Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 22, 2011, 21:13:45 PM
Her har Storm bevisst misforstått pressemeldingen i forbindelse med SPM. Er det mulig? ::)

Selvfølgelig er det mulig. Klimaendringene bringer stadig oftere Storm.

:P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Tror det er snakk om Storm i et vannglass  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Christopher Booker kliner virkelig til.

Is the global warming scare the greatest delusion in history?
The scare over man-made global warming is not only the scientific scandal of our generation, but a suicidal flight from reality.

To grasp the almost suicidal state of unreality our Government has been driven into by the obsession with global warming, it is necessary to put together the two sides to an overall picture – each vividly highlighted by events of recent days...

...Then came an excoriatory report from the House of Lords on how we have so run down our nuclear expertise that it is doubtful whether we can hope to run a new generation of nuclear power stations. Next, there was a report from a leading Swiss bank finding that the EU's "emissions trading scheme" has wasted $287 billion (£186billion) over six years – paid by all of us, to achieve nothing in terms of reducing "carbon emissions".


Er det noen som lurer på hvor pengene i Europa ble av? Les for all del resten av det Booker skrev. Jeg har sjelden sett noe så fordømmende på trykk i en avis.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

En meget interessant betraktning av hva som kan komme hvis FOIA legger ut passordet til Climategate 3.0, Skrevet av Pointman på bloggen til Joanne Nova - A dead mans hand detonator on hidden emails may protect ClimateGate whistleblower.

Pointman setter fokus på at Climategate 1 og 2 ikke inneholder korrespondanse mellom de aktivistiske medlemmene av The Team og politikere. Ligger det politisk dynamitt skjult på tusener av PC-er og bare venter på at FOIA vil legge ut et eller flere passord?

Har Pointman rett i disse spekulasjonene, tror jeg Storbritannia og Norge vil være av de landene som vil bli mest skandalisert. Som Booker skriver i kronikken jeg linket til i forrige innlegg, har klimasaken aldri dreid seg om klima eller forskning. Det er kun politikk. Meget stygg politikk. Har Pointman noen lunde rett i sine betraktninger, går mine tanker mot en fullstendig sanering av et par norske politikere, som fram til nå nærmest har vært idealisert av norsk MSM i årtier.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 13:26:48 PM
En meget interessant betraktning av hva som kan komme hvis FOIA legger ut passordet til Climategate 3.0, Skrevet av Pointman på bloggen til Joanne Nova - A dead mans hand detonator on hidden emails may protect ClimateGate whistleblower.

Pointman setter fokus på at Climategate 1 og 2 ikke inneholder korrespondanse mellom de aktivistiske medlemmene av The Team og politikere. Ligger det politisk dynamitt skjult på tusener av PC-er og bare venter på at FOIA vil legge ut et eller flere passord?

Har Pointman rett i disse spekulasjonene, tror jeg Storbritannia og Norge vil være av de landene som vil bli mest skandalisert. Som Booker skriver i kronikken jeg linket til i forrige innlegg, har klimasaken aldri dreid seg om klima eller forskning. Det er kun politikk. Meget stygg politikk. Har Pointman noen lunde rett i sine betraktninger, går mine tanker mot en fullstendig sanering av et par norske politikere, som fram til nå nærmest har vært idealisert av norsk MSM i årtier.

Det er et svært interessant synspunkt, Jostemikk. Tenk om vi fikk se en serie med eposter mellom the Team og Solheim? Julekveld hele året.

Jostemikk

Hvis slik kommunikasjon finnes, vil jeg gjette at det har foregått via mellommenn. "Jeg har vært i kontakt med xxx, som poengterte viktigheten av" osv. Finnes direkte kontakt med politikerne, der politikerne gir beskjed om hvordan de vil ha det, vil det være TNT.

Så gjenstår et par viktige ting før det eventuelt skjer. At FOIA legger ut passordet, og at det faktisk finnes slik kommunikasjon. Kanskje vi aldri får vite det?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 27, 2011, 16:15:00 PM
Hvis slik kommunikasjon finnes, vil jeg gjette at det har foregått via mellommenn. "Jeg har vært i kontakt med xxx, som poengterte viktigheten av" osv. Finnes direkte kontakt med politikerne, der politikerne gir beskjed om hvordan de vil ha det, vil det være TNT.

Så gjenstår et par viktige ting før det eventuelt skjer. At FOIA legger ut passordet, og at det faktisk finnes slik kommunikasjon. Kanskje vi aldri får vite det?

Ja, det ville nok være på byråkrat-nivå. Men likevel vanskelig å sno seg unna. Men det er meget interessant at et slikt mønster finnes, og morsomt å spekulere i om dette skyldes en bevisst strategi fra FOIA.

Bebben

Ikke så dårlig tips fra Pointman om at de krypterte e-postene er en forsikring mot hva som kan skje med "FOIA". Samtidig er det mulig at han/hun/de ønsket å bevise at de faktisk satt på alt dette materialet. Det kan også tolkes som en måte å legge press på hovedaktørene, for disse må jo vite selv hva som står i de e-postene som ennå ikke er frigitt. Kan det nå tenkes at vi får se noen trekke seg og ikke ønske å være med på dette lenger?

Vi lever i utrolig spennende tider, det er sikkert.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja, det er litt spennende nå for tiden. Er det noen politiske klimaprofiler i Norge som har holdt en lav profil de siste månedene? Finnes det et par som nå rett i forkant av Durban har holdt på med absolutt alt annet enn klimarelaterte saker?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Bebben på november 27, 2011, 17:35:42 PM


Vi lever i utrolig spennende tider, det er sikkert.

Her er min drøm:

At en utvetydig avsløring av CAGW gir dødsstøtet til politisert forskning.
At politikere slutter med å etterplapre aktivister, og stiller kritiske spørsmål til slike profeter og refsere.
At vi får en ny type media, skapt av folk utenfra journalist-yrket, der informasjon og kunnskap settes høyere enn å delta i en saueflokk.

Klimasaken har vist oss behovet for slike endringer i samfunnet. Men hvem kan gjennomføre dem?

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

VMO har nok opplevd en mer lønnsom hverdag etter at de sammen med UNEP bestemte at vi hadde en menneskeskapt, global oppvarming. De er av de som har mest å svare for. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 15:53:31 PM
VMO har nok opplevd en mer lønnsom hverdag etter at de sammen med UNEP bestemte at vi hadde en menneskeskapt, global oppvarming. De er av de som har mest å svare for. :)

WMO må mest sannsynlig nedlegges i sin nåværnde form, og en ny organisasjon må etableres, som er beskyttet mot aktivisme.

seoto

The Wall Street Journal i dag:
The Great Global Warming Fizzle
The climate religion fades in spasms of anger and twitches of boredom.

... Still, Zeus and Apollo are no longer with us, and neither are Odin and Thor. Among the secular gods, Marx is mostly dead and Freud is totally so. Something did away with them, and it's worth asking what.

Consider the case of global warming, another system of doomsaying prophecy and faith in things unseen.

As with religion, it is presided over by a caste of spectacularly unattractive people pretending to an obscure form of knowledge that promises to make the seas retreat and the winds abate. As with religion, it comes with an elaborate list of virtues, vices and indulgences. As with religion, its claims are often non-falsifiable, hence the convenience of the term "climate change" when thermometers don't oblige the expected trend lines. As with religion, it is harsh toward skeptics, heretics and other "deniers." And as with religion, it is susceptible to the earthly temptations of money, power, politics, arrogance and deceit. ...


Tenk litt over all den menneskelige dårskap vår klode har overlevd.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.