Rett før statsministerens tale: Hvor ille blir det?

Startet av Telehiv, januar 01, 2012, 19:15:39 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Jeg frykter det verste - en ryggende Jens kan bli illeluktende å bivåne:

Han skal forsvare Durban-tryningen og kostnadene med en kjempeskare norske lakeier.
Han skal forklare at Norge må satse mer på alternativ energi samtidig som vi skal leve godt på oljen.
Han skal dekke over minst en ravende fanatisk statsrådskronidiot som savler rundt og kjøper seg internasjonale posisjoner med våre knippevis av milliarder i alt fra Indonesia, Malaysia til Brasil når han ikke driver klimanøytral og ny katastrofal klima/freds/annet-megling etter skandalene i Sri Lanka (kan noen få stoppet den fyren i tide?)
Han skal fortelle hvor viktig det er å fortsette å øse penger utover et stadig mer tynnslitt og korrupt klimaforskningsregime, nå gjelder det jo å få "homogenisert" flere historiske data før sannheten tar dem. 
Osv.

Dette blir uansett så ille at Telehiv kommer til å ta et klimadebattfritt år i 2012.

Jeg har samtidig stor tro på at dette forumet vil fortsette og også utvikle seg videre fullstendig uten mine bidrag.
Hadde det ikke vært dette flotte forumet hadde jeg ikke skrevet ett ord i årets klimadebatt på nettet.
Så mine gjesteopptredener her er nettopp det - gjesteopptredener.

Noen ganger - når kvalmen over de krypende klimaopportunistene som prøver å elge seg en plass i solen (?!) blir for stor - tror jeg det er riktig å ta i alle fall en pause.

Takk for alt dere har gledet meg med dette året, gode og kloke venner - kanskje er Telehiv på plass igjen 1. januar 2013?   


PS: Kl. 19.48, rett etter statsministerens tale
Ja, det ble akkurat så ille jeg fryktet; "Anica fra Manila" ble glatt brukt som eksempel på de små ulykkelige klimaofrene vi klimavrakene ødelegger livet for.
Og våre bomber over Libyas enker og faderløse var akkurat så klimavennlige og snille som jeg hadde tenkt meg.

d.s.   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

#1
Det var vel ikke helt den beskjeden jeg ønsket meg den første dagen i et nytt år, men jeg unner deg fri fra klimaterroren av hele mitt hjerte, Tele.

Takker hjerteligst for alle dine geniale bidrag. Svært mange av dem vil leses om og om igjen, samt være til stor glede og nytte for nye lesere her på forumet.

Ønsker deg et knallår, Tele, og krysser alt jeg har av ekstremiteter for at du dukker opp igjen. Du er en virvelvind av kunnskap og engasjement.

Takk!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Tele

Som Jostemikk sier. Jeg er veldig lei meg for at du forsvinner  :'( - men takk for all energi og kunnskap du har spredd over oss :)

Da venter jeg å se deg igjen senest 1. januar 2013! Ta godt vare på deg selv i året som kommer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Telehiv på januar 01, 2012, 19:15:39 PM
Jeg frykter det verste - en ryggende Jens kan bli illeluktende å bivåne:

Han skal forsvare Durban-tryningen og kostnadene med en kjempeskare norske lakeier.
Han skal forklare at Norge må satse mer på alternativ energi samtidig som vi skal leve godt på oljen.
Han skal dekke over minst en ravende fanatisk statsrådskronidiot som savler rundt og kjøper seg internasjonale posisjoner med våre knippevis av milliarder i alt fra Indonesia, Malaysia til Brasil når han ikke driver klimanøytral og ny katastrofal klima/freds/annet-megling etter skandalene i Sri Lanka (kan noen få stoppet den fyren i tide?)
Han skal fortelle hvor viktig det er å fortsette å øse penger utover et stadig mer tynnslitt og korrupt klimaforskningsregime, nå gjelder det jo å få "homogenisert" flere historiske data før sannheten tar dem. 
Osv.

Dette blir uansett så ille at Telehiv kommer til å ta et klimadebattfritt år i 2012.

Jeg har samtidig stor tro på at dette forumet vil fortsette og også utvikle seg videre fullstendig uten mine bidrag.
Hadde det ikke vært dette flotte forumet hadde jeg ikke skrevet ett ord i årets klimadebatt på nettet.
Så mine gjesteopptredener her er nettopp det - gjesteopptredener.

Noen ganger - når kvalmen over de krypende klimaopportunistene som prøver å elge seg en plass i solen (?!) blir for stor - tror jeg det er riktig å ta i alle fall en pause.

Takk for alt dere har gledet meg med dette året, gode og kloke venner - kanskje er Telehiv på plass igjen 1. januar 2013?   


PS: Kl. 19.48, rett etter statsministerens tale
Ja, det ble akkurat så ille jeg fryktet; "Anica fra Manila" ble glatt brukt som eksempel på de små ulykkelige klimaofrene vi klimavrakene ødelegger livet for.
Og våre bomber over Libyas enker og faderløse var akkurat så klimavennlige og snille som jeg hadde tenkt meg.

d.s.

Tele, vi skulle gjerne hatt deg med i dette året også.  :) Så, det er lov å ombestemme seg. Bidragene dine bidrar til å vide ut åpne øyne, tenk hva det gjør med halvlukkede glugger, for de som er innom her.

Forøvrig er den substansielle reaksjonen på talen ganske identisk. Retoriske knep: bring inn barn, barnebarn og etterkommere i debatten - en sikker vinner.

Her i landet har vi klimaforskere på godt og vondt. I så måte var det dumt at Jens ikke hadde lest artikkelen til Rasmus, under Nye meninger på Dagsavisen:

http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread227616/#post_227616

Da hadde han sluppet å komme med feilaktige påstander.  Stormy weather and IPCC - tvilsomt!

Jeg skal se på talen i detalj, og samle "essensiell info" på skremselstråden.

Tele, take care, The Forumgate is open.  :)

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Jaja. Vi vet jo hvordan det går med dem som skal slutte med ett eller annet første nyttårsdag...  :D  Abstinensen kommer nok fort og hardt når det skjer en eller annen interessant eller tragisk utvikling.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Takk for trøsten, Bebben  ;) - jeg glemte alt om nyttårsløfter siden jeg ga dem opp for mange år siden  ;D

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på januar 01, 2012, 19:15:39 PM
Jeg frykter det verste - en ryggende Jens kan bli illeluktende å bivåne:

Han skal forsvare Durban-tryningen og kostnadene med en kjempeskare norske lakeier.
Han skal forklare at Norge må satse mer på alternativ energi samtidig som vi skal leve godt på oljen.
Han skal dekke over minst en ravende fanatisk statsrådskronidiot som savler rundt og kjøper seg internasjonale posisjoner med våre knippevis av milliarder i alt fra Indonesia, Malaysia til Brasil når han ikke driver klimanøytral og ny katastrofal klima/freds/annet-megling etter skandalene i Sri Lanka (kan noen få stoppet den fyren i tide?)
Han skal fortelle hvor viktig det er å fortsette å øse penger utover et stadig mer tynnslitt og korrupt klimaforskningsregime, nå gjelder det jo å få "homogenisert" flere historiske data før sannheten tar dem. 
Osv.

Dette blir uansett så ille at Telehiv kommer til å ta et klimadebattfritt år i 2012.

Jeg har samtidig stor tro på at dette forumet vil fortsette og også utvikle seg videre fullstendig uten mine bidrag.
Hadde det ikke vært dette flotte forumet hadde jeg ikke skrevet ett ord i årets klimadebatt på nettet.
Så mine gjesteopptredener her er nettopp det - gjesteopptredener.

Noen ganger - når kvalmen over de krypende klimaopportunistene som prøver å elge seg en plass i solen (?!) blir for stor - tror jeg det er riktig å ta i alle fall en pause.

Takk for alt dere har gledet meg med dette året, gode og kloke venner - kanskje er Telehiv på plass igjen 1. januar 2013?   


PS: Kl. 19.48, rett etter statsministerens tale
Ja, det ble akkurat så ille jeg fryktet; "Anica fra Manila" ble glatt brukt som eksempel på de små ulykkelige klimaofrene vi klimavrakene ødelegger livet for.
Og våre bomber over Libyas enker og faderløse var akkurat så klimavennlige og snille som jeg hadde tenkt meg.

d.s.

Huffda, dette var ikke den nyheten jeg hadde håpet på nyåret. Håper du finner en løsning som innkluderer oss. Uansett har jeg satt, og setter umåtelig pris på dine bidrag. Velkommen er du uansett.

Jeg kom til å kommentere talen her
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg6405.html#msg6405

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

#8
Sitat fra: ebye på januar 01, 2012, 21:27:37 PM

Her i landet har vi klimaforskere på godt og vondt. I så måte var det dumt at Jens ikke hadde lest artikkelen til Rasmus, under Nye meninger på Dagsavisen:


Telehiv: takk for gode, informative og velskrevne bidrag. Velkommen tilbake når vårløsningen setter inn, enten når frosten slipper taket eller senere.

Benesteds innlegg fortjener kanskje en egen tråd? Og kryss i alle klimakalendere?

Såvidt jeg kan se, setter han alle maskiner i full fart bakover. For det første, så ser han ut til å ha gitt opp all tro på klimakutt, og satser nå på tilpasning:

"I grunnen har jeg gitt opp troen på at menneskeheten vil kutte klimautslippene, og anser det derfor som desto viktigere med pålitelige svar hvis vi skal tilpasse oss et nytt klima. "

Og han har heller ingen  tro på at klimamodeller kan si oss utviklingen i stormaktiviteten fremover. Og han innrømmer at vi ikke vet så mye om stormer i historisk sammenheng.

"Kanskje vil vi i fremtiden se flere slike hendelser, kanskje ikke. Men en ting er sikkert; man kan ikke avskrive risikoen for at vi vil få en mer stormfull fremtid. Det gir meg en guffen følelse når jeg ser hvordan stormen 'Dagmar' har påført folk så store tap. En ting er at stormen har skapt store ødeleggelser, og helt sikkert personlige tragedier. Men vi har heller ikke så sikker kunnskap om hvordan stormstatistikken vil bli i en fremtid med klimaendringer.

Jeg mener at dagens klimamodeller gir en utilstrekkelig beskrivelse av de lokale fysiske prosessene som setter i gang stormer. Vi har heller ikke så god oversikt over hvordan stormaktiviteten har endret seg i et historisk perspektiv. Et ganske nytt forsker-initiativ under navnet IMILAST har som målsetting å sammenligne ulike metoder for å analysere stormene. Et problem har nemlig vært at ulike metoder har hatt en tendens å gi forskjellig svar.

I grunnen har jeg gitt opp troen på at menneskeheten vil kutte klimautslippene, og anser det derfor som desto viktigere med pålitelige svar hvis vi skal tilpasse oss et nytt klima."


Og så kommer en trist skildring om hvor hardt det er å være klimaforsker, hvor mange søknader som må skrives osv...riktig en tåredryppende fortelling. Og rosinen i pølsa kommer til slutt; en klar mistro til RG-regjerningens klimasatsing.

Er det selvironisk når han kobler dette med sangen "Losing my religion"?  8)

"'Sørpolen-stuntet' i forbindelse med Roald Amundsens 100-års jubileum, sammen med økt petro-aktivitet, sender signaler som skaper tvil. Koblet sammen med retorikken fra det rød-grønne miljøengasjementet, og laber satsning på å øke kunnskapen om hvilke konsekvenser klimaendringene vil få (hvor mange forsker egentlig på hvilke konsekvenser klimaendringene vil få i Norge?), gir det meg bilder som man kunne assosiere med et av 1990-tallets tøffeste låter - 'Losing my religion'."

----------------------------

oops -ser at Benestad er behørig omtalt i tråden "Avslørt", bedre å fortsette der.