Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

WUWT - New paper: A high-resolution surface mass balance map of Antarctica shows "no significant trend in the 1979–2010 ice sheet"

Stakkars The Team og deres trofaste slitere. Jorda blir kaldere. Havisen rundt Antarktis har økt og økt de siste tiår, og nå er det sannelig kommet ei ny knusende vekt på deres spinkle skuldre. Innlandsisen i Antarktis har ikke minket de siste 30 år.

Hva har de igjen å skremme med nå?


Figure 3. Time series of SMB components, integrated over the ice sheet including ice shelves, for the period 1979–2010 [all
in Gt y1]. Snowfall (black solid line) is shown on the left axis, together with the SMB (bars), the other components are shown on the right axis.

Les om forskjellig bruk av aksene på denne grafen i publikasjonen, som Leif Svaalgard har vært så vennlig å legge ut på sitt domene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

FAKEGATE aka PROTOCOLS OF THE ELDERS OF HEARTLAND:

Det går mot oppklaring: Peter Gleick har delvis tilstått, dvs han har bekreftet at det var han som ringte Heartland og utgav seg for et styremedlem. Pussig nok har han ikke tilstått at det var ham som skrev strategidokumentet.
Tilståelsen står i Gleicks spalte i Huffington Post, og av en eller annen merkelig grunn er det stengt for kommentarmuligheter :p
http://www.huffingtonpost.com/peter-h-gleick/-the-origin-of-the-heartl_b_1289669.html

Revkin har slått det stort opp i sin spalte i New York Times
http://dotearth.blogs.nytimes.com/2012/02/20/peter-gleick-admits-to-deception-in-obtaining-heartland-climate-files/

Dette kommer nok til å være overalt i løpet av noen timer.
Så får vi se om Gleick også tilstår selve strategidokumentet, han skulle være hovedmistenkt der også hvis ikke andre melder seg frivillig

;D
;) 8)
It's the sun, stupid!

ebye

Sitat fra: jarlgeir på februar 21, 2012, 05:07:24 AM
FAKEGATE aka PROTOCOLS OF THE ELDERS OF HEARTLAND:

Det går mot oppklaring: Peter Gleick har delvis tilstått, dvs han har bekreftet at det var han som ringte Heartland og utgav seg for et styremedlem. Pussig nok har han ikke tilstått at det var ham som skrev strategidokumentet.
Tilståelsen står i Gleicks spalte i Huffington Post, og av en eller annen merkelig grunn er det stengt for kommentarmuligheter :p
http://www.huffingtonpost.com/peter-h-gleick/-the-origin-of-the-heartl_b_1289669.html

Revkin har slått det stort opp i sin spalte i New York Times
http://dotearth.blogs.nytimes.com/2012/02/20/peter-gleick-admits-to-deception-in-obtaining-heartland-climate-files/

Dette kommer nok til å være overalt i løpet av noen timer.
Så får vi se om Gleick også tilstår selve strategidokumentet, han skulle være hovedmistenkt der også hvis ikke andre melder seg frivillig

;D
;) 8)

Nå har tilståelsen dukket opp i Ecocentric også

http://ecocentric.blogs.time.com/2012/02/20/climate-expert-peter-gleick-admits-deception-in-obtaining-heartland-institute-papers/

Jeg legger dette inn i Heartland-tråden, så vi kan få med alle på diskusjonen.  8)

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det kan jo bare bety at de ikke tror på likestilling, men at kvinner er naive og mye lettere å få til å godta hva som helst  >:(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Sitat fra: Jostemikk på februar 22, 2012, 19:21:51 PM
Er dette mulig?

Nå begynte jeg nesten å grine....er det slik vi vil bruke overskuddet fra de slitne, ærlige hender i vårt næringsliv?
Skal dette bli den nye forvaltningsorden:

"Ta inn penga på CO2-avgift - ta deretter de samme penga og kjør seminar på kvinnelige lederes betydning for CO2-utslipp...."

Og husk: dytt han overærlige forskerjæver'n - som prøver å skape uro rundt detta her - lengst inn i skapet for folk som ikke har skjønt Den Nye Tid"
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Det ER så mye merkelig surr og uforståelige fjollerier i klimaets navn at jeg nesten ler meg skakk.

Hva blir det neste?

- Klimaendringer inn i lønnsforhandlingene
- Klima og lønnsomhet
- Klima og møbelsnekring
- Klimaendringer og matlaging
etc. etc
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Så til noe langt triveligere. Roger Pielke Seniors avsindige slakt av Kevin Trenberth, John Abraham, og Peter Gleick.

Takk skal du ha, Pilke. Du viser med all tydelighet hvem som er den akademiske hedersmann, og hvem som burde sittet som styreleder av etiske forskningsråd.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Luboš Motl er ikke særlig glad i klimahysteriet i Europa. Denne gangen gjelder det karbonskatt på flyturer.

SitatEU airline carbon tax: contries rally

EU bureaucrats who are totally detached from the reality have invented an insane carbon trading scheme, the ETS, and they attempted to incorporate the global airline industry into this scheme. Every flight arriving to a EU airport has to pay for CO2 emitted on every mile, whether or not it was above the EU territory.

It is not clear whether someone has already paid this ransom but it has been a law since January 2012.

[...]

These unelected loons are ready to start a trade war with the rest of the world. For their psedoscientific delusions and unjustifiable hatred towards CO2, the gas we call life, they're ready to sacrifice your wealth, your freedom, your safety, and maybe even your life. They have to be stopped.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Vi skremmer tydeligvis vettet at disse stakkars menneskene som ofrer alt for å redde verden. Stakkars mennesker, tenk å ende opp som ofre.

Attacks paid for by big business are 'driving science into a dark era'

Researchers attending one of the world's major academic conferences 'are scared to death of the anti-science lobby'

She [Nina Fedoroff, the president of AAAS] confessed that she was now "scared to death" by the anti-science movement that was spreading, uncontrolled, across the US and the rest of the western world.

"We are sliding back into a dark era," she said. "And there seems little we can do about it. I am profoundly depressed at just how difficult it has become merely to get a realistic conversation started on issues such as climate change or genetically modified organisms."


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 23, 2012, 13:03:36 PM
She [Nina Fedoroff, the president of AAAS] confessed that she was now "scared to death" by the anti-science movement that was spreading, uncontrolled, across the US and the rest of the western world.

"We are sliding back into a dark era," she said. "And there seems little we can do about it. I am profoundly depressed at just how difficult it has become merely to get a realistic conversation started on issues such as climate change ..."[/i]

Take a look in the mirror, and you will find the cause of this problem

En ting er fullstendig entydig: Disse folkene synes å være rimelig gode til å karakterisere debattsituasjonen. Av en eller annen "merkelig grunn" synes de å ha store "problemer" med å plassere disse karakteristikkene der de hører hjemme. Slik jeg leser det, er dette et tegn på at at det ikke er manglende analytiske evner det handler om, men heller en tvers igjennom falsk projeksjon av egne handlinger over på skeptikersiden.

Dette ser vi igjen og igjen, og det er alt annet enn vakkert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

#416
Cowboyer på mini hester.   Nå får jeg artige bilder i hodet ;D ;D ;D

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.8009604
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Det jeg ikke helt forstår med den saken der, er at de påstår at en hesterase krympet da det var varmere. Hvordan kan dette ha seg? De har jo aldri vært varmere enn nå, og både mennesker og hester holder på storleiken med overlegen eleganse. Kan dette ha med IPCC-konsensus' varmekulde får dyr til å frysebrenne? ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Dette er i det minste seriøs forskning, det er slått opp på forskning.no også  ;D

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314509

samme journalist.

Og morsomt nok, der er det en i kommentarfeltet som har kalt det forskervrøvl!  ;)

BorisA

Sitat fra: ebye på februar 24, 2012, 14:53:28 PM
Dette er i det minste seriøs forskning, det er slått opp på forskning.no også  ;D

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314509

samme journalist.

Og morsomt nok, der er det en i kommentarfeltet som har kalt det forskervrøvl!  ;)
La merke til at artikkelforfatteren tok et ørlite forbehold.
Han skrev: "DERSOM den globale oppvarmingen fortsetter".
Ellers så ble jeg litt provosert over en av lesekommentarene, hvor det ble ytret ønske om at innlegget til Sivert Sæterbø burde bli slettet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.