Ny mainstream-trend: Naturlige klimavariasjoner

Startet av Jostemikk, januar 11, 2013, 15:42:01 PM

« forrige - neste »

Amatør1

 ;D

Hehe, før jeg så dine modellkjøringer  ;D  skulle jeg til å spørre: "har de bare klusset litt med en tørr kulepenn?"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari


Jostemikk

I sin ferskeste post drister Judith Curry seg til en tiårig prediksjon om den globale varmeutviklingen. Ikke bare det, hun er i nærheten av å håne James Hansen. Velkommen i klubben, Judith!

Climate Etc. - Hansen on the 'standstill'

SitatJC comments:  Perhaps 'standstill' is a euphemism for 'pause', but recall all the flack that David Rose received a few months ago for writing about the 'pause'.  It is good to see Hansen paying more attention to unforced variability.

However Hansen's simplistic reasoning about what  can be expected in the next decade is, well, simplistic.  GWPF reports on the latest decadal simulation from the UKMO, which predicts basically no warming for the next 5 years.  Should we believe the UKMO model prediction?  Well, I have more confidence in the UKMO prediction than in Hansen's back of the envelope reasoning.

JC's 'forecast' for the next 5 years:  It looks like the AMO may have peaked, and we remain in the cool phase of the PDO with a predominance of La Nina events expected (unlikely to see a return to do El Nino dominance in the next decade).  I predict we will see continuation of the 'standstill' in global average temperature for the next decade, with solar playing a role in this as well.

Plutselig er det stuerent å snakke om alle de kjente, naturlige klimapåvirkerne IPCC-skeptikerne har pekt på i en årrekke. Det mangler imidlertid fortsatt å vise baller/livmorer nok til å forsøke sette tall på hvor mye disse naturlige påvirkerne influerte på den drøye 20 års oppvarmingen vi hadde fra slutten av 70-tallet. Er det her fokuset vil bli rettet i 2013? Den dagen de tør gjøre dette, hogger de hodet av CO2-monsteret for godt.

Hvem blir den første mainstream med slikt mot?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,

det er ikke rart at stormanipulatorene nå begynner å feie golvet bak seg: Det kommer flere spennende papers nå, som foreløpig er under review. Jeg har bl.a. nevnt dette på en annen tråd (den om kritikkoversikt):
http://hockeyschtick.blogspot.co.uk/2013/01/new-paper-confirms-findings-of-lindzen.html?m=1

Poenget her er bl.a at:
"A paper under review for Earth System Dynamics uses a novel technique based on satellite data and surface air temperatures to find that global warming due to increased CO2 is is much less than claimed by the IPCC.
According to the author, the findings confirm those of Spencer & Braswell and Lindzen & Choi that a doubling of CO2 levels would only lead to an increase in top of the atmosphere temperature of 0.67°C, or global surface temperature of about 0.18°C, instead of the alleged 3°C claimed by IPCC computer models
."
So maybe Black Soot already has a more powerful warming effect than CO2. Interesting times. This paper might benefit from the "WUWT treatment".
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

#34
Folkens, nå må dere lese svært nøye. Dette dreier seg stadig om James Hansens innrømmelser om at global temperatur har sluttet å stige, og han skylder på ENSO. Bob Tisdale har akkurat kommentert dette på WUWT - Quote of the week – Hansen concedes the age of flatness:

SitatBob Tisdale says:
January 16, 2013 at 9:16 am

I enjoyed this sentence of the recent Hansen paper, "Indeed, the current stand-still of the 5-year running mean global temperature may be largely a consequence of the fact that the first half of the past 10 years had predominately El Nino conditions, while the second half had predominately La Nina conditions (Nino index in Fig. 1)."

And the period from the early 1980s to the mid-2000s were predominantly El Nino conditions with respect to surface temperatures, and those El Ninos were the only reason surface temperatures warmed.

Hansen innrømmer at det er ENSO og en dominans av La Nina som er årsaken til at jorda ikke blir varmere. Husk også at temperaturen ikke bare har flatet ut, den har falt de siste 12 årene.

I hele den perioden som jeg har kalt Det store klimaskiftet i '76 og fram til utflatingen startet for drøye 10 år siden, var ENSO dominert av El Ninoer. Ergo innrømmer James Hansen at temperaturstigningen vi opplevde skyldtes El Nino. Dette er aldeles patetisk av en sjarlatan som Hansen. Tenk å fossro så til de grader bakover som han gjør nå. Det er samme person som for under 2 år siden sa at menneskeskapt, global oppvarming vil føre til permanente El Nino-forhold. Dette er også så pinlig for Jostein Gaarder i WWF Norge som overhodet mulig. Han ga juksemakeren og temperaturtrikser James Hansen flere hundre tusen kroner av egen lomme fordi han "reddet verden med sin fantastiske forskning". Jeg ler meg skakk, og gråter på si. Det vi ser nå er en James Hansen som sitter så klistra utover veggen at det ikke en gang vil ha noen hensikt å forsøke å skrape ham opp.

Reklamen skriker ut: Løp og kjøp! Jeg sier: Les alt Okular har skrevet om ENSO, OHC og global temperaturutvikling. Hele svaret ligger der, og det er så innlysende at det svir i øynene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren