Om å bli en integrert del av noe annet - eller om å synge en stein

Startet av Jostemikk, desember 08, 2013, 00:17:50 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Noe som kan få ting til å henge sammen - del I

Mange ganger har jeg brukt uttrykket om at alt ser ut til å henge sammen med alt. Dette sammen med en bønn om høflig overbærenhet fram til jeg en dag endelig ville komme poenget nærmere, kan kanskje forståes litt bedre etter dette og de neste innleggene i denne tråden.

Det dere vil få lese og se i dette innlegget vil som ikke noe annet skrevet på forumet fram til nå få flere til å reise bust. Skikkelig bust. Det får stå sin prøve, og jeg forsikrer allerede herom at jeg vil ha full forståelse for en slik reaksjon. Dette er kontroversielt stoff, men det kan komme til å vise ting som gir en økt forståelse av hvorfor jeg hele tiden har skrevet at vitenskapen har råtnet på rot, at alt vi er lært som sannhet er løgn, og motsatt.

Det handler om årsaken til frimurer/judaisme-skriveriene. Om uforklarlige skjeletter og skaller. Om fantastisk murerunst, sannsunligvis tusener av år gammel. Om jordskjelv som bestilt. Om 11. september 2001 og tårnene som ble forstøvet i frittfall. Om de rundt 1400 bilene som ble fullstendig eller delvis misformet uten en kjent fysisk årsak lagt til grunn for ødeleggelsene. Det vil handle om H.A.A.R.P, om en ukjent superorkan ingen fikk vite om, og om et grunnstoff som plutselig lar andre objekter bli en integrert del av seg selv. Det vil handle om en god del annet også.

En del av dette er stoff jeg har undersøkt i en årrekke, men ikke før i fjor turte jeg "lekke" årsaken til at tiøringene virkelig begynte falle på plass. Dette kan forstås som om dette var tanker jeg ikke uten videre følte meg trygg på å dele med noen, og jeg måtte ta en del mot til meg og trekke pusten rimelig dypt før jeg tok sjansen.

Aldri tidligere har jeg tatt så mange forbehold i innledningen av et innlegg som jeg har gjort nå. Dette har sin årsak. Jeg føler meg ikke allverdens trygg på å legge ut dette stoffet, og det er en stor mulighet for at jeg tar feil. Noe annet ville egentlig vært merkelig. Årsaken til at jeg allikevel har valgt å dele disse opplysningene med andre er at det tross alle usannsynligheter, vil forklare mye. Svært mye.

På mange måter er det sterkeste hintet om saken det jeg skrev for ikke lenge siden.

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2013, 20:47:53 PMFor de som har lyst til å gå videre med dette stoffet på egenhånd, anbefaler jeg grundige søk om det innvendige taket i Rosslyn Chapel. Dette bør ikke minst være svært interessant for resonans-interesserte ingeniører. Filmen viser også en del geometriske figurer som er interessante. Figurer som er rene guddommen for et par promille av jordas befolkning.

Et av våre medlemmer har følgende slagord: Without geometry, life is pointless Jeg lurer på om han har forsøkt å bruke denne interessen til å fokusere på selve planeten? Er det ikke det dette dreier seg om? Å måle jorda? Det er mengder av geometri i opprinnelig judaisme/frimureri. Kanskje den ultimate geometri? Kabbalismen viser til de ti dimensjoner, og har hatt en debatt gående om det også finnes en ellevte. Kanskje er strengteorien flere tusen år gammel?

http://en.wikipedia.org/wiki/String_theory

http://en.wikipedia.org/wiki/Sephirot

Kabbalismens (også kalt det jødiske frimureri) livstre:

The Sephirot in Jewish Kabbalah


Tilsvarende fra den offisielle frimurersiden i British Columbia, Canada:

http://freemasonry.bcy.ca/texts/kabbalah.html

[attachimg=1]
Detail from title page, Portae Lucis
by Joseph Gikatilla


SitatThe Kabbalah and Freemasonry

Rooted in the ancient Egyptian Mysteries, three different versions of basically the same teachings can be identified by three different spellings: Kabbalah, Cabala and Qabalah.

The Kabbalah is an essentially Jewish mystical or esoteric school.

Er dette det samme treet som for vårt vedkommende ble kalt kunnskapens tre, hvis frukter vi ikke skulle spise? Dette er hovedårsaken til at jeg noen ganger har nevnt kunnskapsundertrykkelsen i forbindelse med kristendommen.

Dere kan slappe av. Dette skal ikke handle om magi, religion, eller tilsvarende, det kan bare virke slik. Dette dreier seg om kunnskap, naturvitenskap, eldgammel sådan. Derfor var jeg nødt til å ta med noe om bakgrunnen til de som har forvaltet den. Det kommer mer om dette i senere innlegg. Glemmer jeg det, minn meg på det, for det er viktig.

Fri energi og Gaia som synger som ei klokke ved hjelp av fysikk-kunnskap de ikke deler med oss

Hvorfor skriker jorda? Hyler den i fortvilelse? Spørsmålene virker sikkert like merkelige som alt annet fram til nå. Saken er at i perioder de siste årene har forferdelige sirenelyder kommet fra jorda selv. Eller fra himmelen. Eller begge deler.

Dette ble observert, filmet og tatt lydopptak av iløpet av en periode, og så mange var disse oppsiktsvekkende observasjonene at representanter for både MSM og akademia ble tvunget på banen. Forskeren bekreftet sensasjonen, og var en nesten like stor sensasjon som fenomenet i seg selv. Men henger forklaringen hans på greip? Er dette normalt, og en naturlig resonans mellom kosmos og planeten vi alle bor på? Første gang jeg hørte disse lydene på filmsnutter folk la ut, tenkte jeg at det hørtes ut som om jorda skrek i smerte.

Det er svært viktig at alle forstår at dette ikke dreier seg om en bløff. De sedvanlige lønnede debunkerne og diverse korttenkte representanter av menneskeheten forsøkte lenge å benekte fenomenet, men dere kan lese selv, og se på filmer jeg legger ut under. Jeg siterer fra Huffington Post:

SitatStrange Sounds Heard In Terrace, British Columbia, May Be Connected To Worldwide Phenomenon (VIDEO)

Jeg får ikke til å embedde denne videoen fra Youtube, så dere må klikke linken under:

http://youtu.be/FHi6LjKuNl4

SitatThis video is like a real-life horror movie.

Kimberly Wookey of Terrace, British Columbia, woke up early Thursday morning to a loud, strange trumpet-like sound. She'd heard the sounds before, back in June, so she grabbed her camera and recorded it. This time, she said, the noises were more intense. Her 7-year-old son was already in the living room -- he had heard the sounds and was scared, she said.

Wookey recorded the bizarre moaning noises from her living room and then posted them online, where she saw other reports of people who'd heard similar noises. One resident thought someone was dragging a dumpster and the lack of wind that day allowed the sound to carry through the valley. However, Wookey's video appears to show a quite a bit of wind.

Some claim her video is fake, and that the sounds were taken from this scene in the 2011 horror movie "Red State."

The local police aren't sure where the sounds came from.

Click the video above to watch.

Similar sounds have been heard elsewhere in Canada and around the world.

One day in January 2012, in the small town of North Battleford, Saskatchewan, which is 1,000 miles east of Terrace, a local radio station got around 40 calls from residents asking about strange sounds in the sky. In the far-flung community of Conklin, Alberta, which is over 300 miles from North Battleford and over 1,000 miles from Terrace, a creepy video filmed in the forest purports to show a similar phenomenon. ("It sounds like the planet is screaming in pain," one commenter wrote.) A few days after the video in Conklin appeared, a video filmed in the town of The Pas, Manitoba -- a 13-hour drive southeast -- shows more or less the same thing.

In Chicago, Ill., sounds were heard that were also very similar to those recorded by Wookey. "The weird noise started a couple days ago," the uploader wrote in January 2012. "It's loud and even violent at times."

A video from last year in Texas, this one titled "Strange sounds coming from the sky," shows a group of puzzled people listening to the eerie noises.

Other videos claim to have captured the unexplained noises in Michigan, New York and as far away as Spain and Norway. Sometimes the noise sounds like an animal moaning, other times it's a low rumble, a whine or a thumping.

The comments sections of these videos are full of people quoting the Bible or claiming the noises are a portent of the apocalypse. Others say the noises are a sign of extra-terrestrial life in the Earth's vicinity.

Of course, a good deal of skepticism is required here -- you can't believe everything you see on YouTube, no matter how real it looks. One video that purportedly captured the strange sounds in Edmonton, Alberta, has garnered almost 800,000 views, despite being an admitted hoax. Many others have been pulled from YouTube for various violations, a possible sign that copycats have seized on the trend and produced bogus videos.

But just because some of these videos were a ruse doesn't mean others aren't real. Many were uploaded in different places around the same time (most from the early months of 2012), lending credence to their claims. So far, perhaps the best explanation we've heard came from University of Saskatchewan physics professor Jean Pierre St. Maurice, who said the noises may be from electromagnetic waves emitted from aurora, natural light displays in the sky at high latitudes.

We are keeping our ears open for other explanations.

Hva skjedde med atmosfæren over episenteret til jordskjelvet som laget tsunamien den 11. mars 2011?

I flere dager før jordskjelvet utenfor kysten av Japan registrerte satellittene til NASA en kraftig oppvarming av atmosfæren over episenteret. Det nevnes ionisering i forbindelse med oppvarmingen. Vel, ionisering og oppvarming av atmosfæren kan man lese mye om i forbindelse med forskningsresultater der man har brukt H.A.A.R.P-anlegg rundt om i verden, blant annet den norske EISCAT-stasjonen sør for Tromsø. Elektromagnetisk resonans. Variasjoner i benyttet frekvens.

Om oppvarmingen av atmosfæren i Japan snudde journalistene og ekspertene det på hodet, og spente vogna foran hesten, da Daili Mail blant annet skrev:

SitatA warning sign? Atmosphere above epicentre of deadly Japan earthquake heated up 'rapidly' in days before disaster

Scientists hope they will one day be able to predict quakes uses air ionisation data


The atmosphere directly above the fault zone which produced Japan's recent devastating earthquake heated up significantly in the days before the disaster, a study has shown.

Before the March 11 earthquake, the total electron content in a part of the upper atmosphere, called the ionosphere, increased dramatically over the earthquake's epicentre, reaching a maximum three days before the quake struck.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1388789/Japan-earthquake-Atmosphere-epicentre-heated-rapidly-days-disaster.html#ixzz2mpf6wR5R
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Disse fenomenene er ene og alene årsaken til at jeg startet tråden Arktiske pattedyr lider av mystiske årsaker og skrev om jordskjelvet som kom som varslet i Mexico i innlegget U.S. Department of Defense, usgs.gov, og delstatsmyndighetene i Chiapas.

Om levitasjon og å bli en integrert del av et båtdekk

Neste innlegg skal handle om dette, samt litt mer som har direkte relasjon til blant annet 11. september og World Trade Center-hendelsene. Dette er Tesla-relatert, og har like mye å gjøre med en spesiell mann som bor i Canada, og effekten som bærer hans navn. Her er et par bilder for å vekke interesse og nysgjerrighet.

Hva får treverk til å bli en integrert del av aluminium, og hva får molekylene i aluminium til å gå fra konseptene?

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Noe som kan få ting til å henge sammen - del II

Om levitasjon og å bli en integrert del av et båtdekk

Det som har skjedd med tragisk mange 11. september-vitner etter hendelsene i New York og World Trade Center i 2001, gjør oss moralsk forpliktet til å lytte til hva de hadde å si. Mange av dem ga sitt liv for å fortelle oss andre hva som skjedde. Noen av dem som har de mest oppsiktsvekkende skildringene av hva som skjedde iløpet av de dramatiske timene lever fortsatt.

Denne videoen er interessant, og fotograf i New York Daily News, David Handschuh, forteller om en varm kraft som løftet ham opp for så å sette ham ned et kvartal lenger bort.

http://www.youtube.com/v/9yU73pN8CHQ

David Handschuh er ikke den eneste som forteller om denne kraften. Andre vitner har jeg lagt ut bilder av tidligere. Dette er tause vitner, men hvis det virkelig stemmer den påstanden om at et bilde kan si mer enn 1000 ord, kommer det ei hel bok i reprise under. Hva fikk disse bilene til å havne oppå andre biler? Denne gang handler det altså ikke om forandring i strukturen i metallet i bilene, men om hvordan noen biler havnet oppå andre, eller havnet opp ned:





[attachimg=1]

[attachimg=2]

Denne filmsnutten er interessant, og selve effekten (Hutchison) kommer jeg tilbake til senere. Se på alle bilene.

http://www.youtube.com/v/iL9ZAJINU1c


Om å integrere forskjellige substanser - blant annet treverk med aluminium, og mennesker med stål

Vel, første del vil vises ved hjelp av bilder. Den andre delen er litt av en historie, og ingen forsker med respekt for seg selv osv. vil ta i saken med ildtang. Husk at det som er pseudoforskning for noen (oss), ikke trenger være det for andre. Vi har fått tildelt, enten vi vil eller ikke, en oppfatning av hva som er gjeldende forståelse av fysikk og kjemi og alt annet som har med vitenskap å gjøre. Finnes ingen lærebøker å slå opp i for å kunne støtte seg til for å bekrefte/avkrefte eksperimenter, kaller man det pseudoforskning. Dette er en grei betegnelse, men vær oppmerksom på at dette uttrykket har blitt tatt i bruk og benyttet på samme måte som konspirasjonsteoretiker.

John Hutchison - gal og spinnvill, eller gal og briljant?

Det er to ting som alltid fører til at noe får all min oppmerksomhet. Saker som får oppmerksomhet fra tusener av profesjonelle (og deres groupies) debunkere, og at filmer om kontroversielle temaer blir slettet på Youtube i hundretall. Folk legger dem ut igjen, men borte blir de hver eneste gang. Denne saken har også et tredje interessant faktum. Militæret og myndighetene i USA og Canada og deres tydelige behov for å minne John Hutchison om taushetsplikt, unndragelse fra offentligheten osv.

Dr. Judy Wood har brukt mye tid og krefter på denne effekten, Hutchison-effekten for å finne en fysisk forklaring på hva som skjedde med World Trade Towers da de gikk i oppløsning, og har også samarbeidet med Hutchison for å gjenskape noen av hans eksperimenter og dokumentere dem ved hjelp av film. De interessante filmene som har blitt et resultat av dette har gått den grimme skjebnen i møte. Denne kontoen er slettet, eller Filmen er slettet grunnet opphavsrettigheter, er det som møter en når en klikker på linkene til Youtube. Det siste er jo interessant. Vi snakker tross alt om en privat finansiert produksjon om forskningen til et like privat menneske.

Jeg legger ut linker i bunnen av dette innlegget til forklaringer om hva dette dreier seg om. Selv forstår jeg ikke allverden av dette, og jeg må innrømme at jeg rett som det er mistenker John Hutchison å ikke forstå særlig mye av hva han holder på med han heller.

Det dreier seg om frekvenser, elektromagnetisme, krystaller, resonans, og strøm. Noen entydig resultat er vanskelig å se, for de samme eksperimentene har gitt forskjellige effekter. Levitasjon, sammen"smelting" av for eksempel treverk og og kobber med aluminium, og oppløsning av metall, eller splitting. Jeg vet rett og slett ikke hva annet jeg skal kalle det. Her er noen bilder:

John Hutchison:

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

Treverk som har "smeltet" inn i aluminium:

[attachimg=7]

[attachimg=8]

[attachimg=9]

Litt korrespondanse mellom Hutchison og myndighetene. Klikk på bildene for full størrelse:











Dette dokumentet er interessant med tanke på levitasjon, og det blir det siste jeg legger ut. De som ønsker mer finner dette i linkene under.



Hva er ikke-magnetisk levitasjon?

Det kan være flere ting, og problemet med å dokumentere dette til fulle er at enkelte firmaer i forsvarsbransje/våpenproduksjon har gjort dette taushetsbelagt. Her er litt om alment aksepterte eksperimenter, og spesielt interessant er kanskje ultrasonisk akustisk (over 20.000 Hz) levitasjon. Dette er lydbølger langt over det hørbare for menneskeøret.

http://www.youtube.com/v/669AcEBpdsY

SitatThere is no known theoretical limit to what acoustic levitation can lift given enough vibratory sound, but current technology can only lift a few kilograms.[4] Acoustic levitators are used mostly in industry and for researchers of anti-gravity effects such as NASA; however some are commercially available to the public.

Antigravitasjon:

SitatDuring the close of the twentieth century NASA provided funding for the Breakthrough Propulsion Physics Program (BPP) from 1996 through 2002. This program studied a number of "far out" designs for space propulsion that were not receiving funding through normal university or commercial channels. Anti-gravity-like concepts were investigated under the name "diametric drive". The work of the BPP program continues in the independent, non-NASA affiliated Tau Zero Foundation.

Det blir mer om dette i neste innlegg, og de som synes innholdet i dette innlegget var langt der ute, må bruke kikkert for å kunne lese det som kommer. Kanskje klarer jeg smette inn med litt stoff om ei stor jente som het Erin. Hun ble avvist, og døde uten at folk flest i det hele tatt var klar over at hun hadde eksistert, og dette til tross for at hun var av meget kjent blod. Ei senere halvsøster ble verdenskjent.

Det kan være verdt å nevne noe i forbindelse med resonans, slik at dette kan ta plass i tankene og vokse i styrke fram til fortsettelsen i denne tråden. Ringing, frekvenser og resonans. Nicola Tesla påsto hardnakket at han kunne rive hver eneste skyskraper i New York bare han fant frekvensen til konstruksjonen. Dette mente han å skulle klare ved hjelp av en liten mekanisk innretning han festet til bygget. Her er en video som viser litt av denne effekten:

http://www.youtube.com/v/j-zczJXSxnw?hl=en_US&version=3

Forrige gang jeg la ut denne videoen, skrev jeg dette:

SitatDette igjen har minnet meg om ei høy flaggstang jeg en gang holdt på å ødelegge ved hjelp av en pekefinger. Det holdt å trykke på rette tidspunkt i svingningene som ble skapt for å forsterke effekten mer og mer. Timing is everything.

Tesla tok denne kunnskapen så langt at det nok er grunn til å stille spørsmål om hvorfor enkelte deler av hans forskning forsvant i bomull og vatt. Kan det ha vært fordi det har blitt brukt til våpen og watt?

Kan lyd være bærer av enorme krefter?

http://en.wikipedia.org/wiki/Acoustic_levitation

http://web.archive.org/web/20061104183648/http://otsuka-lab.ee.cit.nihon-u.ac.jp/ken2-e.html

http://snl.no/ultrasonisk

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gravity

http://drjudywood.com/articles/JJ/JJAppendix1.html#solis

http://www.drjudywood.com/articles/JJ/

http://www.drjudywood.com/articles/JJ/JJ8.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Filmen om Tacoma Narrows Bridge så jeg første gang i forelesningssalen på (dengang) NTH, da vi lærte om tvungne svingninger og egensvingninger av konstruksjoner. Dette er konvensjonell kunnskap. Det er grunnleggende at en konstruksjon må utformes slik at dens egensvingefrekvenser (som korresponderer med egensvingeformer) ikke er nærheten av frekvensen til en sannsynlig dynamisk belastning. Det var der Tacoma feilet, for vinden ga en dynamisk belastning som tilsvarte en av egensvingeformene til brokonstruksjonen. Det finnes vel knapt en ingeniør i konstruksjonsteknikk som ikke har vært igjennom dette.

Dersom en skal se dette i lys av Hutchison-effekten, skulle man tro det i tilfelle må dreie seg om egenfrekvenser på molekylært nivå (eller "deromkring"). Som det har vært diskutert tidligere her på forumet, er jo molekyler en form for konstruksjoner som kan approksimeres som massepunkter (atomer) som er koblet sammen med fjærer (elektronbindinger). De har med andre ord både stivhet og masse, og kanskje også en form for dempning. Det er akkurat disse leddene som inngår i dynamisk analyse av konstruksjoner, og som kan benyttes til å beregne egenfrekvenser og egensvingeformer. Hvis man så kan påføre høyfrekvent belastning gjennom akustikk eller en form for mikrobølger, kan man jo kanskje "tune" det hele til molekylenes egenfrekvens, slik at de rives i filler på tilsvarende måte som Tacoma Narrows Bridge, når frekvensen er korrekt. Det kan kanskje være en plausibel hypotese for virkemåten til Huchison-effekten som river ifra hverandre metaller bestående av like molekyler. Levitasjonsdelen har jeg ingen forklaring på.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på desember 09, 2013, 17:09:11 PM
Filmen om Tacoma Narrows Bridge så jeg første gang i forelesningssalen på (dengang) NTH, da vi lærte om tvungne svingninger og egensvingninger av konstruksjoner. Dette er konvensjonell kunnskap. Det er grunnleggende at en konstruksjon må utformes slik at dens egensvingefrekvenser (som korresponderer med egensvingeformer) ikke er nærheten av frekvensen til en sannsynlig dynamisk belastning. Det var der Tacoma feilet, for vinden ga en dynamisk belastning som tilsvarte en av egensvingeformene til brokonstruksjonen. Det finnes vel knapt en ingeniør i konstruksjonsteknikk som ikke har vært igjennom dette.

Dersom en skal se dette i lys av Hutchison-effekten, skulle man tro det i tilfelle må dreie seg om egenfrekvenser på molekylært nivå (eller "deromkring"). Som det har vært diskutert tidligere her på forumet, er jo molekyler en form for konstruksjoner som kan approksimeres som massepunkter (atomer) som er koblet sammen med fjærer (elektronbindinger). De har med andre ord både stivhet og masse, og kanskje også en form for dempning. Det er akkurat disse leddene som inngår i dynamisk analyse av konstruksjoner, og som kan benyttes til å beregne egenfrekvenser og egensvingeformer. Hvis man så kan påføre høyfrekvent belastning gjennom akustikk eller en form for mikrobølger, kan man jo kanskje "tune" det hele til molekylenes egenfrekvens, slik at de rives i filler på tilsvarende måte som Tacoma Narrows Bridge, når frekvensen er korrekt. Det kan kanskje være en plausibel hypotese for virkemåten til Huchison-effekten som river ifra hverandre metaller bestående av like molekyler.

Jeg er veldig glad for at du skrev om og forklarte dette på denne måten, Amatør1. Jeg vet at det finnes kunnskap om dette her på forumet, og slike bidrag er verdifulle. Uten å tillegge Amateur2 noen som helst meninger angående det jeg har dratt i vei med i denne tråden, er hans innlegg om tilsvarende som du nevnte med egenfrekvenser på molekylært nivå, og ringing/resonans blant de mest verdifulle innleggene jeg har lest. Håper bare flere kan bidra litt etter hvert, og kanskje gjøre seg tanken at alt henger sammen med alt, og at Hutchison-effekten på ingen måte står langt unna elektromagnetisk stråling i klimasammenheng.

Sitat fra: Amatør1 på desember 09, 2013, 17:09:11 PMLevitasjonsdelen har jeg ingen forklaring på.

Jeg tror alt dreier seg om ett og samme, Amatør1. Lyd. Det kommer mer om dette. Husk at effektene Hutchison har oppnådd er en mikset sak, der samme eksperiment har gitt både levitasjon og sammenblanding av stoffer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg antar at det finnes noen som vil synes dette er interessant. Kanskje både ingeniører og de som er opptatt av geometri. Jeg mistenker også at et par av mønstrene som dannes vil medføre gåsehud hos de med utvidet kunnskap om emnet jeg holder på med. Mer om det senere.

http://www.youtube.com/v/wvJAgrUBF4w
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Noen har heldigvis lastet opp to av de originale filmene med Hutchisons eksperimenter igjen. Kvaliteten er ganske dårlig, men her er det. Det er deler av det som vises her som er den bærende delen av Dr. Judy Woods hypotese om hva som skjedde 11. september med World Trade Center og bygningene der.

http://www.youtube.com/v/cT1Z1zgEq2Q

http://www.youtube.com/v/pPYCKySAePQ
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Mer om frekvens og resonans, denne gang også i forhold til platestørrelsen (Chladni-plate).

Ernst Chladni

Litt om eksperimenter som an etterprøves. Chladni-mønstre med oppskrift.

Dette får en til å tenke på snøkrystaller. Dette er vanndråper:

[attachimg=1]
Swinging water drops (by Hans Jenny)

Sandmønstre, lik frekvens, forskjellig størrelse på platen:

[attachimg=2]
Sand patterns as a function of the size of the plate
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Noe som kan få ting til å henge sammen - del III

Jenta som ble født, levde, og døde ukjent og alene

Sitat fra: Jostemikk på desember 09, 2013, 15:05:39 PMKanskje klarer jeg smette inn med litt stoff om ei stor jente som het Erin. Hun ble avvist, og døde uten at folk flest i det hele tatt var klar over at hun hadde eksistert, og dette til tross for at hun var av meget kjent blod. Ei senere halvsøster ble verdenskjent.

Den verdenskjente halvsøsteren til Erin var ingen ringere enn orkanen Katrina. Erin var den første tropiske Atlanterhavsstormen som utviklet seg til full orkan i begynnelsen av september 2001, hvilket også betyr at fødselen skjedde langt over terminen for førstefødte orkaner den sesongen.

[attachimg=1]

Dette er Erins kurs fra fødsel som storm utenfor kysten av Afrika, og mens hun vokste til fullmoden orkan mot østkysten av USA, til hun flyktet rett østover, deretter nordøstover, og døde som en flau bris i ishavet.

[attachimg=2]

Dette er Erin da en av satellittene til NASA tok bilde av henne den 11. september 2001:

[attachimg=3]

En orkan var bare timer unna supermetropolen New York, og USAs hovedstad Washington - var myndighetene i alarmberedskap?

For de som tar seg bryet med å sjekke de amerikanske fjernsynssendingene fra morgenen den 11. september 2001, vil det raskt bli klart at det var frokost-TV, kjendisprat, kokeoppskrifter og alt det vanlige sludderet MSM serverer sine seere/lesere. Det var ikke noe om at katastrofen sto og banket på døra til millioner av innbyggere. Det var ikke noe seriøst og alvorlig den morgenen før alle fjernsynssendingene ble avbrutt i forbindelse med den første eksplosjonen i North Tower på World Trade Center i New York klokka 08:46:30. Jeg tror jeg tør påstå at selv for et så klima- og værinteressert publikum som på dette forumet, er det få, om noen i det hele tatt, som har hørt om orkanen Erin.

Det er i så fall ikke så merkelig, for amerikanerne hadde ikke hørt stort om dette ekstremværet, eller denne monsterorkanen de heller. Her er værmeldingen for og fra JFK-flyplassen i New York for den 11. september, den samme dagen Erin nærmet seg med ekspressfart, med kurs rett mot metropolen:

[attachimg=4]

Hva er årsaken til at meteorologene og værtjenesten for den store flyplassen ikke varslet den kommende katastrofen? Var de så fulle av meteorologisk kunnskap at de på forhånd visste at Erin plutselig ville skifte kurs rett østover og forsvinne? Når ble i så fall meteorologene så kunnskapsrike om hva som styrer kursen til slike gigantiske stormsentre?

[attachimg=5]

Det neste satellittfotoet viser hvor nærme Erin var New York samtidig som man ser støv og røyk drive sørover fra World Trade Center:

[attachimg=6]

SitatThe development of "super cell" storms is examined and a comparison of their structure to that of a Tesla Coil (used to create high voltage electrical discharges) is considered. The possibility is suggested that the electrical properties of large storm systems may have some similarities to those of Tesla coils and that there is a possibility that technology exists to utilise or manipulate the energy in these storm systems for "secondary" purposes.

One of the most striking pieces of the data presented is that from a set of magnetometers monitored by the University of Alaska. Several instruments show significant deviations from "background" or "normal" readings as the events of 9/11 were unfolding. A further selection of this data is presented in relation to variations during the hurricane seasons of 2001, 2004 and 2005.


http://drjudywood.com/articles/erin/erin1.html

http://drjudywood.com/pdf/080519_erin_press_release.pdf

http://modis-atmos.gsfc.nasa.gov/IMAGES/MOD02/GRANULE/2001_09_11/254.1520.rgb143.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Erin_(2001)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Fisk og fugledød

Fugledød
http://www.youtube.com/watch?v=HSG-t7bpA7I


Enkelte dyr, som f.eks. delfiner, kan høre svingninger helt opp til 200 000 per sekund
http://snl.no/h%C3%B8rsel





Millioner av død fisk til overflaten

Forskere satt inn i arbeidet med å finne ut hva som har skjedd i en av Los Angeles' havner
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110308/millioner-av-dod-fisk-til-overflaten
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Dette er tragisk stoff, men må nevnes, og du skal ha takk for at du hjelper til å gjøre folk oppmerksomme på dette, Spiren. Jeg skriver nok litt mer om dette ved en senere anledning. Dette dreier seg om stoff jeg har tatt opp tidligere, men det kan fylles opp med tilsvarende, så som enorme fiskestimer der hvert eneste fangede individ har blødd fra gjellene. Folk som søker sammenhenger og fakta om hva som holder på å skje, kan gjerne lese seg opp om de enorme fugleflokkene som har falt døde til bakken med blødende innvoller. Måker forsvinner fra store kystområder, sjøløvene desimeres i antall, og det skjer raskt.

Det har vært svært mange episoder med "uforklarlig" massedød hos fisk. Nå har de vel snart forsøkt skylde på absolutt alle andre årsaker enn den mest sannsynlige. Jeg ba en biolog rette blikket oppover for en stund siden, men jeg har ingen grunn til å tro at verken hans eller folk flest sine nakkevirvler er konstruert på en måte som muliggjør dette. Til siden, og nedover. Aldri opp.

Jeg har forsåvidt allerede lagt ut opplysninger i samme gate, men folk må gjerne ta en titt på denne korte videosnutten:

http://www.youtube.com/v/5JrpdVZyt_s


Deretter kan en se denne filmen en gang til:

http://youtu.be/FHi6LjKuNl4
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Nok et kort mellom-innlegg i denne tråden. Denne filmen bør alle få med seg. Det tar ikke lange tiden, og dette må høres og sees, og ikke minst, det må fortelles videre.

http://www.youtube.com/v/oLIyh_L0_M8


Mer om lyd, denne gang fra NASA-forskere.

http://www.newscientist.com/article/dn11900-booming-sound-waves-heat-up-galaxy-cluster.html#.Uq2NueXncQs

SitatBooming sound waves heat up galaxy cluster

Enormous sound waves seen rippling through a galaxy cluster are heating up its gas, new observations suggest. This may solve a longstanding puzzle about why such clusters refuse to cool down.

Astronomers discovered in the 1970s that the vast reservoirs of gas located in galaxy clusters - massive groupings of hundreds or thousands of galaxies - glow brightly in x-rays. This suggested that the gas should be cooling and contracting as it radiates its energy away. But in 2001, new observations failed to find the expected pools of cool gas, puzzling astronomers.

One possible explanation for the heating came in 2003, when the Chandra X-ray Observatory saw enormous ripples - spanning many thousands of light years across - in the gas inside the nearby Perseus galaxy cluster. Watch an animation illustrating the propagation of sound waves through the cluster.

The sound waves were thought to be generated by an 'active' galaxy at the core of the cluster that was spewing jets of radiation and matter into its surroundings - the result of a ravenous black hole at its centre. Some astronomers suggested that such sound waves heated up the gas in clusters (see Black hole's colossal sphere of influence revealed).

But those observations were not detailed enough to determine whether the waves provided enough energy to keep the cluster gas hot. Now, new Chandra observations of the cluster's core indicate that the waves really do carry enough energy to prevent the expected cooling.

Loud notes

Jeremy Sanders and Andrew Fabian, both at the University of Cambridge in the UK, had Chandra stare at the cluster core for a total of more than 10 days to reveal fine details. Based on the strength of the brightness variations produced by the waves, the researchers estimate they are providing as much energy as many billions of Suns - about the level needed to keep the gas from cooling.

Richard Mushotzky of NASA's Goddard Space Flight Center in Greenbelt, Maryland, US, compares the results of the study to analysing music played by an orchestra. "Now, in addition to knowing what notes are being played, we know how loud the notes are," he told New Scientist. "We think we know the instrument, which is the active galaxy at the centre, but I don't think we know the whole composition."

The next step is to understand how the energy from the sound waves heats up the gas, Mushotzky says. "There must be some process which converts the sound waves into heat in the right way," he says. "If you put in too much heat in the wrong place, then you'll overheat the gas - and if you don't put enough in the right place, you will not counteract the cooling."

...

De sju grunntoner og de sju grunnfarger

SitatThe mysterious correlation of light and sound

The first, third and fifth colors of the rainbow are Primary colors... red, yellow and blue.
The first, third and fifth notes of a major scale is a Major chord... root, third and fifth.

Something quite amazing happens when we tie all of this information together (that's Physics, Optics, Light, Sight, Sound, Hearing, Art, Music, Neuroscience) and line up the two groups of seven up together...

[attachimg=1]

SitatIf you could actually "hear" the extremely high frequencies the red, yellow and blue (primary color) light waves are vibrating at... you would hear a Major chord.

If you could "see" the sound of notes in a major chord relative to the same "rainbow scale" used by light... you would see notes and chords in primary color just like way they are used in the chord diagram program above.

http://www.gootar.com/theory.htm

Hvem vil komponere CO2-sonaten i IR-dur?

SitatEnergy can take on many forms and can change from one form to another. Many different types of energy can be converted into heat energy. Light, electrical, mechanical, chemical, nuclear, sound and thermal energy itself can each cause a substance to heat up by increasing the speed of its molecules.

http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/cosmic_classroom/light_lessons/thermal/heat.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på desember 10, 2013, 23:06:24 PM
Jeg antar at det finnes noen som vil synes dette er interessant. Kanskje både ingeniører og de som er opptatt av geometri. Jeg mistenker også at et par av mønstrene som dannes vil medføre gåsehud hos de med utvidet kunnskap om emnet jeg holder på med. Mer om det senere.

http://www.youtube.com/v/wvJAgrUBF4w

Sannsynligvis interessant stoff for de som er interessert i både resonans og geometri. Fra Irak og Iran i nord, hele veien sydover til Sør-Afrika finnes disse bygde figurene jeg legger ut bilder av i dette innlegget. De er sannsynligvis flere hundre tusen år gamle, og mainstream forskere har aldri på fornuftig vis en gang forsøkt å forklare hva dette dreier seg om. Eneste fra de profesjonelle debunkerne er at det var bygninger/strukturer for å verne buskapen til de få tusen menneskene som bodde i sørlige deler av Afrika den gangen. I så fall må hver ku ha hatt flere personlige innhegninger til egen disposisjon, for de som har telt disse byggverkene påstår at det er minst 10.000.000 av dem, sannsynligvis flere.

Eneste årsaken til at vi kan se dem i dag er at Afrika har vært geologisk heldig med tanke på bevaring av gammel geologi. Dette til tross, mener de som har forsket på dette fenomenet at de alle bærer vitne om en omfattende ødeleggelse for noen tusen år siden, og selv forsøker jeg finne ut av om det er mulig å koble disse ødeleggelsene til Yngre Dryas, men det får jeg heller komme tilbake til.

Som en kuriositet nevnes at dette fenomenet synes å være koblet til den 31. lengdegraden. På sin vei fra Sør-Afrika og nordover krysser den over pyramidene på Giza i Egypt.

Her er et knøttlite utvalg fra Sør-Afrika som jeg har funnet ved hjelp av Google Earth. Legg merke til at det også finnes andre strukturer enn bare de geometrisk oppbygde sirklene. Det går også kanaler mellom dem som kobling.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]

[attachimg=9]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dette er et kort tillegg til forrige innlegg. Har valgt ut noen av resonansmønstrene fra tonegeneratoren og resonansplata den og høyttaleren er koblet til.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Sattelittistske fotokart og "paranborolmal overtro" har jammen en god grobunn, til sammen med det ellers mer overjordiske.....er glad jeg ikke ber til noen spesiell gud, men helst bare dagdrømmer når jeg ikke sover. :) 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 30, 2014, 03:53:21 AM
Sattelittistske fotokart og "paranborolmal overtro" har jammen en god grobunn, til sammen med det ellers mer overjordiske.....er glad jeg ikke ber til noen spesiell gud, men helst bare dagdrømmer når jeg ikke sover. :)

Enig med deg, Ewer. Allikevel tror jeg du vil finne svar på mye hvis du bruker et par-tre måneder på å studere Bibelens avdeling for fornminner, altså Det gamle testamentet. Et eksempel er Første Mosebok, kapittel 2, vers 10-12:

Sitat10 En elv går ut fra Eden og vanner hagen. Derfra deler den seg i fire greiner. 11 Den første heter Pisjon. Det er den som går rundt hele landet Havila, der det finnes gull. 12 Gullet i det landet er godt.

Det er jo ingen hemmelighet at jeg lenge har forsøkt rette oppmerksomheten mot gull, og det som virker være en medtatt tørst etter dette metallet, som for oss mennesker er fullstendig verdiløst.

Man trenger ikke tro på det som står i sitatet over. En trenger kun tenke på at Mosebøkene, som er jødiske skrifter, (hebraisk/armeisk) er minst 3000 år gamle. De forteller om blodtørst, og gjør gullet til den egentlige Gud.

Hva trengte menneskene gullet til for flere tusen år siden, det være seg om de bodde i Afrika, Asia, Europa eller Amerika? Hjalp det når de tørstet i ørkenen? Frøs i polarødet? Sultet i skogen, og var truet av rovdyr på savannene?

De konstruksjonene som finnes i enorme mengder, og som jeg har lagt ut noen få bilder av i de to forrige innleggene, er alle fra områder med den største gullgruveindustrien vi har. Spørsmålet er hvilken hensikt de hadde, og det er bare å glemme mainstreams forsøk på tåkelegging. De finnes på toppen av platåfjell med stupbratte fjellsider hele veien rundt. I ørkenområdene nordover i Afrika finnes de først og fremst på lava-/basaltgrunn uten vegetasjon. I Sør-Afrika har de funnet mengder med gamle gullgruver i områdene der disse geometriske byggverkene finnes, og ingen kan svare på hvem som gravde gull for tusener av år siden. De (mainstream) er faktisk så langt unna en kan komme en forklaring, for ingen har en gang funnet rester av de som lagde gruvene og formasjonene.

Tvilsomme dateringer i mangel på C14-målinger, som i seg selv er mer usikre enn folk er gitt inntrykk av, peker på en stor sivilisasjon på flere hundre tusen mennesker som levde i Sør-Afrika for 160.000 - 200.000 år siden. Folket finnes det ikke spor etter, bare det de etterlot seg, så som steinringer, gruver, samt denne kalenderen:

[attachimg=1]

For de som ønsker å tilegne seg mer kunnskap om dette utenfor forumet, anbefaler jeg at dere kontakter nærmeste prest/biskop, losjeleder, eller rabbi/kabbalist. Studer også Nicola Teslas uttalelser om opprinnelse, og det han selv betraktet som sine største gjennombrudd.

For de som ikke ønsker å lære mer om dette, anbefaler jeg dybdestudier av Darwin.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren