Klimaskeptiker inn på tinget?

Startet av BorisA, februar 16, 2013, 12:45:22 PM

« forrige - neste »

BorisA

Aftenposten i dag:

Sitat:
Med Heidi Nordby Lunde inn på Stortinget vil Høyre få en erklært liberalist - og sin første klimaskeptiker.

Lengre ned fikk hun følgende spørsmål:
- Er du klimafornekter?
- Klimaet endres, og men en god del av det vi ser er menneskeskapt (hm, helt skeptiker er hun visst ikke!), men ikke alt. Jeg kjøper derfor ikke helt konklusjonen til FNs klimapandel og er svært skeptisk til tiltakene og kostnadene.
Sitat slutt

Skal vi si at det kan være en begynnelse?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Brattbakkallen

BorisA skriver:
SitatSkal vi si at det kan være en begynnelse?

Dette var da ganske så oppløftende å lese!

Kommer det etter hvert flere etter, slik at det hele utvikler seg til et lenge etterlengtet skred?  ::)

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

seoto

Det er jo bloggeren VamPus. Så hun er vel kjent for å ha meninger ;)

VamPus' Verden
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Dette var kanskje en begynnelse, ja. La oss følge med Heidi Nordby Lunde og se hva hun står for. Vi kan jo vurdere å bidra med kunnskap også, dvs. sende henne informasjon eller invitere henne hit til dette forumet.

Det er sterkt ønskelig at temaet blir viktig foran Stortingsvalget, det er faktisk ikke så mye annet som er viktigere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Her er hele artikkelen

Vil gjerne være Høyres bulldog

http://www.climometrics.org/13aphoyr.pdf

Enig med Amatør1, hun er en mulig og interessant mottaker av usensurert klimastoff.   ;)      8)

Amateur2

Sitat fra: BorisA på februar 16, 2013, 12:45:22 PM
Aftenposten i dag:

Sitat:
Med Heidi Nordby Lunde inn på Stortinget vil Høyre få en erklært liberalist - og sin første klimaskeptiker.

Lengre ned fikk hun følgende spørsmål:
- Er du klimafornekter?
- Klimaet endres, og men en god del av det vi ser er menneskeskapt (hm, helt skeptiker er hun visst ikke!), men ikke alt. Jeg kjøper derfor ikke helt konklusjonen til FNs klimapandel og er svært skeptisk til tiltakene og kostnadene.
Sitat slutt

Skal vi si at det kan være en begynnelse?

Når man velger å gå inn i politikken så må man også i vite å sno seg  og ikke provosere for mange for ofte. Da blir man svært kortlivet som politiker.

Jeg tror det er ganske mange politikere på lavere trinn i systemet som egentlig er svært så skeptiske til hele klimahysteriet, men for tiden er det ikke politisk klima for å si det for høyt og for tydelig. Kostnaden er rett og slett for stor. Man mister påvirkningskraft fordi man går på tvers av "konsensus". Dessverre.

Jobben nå blir å få flere til å melde seg på og støtte Heidi Nordby Lunde. Når det blir mange nok som gjør det, så vil det etterhvert bli lettere for dem å kvitte seg med denne delen av utsagnet til Heidi Nordby Lunde

Sitatmen en god del av det vi ser er menneskeskapt
...

og da begynner nok snøballen å rulle og bli større og større, for det er mer enn nok kram klimasnø å ta av ....
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Obelix

Sitat fra: BorisA på februar 16, 2013, 12:45:22 PM
Aftenposten i dag:

Sitat:
Med Heidi Nordby Lunde inn på Stortinget vil Høyre få en erklært liberalist - og sin første klimaskeptiker.

Lengre ned fikk hun følgende spørsmål:
- Er du klimafornekter?
- Klimaet endres, og men en god del av det vi ser er menneskeskapt (hm, helt skeptiker er hun visst ikke!), men ikke alt. Jeg kjøper derfor ikke helt konklusjonen til FNs klimapandel og er svært skeptisk til tiltakene og kostnadene.
Sitat slutt

I en artikkel i Dagsavisen i dag med overskriften "Vil doble bensinavgiften" står det følgende i artikkelen:
"- Min personlige mening er at bensinavgiften som et minimum må dobles, fordi dette vil endre vår forbrukeradferd. Hvis ønsket er at vi skal kjøre mindre bil, må en slik dobling til, sier Lunde. [...] Det kan synes som om hun ikke har tenkt å gå stille i dørene, selv som fersk stortingspolitiker. Det oppsiktsvekkende utspillet om bensinavgiften kom Lunde med da hun deltok i «Dagsnytt 18» på NRK i går. Utgangspunktet var Jostein Gaarders nye bok og en dialog med ham om klimautfordringene verden står overfor.

Lunde sier hun reagerer på at ingen av de politiske partiene, inkludert hennes eget, Høyre, i dag vil ta de grepene som er nødvendige for å avverge klimakrisen. Som for eksempel å doble bensinavgiften. [...]  - Både Høyre og Frp har lenge snakket om at forurenser skal betale, men de tør ikke gå inn for det. De er redde for at en høyere bensinavgift skal komme på toppen av bilavgiftene"


Heidi Nordby Lunde er altså akkurat like villedet som resten av bølingen!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Da blir det som det nesten alltid blir, Obelix. Går man noe nærmere etter i sømmene, blir konklusjonen ofte Det æl ikke gull alt som glimlel.

Det hele minner meg om Australias Julia Gillard. Hun gikk til valg på ikke å innføre CO2-avgift. Hun vant høyst sannsynlig det uhyre jevne valget nettopp på grunn av denne lovnaden. Det første hun gjorde etter å ha kledd på seg statsministerkontoret var å gjøre nøyaktig det motsatte.

Det kunne kanskje blitt en interessant topic om vi lette etter tilsvarende hos våre hjemlige politikere? Jeg antar løgnprosenten er skyhøy. Kanskje like høy som velgernes totale mangel på engasjement?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Jeg hørte på Heidi N Lunde og den ufrivillig komiske posør og plapregås Gaarder i går. Gaarder kan selvsagt ikke tas alvorlig, men Lunde skuffet dessverre også stort:

- Pinlig unnvikende og samtidig maktopportunistisk, endte opp med å være enig i at alarmismen er berettiget, og til dels pinlig mange logisk motstridende argumenter
- Unnlot å arrestere Gaarder på de mest tåpelige påstander som en barneskoleelev kunne reagert på
- Min hodepine er at det er de stokk reaksjonære FrP og Sp som er de eneste partiene som synes å ha et par oppegående folk på klimaproblematikk (herunder at de forstår/sier at det er miljø som er problemet/utfordringen og ikke klima), men all moral om "miljø" vil jo forsvinne for FrP om de kommer i posisjon. Da blir det billig sprit og bensin som blir hjertesakene...
- Så dette er bare håpløst med tanke på å få politikere til å ta et oppgjør med klimaalarmismen

Så dessverre, det er ikke mange politikere som står for noe, og ihvertfall ikke Lunde.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Ja ja, det var den klimaskeptikeren  :'(
Men hun bør i allefall få KLAR tilbakemelding på hva vi synes om en slik pinlig og ynkelig klimanøver.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Obelix

Heidi Nordby Lunde falt igjennom i et direktesendt radio/tv-program. Klart det er lettere for henne når hun eller en journalist kan i ro og mak skrive sine artikler, med mange redigeringsmuligheter.

Jeg lurer på om politikerne generelt er dumme, eller om at de er løgnaktige, dvs, at de tenker på de fiskale avgiftene. Godt mulig at de er både dumme og løgnaktige!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på februar 26, 2013, 11:09:15 AM
Jeg hørte på Heidi N Lunde og den ufrivillig komiske posør og plapregås Gaarder i går. Gaarder kan selvsagt ikke tas alvorlig, men Lunde skuffet dessverre også stort:

- Pinlig unnvikende og samtidig maktopportunistisk, endte opp med å være enig i at alarmismen er berettiget, og til dels pinlig mange logisk motstridende argumenter
- Unnlot å arrestere Gaarder på de mest tåpelige påstander som en barneskoleelev kunne reagert på
- Min hodepine er at det er de stokk reaksjonære FrP og Sp som er de eneste partiene som synes å ha et par oppegående folk på klimaproblematikk (herunder at de forstår/sier at det er miljø som er problemet/utfordringen og ikke klima), men all moral om "miljø" vil jo forsvinne for FrP om de kommer i posisjon. Da blir det billig sprit og bensin som blir hjertesakene...
- Så dette er bare håpløst med tanke på å få politikere til å ta et oppgjør med klimaalarmismen

Så dessverre, det er ikke mange politikere som står for noe, og ihvertfall ikke Lunde.

Kan årsaken til det du nevner om FrP komme av at vi ikke bare har Stoltenberger og Solberger på tinget, men at det også er belastet med en Jensenberger?

Jeg synes det er interessant å lete etter Jensenbergers store hamskifte. Det minner en god del om det som skjedde med Frederic Hauge for mange år siden. Han gjennomgikk, om ikke et hamskifte, så i hvertfall et hampskifte...

Den mest geniale måten å bedrive politikk på topplan må man anta er å ha sine egne godt plassert i opposisjonen. En storartet måte å bygge opp stråmenn på, for deretter å rive dem ned. Folk flest ser ut til å overse makten som finnes i bevisst forvirring.

Selv synes jeg at det er på høyen tid at vårt lands stemmeberettigede begynner å lete etter årsaken til en voksende fortvilelse over likhet, ikke motsetninger, blant vårt lands største politiske partier. Det er jo snart samme hvilket parti vi stemmer på! er noe flere og flere tenker og uttrykker. Hvorfor ikke forsøke finne ut hvorfor det har blitt slik?

Gode sitater kan finnes i de mest usannsynlige settinger. Jeg mener at dette er et godt eksempel:

Ah yes, truth. Funny how everyone is always asking for it but when they get it they don't believe it because it's not the truth they want to hear.
- Helena Cassadine (Såpeskuespiller.)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på februar 26, 2013, 11:27:08 AMGodt mulig at de er både dumme og løgnaktige!

Utvilsomt, men glem ikke at de også finnes i intelligente og løgnaktige utgaver.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Selvsagt finnes det også intelligente og løgnaktige personer. Men, da blir jo spørsmålet dette; Hvor intelligent er det da å bli politiker fremfor å tjene millioner i  f.eks. finansbransjen? Kanskje de intelligente øg løgnaktige politikerne sikrer seg "kick-back" i langt større summer og langt mer fordekt enn den åpenlyse og bagatellmessige "armbånd-saken"? (som egentlig var en "gave-sak")
No fear for the real men! No hope for the scared!