Bob Carter torpederer "vitenskapelig konsensus"

Startet av Amatør1, januar 16, 2013, 22:13:01 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Jeg vet ikke om dette foredraget av Bob Carter er vist til tidligere, men det er spekket med fakta og engasjement, og anbefales. Stort klarere tale enn dette er det vanskelig å finne. Okular vil også finne støtte for sitt syn om trappetrinn i oppvarmingen.

http://www.youtube.com/v/JpfMM3bVbhQ?hl=en_US&version=3

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

Jeg har akkurat startet lesingen av min julepresang til meg selv:

Bob Carters bok Climate: The Counter Consensus

Jeg kommer tilbake med inntrykk etterhvert som lesingen skrider fram :)
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Telehiv

#2
Amatør1,

takk for at du la ut denne!
Jeg tok meg endelig tid til å høre gjennom hele foredraget - det er deilig arrogant og velformulert britisk forskerstil her (jeg tenker med gråten i halsen på vår nasjonale stotre-Rasmus og hans like her hjemme, opp mot dette....), og herjer suverent med alarmistenes faglige elendighet så latteren runget her i arbeidsværelset mitt.

Han trekker fram "torpedo" etter "torpedo" under IPCC-arken, og hamrer inn eksempler på hvilket usannsynlig svakt faglig grunnlag det er snakk om bak AGW/CO2-skandalen. Hans karakteristikker av de han sterkt ironisk kaller "forskere" er mat for historiebøkene. Det er rett og slett fabelaktig hvordan han klarer å summere opp elendigheten så poengtert, i kombinasjon med presise henvisninger til hvor det faglige svikter totalt!

Hans innledende eksempler på hvordan det er blitt manipulert med trender og tidsperioder er bare nydelig som presentasjonsteknikk! Bildet av isbjørnene rundt leirbålet sendte meg nesten på trygd....

Ikke gå glipp av denne perlen, folkens!

Igjen, takk til deg Amatør1 for å ha reddet i alle fall min kveld!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på januar 16, 2013, 23:06:20 PM
Jeg har akkurat startet lesingen av min julepresang til meg selv:

Bob Carters bok Climate: The Counter Consensus

Jeg kommer tilbake med inntrykk etterhvert som lesingen skrider fram :)

Flott, da har du en tråd til disposisjon for formålet  :)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."