TOE: The Electric Universe

Startet av translator, juli 01, 2013, 11:35:19 AM

« forrige - neste »

translator

Den mest kontroversielle, men også mest fundamentale, påstanden i Rolf Witzches TOE-presentasjon er antagelig at vi befinner oss i et "plasma-elektronisk univers". Her går han langt i å antyde at solforskningsprogrammet Ulysses ble stoppet i 2009 fordi forskerne gjorde oppdagelser som "er kritisk for menneskehetens fremtid":

Sitat
The key factor in understanding the terrestrial Ice Age dynamics and the
precursors that are already evident, is located in understanding the
electric nature of the universe. Nothing is more fundamental for it than
this. Gravity was the focus of astronomy from Kepler onward, but in the
21st century the focus is shifting to electromagnetism and plasma.
According to researchers associated with the Los Alamos National
Laboratory, 99.999% of all the observable matter in the universe exists
in the plasma state. We live in a Plasma Universe.

Because plasma consists of free electrons and protons, plasma is as good
a conductor of electricity than copper, silver, or gold. Lightning offers a
dramatic manifestation of this conductive property. However, plasma
electricity is also subject to gravity. All matter is subject to gravity.

All matter is subject to the force of gravity, including the plasma
particles. What makes the plasma particles unique, is that they also react
to electric and magnetic forces. The electric and magnetic forces are 36
orders of magnitude stronger than the force of gravity. Nor do they
diminish with the square of the distance, as does gravity, but only
linearly, which gives these forces a near infinite reach.

It is hard to acknowledge that plasma in space is electricity that
responds to both, the force of gravity and the electric force. Electric
plasma is attracted to the Sun by its gravity. In this interaction the
electric density becomes great, to the point that an electric charge
separation occurs. When the built up tension becomes great enough, an
electric arc discharge occurs with the power of the electric force. On
Earth the discharge is seen occasionally as lightning. On the Sun, the arc
lightning is continuous and universal. It illumines the Sun from the
outside. The reactive region is called the photosphere.

When the discharge becomes too explosive, it occasionally rips a hole into
the photosphere which reveals the lower region of the Sun as being
dramatically darker. It also rips a hole into the theory that the Sun is
internally powered by a nuclear fusion furnace deep within. If it was, the
lower layers would be brighter instead of being darker. Great efforts are
being made with convoluted theories to rescue the solar nuclear fusion
concept. So far none of these efforts have been able to explain what
forces, other than the electric force, would cause the solar winds to be
accelerated to millions of miles per hour as they flow away from the Sun
and thereby heat up to millions of degrees. Ultimately it will be
acknowledged that our sun is an electric star, and all the stars in the
universe likewise, even that the universe is electrically powered and is
thereby anti-entropic in nature.

The factor of electric density is probably the most significant
determining element in the dynamic interplay in the electric system that
creates and maintains the solar heliosphere. If we are looking for Ice Age
precursors, we will find them in this system, long before they become
evident elsewhere.

So, what do we find there?

What we find there is amazing. NASA's Ulysses spacecraft, has
measured a 20% decrease in solar wind pressure in a timeframe of 10
years. The Ulysses mission was launched in 1990 to encircle the sun in a
unique orbit that carries it over both the sun's poles and its equator,
giving Ulysses a global view of solar wind activity.

The principle investigator, Dave McComas, tells us that the observed
reduction makes the heliosphere the weakest it's been since the
monitoring of the solar wind began almost 50 years ago. The spacecraft
made 3 orbits around the Sun on a polar trajectory. The values received
from the third orbit, shown in blue, were radically lower than those
received during the 1st orbit, shown in green.



While the speed of the million miles per hour, solar wind, hasn't
decreased much - only 3% - the change in pressure comes as a surprise. It
is made up of reductions in solar-wind temperature, and also in solar wind
density. In the timeframe between the three orbits, the solar wind has
become 13% cooler and 20% less dense. Ulysses also found that the Sun's
underlying magnetic field has weakened by more than 30% since the mid-
1990s, which reduces the natural shielding against cosmic rays even more.

Ulysses cosmic-ray data shows , as one would expect as the result of the
lower solar-wind pressure, that the high energy electrons in the giga-
electron-volt range have increased in numbers. They have jumped in
numbers by about 20%. That's an enormous jump. This jump is an
undeniable telltale component of a climate change precursor, and Ice Age
precursor, that is manifest in increases in cosmic rays reaching the Earth.

It is known from measurements in structures that formed near the end
of the last Ice Age, that the cosmic-ray flux was twice as dense during
the glacial period. With a 20% jump in cosmic-ray flux having already
occurred during the last 50 years, we are presently a fifth of the way
towards full Ice Age conditions. If this progression is linear in nature, we
will experience full Ice Age conditions in 200 years. However, the rapid
decline in solar wind pressure that the Ulysses probe has measured,
suggests that the progression towards the next Ice Age is exponential,
rather than linear. In this case, if the trend continues exponentially, we
will be in full Ice Age conditions in just a few decades, possibly even
before 2050.

That's the awesome precursor that Ulysses brings home. With this
achievement completed, the Ulysses mission was closed down in 2009,
after nearly 19 years in operation, putting the onus on humanity to act on
its discovery. To the best of my knowledge the Ulysses mission was not
closed down as the result of equipment failures. Officially its mission
objective had been achieved, but in the light of its discovery in 2008,
that is critical for the future of humanity, one cannot help wondering if a
deeper reason might not have stood behind the termination of the mission
as its finding countered the global warming dogma, against which high-
profile opposition is not allowed.

http://www.ice-age-ahead-iaa.ca/Ice%20Age%20Climate%20Change%20Precursors%20versus%20Global%20Warming%20Carbon%20Politics%202.pdf

Jostemikk

translator, jeg la ut denne filmen en tid tilbake. Interesserer du deg virkelig for dette, tror jeg den er midt i blinken. Den er fascinerende samme hva man vet eller ikke vet, samme hva man tror eller ikke tror. Egentlig begynte jeg å interessere meg for dette av en eneste grunn. Alle innlegg om dette blir slettet av Anthony Watts...

Er det muligheter for å se på Youtube der Nicola Tesla befinner seg, er jeg sikker på at han har sett denne filmen flere ganger. ;)


http://www.youtube.com/v/Vw3A6yf-fFA?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: translator på juli 01, 2013, 11:35:19 AM
Den mest kontroversielle, men også mest fundamentale, påstanden i Rolf Witzches TOE-presentasjon er antagelig at vi befinner oss i et "plasma-elektronisk univers".

Det er definitivt kontroversielt. I mangel av argumenter til støtte for en slik hypoteste, anser jeg "the electric universe" å være pseudovitenskap på linje med AGW. Men kom gjerne med gode argumenter, jeg er ikke uvillig til å skifte mening hvis argumentene er overbevisende nok.

Eksempelvis sier konvensjonell teori at solas energikilde er fusjonsreaksjoner i solas indre, noe proponentene for "the electric universe" avviser, de hevder solas energi kommer utenfra.

Jeg synes dette virker svært søkt, og lurer på om du har et syn på dette.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

SitatJeg synes dette virker svært søkt, og lurer på om du har et syn på dette.

Nå skal jeg ikke svare for Translator, men trenger man alltid ha et syn på ting, kan det ikke holde å være nysgjerrig? Det er vel nysgjerrigheten som har drevet forskning og kunnskap framover. Ellers mener jo mange at "science it not settled ;)
Og her er vi vel inne på områder der forskere oftere gjetter enn beviser.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på juli 01, 2013, 12:36:06 PM
Nå skal jeg ikke svare for Translator, men trenger man alltid ha et syn på ting, kan det ikke holde å være nysgjerrig?

Nysgjerrighet er avgjørende for å åpne nye spor for forståelse, det er meget viktig. Samtidig kan det være nyttig med intuisjon for hva som kan ha noe for seg og hva som ikke har det. Det som skiller ren spekulasjon fra vitenskap, er den vitenskapelige metode, der man jo setter opp hypoteser og prediksjoner med utgangspunkt i hypotesene. Så tester man prediksjonene mot empiriske observasjoner for å konkludere hva som holder mål.

Så jeg er i utgangspunktet positiv til translators initiativ, men gikk et skritt videre for å se om hypotesen om "the electric universe" holder mål i forhold til den observerte energiproduksjonen på sola, og i forhold til konvensjonell gravitasjonsteori.

Så, nei det er i kke tilstrekkelig å være nysjgerrig, men det er en viktig forutsetning  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

Sitat fra: Jostemikk på juli 01, 2013, 11:51:51 AM
translator, jeg la ut denne filmen en tid tilbake. Interesserer du deg virkelig for dette, tror jeg den er midt i blinken. Den er fascinerende samme hva man vet eller ikke vet, samme hva man tror eller ikke tror. Egentlig begynte jeg å interessere meg for dette av en eneste grunn. Alle innlegg om dette blir slettet av Anthony Watts...

Takk for tipset! Dessverre finner jeg ikke del 5 av denne serien som skal handle om sola ifølge introduksjonen. Men jeg har funnet mye annet, og dette er litt som å åpne en Pandoras boks. Jeg har sett temmelig avanserte foredrag hvor det pekes på svakheter (for å si det mildt!) i den nåværende teorien om sola som en fusjonerende stjerne, men også om andre fenomener i universet, som kometer og nøytronstjerner.

Denne timelange filmen av god kvalitet gir en grei introduksjon til og bakgrunnen for teorien. Den argumenterer på en overbevisende måte, synes jeg, hvorfor den rådende oppfatningen av universet må være feil. Jeg vil faktisk anbefale å se den, kanskje særlig hvis du er skeptisk til denne teorien. Da vet du i det minste mer om hva den handler om.

http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA

ufaufa

Dette er svært interesant og teorien om the electrified universe og plasmateorien synes å gi bedre forklaringsmodeller for blant annet sorte hull, "nøytronstjerner", standardmodellen angjeldende kometer og at spiralarmene rundt melkeveien har samme rotasjonshastighet i motsetning til planeter i solsystemet som synes å følge tyngdekraftmodellen og sentifugalkraftprinsippet.

Jeg har vært spesielt interesert i astrofysikk og kosmologi siden jeg leste de første bøkene til Steven Hawkins på midten av nittitallet, og det var en fornøyelse å få bedre kjennskap til denne delen av frontforskningen. - Som jeg dessverre til nå har ansett som lite troverdig, blant annet på grunn av den betydningen teorien får for vår oppfatning av solen.

Om du har mer materiale om dette tema, så setter jeg stor pris på om du deler det. 

translator

#7
Sitat fra: ufaufa på juli 04, 2013, 00:08:47 AM
Dette er svært interesant og teorien om the electrified universe og plasmateorien synes å gi bedre forklaringsmodeller for blant annet sorte hull, "nøytronstjerner", standardmodellen angjeldende kometer og at spiralarmene rundt melkeveien har samme rotasjonshastighet i motsetning til planeter i solsystemet som synes å følge tyngdekraftmodellen og sentifugalkraftprinsippet.

Jeg har vært spesielt interesert i astrofysikk og kosmologi siden jeg leste de første bøkene til Steven Hawkins på midten av nittitallet, og det var en fornøyelse å få bedre kjennskap til denne delen av frontforskningen. - Som jeg dessverre til nå har ansett som lite troverdig, blant annet på grunn av den betydningen teorien får for vår oppfatning av solen.

Om du har mer materiale om dette tema, så setter jeg stor pris på om du deler det. 

Takk for tilbakemeldingen ufaufa. I tillegg til dokumentaren http://www.youtube.com/watch?v=5AUA7XS0TvA   som jeg linket til i forrige innlegg vil jeg sterkt anbefale å se videoserien "The Primer Fields" som Jostemikk linket til, her er den på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=9EPlyiW-xGI
som består også av del 2 og 3.

Se først dokumentaren. Jeg måtte iallfall det for å motivere meg selv til å se den detaljerte gjennomgangen i "The Primer Fields" som i form av eksperimenter viser at vår forståelse av naturlovene har vært grunnleggende feil.

Ja, slik ser det faktisk ut til å være. Men jeg klarer ikke å forklare hvorfor en teori som jeg ikke hadde hørt om inntil for bare noen dager siden, nå blir simpelthen umulig å legge vekk igjen. Man må se filmene.

Hva er så konsekvensene? Vel, ta Hawking som du nevner. Han er kanskje mest kjent for sine arbeider på sorte hull. Det arbeidet blir relativt verdiløst med denne teorien fordi sorte hull eksisterer ikke! Mørk materie eksisterer ikke! Mørk energi eksisterer ikke! Dette er fenomener som forskerne har funnet på for å forklare hvorfor de ikke kunne forklare hva som binder systemer i universet sammen. Man har trodd det var gravitasjonskrefter, men fordi det var altfor lite observert masse til å skape gravitasjonskrefter som var sterke nok (f.eks. til å holde en galakse sammen) mente man det var skjult masse i sorte hull osv. Men ifølge denne teorien skyldes det ikke gravitasjonskrefter, for det er bolleformede magnetiske felt som danner dem. Også Einsteins relativitetsteori får hard medfart. For ikke å snakke om vår forståelse av sola.

Særlig talende er scenen i "The Primer Fields 1" etter 38 min der programlederen viser et eksperiment der han skyter en stålkule ut av et magnetfelt og treffer tre beholdere påskrevet "Dark Energy", "Black Holes" og "Dark Matter". Det er mye symbolikk der.

Jeg kommer etter hvert til å skrive en oppsummering av hvordan jeg til nå har forstått dette. Det er ikke bare å gå på Wikipedia, der finner du knapt nok bruddstykker, men denne siden kan være interessant for den som helst vil lese:

http://www.thunderbolts.info/wp/about/


PS. "The Primer Fields" kan fint ses tekstet på engelsk eller norsk. Den engelske underteksten er helt korrekt med fortellerstemmen, og derfor blir den ikke så kaudavelsk dårlig oversatt til norsk.


Jostemikk

#8
Sitat fra: ufaufa på juli 04, 2013, 00:08:47 AM
Dette er svært interesant og teorien om the electrified universe og plasmateorien synes å gi bedre forklaringsmodeller for blant annet sorte hull, "nøytronstjerner", standardmodellen angjeldende kometer og at spiralarmene rundt melkeveien har samme rotasjonshastighet i motsetning til planeter i solsystemet som synes å følge tyngdekraftmodellen og sentifugalkraftprinsippet.

Jeg har vært spesielt interesert i astrofysikk og kosmologi siden jeg leste de første bøkene til Steven Hawkins på midten av nittitallet, og det var en fornøyelse å få bedre kjennskap til denne delen av frontforskningen. - Som jeg dessverre til nå har ansett som lite troverdig, blant annet på grunn av den betydningen teorien får for vår oppfatning av solen.

Om du har mer materiale om dette tema, så setter jeg stor pris på om du deler det.

Hei, ufaufa!

Du kan jo ta en titt på arbeidet til en Nobelprisvinner i fysikk, Hannes Olof Gösta Alfvén - Wikipedia. Jeg legger ut to sitater fra ham, samt to fra Nicola Tesla. Jeg antar at tre av dem vil få gehør hos mange av de som har vært mer enn bare skeptiske til klimavitenskapen og deres modeller og fullstendige mangel på empiri.

Først en fra Nicola Tesla, fra Wikibooks:

SitatTesla was critical of Einstein's relativity work, '...[a] magnificent mathematical garb which fascinates, dazzles and makes people blind to the underlying errors. The theory is like a beggar clothed in purple whom ignorant people take for a king...., its exponents are brilliant men but they are metaphysicists rather than scientists...', (New York Times, 11 July 1935, p23, c.8.

Sannelig kaller han Einstein relativitetsteori for keiseren uten klær.

Så en fra Hannes Alfvén, Wikiquote:

SitatWe have to learn again that science without contact with experiments is an enterprise which is likely to go completely astray into imaginary conjecture.

Den siste fra Nicola Tesla, http://physics.nmt.edu/Department/homedirlinks/mce/science_quotes.html

SitatToday's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after quation, and eventually build a structure which has no relation to reality.

Nikola Tesla (1857 - 1943)

Første gang jeg leste dette sitatet fra Tesla tenkte jeg umiddelbart på en viss kvinne på Svarttavla.

Den siste fra Hannes Alfvén, samme Wiki-link som i første sitat:

SitatIn 1937, Alfvén argued that if plasma pervaded the universe, it could then carry electric currents capable of generating a galactic magnetic field.[3] After winning the Nobel Prize for his works in magnetohydrodynamics, he emphasized that:

SitatIn order to understand the phenomena in a certain plasma region, it is necessary to map not only the magnetic but also the electric field and the electric currents. Space is filled with a network of currents which transfer energy and momentum over large or very large distances. The currents often pinch to filamentary or surface currents. The latter are likely to give space, as also interstellar and intergalactic space, a cellular structure.

Et eller annet sted, en eller annen gang, leste jeg noe om at hele debatten om det elektriske universet ble forbudt i forbindelse med en uttalelse Nicola Tesla kom med på 30-tallet. FBI tok etter Teslas død i 1943 fullt beslag i alt hans arbeide, og alt ble stemplet Top Secret. Jeg tror mesteparten av dette er frigitt nå i dag, men er noe holdt tilbake, vil det være nærmest umulig å finne ut av hva det er de ikke vil frigi. Dette er arbeide for en Tesla-historiker, og slikt finnes ikke her i landet, for ingen har fått høre om Tesla på skolen. Nicola Tesla har blitt forsøkt tiet ihjel, men har endelig fått sin rennesanse, en fortjent sådan, etter at Internet kom.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ufaufa

#9
Dette er svært spennende materiale som jeg ser frem til å få satt meg bedre inn i.

Jeg setter enorm stor pris på svaret fra dere begge - Translator og Jostemikk.

Og føler meg priveligert som kjenner til dette nettstedet som stadig byr på solide og interesante utredninger.

Stor takk og kompliment til deres evne til å være åpen for ny kunnskap, og tenke ut av boksen. Og Jostemikk, det arbeidet du har nedlagt som driver av klimaforskning.com - er svært verdifullt og intet annet enn imponerende. Stå på!


Jostemikk

Sitat fra: ufaufa på juli 05, 2013, 13:34:26 PM
Dette er svært spennende materiale som jeg ser frem til å få satt meg bedre inn i.

Jeg setter enorm stor pris på svaret fra dere begge - Translator og Jostemikk.

Og føler meg priveligert som kjenner til dette nettstedet som stadig byr på solide og interesante utredninger.

Stor takk og kompliment til deres evne til å være åpen for ny kunnskap, og tenke ut av boksen. Og Jostemikk, det arbeidet du har nedlagt som driver av klimaforskning.com - er svært verdifullt og intet annet enn imponerende. Stå på!

Selv takk, ufaufa!

En advarsel er nå på sin plass slik jeg ser det. Det er en del biter som tilsynelatende faller på plass gjennom EU-teorien, men vi må ikke glemme at vi er skeptikere. Jeg anbefaler alle å se på alt med et kritisk blikk, ikke minst det man umiddelbart faller for. Jeg har holdt på med dette stoffet i ganske lang tid, men da med noe helt annet for øyet enn å sette fokus på det elektriske univers som sådan. Jeg vil komme tilbake til dette når sola står vesentlig lavere over horisonten enn den gjør nå.

En observasjon har jeg gjort meg de siste dagene, og det er at vi har et mesterstykke av en vitenskapelig observasjon gjennom Kristian Birkeland og hans Birkeland-current. Birkeland har rett nok blitt den ære til del at han pryder vår 200-kroner seddel, men sjekker vi Wikipedia, er hans store vitenskapelige oppdagelse ikke nevnt med et ord. På den engelske utgaven derimot, er det en meget fyldig dekning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Birkeland_current

Det finnes ingen tilsvarende Wiki-artikkel på norsk. De har riktig nok ei egen side om Kristian Birkeland, men det står bare litt grums om annet stoff, blant annet et mislykket forsøk på å lage et elektromagnetisk våpen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristian_Birkeland

Når det gjelder Nikola Tesla, står han i dag som en vitenskapelig bauta gjennom sine oppfinnelser, patenter og grunnleggende forskning om elektromagnetisme. Han har fått æren for å oppfinne radioen, noe som tidligere fullstendig feilaktig var tillagt Marconi, og han har hele æren for overgangen til vekselstrøm.

Allikevel nevnes han ikke i lærebøker på noe trinn her i Norge. Knapt i andre land heller. Her er det bare å bruke litt tankekraft på å finne ut hvem og hvorfor noen har ønsket å undertrykke hans forskning. Tenk penger og makt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatNår det gjelder Nikola Tesla, står han i dag som en vitenskapelig bauta gjennom sine oppfinnelser, patenter og grunnleggende forskning om elektromagnetisme. Han har fått æren for å oppfinne radioen, noe som tidligere fullstendig feilaktig var tillagt Marconi, og han har hele æren for overgangen til vekselstrøm.

Allikevel nevnes han ikke i lærebøker på noe trinn her i Norge. Knapt i andre land heller. Her er det bare å bruke litt tankekraft på å finne ut hvem og hvorfor noen har ønsket å undertrykke hans forskning. Tenk penger og makt.
Tesla var kansje ikke så popp som enkelte andre samtidige, både her og til utenlands..? :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juli 08, 2013, 17:19:25 PM
SitatNår det gjelder Nikola Tesla, står han i dag som en vitenskapelig bauta gjennom sine oppfinnelser, patenter og grunnleggende forskning om elektromagnetisme. Han har fått æren for å oppfinne radioen, noe som tidligere fullstendig feilaktig var tillagt Marconi, og han har hele æren for overgangen til vekselstrøm.

Allikevel nevnes han ikke i lærebøker på noe trinn her i Norge. Knapt i andre land heller. Her er det bare å bruke litt tankekraft på å finne ut hvem og hvorfor noen har ønsket å undertrykke hans forskning. Tenk penger og makt.
Tesla var kansje ikke så popp som enkelte andre samtidige, både her og til utenlands..? :)

Han var populær alle andre steder enn hos de som skulle tjene penger. I stedet for at jeg må skrive om dette, anbefaler jeg alle interesserte å lese seg opp om de kommersielle kreftene som sto bak Teslas mest iherdige motstandere. Prøv å google J.P. Morgan opp mot både Tesla, Edison og de unevnelige. Skulle ende opp med nok lesestoff for både 2013 og 2014.

Når dette er lest og studert, kan dere koble navnene dere har funnet og lært mye om opp mot flere interessante temaer, så som klimasaken og banksystemet i Norge. Ingen ting skjer ved tilfeldigheter. Tvert i mot er det nøye planlagte handlinger som styrer verden, også den delen av den som Nikola Tesla befant seg i.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

En god oppsummering her, men jeg slo av den masete musikken  :)

Nikola Tesla and The Electric Universe

http://www.youtube.com/watch?v=akM9KNEv_JE

Jostemikk

#14
Sitat fra: translator på juli 31, 2013, 17:52:35 PM
En god oppsummering her, men jeg slo av den masete musikken  :)

Nikola Tesla and The Electric Universe

http://www.youtube.com/watch?v=akM9KNEv_JE

Har sett den tidligere også, og Birkeland nevnes, sikkert til stor irritasjon for forskermiljøer og annet i Norge. Sikkert like stor irritasjon som dette fører til i samme miljøer:

http://www.thunderbolts.info/tpod/2006/arch06/060322sprite.htm

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren