Cecilie Mauritzen - den nye kosten på CICERO

Startet av ebye, mai 26, 2012, 09:21:31 AM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Sitat fra: seoto på juni 08, 2012, 19:20:26 PM
He-he!

– Jeg må ha misforstått, konkluderer hun.

Er dette første gangen hun er ute i den virkelige verden og møter verden slik den er? Det blir nok ingen spøk når hun kommer fra et sterkt beskyttet miljø ;)
Neida, seoto. Cecilie  har vært ute før, men det er nok "naivitet" som er den beste beskrivelsen. Vi må tilbake til trådstart.

Hvordan er det mulig å skifte standpunkt så raskt i dette kompliserte sakskomplekset - klimaendringer? Cecilie trengte ikke lang tid!

Feilslått klimadebatt

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,789.msg13545.html#msg13545

Eller hva skal en si om en "leading author" som ikke kjenner til kontroversene rundt Michael Mann og "the hockey-stick"?

Klimarealistene og realitetene

http://www.climometrics.org/09damaur.jpg

Inngir Cecilie tillit? Knapt!   8)


Amatør1

Sitat fra: Telehiv på juni 08, 2012, 19:26:05 PM
Skål, Ewer!

"landsdekkende teatervirksomhet" er helgens mest suverene diagnose!

Ja, den var nærmere sannheten enn det meste jeg har sett.

Om vi skulle etablere et nytt parti (Sannhetspartiet?), så burde et av programpunktene være å legge Cicero inn under riksteatret.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

"Om vi skulle etablere et nytt parti (Sannhetspartiet?), så burde et av programpunktene være å legge Cicero inn under riksteatret."

Det var en virkelig god idé. Ingen skuespiller er bedre enn den som 100% evner å leve seg inn i rollen, som faktisk er rollen! Dette burde de ha tenkt på selv, for det vil jo ha en enorm påvirkningskraft! ;)

Sannhetspartiet er et fint navn, men kan noen leve fullstendig opp til det? Vi trenger også et frihetsparti, et parti som jobber for Norges selvstendighet og frihet. Selvstendighetspartiet?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 09, 2012, 11:16:15 AM
Selvstendighetspartiet?

Ja, det er et utmerket navn! Det eksisterte et parti med dette navnet på Eidsvoll i 1814, og det er også et stort Islandsk parti med samme navn.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Norge har på nytt kommet i den situasjonen at vi trenger et frihetsparti, ja, tenk det ;) Historien gjentar seg tydeligvis på svært mange områder. Menneskene gjentar seg. Det er bare den tekniske utviklingen som har endret hjelpemidlene. Siden Internett er åpent for de fleste, i hvert fall i den vestlige verden, forstår jeg godt at noen leter etter muligheter til å sensurere Internett! Folk som skaffer seg kunnskap kan til tider bli en trussel.

Er det noen som har drømt om å starte sitt eget parti? Tiden er moden - sett i gang!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Den nye kosten på "forskningsinstitusjonen" CICERO har begynt å koste

Sjokkert over norsk oljepolitikk

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11753

Her skrives det:

Cecilie Mauritzen ble ganske overrasket da OEDs statssekretær under en debatt sa at oljeindustrien ikke kommer til å trappe ned sitt virke før ny teknologi nærmest presser den ut.

På et frokostmøte i Oslo 7. juni stilte Framtiden i våre hender spørsmålet: «Er olje viktigere enn klima?» Cecilie Mauritzen, nyslått direktør i CICERO Senter for klimaforskning, og statssekretær Per Rune Henriksen (Ap) i Olje- og energidepartementet (OED) var blant debattantene.

– Uforståelig politikk

– Min oppfatning var at OED er blant dem  som jobber for å innfri målsettingene vi har satt oss på klimasiden, både nasjonalt og globalt, noe som nødvendigvis må involvere en gradvis nedtrapping av petroleumsaktiviteten og opptrapping av en fornybarnæring, sier Mauritzen etter møtet.

– Jeg må ha misforstått, konkluderer hun.

I dette rotteracet er det lett å misforstå. Men, det som overrasker meg mest, er at dette er det første vi hører fra den nye direktøren. Det blir nok ikke mer forkning nei!   ;)   8)


Telehiv

Som jeg nylig tok opp her, ebye, den nye CICERO-kosten er i godt selskap: FIVH vil legge ned hele oljeindustrien:

http://www.offshore.no/sak/35364_-_stopp_letingen_og_kjoep_funn_for_500_mrd

Utlagt: Hva skal vi med annet enn økologiske gulrøtter og riktige politiske meninger?!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på juni 14, 2012, 12:32:48 PM
Som jeg nylig tok opp her, ebye, den nye CICERO-kosten er i godt selskap: FIVH vil legge ned hele oljeindustrien:

http://www.offshore.no/sak/35364_-_stopp_letingen_og_kjoep_funn_for_500_mrd

Utlagt: Hva skal vi med annet enn økologiske gulrøtter og riktige politiske meninger?!

Framtiden uten hender.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Den nye direktøren på Cicero har også vært i Morgenbladet, i tillegg til TU og NRK P2.

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/vaeret_eller_ikke_vaere

Hun vil snakke om 10 graders temperaturheving. Merksnodig, det er det kun 5 prosent sannsynlighet for!

Hun understreker at CO2 er livsnødvendig. Men, det er det som gjør det så vanskelig? Hæh?

"Naturfenomener svinger på en økende global temperatur, slik blir ekstreme enkelthendelser enda mer ekstreme."

Klimalogisk?   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juli 17, 2012, 23:10:31 PM
Den nye direktøren på Cicero har også vært i Morgenbladet, i tillegg til TU og NRK P2.

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/vaeret_eller_ikke_vaere

Hun vil snakke om 10 graders temperaturheving. Merksnodig, det er det kun 5 prosent sannsynlighet for!

Hun understreker at CO2 er livsnødvendig. Men, det er det som gjør det så vanskelig? Hæh?

"Naturfenomener svinger på en økende global temperatur, slik blir ekstreme enkelthendelser enda mer ekstreme."

Klimalogisk?   8)

Paywall.

Men 10 grader, det snakker vel ikke engang IPCC om? Har hun totalt mistet fotfestet? Eller er det en slags "worst case" på 5% sannsynlighet? Men da er det vel også minst 5% sannsynlighet for at det blir kaldere?

ebye

Sitat fra: ConTrari på juli 17, 2012, 23:25:23 PM
Sitat fra: ebye på juli 17, 2012, 23:10:31 PM
Den nye direktøren på Cicero har også vært i Morgenbladet, i tillegg til TU og NRK P2.

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/vaeret_eller_ikke_vaere

Hun vil snakke om 10 graders temperaturheving. Merksnodig, det er det kun 5 prosent sannsynlighet for!

Hun understreker at CO2 er livsnødvendig. Men, det er det som gjør det så vanskelig? Hæh?

"Naturfenomener svinger på en økende global temperatur, slik blir ekstreme enkelthendelser enda mer ekstreme."

Klimalogisk?   8)

Paywall.

Men 10 grader, det snakker vel ikke engang IPCC om? Har hun totalt mistet fotfestet? Eller er det en slags "worst case" på 5% sannsynlighet? Men da er det vel også minst 5% sannsynlighet for at det blir kaldere?

Vanskelig å svare på, det hele avgjøres ved håndsopprekking. Dette har hun antakelig ingen kunnskap om!   8)

Jostemikk

Ekstreme hendelser blir enda mer ekstreme? De finner vel snart opp et nytt ord for dette. Nytale er populært i klimasammenheng. Hva slags vær har vi hvis det er mer ekstremt enn ekstremt? Eksekstremt? Supereksekstremt?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på juli 18, 2012, 13:46:57 PM
Ekstreme hendelser blir enda mer ekstreme? De finner vel snart opp et nytt ord for dette. Nytale er populært i klimasammenheng. Hva slags vær har vi hvis det er mer ekstremt enn ekstremt? Eksekstremt? Supereksekstremt?

Dette er jo en grepa utfordring til en klimafilolog - kor i alle dager e det blitt av 'an?

Vi kan jo ikke snakke om u-vær lenger, denne u-en er... eh, u-moderne, gørr kjedelig og u-hipp. "Ekstrem" er mer moderne, antakeligvis mer moderne en mega-ditt og datt. (Har akkurat blitt latterliggjort av mine barn for å bruke uttrykket, helt sikkert med rette. Duh.).

Ja selv "dritt" - som i "drittbra", "drittdårlig", "drittgøy" osv. er ikke brukelig, ganske enkelt fordi "drittvær" finnes fra før og drar tankene i retning naturlige "variabiliteteter", eller helt vanlig vær.

Om idiotisk vær kan man muligens bruke "løk"?: "F....n for et løkvær! Jeg tviler...

Uttrykket "hallo" er observert av meg i (for meg) underlige sammenhenger, som "Hun er litt hallo, men hun er OK." Så kanskje kan "hallovær" brukes om vær som oppfører seg... ja hva da? Litt annerledes enn vanlig vær? Vet ikke...

Så har vi jo "Ekstremsportveko", som går ut på å drukne i strie elver eller slå seg ihjel i bratte fjellskrenter. (Oversettelse for ConTrari: dette er nynorsk for Friluftsliv med Russisk Rulett.)

Og... jeg snakker meg bort fra poenget ... som er at jo mer uttrykket "ekstremt" brukes (og dette "moderne" uttrykket er jo eldgammel latin) i alle mulige sammenhenger, jo mer forslitt blir det. Det funker kanskje greit i øyeblikket å si "ekstremvær", men etter noen runder vil jo folk se at "ekstremvær" er nøyaktig det samme som "uvær". Så da er det jo opp til klimaindustrien å finne opp et nytt salgsargument og ikke opp til oss, som kan lene oss tilbake i trygg forvissning om at "ekstremvær" er det samme som "uvær".

... og er det noen som husker "climate disruption" (fnis).

I fantasien hører jeg en truende, buldrende lyd fra Storofsen... men beklager Ofse, du er nok ikke hipp nok for klimaindustriens telefonselgere pressemeldinger. "Ofsevær" gir assosiasjoner til at det har skjedd før i manns minne, og det ønsker man jo ikke.

Bare noen tanker en sen time... hva med "New!!! Sophisticated!!! With Upside Down Hide-the-Decline Teleconnective Proxies for Unprecedented Temperatures WeatherTM ClimateScience"... alt må jo være på engelsk for å selge i dag, må det ikke?

og ekstremvær .... nei *gjesp*. Godnatt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ingen skal komme og si at det ikke blir skrevet gode innlegg her i fellesferien. Takk skal du ha, Bebben. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren