Klimarosen 2012

Startet av ebye, januar 12, 2012, 23:25:58 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Støtter Bebbens forslag!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Jeg har allerede stemt på Brekke, men ser gjerne at Hovland kjøres fram i neste runde. En god mann for den allmenne forstand!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: jarlgeir på februar 10, 2012, 18:59:39 PM
Ikke lett det der, både Engene og Brekke fortjener prisen.

Man kan trøste seg med at det er 12 måneder i året, så det blir sikkert en anledning til for å stemme på den andre.

Og så vil jeg gjerne nominere Prof. Fritz Vahrenholt til neste måneds avstemning, på grunn av hans bok og fortsatt deltagelse i klimadebatten i Tyskland.

Forslaget er registrert, jarlgeir.

A propos 12 mnd, det er roser nok til sistemann slukker lyset i IPCC-huset.  ;)

ebye

Sitat fra: Bebben på februar 10, 2012, 21:46:14 PM
En mulig kandidat til neste klimarose er Martin Hovland ved UiB?

SitatAlthough I have been a long-time member of the American Geophysical Union (AGU), I hereby refuse to pay my membership fees. The main problem is the organization's Position Statement on the purported "Human impacts on Climate".
Forslaget er registrert, Bebben.

Slike meldinger, som den på WUWT burde bekymre IPCC, og de nasjonale utvelgerne til nye medlemmer av forfatterkorpset (Klif i Norge).  :-[ Det er urovekkende at ikke ett eneste MSM i Norge omtaler de som sier takk for seg. Har det vært noe oppslag om saken i "På høyden", Bebben?  ;)

Bebben

Så vidt jeg vet ebye, er ikke dette omtalt i På høyden - eller noen andre norske medier.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Avstemningen stenges i morgen, tirsdag - tid for å stemme dersom du ikke allerede har gjort det!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Klimarosen for Februar 2012



tildeles

Pål Brekke, for hans lange og utrettelige kamp for å få inn andre klimafaktorer enn CO2 i debatten her i Norge

ebye

Klimarosen for Mars 2012

Her er mitt forslag på tre kandidater for Klimarosen i mars 2012.

Per Engene: Han har skrevet klimaboken: KLIMAET – Vitskap og politikk (sammen med Göran Tullberg, 2006), og han var initiativtaker til dannelsen av Klimarealistene i 2008.

Onar Åm: Han har skrevet klimaboken: Kampen om klimaet. Til forsvar for menneskeheten. (2007).

Henrik Svensmark: For sitt vitenskapelige arbeid for å forklare dannelse av partikler, som følge av kosmisk stråling.

Jeg oppfordrer alle dere andre til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt være kandidater på månedens liste.

Fritz Varenholt og Martin Hovland er registrert.

Svar her innen 5. mars, deretter kommer det samme opplegget for avstemming som tidligere.



jarlgeir

Jeg foreslår at vi som hovedprinsipp satser på de som er dagsaktuelle og har gjort noe vesentlig siste eller nest sist måned.
Månedens rose bør henge sammen med månedens bragd. Mangler vi noe å ta av fordi lite har skjedd siste måned, kan vi gå tilbake i tid.
It's the sun, stupid!

seoto

Sitat fra: jarlgeir på februar 29, 2012, 01:48:27 AM
Jeg foreslår at vi som hovedprinsipp satser på de som er dagsaktuelle og har gjort noe vesentlig siste eller nest sist måned.
Månedens rose bør henge sammen med månedens bragd. Mangler vi noe å ta av fordi lite har skjedd siste måned, kan vi gå tilbake i tid.

Da er det bare å komme med forslag :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Av interesse for både Klimarosen og Hall of Shame er Scottish Sceptics "John Harrison Award for greatest and worst contribution to climate science"

For 2012 har Peter Gleick allerede vunnet prisen for "Greatest Contribution": Peter Gleick for showing the true nature of climate science - og "Worst Contribution": Peter Gleick for shooting himself in the foot.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

I og med at Gleick fortsatt er blant oss, er han ikke kvalifisert til Darwin Award.

Men hans Heartland-stunt må vel være en av de mest omtalte søknadene, selv om den var mislykket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Mye omtalt. Men jeg er usikker på om han skal i rosebeddet vårt.  :-\

Amatør1

#28
ebye, jeg mente Gleick sendte en søknad til Darwin Awards, men den var mislykket  ;D  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Herved nomineres Dr. Robert Brown, Duke University Physics Department

Begrunnelse:
Why CAGW theory is not "settled science"


Dette er noe av det beste jeg har lest på meget lenge.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to