blant de 7.000...

Det som er sikkert, er at hvis tallet 28 % stammer fra denne indeksen, forstår jeg ikke hvordan "trender i populasjonene" uten videre kan tolkes som "reduksjon i biodiversiteten". Det er mulig jeg er litt uinformert på dette området, men vil ikke "folk flest" forstå dette slik at svært mange arter er utryddet?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på mai 15, 2012, 12:53:40 PM
"Living Planet Index" er en indeks som viser trender i 7.000 forskjellige populasjoner av 10.000 man har data fra. Hva som er kriteriet for å ta med de 7.000 og utelukke 3.000 sies ikke. Men hvis jeg er litt kynisk kan jeg jo gjette på at isbjørnen og vestlandshjorten ikke er med blant de 7.000...

Det som er sikkert, er at hvis tallet 28 % stammer fra denne indeksen, forstår jeg ikke hvordan "trender i populasjonene" uten videre kan tolkes som "reduksjon i biodiversiteten". Det er mulig jeg er litt uinformert på dette området, men vil ikke "folk flest" forstå dette slik at svært mange arter er utryddet?

Selvfølgelig vil folk flest forstå det som om livet på jorda er i ferd med å utryddes, Bebben. Det er jo det som er hele hensikten med denne meget uærlige fremstillingen. Men det gjelder å få det i MSM. Helst med krigstyper.

Det hele er kun juks og fanteri. Som du er inne på, så utelates svært mange arter. Jeg antar som deg at dette dreier seg om de som har fått et skikkelig oppsving grunnet klimaskiftet i 1976.

På samme måte kan vi anta at de som havner på lista over arter som er redusert i antall/størrelse etc, er de som fikk en nedtur i forbindelse med det samme klimaskiftet. Humboldtblekkspruten skulle visstnok være på utryddelsens rand. De stakkars få eksemplarene som klamret seg fast til livet var nærmest dverger osv.

Men hva skjedde da klimaet igjen skiftet i 2002? Det ble flere og større blekkspruter i ENSO-land langs kysten av Sør-Amerika. Hva tror du, Bebben? Har de oppdatert skremselslista si slik at denne blekksprutarten har havnet i den midtre eller "glemte" kategorien igjen der den hører hjemme?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Bebben, det skulle jaggu ikke forundre meg, om du tenker nettopp som folk flest, eller omvendt. Det ligger mye klimaspråktolkningspsykologi bak de retoriske grepene eller knepene. Tenk på begrepet klimaendringer. Sier du menneskeskapte klimaendringer mange nok ganger, holder det med klimaendringer etter en stund. Betydningen hos leseren er den samme.   >:(

Jostemikk

Jeg skulle lagt ut denne linken for lenge siden, men hadde tenkt å lage en litt større sak av det. Har ikke fått somla meg til det, så dere får klare dere med linken og det som gjemmer seg bak.

No Frakking Consensus - The World Wakes Up to the World Wildlife Fund

Vi må rett og slett fortelle så mange vi klarer hvilken trussel WWF er. Dette er snakk om alt annet enn en organisasjon som kjemper for naturvern.

Hva har de forresten reddet av natur i vårt land de siste 10 år? Noen forslag? Hindret elver i å bli lagt i rør? Stoppet veisalting langs vassdrag? Reddet gammel skog i Østerdalen fra å bli totalt nedhogd? Arbeidet for å utrydde kanadisk bekkerøye fra vassdrag i Agderfylkene? Fisk som ble satt ut i regi fylkesmannen. Er de på plass for å redde rødlistede arter noe som helst sted i forbindelse med utbygging av "grønn" energi?

WWF dreier seg ikke om noe som helst godt. Det er ikke annet enn en gigantisk svindel, og det dreier seg om alt annet enn naturvern.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

#875
Sitat fra: Jostemikk på mai 15, 2012, 10:46:00 AM
Sitat fra: BorisA på mai 15, 2012, 07:02:48 AMDet MÅÅÅ da for pokker finnes EN redaktør i dette vidstrakte landet som kan rette et kritisk blikk på klima og CO2-fangstgalskapen!
Jeg mener å huske at redaktøren i Agderposten (Gauslå?) hadde en superkritisk klimaartikkel i forbindelse med Climategate I.

Det redaktøren i Agderposten skrev, var det i nett- eller papirutgave, Boris?

Det var ihverfall ikke papirutgaven. Jeg tror jeg det var en link i et innlegg på AD i november / desember 2009.
Det kunne også ha vært en scannet PDF-fil av papirutgaven.
Men redaktøren brukte ganske sterke uttrykk. Hadde vært moro hvis noen nettdetektiver klarte å spa opp denne linken.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Jeg fant i hvertfall denne, og det er rimelig klar tale fra Gauslaa:

http://www.agderposten.no/nyheter/hva-er-klimasannheten-1.7014208
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på mai 15, 2012, 19:13:35 PM
Jeg fant i hvertfall denne, og det er rimelig klar tale fra Gauslaa:

http://www.agderposten.no/nyheter/hva-er-klimasannheten-1.7014208
Det var vel den jeg tenkte på, og jeg fant den selv for ca 60 sekunder siden, men du var først.  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på mai 15, 2012, 19:13:35 PM
Jeg fant i hvertfall denne, og det er rimelig klar tale fra Gauslaa:

http://www.agderposten.no/nyheter/hva-er-klimasannheten-1.7014208
Jeg kunne ikke dy meg, jeg kopierte hele innlegget inn på VGD, og det virker som en rød klut på diverse AGW'ere.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Bra, Boris. Det blir tommeltott av slikt. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Boris,

takk for at du trakk fram igjen denne meget gode artikkelen av Stein Gauslaa fra 2009. Han hadde gjort god reasearch før han skrev det der! Denne artikkelen viser at det fins oppegående mennesker i norsk presse bare de har baller til å vise det også! 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

"Follow the money" - mer og mer morsomt! Jeg erindrer, de ti 000 gangene AGW-erne har sjikanert med "hvor" skeptikerne får sin lønn og driftsmidler. Dette er en liten perle, Jostemikk.   8)

ebye

#883
Sitat fra: BorisA på mai 15, 2012, 20:15:21 PM
Sitat fra: Jostemikk på mai 15, 2012, 19:13:35 PM
Jeg fant i hvertfall denne, og det er rimelig klar tale fra Gauslaa:

http://www.agderposten.no/nyheter/hva-er-klimasannheten-1.7014208
Jeg kunne ikke dy meg, jeg kopierte hele innlegget inn på VGD, og det virker som en rød klut på diverse AGW'ere.

Det er flott at det finnes dyktige bålbrennere, BorisA. Det er det jeg kaller klimatrollkaskade. Igjen og igjen får jeg bekreftet hvofor jeg ikke orker VGD - det er jaggu verre enn AD.   ::)

Amatør1

Sitat fra: ebye på mai 15, 2012, 21:01:58 PM
Dette er en liten perle, Jostemikk.   8)

Det ser mer ut som korrupsjon, spør du meg....!

Er Naturskyddsföreningen medlem av "friends of the earth" som i Norge?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to