Alt har sin ende - forumet stenges

Startet av Jostemikk, juni 23, 2014, 20:35:26 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Nå vil jeg få lov å rette en avsluttende takk til dere - ingen nevnt og ingen glemt - som tok den knallharde jobben med å bygge opp dette forumet til å bli en viktig stemme i dagens klimadebatt. Innsatsen er sett og grundig verdsatt av alle med IQ over skonummeret!

Når norsk kritisk klimahistorie en gang skal skrives, vil de omfattende debattene og avdekkingene av viktige forhold her på forumet stå sentralt, da dette forumet til forskjell fra de vanlige debattforaene har vært bygd opp langs et ideal om lengre og faglig argumenterende og konsistente innlegg.

Vi ser derfor at mange tidligere anonyme lesere på forumet dukker opp når stengingen nærmer seg og forteller at de har lært mye her inne, og håper de fortsatt kan ha en slik kanal.

Det samme tror jeg gjelder for oss som har vært mer aktive med bidrag; vi har utviklet oss i takt med forumet, og fått lov til det:

Mange viktige klimadebattanter har lenge snart bare hatt dette forumet som åpning for å komme til orde, da klimamakta har ryddet veldig rent for opposisjon i borgerpressen gjennom mange år nå.

Noen av oss har derfor opprettet det nye forumet http://klimadebatt.com/forum/index.php der alle som har sunne og kritiske interesser rundt klimaspørsmålene er hjertelig velkomne til å delta både passivt og aktivt!

Takk til alle for en fantastisk tid på dette forumet - nå håper vi å skape noe nytt og bra på klimadebatt.com i stedet  8)

Mvh Telehiv (Tele blant venner)


   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Takk til de som tok seg tid til å komme med trivelige kommentarer nå på tampen. Det har vært en lærerik ferd på Klimaforskning. På godt og vondt, men mest godt. Det som er fint å se nå er at de største ressursene tar over på det nye forumet. Det borger for at kvaliteten blir videreført, og at det vil bli gitt muligheter for krass, men saklig kritikk av et av de styggeste symbolene på det som er galt med dagens samfunn. Klimabløffen er verre enn en bløff. Det er en gigantisk svindel fra A til Å. Jeg vet ikke om det er mulig å kle keiserens nye klær av noe som helst, men er det mulig, håper og tror jeg Klimadebatt vil være stedet det skjer her i landet.

Mitt beste råd etter mange år som deltaker i samfunnsdebatten er at dere bør slå knallhardt ned på ikke-argumenterende ordkløyvere. Vær ti ganger strengere med modereringen enn vi har vært her.

Lykke til til dere alle!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#47
Det er med litt sorg i sjela at jeg nå ser på klokka, og gruer meg til stengningen. Som nevnt vil nettsiden fortsette å være tilgjengelig, men medlemmene vil ikke kunne skrive innlegg.

Jeg vil takke alle som har bidratt med å gjøre forumet så interessant og mangfoldig som det har blitt, og vært med på å skaffe oss en så stor lesermasse. Noen har gjort en helt enestående jobb med mange og viktige innlegg, mens andre har vært mer passive lesere. En stor takk går til Amatør1 som sa seg villig til å være administrator, og det har vært en stor glede å arbeide sammen med ham. Det er farlig å begynne å takke noen, men jeg må allikevel si tusen takk til Telehiv og Okular for deres store innsats - og også til andre positive bidragsytere :) Ikke minst takker jeg Jostemikk for disse 3 årene der vi har samarbeidet om forumet uten altfor store bruduljer ;)

En stor takk også til dere som har tatt dere tid til å takke for tiden på forumet - det setter jeg virkelig pris på :)

Helt til slutt vil jeg ønske alle lykke til på det nye klimaforumet, http://www.klimadebatt.com/forum/index.php
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Mange gruer seg til dette, seoto. Man føler det som å miste en arm. Grunnen er at forumet har vært en enestående kanal for åpenhet og fri tenkning, i et samfunn preget av autoritære strømninger og sneversynthet. Jeg er takknemlig for å ha fått lov til å være med, og håper at vi møtes igjen med det første!

Takk til alle som var med, uansett metode eller bidragets størrelse.

--
The sound you hear is George Orwell saying "I told you so".
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to