CICERO tar saken!

Startet av ebye, april 13, 2012, 16:17:39 PM

« forrige - neste »

ebye

Jeg starter en ny tråd på CICERO her, dette kan det bli mye klimamorskap av etter hvert.

CICERO inviterer til debatt i Gamle Festsal, Universitetet i Oslo om:

Debatt: Kan vi fikse klimaet?

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11728

Debatten skal dreie seg om geo-engineering, der følgende fiks-metoder står på agendaen:

- dyrke hvitt gress
- gjødsle havet med jernpulver
- spraye skyer med saltvann
- pumpe partikler ut i atmosfæren
- dekke Sahara med speil

SitatDette er alle forslag til hvordan man kan bidra til å løse global oppvarming.

I panelet sitter bl.a. professor Bjørn Lomborg, fra Copenhagen Buisness School

Og takk og pris, UD har penger til sånt. Dette er jo internasjonale, globale, utenrikspolitiske tanker, så da kan det bokføres under Refleks-prosjektet.

Fikk du forresten med deg det prosjektet seoto?

Ser vi et fremtidig mer praktisk rettet CICERO?

Telehiv

#1
Hvem trenger lykkepiller lenger, når vi har CICERO?!

Telehivs klimasonate for fire strykere og en narr

Jeg vil hvile i hvitt gress,
sprayes med jernpulver,
jeg vil sveve i skyene med saltvann i håret
mine partikler skal pumpes ut i atmosfæren
og elskede,
jeg skal dekke både deg og Sahara med speil


Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Glitrende, Telehiv.

Jeg kjøper billetter både på Chat Noir og Black Box, ingen vet hvor Telehiv hopper.   8)

seoto

Sitat fra: ebye på april 13, 2012, 16:17:39 PM
Og takk og pris, UD har penger til sånt. Dette er jo internasjonale, globale, utenrikspolitiske tanker, så da kan det bokføres under Refleks-prosjektet.

Fikk du forresten med deg det prosjektet seoto?

Refleks har nok gått meg hus forbi. Er det dette du mener?
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/kampanjer/refleks.html?id=474693

Med alle disse møtene som skal forberede oss på et globalt samfunn der mer og mer synes å skulle styres utenfra? Der hvor selvråderetten pulveriseres? Da trenger vi jo ikke noe forsvar, bare spesialstyrker til hjelp for FN?

http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/kampanjer/refleks/innspill/miljo_klima.html?id=491451

Ser at selv Heming Olaussen, Leder, Nei til EU, har falt for klimaspillet. Han er nok ikke så skeptisk som han tror, eller kan det skyldes hans temmelig så klimafanatiske datter? Eller kan hun skylde på ham?

Uff, og uff - skrekk og gru! Her kommer pengene og reiseutgiftene til å sveve til atmosfæren lik CO2!

Ellers er jeg ekstremt skeptisk til at mennesker i sin dårskap skal fikle med og forstyrre naturen,
Og når det gjelder skyer: Hvorfor i all verden skal vi bleke dem? Har sola begynt å skinne fra jorda og opp? Nå har jeg visstnok ikke flydd så mange titalls ganger, men de gangene jeg har flydd og det har vært skyer, så har da sola skint ned på svært så hvite skyer? Salt regn? Ja, det vil nok bli til stor hjelp i jordbruket. Eller er det helt andre kjemikalier som er enda mer skadelig for jordbruk og natur?

Disse menneskene er spik spenna gærne i sin fanatisme - og noen burde stoppe dem. Men hvem?

Nei, jeg liker ikke den utviklingen jeg ser. Men kanskje det kommer av at jeg har blitt gammel og ønsker å se verden slik den var da jeg syntes den var på sitt beste? ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: ebye på april 13, 2012, 16:17:39 PM
Jeg starter en ny tråd på CICERO her, dette kan det bli mye klimamorskap av etter hvert.

CICERO inviterer til debatt i Gamle Festsal, Universitetet i Oslo om:

Debatt: Kan vi fikse klimaet?

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11728

Debatten skal dreie seg om geo-engineering, der følgende fiks-metoder står på agendaen:

- dyrke hvitt gress
- gjødsle havet med jernpulver
- spraye skyer med saltvann
- pumpe partikler ut i atmosfæren
- dekke Sahara med speil

SitatDette er alle forslag til hvordan man kan bidra til å løse global oppvarming.

I panelet sitter bl.a. professor Bjørn Lomborg, fra Copenhagen Buisness School

Og takk og pris, UD har penger til sånt. Dette er jo internasjonale, globale, utenrikspolitiske tanker, så da kan det bokføres under Refleks-prosjektet.

Fikk du forresten med deg det prosjektet seoto?

Ser vi et fremtidig mer praktisk rettet CICERO?
Jeg har ingenting imot klimahumor, men samtidig synes jeg det nesten er litt nifst å lese disse forslagene til Cicero.
Er det ingen normale politikere eller andre samfunnstopper som ser klimagalskapet i dette, og som tør å si fra?

Nei, det glemte jeg visst, sånne finnes ikke i Norge.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

jarlgeir

Det er da åpen debatt?

Hvilket betyr at det er bare å stille opp og mobbe disse skrullingene. Man får sikkert sagt noen ord før de skrur av mikrofonen...
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på april 13, 2012, 16:35:36 PM
Hvem trenger lykkepiller lenger, når vi har CICERO?!

Telehivs klimasonate for fire strykere og en narr

Jeg vil hvile i hvitt gress,
sprayes med jernpulver,
jeg vil sveve i skyene med saltvann i håret
mine partikler skal pumpes ut i atmosfæren
og elskede,
jeg skal dekke både deg og Sahara med speil


Poetisk  8)

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på april 13, 2012, 19:47:32 PM
Det er da åpen debatt?

Hvilket betyr at det er bare å stille opp og mobbe disse skrullingene. Man får sikkert sagt noen ord før de skrur av mikrofonen...

Lomborg kan sikkert si noen kloke om om "cool it".

Men svenskene har sannelig funnet på en ny fagtittel: Klimafikser! Fikst, ikke sant? Vel, når man først sitter fast i den fikse ideen om at klimaet må fikses...


"Victor Galaz, forsker ved Stockholm Resilience Centre, forsker på regulering av prosjekter innenfor klimafiksing"


Men det høres ut som en langdryg prosess å drive med regulering av prosjekter innenfor klimafiksing.

Må bli langsiktig finansiering av et slik forskning.

seoto

"Må bli langsiktig finansiering av et slik forskning."

;D  8)  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på april 13, 2012, 19:39:49 PM
Er det ingen normale politikere eller andre samfunnstopper som ser klimagalskapet i dette, og som tør å si fra?

Nei, det glemte jeg visst, sånne finnes ikke i Norge.

Hørte omtalen av Venstres Trine Skei Grande som visstnok skal utfordre de rød-grønne. De rød-grønne er jo kjent for Månelandingsprosjektet til Jens og den nye SV-lederen som skal bli supertøff i kampen for AGW.

Så da framstår vel Venstre med et klart ogli selvstendig alternativ? Jepp de skal bli supertøffe i kampen for AGW, og har skikkelig tro på det. "Vi har den riktige politikken", heter det.

Hvordan er det egentlig mulig som riksdekkende politiker å være så totalt uvitende om en sak man famstiller som "den aller viktigste i vår tid"? Eller er det ikke uvitenhet?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: ebye på april 13, 2012, 16:17:39 PM
Jeg starter en ny tråd på CICERO her, dette kan det bli mye klimamorskap av etter hvert.

CICERO inviterer til debatt i Gamle Festsal, Universitetet i Oslo om:

Debatt: Kan vi fikse klimaet?

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11728



Denne setningen, helt nederst, gjør meg litt betenkt:

"Frivillig påmelding via Facebook eller http://refleks-klimafiksing-2012.speedsurvey.com/. "


Det vanlige der i gården er kanskje tvungen påmelding?

seoto

Hvordan er det egentlig mulig som riksdekkende politiker å være så totalt uvitende om en sak man famstiller som "den aller viktigste i vår tid"? Eller er det ikke uvitenhet?

Det er jo "saken" som er viktig, og framkomstmidlet til mået er klimaet. Det er derfor de flyr så mye verden rundt - de må jo holde saken ved like og holde utslippene oppe ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på april 13, 2012, 20:55:53 PM

Hørte omtalen av Venstres Trine Skei Grande som visstnok skal utfordre de rød-grønne. De rød-grønne er jo kjent for Månelandingsprosjektet til Jens og den nye SV-lederen som skal bli supertøff i kampen for AGW.

Så da framstår vel Venstre med et klart ogli selvstendig alternativ? Jepp de skal bli supertøffe i kampen for AGW, og har skikkelig tro på det. "Vi har den riktige politikken", heter det.

Hvordan er det egentlig mulig som riksdekkende politiker å være så totalt uvitende om en sak man famstiller som "den aller viktigste i vår tid"? Eller er det ikke uvitenhet?

Venstre vet nok like godt som andre partier at klimasaken er et tomt og forlatt hummerskall (og vi andre merker at den tynnhudede, skallsøkende klimahummeren er ekstra hårsår og nesten gryteferdig rød i toppen for tiden).

Men Venstre har et handlingsrom i klimasaken, ettersom regjeringen har satt seg selv i sjakk matt, og slike sjanser må brukes. Venstre har muligens mer tiltro blant klimakampens venner enn selv SV for tiden, og stemmeagn er stemmeagn, uansett hva man selv måtte mene. Man går ikke bare forbi et ledig honnørord.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på april 13, 2012, 21:07:27 PM
Venstre vet nok like godt som andre partier at klimasaken er et tomt og forlatt hummerskall (og vi andre merker at den tynnhudede, skallsøkende klimahummeren er ekstra hårsår og nesten gryteferdig rød i toppen for tiden).

Da har vi altså en politiker som satser på blank løgn som metode for stemmesanking. Smart. Ikke det at det ikke har vært prøvd før, men hvordan det er mulig som opposisjonspolitiker å overspille på regjeringens egen fallitt-politikk er "beyond me". Det er en garantert tapt sak. Den eneste logiske slutningen må være at venstre satser på å ikke samarbeide med noen framover.

Problemet er at hvis vi går igjennom det politiske spekteret, ender vi opp med ingen å stemme på. Det samme er tilfelle i UK med de tre store AGW-partiene. Der har man dog UKIP, et parti som avviser CAGW fullstendig.

Slik kan man liste opp landene i europa, overalt er det nesten unisont ettparti-stater om man ser det med AGW-øyne. Igår kom jeg over en live webcast fra et politisk valgmøte i Grenoble med de franske grønne L'ecologiste. Min fransk er svært begrenset for å si det mildt, men jeg hold ut en stund for vår alles Eva Joly var superstjerne der, hun satt og myste med lysegrønne briller. Det jeg fikk med meg handlet visst om "le planete" og denslags.

Osv. osv. Europas politikere masjerer som zombier etter CAGW-trommenes taktfaste rytme.

Et slikt politisk bedrag kan ende med forferdelse. Alle er enige om at en omveltning må til. Og da står globalistene klare med Agenda 21.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

#14
Sitat fra: Amatør1 på april 13, 2012, 21:35:42 PM

Da har vi altså en politiker som satser på blank løgn som metode for stemmesanking. Smart. Ikke det at det ikke har vært prøvd før, men hvordan det er mulig som opposisjonspolitiker å overspille på regjeringens egen fallitt-politikk er "beyond me". Det er en garantert tapt sak. Den eneste logiske slutningen må være at venstre satser på å ikke samarbeide med noen framover.

Problemet er at hvis vi går igjennom det politiske spekteret, ender vi opp med ingen å stemme på. Det samme er tilfelle i UK med de tre store AGW-partiene. Der har man dog UKIP, et parti som avviser CAGW fullstendig.

Slik kan man liste opp landene i europa, overalt er det nesten unisont ettparti-stater om man ser det med AGW-øyne. Igår kom jeg over en live webcast fra et politisk valgmøte i Grenoble med de franske grønne L'ecologiste. Min fransk er svært begrenset for å si det mildt, men jeg hold ut en stund for vår alles Eva Joly var superstjerne der, hun satt og myste med lysegrønne briller. Det jeg fikk med meg handlet visst om "le planete" og denslags.

Osv. osv. Europas politikere masjerer som zombier etter CAGW-trommenes taktfaste rytme.

Et slikt politisk bedrag kan ende med forferdelse. Alle er enige om at en omveltning må til. Og da står globalistene klare med Agenda 21.

Vel, vel, vel. Man må lese politikere som man leser kommunikasjons-kultur i Kina; det er mange måter å si "nei" på, et nei kommer ofte som et ja, med litt annet tonefall.

Saken er at ingen politikere har noen som helst politisk gevinst ved å gå imot CAGW (bortsett fra din stemme  8)). Hvis dette skifter, kan vi lett oppleve en kursendring like unison som dagens krisefrelste flokk.

Men sålenge ingen politikere har noe å tape på å holde fast ved sine klimautsagn, kan vi ikke forvente at de skal endre noe som helst, selv om de kanskje privat har skiftet mening. Bare en svært ubehagelig konsekvens av å holde fast ved CAGW vil dra dem ut av denne holdningen, og jeg kan ikke i øyeblikket se at den kommer.

Det er mer sannsynlig at politikere satser på at folk er blitt lei av klimakrisen, og at det DERFOR ikke er noe behov for å gå tilbake på sine tidligere utsagn. Det hele vil gli over, og folk gir bengen. For oss kan dette bli en bitter opplevelse i de nærmeste årene, for vi kan risikere å ikke oppnå noen "offisiell" anerkjennelse, selv om både media, vitenskap og politikk endres i vår favør.

Men seierens frukter er ikke alltid søte.