Folkens, nå må dere lese svært nøye. Dette dreier seg stadig om James Hansens innrømmelser om at global temperatur har sluttet å stige, og han skylder på ENSO. Bob Tisdale har akkurat kommentert dette på
WUWT - Quote of the week – Hansen concedes the age of flatness:
Bob Tisdale says:
January 16, 2013 at 9:16 am
I enjoyed this sentence of the recent Hansen paper, “Indeed, the current stand-still of the 5-year running mean global temperature may be largely a consequence of the fact that the first half of the past 10 years had predominately El Nino conditions, while the second half had predominately La Nina conditions (Nino index in Fig. 1).”
And the period from the early 1980s to the mid-2000s were predominantly El Nino conditions with respect to surface temperatures, and those El Ninos were the only reason surface temperatures warmed.
Hansen innrømmer at det er ENSO og en dominans av La Nina som er årsaken til at jorda ikke blir varmere. Husk også at temperaturen ikke bare har flatet ut, den har falt de siste 12 årene.
I hele den perioden som jeg har kalt Det store klimaskiftet i '76 og fram til utflatingen startet for drøye 10 år siden, var ENSO dominert av El Ninoer. Ergo innrømmer James Hansen at temperaturstigningen vi opplevde skyldtes El Nino. Dette er aldeles patetisk av en sjarlatan som Hansen. Tenk å fossro så til de grader bakover som han gjør nå. Det er samme person som for under 2 år siden sa at
menneskeskapt, global oppvarming vil føre til permanente El Nino-forhold. Dette er også så pinlig for Jostein Gaarder i WWF Norge som overhodet mulig. Han ga juksemakeren og temperaturtrikser James Hansen flere hundre tusen kroner av egen lomme fordi han "reddet verden med sin fantastiske forskning". Jeg ler meg skakk, og gråter på si. Det vi ser nå er en James Hansen som sitter så klistra utover veggen at det ikke en gang vil ha noen hensikt å
forsøke å skrape ham opp.
Reklamen skriker ut: Løp og kjøp! Jeg sier: Les alt Okular har skrevet om ENSO, OHC og global temperaturutvikling. Hele svaret ligger der, og det er så innlysende at det svir i øynene.