Terje Wahl's klimablogg

Startet av ebye, mai 01, 2012, 11:46:39 AM

« forrige - neste »

Telehiv

#60
Det er jo ikke til å tro; en voksen mann som driver og plukker seg ut noen dager i juni han håper skal vise at klimaalarmismen har sine ord i behold, innenfor en vitenskap der 30 år var opprinnelig minimumskriterium (les: i pre-IPCC-tider) for å kunne hevde noe om trender.

Vet mora hans egentlig hva han driver med? Er der ingen andre i familien heller som kan se litt etter ham?

Kanskje noen burde sette ut en skål melk til ham, så han slipper å selge seg i alle klimaportrom som byr seg?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Tele, som jeg skrev i går, jeg orket ikke linke til den siste bloggen hans. Jeg nevnte også at det etter min mening er slik at Wahl muligens er den verste alarmisten av alle.

Lurer på om han har tenkt på at han ødelegger hele sitt vitenskapelige ettermæle? Forferdelig trist at en i en ledende stilling og med fortid fra Forsvarets Forskningsinstitutt på Kjeller har så fullstendig manglende integritet. Alle argumenter som river hans ofte barnslige forsøk på alarmisme er han fullstendig blind for. Jo flere de blir, desto hardere kniper han øynene sammen og stikker fingrene i ørene.

Jeg tror folk må begynne å hjelpe meg å sjekke forbindelse mellom hans nye direktørstilling, fortiden på FFI, forbindelsen til et skikkelig svinaktig prosjekt i Troms, samt de bevilgningene klimaalarmismen har gitt Forsvaret og hans nåværende arbeidsgiver Norsk Romsenter. De sender opp haugevis av "klimaovervåkende" saker i bane rundt jorda.

Det sier seg selv at alt bare er en bevisst tåkelegging. Hvorfor ellers skulle en som er ansatt på Norsk Romsenter bedrive klimaalarmisme på Forskning.no? Veterinærene som har blogg der skriver da ikke om geologi, gjør de? Biologene skriver ikke om hjernescanning av pasienter på sykehuset i Tromsø? De almenpraktiserende legene skriver ikke om bananproduksjonen i Midtøsten?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,
se mitt kryssende svar, som ble skrevet mens du presiserte din diagnose.
Konklusjon: Vi er rett og slett lei av disse typene nå, er vi ikke?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Ja, Tele. Forferdelig lei. Det er ikke bare det at jeg mister trua på de akademiske miljøene. Jeg er i ferd med å miste trua på menneskene som leder samfunnet vårt. Holder en knapp på at jeg har vært inne på noe de gangene jeg har stilt spørsmålet om det er gale mennesketyper som søker seg makt gjennom lederstillinger. Undres også over hvor utrolig enkelt det har blitt å manipulere folk til fullstendig passivitet. Det er ikke mye vikingblod igjen i oss. Hva var det han skrev igjen den kjente eugenisten? Mener det var noe lignende Det eneste vi trenger gjøre er å på en eller annen måte få kvikksølv inn i kroppen til folk, da vil vi få total makt over dem. De blir mer medgjørlige.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jostemikk og Telehiv, vi må ikke bli så bløte på pæra  ;D, eller så stigmatisert at vi blir slappe i overvåkingen. Wahl kan jo plukkes fra hverandre, for de som ønsker å bruke kommetarfeltet. Og ikke er det så mange forumtroll heller.

Og det er vel noe likt her: når vi debatterer på VGD for å posisjonere vår kritiske holdning til IPCC-doktrinen, ja da må vi også følge med på Wahls blogg. Vi kan bidra med kritiske spørsmål i kommentarfeltet. Og det skal han ha, han deltar aktivt i debatten. Jeg skal i hvert fall bruke forstørrelsesglasset slik Sherlock Holmes er avbildet. Og, bonus,  jeg får med meg saker og ting på forskning.no. Og det kommer jo noe klimastoff der, om enn i betydelig mindre omfang enn før.   8)

Jostemikk

#65
Sitat fra: ebye på juni 08, 2012, 18:08:04 PM
Jostemikk og Telehiv, vi må ikke bli så bløte på pæra  ;D, eller så stigmatisert at vi blir slappe i overvåkingen. Wahl kan jo plukkes fra hverandre, for de som ønsker å bruke kommetarfeltet.

Terje Wahl er plukket fra hverandre og filleristet kontinuerlig de siste to år. Han svarer enten like falskt som dumskalle, eller så later han som om han ikke har sett spørsmålene. Neste uke dukker han bare opp igjen med det samme vrøvlet. Det er jo dette som er årsaken jeg nevner til at krangling med klimatroll ikke har noen hensikt. De er ikke ute etter ærlig debatt. Det er ikke forskningen det dreier seg om. Den diskusjonen er de allerede fullstendig klar over at de har tapt. :D

Edit med tillegg: Jeg tror det er viktigere å avsløre disse folkene enn å la dem bestemme hvordan og hvor "debatten" skal føres.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Folkens ,

når jeg leser deres utmerkede tanker rundt dette, kom jeg plutselig på en ny industri jeg skal begynne med:

Produsere klimavennlige stativer til å henge keiserens nye klær på!

Klimavennlige stativer?! Selvsagt! De er jo like imaginære som klærne! Da er det ikke mye skade de kan gjøre på klimaet.


Det er langt verre med sleipe folk med titler som snakker skade på klimaet hver dag med sin villedning av sentrale beslutningstakere i våre samfunn!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Det er ikke noe særlig å studere denne verdens dårskap og grådighet.

Nå håper jeg derfor at Ewer snart melder seg med en liten helge-SKÅL! og en godlåt, så vi får igjen det gode humøret! 8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

#69
Jostemikk,

La oss nå ikke gå for langt over streken.

Jeg er slett ikke enig i at Terje Wahl svarer like falskt som dumskalle. Det er milevis mellom dem i seriøsitet, og å hevde noe annet slår lett tilbake på en selv. Ta heller ut frustrasjonen på en annen måte.

Tror du virkelig Dumskallen hadde tillat fri debatt på sin egen blogg (dersom han hadde vært i stand til å ha egen blogg, hvilket er mer enn tvilsomt)

Siden det nå er rett før Rio-konferansen, så vet vi det har gått ut befaling tll alle i riket (på samme måte som Kong Herodes sendte ut sin befaling for 2013 år siden) om å intensivere kampen mot de vantro. Kampen må vinnes etc...
Det kommer til å hagle med krampaktige, tragikomiske utspill over hele kloden nå, listen over ting som er forårsaket av global oppvarming kommer til å doble seg.

Se heller på den positive siden av saken:
1) Alarmistene kommer til å drite seg så totalt ut at vi kan le av dem de neste 100 årene
2) Alarmistene kan latterliggjøres totalt i offentligheten resten av deres levetid (Kokende hav-Hansen?)

Det er lemenår for klima-alarmister. La oss nyte det!
It's the sun, stupid!

Jostemikk

#70
jarlgeir, jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg mener Wahl har større negativ påvirkning gjennom sin makt ved å ha en toppstilling i norsk og europeisk romfart, og en egen blogg på forskning.no.

Det er dessuten svært enkelt å dokumentere at hans svar er like falske og unnvikende temaet som dumskalles. Dumskalle derimot, har 5-6 tusen flere innlegg de siste to år.

En ting er å ta feil, hvilket alle gjør. Noe annet er å være bevisst unnvikende, eller bent frem nekte å svare på direkte spørsmål, noe Wahl har gjort svært ofte. Da snakker vi ikke lenger om feil, vi snakker om falskhet i klimadebatten.

Var jeg klarere nå? Wahl er forresten ikke den eneste som opptrer slik i nettdebatter, bare så det er klart. Det er dessverre en norm å la tapte diskusjoner ligge uten å komme med en innrømmelse. Akkurat som i politikken, er det ikke?

Wahl kom forresten med nok en blog på forskning.no i dag. Han har triplet tempoet nå den siste tiden fram mot Rio. Fantastisk gjort av den eneste på forskning.no som skriver om ting laaaaaaangt utenfor sitt eget fagfelt. Wahl burde heller fortelle oss litt om en annen sak, noe som er direkte knyttet til hans tidligere arbeide på FFI og nåtidens stilling på Norsk Romsenter. Legg merke til nettadressen:

Edit: Linken og bildet som var her er nå slettet. De som er interesserte i hva dette var, kan sende meg en PM.

For de som tør gå videre med dette, finnes allerede et medlem her på forumet som nevnte noe interessant angående dette temaet, nemlig Antineo. Han skrev:

SitatDet kan godt være at man også finner ut av at Truls Lynne Hansen (vitenskapsmann) og leder for Tromsø Geophysical Observatory som forsker på nordlyset og slikt, også har litt av en dumskalle å tenke med, selv om han sikkert er ganske smart. Jeg fant ut at at høy IQ ikke er ensbetydende med høy moral.

Bevilgninger til Forsvaret øker sannsynligvis i takt med alvorligheten av den klimakrisa mange skriver om. "Ubetydelige radarinstallasjoner" likeså. Hva skal vi mene om klimapengestrømmen inn til Norsk Romsenter?

Søk på Nikola Tesla. Patentrettigheter. Nyere patenter. Dette var denne sommerens forsknings-quiz.

Angående klimaprostitusjon, er en god start Teles innlegg om dette fra i går. Et konkret eksempel på hvordan folk tjener penger på klimasvindelen.

Dette er ikke direkte relatert til hva jeg nevner i dette innlegget, men veien videre krever bare litt intuisjon, noen titalls timer med undersøkelser, og voila! du sitter der i likhet med meg med haugevis av hel- eller halvdokumenterte opplysninger som alle peker i en retning. Klimahoreri.

En ting til. Animasjonen og nettadressen over blir slettet iløpet av kort tid. Edit: Det er nå slettet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg skal ikke plage dere med for mye fra Wahl's siste blogg:

Noen mai-tall for kloden vår

http://www.forskning.no/blog/terjewahl/324159

Wahl har deler av UAH MSU avbildet, her er hele grafen



Og ved hjelp av ønsketenkning og spådom, skriver han at den tykke blå kurven ligger på et rekordhøyt nivå, og kommer til å gå enda høyere nest måned. Hvordan han kan lese det ut av diagrammet, når vi nå har passert El Ninjo-året 2010, det ser ikke jeg.   8)

Kanskje det er andre her som har bedre klimajusterte briller?   ;)

jarlgeir

Jostemikk,

Akkurt dette har du nok 100% rett i:
jarlgeir, jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg mener Wahl har større negativ påvirkning gjennom sin makt ved å ha en toppstilling i norsk og europeisk romfart, og en egen blogg på forskning.no.

Nå betviler jeg at mannen har en toppstilling innen Europeisk romfart, sikkert mulig han tror det selv, men det blir ikke helt det samme.
It's the sun, stupid!

Bebben

Sitat fra: jarlgeir på juni 09, 2012, 13:40:29 PM
<Jostemikk,

Det er lemenår for klima-alarmister. Le oss nyte det!

;D 
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 08, 2012, 17:45:06 PM
Tele, som jeg skrev i går, jeg orket ikke linke til den siste bloggen hans. Jeg nevnte også at det etter min mening er slik at Wahl muligens er den verste alarmisten av alle.

Lurer på om han har tenkt på at han ødelegger hele sitt vitenskapelige ettermæle? Forferdelig trist at en i en ledende stilling og med fortid fra Forsvarets Forskningsinstitutt på Kjeller har så fullstendig manglende integritet. Alle argumenter som river hans ofte barnslige forsøk på alarmisme er han fullstendig blind for. Jo flere de blir, desto hardere kniper han øynene sammen og stikker fingrene i ørene.

Jeg tror folk må begynne å hjelpe meg å sjekke forbindelse mellom hans nye direktørstilling, fortiden på FFI, forbindelsen til et skikkelig svinaktig prosjekt i Troms, samt de bevilgningene klimaalarmismen har gitt Forsvaret og hans nåværende arbeidsgiver Norsk Romsenter. De sender opp haugevis av "klimaovervåkende" saker i bane rundt jorda.

Det sier seg selv at alt bare er en bevisst tåkelegging. Hvorfor ellers skulle en som er ansatt på Norsk Romsenter bedrive klimaalarmisme på Forskning.no? Veterinærene som har blogg der skriver da ikke om geologi, gjør de? Biologene skriver ikke om hjernescanning av pasienter på sykehuset i Tromsø? De almenpraktiserende legene skriver ikke om bananproduksjonen i Midtøsten?

Kanskje hans militære bakgrunn gir ham en sterk pliktfølelse som gjør at han føler seg forpliktet til å promotere det synspunktet som gir mest penger til hans forskningsfelt? Lojalitet og integritet kan peke i forskjellige retninger.