WWF - styrer de klimapolitikken?

Startet av Jostemikk, desember 07, 2011, 16:10:29 PM

« forrige - neste »

seoto

Tidligere leder for Norsk Biologforening, Morten Jødal, som nå driver firmaet Soppgleder, synes heller ikke det er riktig med WWF-rapporter i IPCC-rapporter.
Forskning.no
- Det er problematisk at IPCC bruker miljøorganisasjoner som sannhetskilder, sier norsk biolog. Referanser til WWF-rapporter har skapt trøbbel for FNs klimapanel.

Det virker som om Eystein Jansen hardt prøver å forminske problemet. Men det nytter ikke. Etter at Donna Laframboise ga ut sin bok, The Delinquent Teenager who was mistaken for the world's top climate expert, vet alle som har lest boken at det handlet ikke kun om problemer med isbreer i Himalaya når det gjaldt WWF.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på desember 07, 2011, 21:33:38 PMDet virker som om Eystein Jansen hardt prøver å forminske problemet. Men det nytter ikke. Etter at Donna Laframboise ga ut sin bok, The Delinquent Teenager who was mistaken for the world's top climate expert, vet alle som har lest boken at det handlet ikke kun om problemer med isbreer i Himalaya når det gjaldt WWF.

Selvfølgelig gjør Eystein Jansen det. Han er en profesjonell tåkelegger med begge bena dypt plantet i aktivismen folk er blitt fortalt handler om klimavitenskap. Jeg har masse på lager angående Jansen, og jeg har enorme mengder angående Team-members og WWF. Jeg må bare bruke noen dager/uker på å sortere ut det viktigste, og samtidig forsøke å ikke drukne tråden her med nye opplysninger.

Her er en ørliten smaksprøve fra en mailutveksling mellom to klimaforskere fra UEA, 1997:

Sitat[for example defined as a temperature change greater than 0.01!C/decade ("WWF-tolerable"), >0.1!C/decade
("tolerable") or 0.3!C/decade (GCM consensus)] and to review, at a global level, the implications this could have for biodiversity conservation.

Her er "forskerne" i ferd med å lage seg en flertallsbeslutning gjennom "håndsopprekking" pr. e-post, og de vurderer WWFs trussel om store tap i artsmangfoldet hvis verden blir 0,01 grader C pr. tiår som seriøst!

Det andre er at det finnes et "konsensus" om en global temperaturøkning på 0,3 grader pr. tiår. Og hva er dette "konsensus"? De snakker om et klimamodell-konsensus! Har dere hørt noe så ustyrtelig morsomt?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Kan IPCC bli annet enn en aktivistorganisasjon med en slik leder? Dette er hva Donna Lambrois skriver:

SitatThe next stakeholder mentioned is, get this, NGOs (followed by the judiciary and governments). It is surely an upside down world in which MBAs are told they should reinvent the way they do business because self-appointed activists employed by well-funded NGOs would like them to do so.

According to this same gentleman, "We have played havoc with mother earth." In other words, this event had much in common with a Greenpeace gathering or a religious revival meeting.

But here's the part in the press release that makes my main point:

"Dr. RK Pachauri, Chancellor, TERI University had a special video-recorded message for the participants encouraging them to be the torch bearers of the green campaign."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: seoto på desember 07, 2011, 17:51:33 PM
Det er en utrolig sammenrøre mellom universiteter, institusjoner og kampbevegelser. Finnes det folk i klimabevegelsen som ikke har en eller annen forbindelse til WWF eller andre store, tilsvarende organisasjoner?

Jørgen Randers, tidligere omtalt i forumet vårt.


I dette  innlegget av Bebben nevnes en artikkel i Forskning.no der Per Espen Stoknes villig lar seg bruke i et forsøk på å latterliggjøre skeptikere. Stoknes er forfatter, psykolog, og førstelektor II ved BI. Så kommer det "morsomme": Han deler et professorat i klimastrategi med Jørgen Randers. Jørgen Randers sitter i valgstyret i WWF-Norge sammen med Pål Prestrud. Randers var visegeneraldirektør i WWF International i Sveits 1994-99.

Det kan virke som om de henger sammen som erteris. Er det snart på tide å høste ertene før de råtner på rot?

Jeg vil utrede litt videre i dette innlegget når det gjelder Jørgen Randers.

Det begynte med at jeg leste et veldig godt innlegg i WUWH The True Failure of Durban av Dennis Ray Wingo

I hans innlegg er det mange interessante innlegg, bl.a.:
SitatWho said this? This statement could have very well have been the preamble to the Durban conference but it actually was uttered by UN Secretary General U Thant in 1969 and is included as the introduction to the book, Limits to Growth. The book "Limits to Growth" (LTG) is the touchstone of the environmental movement as well as the ultimate source of the two underpinning assumptions of the Durban conference.

Boknavnet, Limits to Growth, fikk noen bjeller til å klinge, og jeg sjekket nærmere på Wikipedia. Joda, boka ble utgitt av Club of Rome i 1972. Og hvem var forfatterne? De var: Donella H. Meadows, Dennis L. Meadows, Jørgen Randers, and William W. Behrens III.

Så Jørgen Randers vet nok hvordan det lukter i i den skjulte maktens korridorer.

Jostemikk var inne på disse tingene, all samrøra, i dette innlegget: Politikk, ikke klima.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Et glimrende funn, Seoto! ;)

Kun politikk, økonomisk og grønn agenda. Klimasaken har aldri, aldri, aldri, hatt noe som helst med vitenskap å gjøre. Den var en politisk beslutning helt fra starten av.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Ja, det er gammel ideologi vi nå ser dresset opp i nye klimaklær.

Men, som ofte før nevnt, i realiteten er den langt eldre enn 1969, det er pietismens klamme hånd som griper oss rundt hjerteroten straks vi har oppnådd en smule velstand.

En ideologi som mest sannsynlig alltid vil være med oss, i ulike varianter. Deteneste vi kan gjøre, er å avkle den så mye som mulig, og vente på at dens forkjempere kjører "rørsla" i grøfta når de tråkker over den grensen som samfunnet setter for fanatisme.

seoto

Jeg føler meg absolutt ikke trygg på at det er gammel ideologi vi ser nå. Det jeg ser, er et ekstremt ønske om å skape verden i sitt bilde - med full kontroll. Holdninger hos folk blir langsomt endret (barnehager, skoler), lovene endres gradvis, overvåkningen økes, skattleggingen strammes til. Tenk hvor lett verden ville være å lede dersom man bare fikk kontroll over den sabla befolkningen! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 11, 2011, 22:04:11 PM
Jeg føler meg absolutt ikke trygg på at det er gammel ideologi vi ser nå. Det jeg ser, er et ekstremt ønske om å skape verden i sitt bilde - med full kontroll. Holdninger hos folk blir langsomt endret (barnehager, skoler), lovene endres gradvis, overvåkningen økes, skattleggingen strammes til. Tenk hvor lett verden ville være å lede dersom man bare fikk kontroll over den sabla befolkningen! ;)

Slik kommunistene drømte om. De var også sikre på at de hadde rett, at deres ideologi var vitenskapelig forankret, en "historisk nødvendighet".

Det er det samme "blackout-feltet" i våre hjerner som trigges hver gang. Kanskje noen finner et gen for det  ;D

seoto

Siden veldig mange mennesker ikke er født til en slavetilværelse, men yter best som frie med egne valg, ville en detaljstyring være en katastrofe for menneskehetens utvikling. Og det vil ikke forhindre uro og krig. (Men det kan imidlertid til tider virke som om noen ville trives i en ansvarsløs slavetilværelse.)

Når du først nevner kommunisme, så er det veldig mange på venstrefløyene i politikken som er involvert. Vi ser jo tidligere akp (m l)-ere i mange viktige posisjoner (spesielt innen media). Men jeg vil heller ikke ha noe Tea-party-system ;) Har nok utviklet meg til å bli en vanskelig person ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Husk Pål Prestrud og hans tid i miljøverndepartementet under Brundtlandregjeringen. Les så dette, og det er hentet fra Wikipedia:

SitatRasmus Johan M Hansson (født 4. september 1954) er en norsk biolog og generalsekretær i World Wide Fund for Nature Norge (WWF-Norge).

Hansson er utdannet biolog fra NTNU og skrev hovedfagsoppgave om isbjørn. Han har også en mastergrad i Business and Administration fra La Trobe University i Melbourne i Australia.

Hansson har tidligere jobbet som førstekonsulent i Miljøverndepartementet og vært avdelingsdirektør og direktør for miljøforvaltning ved Norsk Polarinstitutt. Hansson var direktør for NORADs miljøvernprogram 1998–1999, og har vært ansatt i NORAD som rådgiver innen viltforvaltning. Han ble generalsekretær i WWF-Norge i 2000.

NORDAD ga i 2010 flere titalls millioner kroner i støtte til WWF Norge, der Hansson etter sin periode i miljøverndepartementet og NORAD, har vært direktør siden 2000.

Alt henger sammen med alt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det ser ut som om folk - i hvert fall bloggere - begynner å få øynene opp for hva WWF står for av makt og penger.
Donna Laframboise har nok ikke tenkt å gi seg når det gjelder WWF og andre NGO-organisasjoner, og i dag har hun en link til
Boy-on-a-bike som tar for seg Earth Hour. Noen WWF-ledere gjør bra med penger!

Donna hadde også en link til en annen artikkel, som er verdt å lese, skrevet av Ben Pile.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Jostemikk på desember 07, 2011, 16:10:29 PM
En sjelden gang kommer man over opplysninger som fører til et realt hakeslipp. Det hele leder mot oppsiktsvekkende infiltrasjon fra WWF, Greenpeace, Friends of Earth og andre alarmistorganisasjoner av forskningsmiljøenes innerste sirkler, i første rekke professor Mike Hulme ved University of East Anglia, som synes å stå bak mye av koordinasjonen. Norske universitetsmiljøer har heller ikke sluppet unna. Således fører dette videre til de forskjellige lands regjeringer, og deres klimapolitiske beslutninger. Det er ikke så lett å se for seg hvor alt dette skal ende. Det er en omfattende oppnøsting. Hvor det hele startet for undertegnede, er imidlertid lett å forklare.

Denne gangen kom jeg over et leserbrev i VG, torsdag 15. desember, om: Klimahykler Norge i farta

http://www.climometrics.org/11vgfoei.jpg

Leserbrevet er en skikkelig alarmistmelding, med lite flatterende opplysningr om Norge i den internasjonale klimadansen.
Ikke noen nye "facts" men en nyttig liste. For de som vil lese mer om den internasjonale organisasjonen FOEI er hjemmesiden her

http://www.foei.org/

Leserbrevet kvalifiserer til "en dårlig dag på jobben".


seoto

Gruppa "Friends of the Earth" er en fryktelig aggressiv gruppe. Kan virke som om de ivrigste medlemmene har mistet enhver kontakt med moder jord, i hvert fall med resten av verden. Nå er det på tide at de forskjellige lands myndigheter slutter å fôre disse gruppene med så mye penger! De får altfor mye makt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: seoto på desember 15, 2011, 00:42:07 AM
Det ser ut som om folk - i hvert fall bloggere - begynner å få øynene opp for hva WWF står for av makt og penger.
Donna Laframboise har nok ikke tenkt å gi seg når det gjelder WWF og andre NGO-organisasjoner, og i dag har hun en link til
Boy-on-a-bike som tar for seg Earth Hour. Noen WWF-ledere gjør bra med penger!

Donna hadde også en link til en annen artikkel, som er verdt å lese, skrevet av Ben Pile.

Donna Laframboise har mer om Earth Hour og WWF og storkapital:

The Wealthy Corporations Behind Earth Hour

I år tror jeg nok jeg kommer til å skru på flere lys enn til vanlig - som min egen stille protest!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Earth Hour, når er det? Jeg vet faktisk ikke når det er og det er ikke noe problem  ;D  Ikke hjelp meg.

Les mer om WWF og store penger her....
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,441.msg11126/topicseen.html#msg11126



It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to