Andrew Montford (Bishop Hill) med ny bok

Startet av Amatør1, januar 17, 2012, 23:58:31 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Ifølge en smule "inside information" (ikke så veldig inside, egentlig) så kommer Andrew Montford med en ny bok om ikke lenge. Han sier:

SitatI have finally completed the closing chapter of the new book. This has been a huge headache for me since it is hard to say something other than "OMG". However, eventually inspiration struck and I have pulled together what I think are some useful conclusions.

Interessant, han utgir bok like etter hver Climategate  8)  Skal bli interessant å lese den, med tanke på hvor forhatt The Hockey Stick Illusion var blant AGW-erne.  :D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Vil tro dette blir en ny klassiker.
Det passer med litt ny tenkning nå, for det begynner å bli mye repetisjon i debattene både hos AGW-evangelistene og AGW-skeptikerne nå.
Jeg begynte å kjede meg såpass at jeg la ut noen snubletråder om de store bakspillende aktørene (Bilderbergerne, CFR, og Trilateral Commission), i håp om at noen ville plukke dem opp.
Men det har vel vært for mange ekte konspiratoriske new age-romantikere på den banen allerede, slik at nøytrale innspill fra sånne som meg havner i samme suckers-kategori. Jaja, hadde folk visst hva de går glipp av på den banen, jfr. alle som lurer på hvordan klimagalskapen har kunnet gå så langt som den har gjort 8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Jeg gleder meg til den nye boka til Montford kommer, Amatør1 ;)

Tele, det er ingen fare for at jeg ikke kunnet gått videre med det du dro i gang. Jeg er imidlertid litt halvredd for å gjøre det akkurat nå, for det har vært så mye å gjøre i forumsbakgrunnen, samt at hvis jeg begynner, er det ikke sikkert jeg klarer å slutte med det første.

Jeg har fjorten hektoliter med påfyll til deg, men jeg må vente litt. Manne meg opp, trekke pusten dypt, og så... ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#3
Joste,

hehe, kanskje er det best at vi lar den saken ligge og fortsetter å spisse oss mot det klimatologiske og være mest mulig korrekte klimafaglig (selv om vi vet mye om skitten bak AGW-klakkørene) - la oss ikke bli satt i bås med alt fra kristenkonservative amerikanske gærninger av Tea Party-typen til abortmotstandere og andre hestefrelsere.
Konsensustrollene bør ikke slippe av klimakroken vår nå....det er bare at jeg blir så lei av å gå og sparke småstein og vente på at Arktis skal fryse enda mer til (slik jeg gikk og sparket småstein og ventet på varmen i 1976 - men at det skulle bli så misbrukt - DET visste jeg ikke, det vil jeg tilstå først som sist)...mens nettsted etter nettsted forsøples ned av alarmistiske kvasipåstander ut fra hva man tror man vet.

Vi som vet, får holde ut - det er nok bare jevn tilfrysing av Arktis i årene framover som vil nytte skal man slå et lite hull i galskapen. Hvis det hjelper da?, her er jo så mye prestisje og misligholdte lån involvert at bombeflyene kanskje snart kommer fram igjen....? Stakkars Iran.... 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Telehiv

#4
Siden vi er på Climategate 2.0-tråden: Tom Nelson fortsetter ufortrødent med å analysere 2.0-mailer, og mye kommer for dagen.
Av de mer patetiske er denne: Phil Jones bekymer seg litt i email 2252 for at det skal bli alment kjent at han diskret har hentet penger i 25 år fra et visst sted som har en lei tendens til å følge etter deg dersom de til slutt oppdager at de er blitt lurt (kongressen):

http://tomnelson.blogspot.com/2012/01/email-2252-july-2005-phil-jones-hope-i.html

http://di2.nu/foia/foia2011/mail/2252.txt
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Bishop-Hill: A reader survey

"I've now finished the new book - a history of Climategate and the inquiries. I'm in the process of sending it out to various people for review."

Yes! Oppfølger til Hockey Stick Illusion. Den ser jeg fram til! Sommerlektyre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Telehiv skriver:

"hehe, kanskje er det best at vi lar den saken ligge og fortsetter å spisse oss mot det klimatologiske og være mest mulig korrekte klimafaglig (selv om vi vet mye om skitten bak AGW-klakkørene) - la oss ikke bli satt i bås med alt fra kristenkonservative amerikanske gærninger av Tea Party-typen til abortmotstandere og andre hestefrelsere."

Det er nok av grønne skrullinger der ute, la oss holde oss mest mulig til det klimafaglige, og lar de andre heller få monopol på alt fra Ufoer til konspirasjonsteorier.

Vær så snill

Vi ha jo i tilegg til vitenskapen på vår side også følgende:

Økonomisk egeninteresse (sugerør i statskassen) forklarer svært mye

Inkompetanse er en svært mye bedre forklaring enn konspirasjon.
Og vil ikke ca 95% av Norges befolkning assosiere begrepet inkompetanse automatisk med banden av SV-ere i regjerig og på storting?

Man skal ikke si nei til gratis drahjelp vel?

It's the sun, stupid!