Klimarosen 2012

Startet av ebye, januar 12, 2012, 23:25:58 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på mars 02, 2012, 21:37:00 PM
Herved nomineres Dr. Robert Brown, Duke University Physics Department

Begrunnelse:
Why CAGW theory is not "settled science"


Dette er noe av det beste jeg har lest på meget lenge.

Enig i at dette var et skikkelig godt innlegg A1, men jeg lurer på om vi burde holde oss i fedrelandet.

Jeg nominerer herved Jostemikk til klimarosen for hans innlegg om Pinatubo + hans avsløringer om datadoktorering hoss GISS og ikke minst hos det norske met.no + flere andre interessante innlegg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mars 03, 2012, 00:55:22 AM
Sitat fra: Amatør1 på mars 02, 2012, 21:37:00 PM
Herved nomineres Dr. Robert Brown, Duke University Physics Department

Begrunnelse:
Why CAGW theory is not "settled science"


Dette er noe av det beste jeg har lest på meget lenge.

Enig i at dette var et skikkelig godt innlegg A1, men jeg lurer på om vi burde holde oss i fedrelandet.

Hvorfor det ???


Sitat fra: Bebben
Jeg nominerer herved Jostemikk til klimarosen for hans innlegg om Pinatubo + hans avsløringer om datadoktorering hoss GISS og ikke minst hos det norske met.no + flere andre interessante innlegg.

Godt forslag  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Tja... hvorfor vi bør holde oss i Norge? Kanskje fordi...

1) Vi er en svært liten gruppe personer og bør ikke gjøre oss altfor store tanker om vår innflytelse
2) Vi skriver på norsk og dermed for nordmenn
3) Vi har ingen Lindzen, Christy eller Spencer, for å ta noen, i Norge... hvem skulle det være? Pål Brekke? OK, vi har Humlum og Solheim (han Solheim, ikke han Solheim) og ikke minst Ellestad og ebye, men vi bor tross alt i en "República Bananera Benestadiana" eller Prestrud Parhanoiya, der Jørgen på Randen rir inn i solnedgangen til Klimabananasland... derfor er det viktig å støtte de få, gode stemmene vi har.
Trur eg.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Klimarosen for Mars 2012



tildeles

Per Engene: Han har skrevet klimaboken: KLIMAET – Vitskap og politikk (sammen med Göran Tullberg), og han var initiativtager til dannelsen av Klimarealistene i 2008
.


Bebben

Tilbake i februar, dagen før jeg ble klimaflyktning for en ukes tid, hadde Klimatilsynet en bloggpost som er noe av det beste jeg har lest om den blogg-baserte klimadebatten på norsk, og medias (herunder NRK) behandling av den, Oreskes, bloggerne og hele det prestrudske oppkonstruerte fiendebildet av klimaskepsis. Innlegget er egentlig et brev til NRK og dets Ekko-redaksjon.

De fleste her er sikkert kjent med det alt, men jeg vil foreslå Klimatilsynet for neste klimarose, det blir vel april.

Huskelapp til meg selv (og andre): Når trollene i kommentarfeltene begynner å okke seg om Heartland Institute, oljeindustrien osv., pass på å gi dem en link til dette innlegget, som på en svært klar og konsis måte forteller om noen sentrale realiteter i "klimakrigen" på Internett.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Oioi, takk for den Bebben! Jeg prøver å følge med, men den hadde jeg klart å gå glipp av!

Meget velskrevet lytterbrev/blogginlegg av Klimatilsynet. Jeg støtter Bebbens nominasjon av Klimatilsynet for neste klimarose.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det var en drivende god artikkel fra Klimatilsynet! :)

Her er linken til programmet på NRK:

http://nl.nrk.no/podkast/aps/20062/nrk_ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram_2012-0221-1240_6346542506.mp3

Husk å ta en blodtrykkssenkende pille først! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

#37
Sitat fra: Bebben på mars 16, 2012, 23:25:33 PM
Tilbake i februar, dagen før jeg ble klimaflyktning for en ukes tid, hadde Klimatilsynet en bloggpost som er noe av det beste jeg har lest om den blogg-baserte klimadebatten på norsk, og medias (herunder NRK) behandling av den, Oreskes, bloggerne og hele det prestrudske oppkonstruerte fiendebildet av klimaskepsis. Innlegget er egentlig et brev til NRK og dets Ekko-redaksjon.

De fleste her er sikkert kjent med det alt, men jeg vil foreslå Klimatilsynet for neste klimarose, det blir vel april.

Huskelapp til meg selv (og andre): Når trollene i kommentarfeltene begynner å okke seg om Heartland Institute, oljeindustrien osv., pass på å gi dem en link til dette innlegget, som på en svært klar og konsis måte forteller om noen sentrale realiteter i "klimakrigen" på Internett.

Enig Bebben, virkelig noe av det bedre. Forslaget ditt er registrert (med støttene).

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mars 16, 2012, 23:25:33 PM
Tilbake i februar, dagen før jeg ble klimaflyktning for en ukes tid, hadde Klimatilsynet en bloggpost som er noe av det beste jeg har lest om den blogg-baserte klimadebatten på norsk, og medias (herunder NRK) behandling av den, Oreskes, bloggerne og hele det prestrudske oppkonstruerte fiendebildet av klimaskepsis. Innlegget er egentlig et brev til NRK og dets Ekko-redaksjon.

De fleste her er sikkert kjent med det alt, men jeg vil foreslå Klimatilsynet for neste klimarose, det blir vel april.

Huskelapp til meg selv (og andre): Når trollene i kommentarfeltene begynner å okke seg om Heartland Institute, oljeindustrien osv., pass på å gi dem en link til dette innlegget, som på en svært klar og konsis måte forteller om noen sentrale realiteter i "klimakrigen" på Internett.

Klimatilsynet begynner å bli anerkjent også utenfor landets grenser, og det er jo godt gjort når man skriver på Norsk! Se denne fra Bishop Hill som handler om norsk meta-forskning på Climategate, og der kommentarene viser til Klimatilsynet og kommenterer norsk språk på en fornøyelig måte !  ;D

More learned analysis of Climategate

"Another academic paper on the meaning of CLimategate comes in the shape of this study, by Marianne Ryghaug and Tomas Moe Skjølsvold."

SitatThe very first comment at Klimazwiebel points out that you can't understand the emails without reading The Hockey Stick Illusion, and the rest of the comments are of the same high standard - mostly by non-native English speakers. Incidentally, there's a good review of the Hockey Stick Illusion at
http://klimatilsynet.wordpress.com/
It's in Norwegian, but if you read it aloud in a Geordie accent, you get the gist.
Mar 18, 2012 at 8:44 AM | Unregistered Commentergeoffchambers

Jeg må innrømme at jeg ikke visste hva "Geordie accent" var for noe, så jeg googlet
http://en.wikipedia.org/wiki/Geordie
"Geordie (/ˈdʒɔːdi/) is a regional nickname for a person from the Tyneside[1] region of the north east of England, or the name of the English-language dialect spoken by its inhabitants. Depending on who is using it, the catchment area for the term "Geordie" can be as large as the whole of North East England, or as small as the city of Newcastle upon Tyne."

Eksempler
How To Do A Geordie Accent: http://www.videojug.com/film/how-to-do-a-geordie-accent
Lee Mack (Geordie Accent) : http://www.youtube.com/watch?v=K1zfG9No12Y

Ok, da vet vi hvordan de oppfatter norsk  ;D

Sitat"if you read it aloud in a Geordie accent, you get the gist."

@geoffchambers

oh I did laf, but you really must stop. I laught so much I had to use the last squirt of 'glyceryl trinitrate'
Mar 18, 2012 at 9:42 AM | Unregistered CommenterAnoneumouse

;D  ;D   ;D

Forøvrig står det mye fornuftig i den tråden, og ikke bare festlig tøv om språk! De norske "forskerne" får så hatten passer:

"My point was that there's a lot more wrong with this article than can be attributed to it being written by Nowegians. " - Mar 18, 2012 at 3:08 PM | Unregistered CommenterDon Pablo de la Sierra
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for denne Bishop-linken, Amatør1:) Dette er en særdeles interessant spredning av fagstoff på norsk. Det betyr at våre omtale på dette Forumet (Home), vil bli lest world wide. Og det pirrer stadig tanken om "Norwegian Climate News in Short, in English." Foreløpig kommer jeg ikke lenger enn til pirrigen. Men innslaget ditt er jo svært stimulerende, Amatør1.  ;)

Amatør1

Flott, la det gjerne gå forbi pirringen, ebye  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to


ebye

#42
Klimarosen for April 2012

Her er mitt forslag på tre kandidater for Klimarosen i april 2012.

Ole Henrik Ellestad: For sitt arbeid med å fremme et vitenskapelig syn på klimaendringene, gjennom opptredener i radio- og TV-debatter, mange viktige bidrag i bl.a. Samtiden, og bidrag til å gjøre ClimateGate 1.0 godt kjent i Norge. Han er nyvalgt leder av Klimarealistene.

Onar Åm: Han har skrevet klimaboken: Kampen om klimaet. Til forsvar for menneskeheten. (2007).

Henrik Svensmark: For sitt vitenskapelige arbeid for å forklare dannelse av partikler, som følge av kosmisk stråling.

Jeg oppfordrer alle dere andre til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt være kandidater på månedens liste neste gang.

Forslag må sendes innen 5. april.



ebye

#43
Klimarosen for Mai 2012

Her er mitt forslag på tre kandidater for Klimarosen i mai 2012.

Henrik Svensmark: For sitt vitenskapelige arbeid med å forklare dannelse av partikler, som følge av kosmisk stråling.

Tom V. Segalstad: For sin iherdige vitenskapelige innsats gjennom mange år, for CO2's naturlige liv. Han var reviewer for IPCC, men valgte å trekke seg pga. store uenigheter om det faglige.

Fritz Vahrenholt: Han har skrevet klimaboken: Die kalte Sonne (2011), sammen med Sebastian Lübing.  Vahrenholt har tatt et oppgjør med mange av de feil og svakheter som preger IPCC-arbeidet. Han var tidligere en kjent tysk alarmist, men har nå skiftet side.

Jeg oppfordrer alle dere andre så sterkt jeg kan om å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt være kandidater på månedens liste.

Forslag må sendes innen 6. mai.

Jostemikk

Anthony Watts må vel være en soleklar kandidat? Han har holdt på i flere år nå, og han er stadig like klar på at juksemakerne i klimabransjen må lukes ut.

En annen er Roger Pielke Sr, som standhaftig står på sin post, og forsøker å fortelle verden at alt det andre vi mennesker gjør som påvirker planeten er minst like viktig som påvirkningen fra litt ekstra CO2. Må være en av de mest ryddige personene i hele klimabøtteballetten.

Steve McIntyre har i mange år både radbrukket og latterliggjort statistisk og vitenskapelig metode begått av Michael Mann og flere av hans kolleger. Innsats og dyktighet har vært enestående, og han ble da også kåret til en av de mest innflytelsesrike personer i Canada.

Andrew Montford (Bishop Hill) som gjennom sin bok The Hockey Stick Illusion, gjorde legmannens arbeide for å forstå McIntyres arbeide så mye, mye enklere. Den boka vil bli stående som den bautaen den er i tiår etter at den siste AGW-alarmisten har skrudd av lysene og låst døra etter seg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren