'Grønn energi' skal reddes med diesel

Startet av Amatør1, juni 12, 2013, 22:37:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Som stadig fler blir klar over, lar ikke utopien om den 'grønne energien' seg realisere like lett som mange trodde. Solceller og vindmøller er både dyre og upålitelige, de virker på feil tid og på feil sted. I tillegg er strømnettene plaget av ustabiliteter med raske skifter opp og ned i forskyningen, som lett kan ødelegge sensitivt utstyr bl.a. i industrien.

Så hva er løsningen? Diesel, selvfølgelig:

Sitat

Plymouth diesel power stations 'to help green energy'

Two diesel power stations planned in Plymouth will compensate for fluctuations in supplies from green energy, say developers.

Smart. Veldig smart.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Kjempelurt!

Og hvis de bygger et par slike til, kan vi legge kabel over Nordsjøen og elektrifisere sokkelen!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juni 12, 2013, 23:12:42 PM
Kjempelurt!

Og hvis de bygger et par slike til, kan vi legge kabel over Nordsjøen og elektrifisere sokkelen!

Det var nøyaktig hva jeg hadde tenkt å legge til, men jeg droppet det. Men tenk det at man ikke skal få lov å bruke naturgass gass i nordsjøen, men istedet frakter drivstoffet til land pg svir det av der. Legg så til en kjempedyr og tapsbringende elektrisk kabel for å ta kraften tilbake dit den kom fra.

Smart. Han som kom på det må være skikkelig grønn.


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på juni 12, 2013, 23:58:06 PM
Sitat fra: Bebben på juni 12, 2013, 23:12:42 PM
Kjempelurt!

Og hvis de bygger et par slike til, kan vi legge kabel over Nordsjøen og elektrifisere sokkelen!

Det var nøyaktig hva jeg hadde tenkt å legge til, men jeg droppet det. Men tenk det at man ikke skal få lov å bruke naturgass gass i nordsjøen, men istedet frakter drivstoffet til land pg svir det av der. Legg så til en kjempedyr og tapsbringende elektrisk kabel for å ta kraften tilbake dit den kom fra.

Smart. Han som kom på det må være skikkelig grønn.

Det hele minner meg om et gammelt uttrykk fra finanskretser: Greenmailing... altså "grønn" som i fargen på dollarsedlene - ikke på politikken.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Det hele virker mest brunt for min del....men det er jo så rart med så ymse fargeblandinger på fargekartet. :(
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

It's A Bio-Mess. Burning Wood Is A Disaster

Replacing coal with wood pellets in our power stations is bad for the climate, for health and for our pockets.

In the Energy Bill going through Parliament there is allowance for generous subsidy for a huge push towards burning wood to produce electricity. It's already happening. Drax power station in Yorkshire has converted one of its boilers to burn wood pellets instead of coal; soon three of its six boilers will be doing this and the power station will then be receiving north of half a billion pounds a year in subsidy. By 2020, the Government estimates, up to 11 per cent of our generating capacity will be from burning wood.

This is a really bad idea. It will cost a fortune, worsen air pollution, exacerbate dependency on foreign energy and increase greenhouse gas emissions compared with burning gas and maybe even with burning coal. All these are in direct contradiction of the Energy Bill's ostensible purpose. Yet "biomass" is trumpeted as a key part of the Government's strategy to keep the lights on and combat climate change

http://www.thegwpf.org/matt-ridley-bio-mess-burning-wood-disaster/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.