Gode kommentarer fra klimadebatter

Startet av Bebben, august 18, 2011, 01:36:41 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Den var artig akkurat denne, men rent generelt er det meget vanskelig å skille den ene dumheten fra den andre der i gården. Det sier seg selv at ingen mennesker i dette land med såpass skriveferdigheter som han har, kan være i nærheten av å være så dum.

Ergo er det ikke klimadiskusjon han holder på med. Det dreier seg om noe helt annet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

SitatErgo er det ikke klimadiskusjon han holder på med. Det dreier seg om noe helt annet.

Her er jeg 400 prosent enig, Jostemikk.

Jeg skrev akkurat denne kommentaren:

SitatSelvfølgelig er det uten interesse til stadighet å drive her til stadighet og påpeke dine stråmenn, logiske kortslutninger, nedrige personangrep og mangel på alminnelig dannelse, alt i klimapropagandaens tjeneste.

Jeg gjør det bare for underholdningens skyld, jeg. De som har et ektefølt ønske om å søke kunnskap, klarer å finne den likevel.

God helg! (to whom it may concern...)

ettersom jeg tenker at du og jeg neppe kan være alene å se at Klimsirkus ikke opptrer som en "debattant" i vanlig forstand.

Du kan ta ham på faktafeil og logiske kortslutninger arrestere ham for ekle personangrep osv. osv. men det preller av som vann på gåsa - hans debatteknikk er å late som du ikke har sagt noe.

Sånn sett merker jeg at jeg begynner å gå litt lei av dette tøvet, men det ser ut til at det har kommet til enkelte andre i det siste på VGD, tipper at noen av dem også var på AD. Så kanskje det kan bli litt mer OK der etter hvert.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Bra svar, Bebben! ;)

Problemet på VG er det samme som det var på AD, forskning.no, og andre steder. Det er bare IPCC-kritikerne som vil debattere. De andre gjør bare det de kan for å ødelegge debatten. Jeg tviler MEGET sterkt på at særlig mange av dem er kverulanter drevet av egne motiv. Det finnes jo unntak. Trondhjem er nok seg selv meget lik. Det samme kan vel sies om Marstrander. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Bebben har vel ukas klimakommentar? Da Klimasirkuset skrev "Min påstand er at lokal temperatur varierer mer enn det globale gjennomsnittet (spesielt i Arktis) - har du funnet observasjoner som viser noe annet?", svarte Bebben:

Bevares. Du har gjort den sensasjonelle oppdagelse at enkeltverdier avviker fra det gjennomsnittet som er regnet ut for dem.

Vi får håpe du blir innstilt til Nobelprisen for dette.


;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

"fcuk*" har vel muligens ikke utmerket seg med de mest dypsindige innleggene på VGD.

Men jeg synes dette var relativt bra:

SitatJesus Kristiansen, har ikke lest så mye negativt doom and gloom noen ganger.

I følge leserne til JR, så er vi forlengst forbi "the tipping point", og det handler stort sett bare om hvor fort vi kommer til helvete.

De folka der kommer til å dø bitre, deprimerte og skuffet - skuffet over at det ikke har gått til helvete når de går bort.

Det skal innrømmes at det ikke er så saklig at det gjør noe, men mon tro om han ikke har et aldri så lite poeng?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Han har et meget godt poeng, og det er nok ingen fare for at det ikke går til h..vete med de verste AGW-alarmistene. Det gjør det i det øyeblikk det blir allment godtatt at resten av oss ikke gjør det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Maurizio Morabito på Climate Audit:

SitatThe rule is: the MWP happened everywhere, so it was a local phenomenon. AGW is instead happening nowhere (in particular), so it's a global phenomenon. Easy.

;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Hvordan kan du som spyr ut CO2 gå å legge deg i din seng om kvelden,
når du ikke vet om du våkner opp til en vanlig dag, eller våkner opp i klimahelvetet!

Fritt etter Ole Hallesby
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

I debatten om Telegraph-artikkelen (og Aftenposten-artikkelen) om Himalaya, kommentert her i tråden "dagens klimalink", gjelder det å sette ting inn i sin rette sammenheng (som alle andre steder, selvfølgelig).

Om den var aldri så feil, ble Klimapanelets Nobel-prisvinnende galimatias om Himalaya brukt for alt det den var verd av enkelte politikere forut for København-møtet i 2009. Sånn sett var det jo greit nok å endelig innrømme feilen etterpå - når den hadde tjent sin hensikt, som var å skaffe "argumenter" for bestemte politiske handlinger. 

I denne forbindelse skriver Richard Drake følgende i en kommentar på Bishop Hill:

SitatDoug McNeall asks the Bish for:


SitatGood evidence that the IPCC process was deliberately corrupted, rather than the paragraph being the result of an honest error.

Evidence that this kind of error is repeated elsewhere in the IPCC reports - as it surely would be if there were an important structural problem.


I'll interject that the key evidence is not how many times this extreme claim was made in IPCC reports but the extraordinary use made of the claim by politicians of the highest level, culminating in the speech of Gordon Brown to the Major Economies Forum in London in October 2009 , as detailed above. Who on earth put the UK prime minister up to that, picking this one rogue paragraph out from so many others?

You can choose to believe that such an unfortunate sequence of events, including the very close involvement of Pachauri throughout, was 'an honest error'. But if you do, I've got a series of wonderful deals for you to consider that I've been alerted to by email from a widow in Nigeria.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Fra kommentarfeltet i DeSmogBlog:

"Denier swarms from WUWT
IANVS - Mon, 2012-02-27 12:44

btw,

DeSmogBlog may find itself newly infected with denier swarms from WUWT, etc. who click "-" to "hide" legit comments from interested viewers."

Som en skrev på WUWT:

"GLOBAL SWARMING"

http://desmogblog.com/james-inhofe-takes-climate-conspiracy-theory-new-heights-while-his-home-state-reels-record-heat#comment-725812





Amatør1

Det er såpass mye "gloom and doom" ikveld at jeg må ha med en kommentar jeg måtte le av: Det er noe tull med HTML-formattering hos Bishop Hill ikveld, så de tester litt forskjellige ting for å se hva som fortsatt virker.

http://www.bishop-hill.net/blog/2012/2/28/in-the-news-today.html
GrantB (Feb 28, 2012 at 12:35 PM) la inn denne perlen

<i>italics</i>
<b>bold</b>
<blockquote>blockquote</blockquote>
<stupidity>Gleick</stupidity>

;D  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Hehe! Det er godt det finnes humor, Amatør1!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

En liten perle fra Foxgoose i anledning av at britiske skattepenger brukes til å lage filmer om "klimabevissthet" i Tanzania. Må nesten nytes i sin helhet:

SitatThere's something splendidly Edwardian about us sending our climate emissaries out to spread the word to the primitive peoples of the world...... I can see it now.....

Richie "Jungle" Betts of the M.O. stands in a clearing in the rain forest, the ostrich plumes on his hat wilting in the sticky heat....."I come in the big silver bird to bring you greetings from the Great White Queen across the ocean"......... the chiefs and their warriors listen cautiously and their weathermen sitting at their feet, with their chicken entrails & magic bones spread around, nod approvingly.

"I know your weathermen have told you that the gods are angry and they have tried their best to appease them with their best spells and magic without success - but I have news from the weathermen of The Great White Queen of spells a thousand times more powerful than yours. The Queen has taken much gold from her subjects to build a machine which makes spells we call teraflops. Just one teraflop is more powerful magic than the sacrifice of a thousand fine white goats and with a few more teraflops the weather gods will be happy again"...

A murmur rises from one corner of the clearing and, as an old jungle hand, Richie knows instinctively that something's not quite right - he gives a quizzical look to young Hannah the pretty but inexperienced local D.O. "It's OK Ritch, I've spoken to the chiefs and their weathermen before you came, everything's fine - there are just a few old tribal elders being a bit difficult"...

Ritch feels the hairs stand up on the back of his neck, but he carries on - he's done a lot of these gigs and they've always turned out alright...... "Chiefs, elders and people of this land - without more teraflops the weathermen of The Great White Queen know that the gods will soon flood your valleys and burn your crops and your children will starve. My assistant will now pass among you with pieces of paper we call contracts - if you make your marks on the paper to promise to send gold to the weathermen of The Great White Queen they will buy more teraflops and the gods will be appeased".

Suddenly the murmuring from the old men in the corner starts to spread around the clearing and the volume rises, some of the villagers and even a few of the young warriors start talking to the elders and Ritchie notices their spears are beginning to be pointed towards young Hannah and himself. With no time to lose, he grabs her her arm crying "It's turning nasty we've got to get out of here".....

......... as Ritchie guns the F.O. Land Rover out of the clearing he hears the spears clattering on the roof and realises they've only just made it in time "I don't understand Hannah, it's always worked in the past, what's gone wrong - who were those old guys?"........... "I don't understand either - the chief told me himself they were just a bunch of drooling old loonies that nobody listens too - I think he called them deniers".

;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

Har dere fremdeles ikke oppdaget hoveddrivkraften bak de globale temperaturendringene? JoNova hadde da en helt grei fremstilling av dette. Frimerkeprisene i USA (muligens inflasjonen) driver den globale temperaturen! Vi må snarest alarmere CICERO og Bjerknessentret!

Link: http://joannenova.com.au/2009/05/shock-global-temperatures-driven-by-us-postal-charges/



"IPCC is a four letter word."