Richard Verney om muligheten for å anslå klimasensitivitet

Startet av Bebben, mai 21, 2013, 00:30:53 AM

« forrige - neste »

Obelix

Jeg er enig med dere andre som har skrevet i denne tråden idag - men det vet dere jo allerede ;)

Vi har en ujevn kamp, MSM eies av færre og færre aktører, og trollene blir beskyttet av trollene.  Jeg har lenge hatt en mistanke til at spesielt Dagsavisen er ille, hvor muligens noen troll er tilknyttet dem på et eller annet vis. Jeg mistenker at et fåtall personer, f.eks. 2 til 3, utgjør langt over 20 forskjellige nick, og nye nick kommer til - hele tiden.

Deres strategi er, som vi er enige om, å sabotere ethvert tilløp til saklig debatt. Og det er for meg tydelig at de beskyttes av de forskjellige redaktørene, for deres sjikanerene bølleopptreden for passere, mens forsøk på samme type tilsvar blir slettet. Det er en ujevn kamp. Det er pengamakta mot oss klimarealister. Og det tragikomiske er jo at klima-alarmistene, som er mørkerøde politisk, hjelper den gruppen de så uttalt har forakt for, nemlig kapitalistene.

Så vi kan ikke bekjempe fornuft-fobi'kerne med å presentere de for fornuft. Det er et håpløst prsojekt! Men, vi kan bidra til at andre lesere for korrigerende opplysninger. Og det kan muligens hjelpe. Det er i såfall mitt intrykk at det finnes flere klimarealistiske personer i Norge nå, en for bare ett år siden. Så kanskje vår innsats har hatt noe å si? - Jeg håper det er så, iallefall  :)
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på mai 26, 2013, 13:00:32 PM
Vi har en ujevn kamp, MSM eies av færre og færre aktører, og trollene blir beskyttet av trollene.  Jeg har lenge hatt en mistanke til at spesielt Dagsavisen er ille, hvor muligens noen troll er tilknyttet dem på et eller annet vis. Jeg mistenker at et fåtall personer, f.eks. 2 til 3, utgjør langt over 20 forskjellige nick, og nye nick kommer til - hele tiden.

Deres strategi er, som vi er enige om, å sabotere ethvert tilløp til saklig debatt. Og det er for meg tydelig at de beskyttes av de forskjellige redaktørene, for deres sjikanerene bølleopptreden for passere, mens forsøk på samme type tilsvar blir slettet. Det er en ujevn kamp. Det er pengamakta mot oss klimarealister. Og det tragikomiske er jo at klima-alarmistene, som er mørkerøde politisk, hjelper den gruppen de så uttalt har forakt for, nemlig kapitalistene.

Aldeles korrekt, Obelix! Vi har dessuten vanntett dokumentasjon på at det er slik som du nevner med beskyttelse fra redaktørene i MSM.

Debattens Fugl Føniks - Troll kan temmes

Her forteller representantene til MSM rett ut at de politisk ukorrekte skal stoppes/motarbeides på nett-debattene, og de såkalte klimaskeptikerne er spesielt nevnt.

Dette til tross finnes det medlemmer her på Klimaforskning som nekter ta innover seg fakta. De forsøker avfeie det ved å forsøke ufarliggjøre realitetene. Dette er jo jeg har undres over lenge, for noe fornuft i et slikt resonnement finnes ikke, så fremt man ikke forsøker tåkelegge virkeligheten. Jeg kan jo være litt for hard akkurat her, for det kan jo rett og slett komme av at man ikke orker ta inn over seg virkeligheten. Da snakker vi kognitiv dissonans. Tar man inn over seg denne virkeligheten, må man også ta inn over seg omfanget av det som skjer, og da fører det ene til det andre, og man oppdager plutselig at fakta er fiksjon, mens fiksjon er fakta.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mai 26, 2013, 13:00:32 PM
Så vi kan ikke bekjempe fornuft-fobi'kerne med å presentere de for fornuft. Det er et håpløst prsojekt! Men, vi kan bidra til at andre lesere for korrigerende opplysninger. Og det kan muligens hjelpe. Det er i såfall mitt intrykk at det finnes flere klimarealistiske personer i Norge nå, en for bare ett år siden. Så kanskje vår innsats har hatt noe å si? - Jeg håper det er så, iallefall  :)

Jeg var ute etter konkrete tiltak, og her er du inne på noe. Jeg mener også bestemt at holdningen blant folk flest går i realistisk retning, samtidig som alarmismen øker blant politikere. At realismen øker blant folk flest, bygger jeg på inntrykk fra folk jeg snakker med 'in real life', kritiske kommentarer til alarmistiske artikler i MSM samt den generelt voksende besøksstatistikken her på klimaforskning.com. At alarmismen hos norske politikere er økende, har enhver sett ved selvsyn de siste ukene.

Norske politikere er iferd med å isolere seg fra trendene i USA og Europa, der realismen siger innpå. De er også iferd med å isolere seg fra egne velgere. Vi har en 'Nord-Koreansk' utvikling i norsk politikk, med økende nihilisme og navlebeskuelse, og rent ut sagt kriminell adferd.

Vi bør kanskje markedsføre oss selv bedre, dvs. vi opptrer ikke i noe 'marked', men vi bør forsøke å gjøre dette forumet bedre kjent, og mer aktivt tilby det som en kanal for å utrykke syn på klimapolitikken som bygger på rell debatt og sannhet. På den måten kan vi bli en stemme som høres bedre.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg snakket akkurat med en kamerat, og han hadde en kommentar som passer rett inn i det denne tråden etter hvert har dreid over på.

Han sa: "Hvis bilmotoren min begynner å lekke olje, gidder ikke jeg gå i dager og uker å tørke olja. Jeg finner ut hvorfor den lekker olje, og så fikser jeg problemet.

Hvorfor er det så mange såkalte skeptikere som forsøker presse oss til å gå rundt og tørke olje i det uendelige? Hvorfor skal vi ikke gå til roten av problemet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Hensynet til de andre leserne er viktig, Obelix. De vinner vi ved å opptre med vanlig folkeskikk, skarpe i replikkene og krevende i å forlange dokumentasjon - om att og om att. Dagsavisen var en merkverdig slagmark inntil for 1 måned siden. Det var så mye trolling, kverulering og avsporinger, samt personsjikane at det til slutt bare var tre-fire debattanter igjen. Selvfølgelig var det andre innom, og fulgte med, men slik bølling har ikke noe for seg, etter min mening. De andre leserne går lei, og vi mister de som muligens er "lydhøre". Vi står oss på, etter The Turning Point, å holde stien "ren".    ;)       8)


Obelix

Sitat fra: ebye på mai 26, 2013, 18:55:31 PM
Hensynet til de andre leserne er viktig, Obelix. De vinner vi ved å opptre med vanlig folkeskikk, skarpe i replikkene og krevende i å forlange dokumentasjon - om att og om att.

Jeg er selvfølgelig enig med deg ebye  :D  Det du skriver er fornuftig.
Når alarmisttrollene starter med sine avsporinger og sjikaneringer, - det som vi på den klimarealistiske siden da bør gjøre, er å "kun" strekke oss til 'avmælte slugger-kommentarer' og krav om at trollene dokumenterer sine påstander. - Ikke at vi blir like infantile som dem!

Debatttrådene lever på nettet i evig tid, så vi står oss selvsagt bedre om vi ikke blir usakelige som alarmistene - for det kan alltid, når som helst senere, være slik at andre lesere får opp debattrådene via søkemotorer.  Og da er historikken lagret slik at alle ser for ettertiden at alarmistene ikke bare har unnlatt å dokumentere sine påstander - MEN at de også har stukket av fra debattene!

Og dette hørte jeg senest igår, i hyggelig lag, at alarmistene går høyt på banen i starten av en debatt - for å bruke en metafor...  Før de faller sammen som skinnfeller - for å bruke en annen metafor. Og dette legger vitterlig andre mennesker merke til, så vi på den realistiske siden må bare fortsette vårt gode arbeid   :D    ;D
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

To generelle kommentarer.

Hvorfor brukes så forbasket mye tid på å uttrykke et ønske om at skeptikerne skal være snille? Har de vært slemme? I så fall, kan de verste eksemplene legges fram slik at vi alle kan se, lese og lære av tabbene?

Så til den totale fornektelsen av at klimadebatten er styrt av MSM-redaksjonene. Hvor ligger problemet i å erkjenne fakta på en slik måte at det kan settes på trykk? Lammes fingrene slik at de ikke klarer trykke ned tastene?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ebye på mai 26, 2013, 18:55:31 PM
Dagsavisen var en merkverdig slagmark inntil for 1 måned siden. Det var så mye trolling, kverulering og avsporinger, samt personsjikane at det til slutt bare var tre-fire debattanter igjen. Selvfølgelig var det andre innom, og fulgte med, men slik bølling har ikke noe for seg, etter min mening.

Har du hørt noen her som foreslår å opptre slik? Det er jo ikke det som er temaet, men hvordan man møter slik opptreden på en effektiv måte. Vel og bra med høflighet, saklighet og gode argumenter, og det skal man ikke gi slipp på, men etter år med trolling er det vel også et spørsmål om hvordan man skal få slutt på uvesenet?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Sitat fra: Amatør1 på mai 26, 2013, 20:03:14 PM
Har du hørt noen her som foreslår å opptre slik? Det er jo ikke det som er temaet, men hvordan man møter slik opptreden på en effektiv måte. Vel og bra med høflighet, saklighet og gode argumenter, og det skal man ikke gi slipp på, men etter år med trolling er det vel også et spørsmål om hvordan man skal få slutt på uvesenet?

Desverre får vi ikke vekk uvesenet, nettopp fordi redaktørene i MSM beskytter trollene! Så trollene vil eksistere. Men det vi kan gjøre, for å påvirke, er å ikke være redd å avlevere noen "upper-cut'ere" til trollene, samt ellers være saklige og informative med kunnskapen i bakhodet: At selv om det er kun troll som er motdebattanter, så kan det være "normale" andre lesere av debattråden. Så vi må bare la trollenene bedrive selv-blamering. Det kan tenkes at noen av dem gir opp til slutt.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mai 26, 2013, 20:21:20 PM
Desverre får vi ikke vekk uvesenet, nettopp fordi redaktørene i MSM beskytter trollene! Så trollene vil eksistere. Men det vi kan gjøre, for å påvirke, er å ikke være redd å avlevere noen "upper-cut'ere" til trollene, samt ellers være saklige og informative med kunnskapen i bakhodet: At selv om det er kun troll som er motdebattanter, så kan det være "normale" andre lesere av debattråden. Så vi må bare la trollenene bedrive selv-blamering. Det kan tenkes at noen av dem gir opp til slutt.

Dette er det selvsagt fritt fram å gjøre, og de fleste av oss har praktisert dette i årevis. Det er bare å fortsette, men det kommer beviselig ikke til å lede til noen løsning, for dem det egentlig gjelder deltar ikke i debatten. Det er dette temaet som må komme bedre fram på bordet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

I Dagsavisens Nye Meninger så forsvant de velkjente Trollene omtrent samtidig som valgkampaktiviteten og da spesielt MDG sin, startet for fullt ...

Man gjør seg jo sine tanker ...  8)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Sitat fra: Amateur2 på mai 26, 2013, 21:31:40 PM
I Dagsavisens Nye Meninger så forsvant de velkjente Trollene omtrent samtidig som valgkampaktiviteten og da spesielt MDG sin, startet for fullt ...

Man gjør seg jo sine tanker ...  8)

Ja, du er nok inne på noe der ;) Hansson har sine trofaste tilhengere, og de er hissige på mer makt nå.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Bebben, du har vel "glemt" noe?, eller hva?  Selv om den andre tråden er stengt, så kan du jo starte en ny tråd hvor du forklarer det du skulle komme tilbake til, eller hva? -Jeg glemmer ikke at du skylder meg et svar!
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Obelix - jeg håper du klarer å trappe litt ned. Den tråden du henviser til ble stengt pga din egen hissighet. Det er ethvert medlems rett å ikke svare på henvendelser. Så jeg håper du kan gi deg her.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: Obelix på juni 21, 2013, 00:23:57 AM
Bebben, du har vel "glemt" noe?, eller hva?  Selv om den andre tråden er stengt, så kan du jo starte en ny tråd hvor du forklarer det du skulle komme tilbake til, eller hva? -Jeg glemmer ikke at du skylder meg et svar!

La nå denne tråden handle om det den gjør - nedtellingen.

Det er allerede en annen tråd for temaet du etterlyser.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!