Hvor er det mulig å plante klimaskremselen?

Startet av ebye, januar 15, 2013, 22:22:00 PM

« forrige - neste »

bøvelen

Smågnagere forsvinner i nord pga mer ising, i sør er det muligens en sykdom, dårligere mattilgang eller andre ting?
Og hva skyldes dette?, jo selvfølgelig klimaendringer!  Se her i AP, Ole Magnus Rapp:

http://www.aftenposten.no/viten/--Vi-ser-en-storskala-endring-i-naturen-7176112.html

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på april 17, 2013, 21:44:39 PM
Smågnagere forsvinner i nord pga mer ising, i sør er det muligens en sykdom, dårligere mattilgang eller andre ting?
Og hva skyldes dette?, jo selvfølgelig klimaendringer!  Se her i AP, Ole Magnus Rapp:

http://www.aftenposten.no/viten/--Vi-ser-en-storskala-endring-i-naturen-7176112.html

Denne Rapp besitter tydeligvis kunnskaper som ikke er kommet biologene i Norge til del, for de har jeg snakket med, og de ser på det hele som et mysterium.

Klovn.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Her er det også mulig å skremme, kommentarer i Dagbladet 21. mai (s. 3!):

Stakkars, dumme kulturfolk

http://www.dagbladet.no/2013/05/21/kultur/meninger/hovedkommentar/debatt/kultursponsing/27281226/

Ikke så lett å ane klimaskremsler her kanskje, ut fra Ingressen:

SitatNorge er beheftet med en gjeng pripne, utakknemlige kunstnere som ikke vil være en av «morgendagens helter». Heldigvis, skriver Geir Ramnefjell.

Historien er en liten fight mellom kunstnere og oljepenger.  Statoil sponser kulturlivet, noe enkelte kunstnere vil ha seg og hele kultur-Norge frabedt.

Kulturredaktør Knut Olav Åmås har uttrykt det forunderlige ved denne sponsormotstanden, og dette finner altså Dagblad-jornalist Geir Ramnefjell en grunn til å analysere.

Litt ned i analysen finner vi:

SitatVilje til å se bort fra alle miljøråd og gå tungt inn i utvinning av oljesand. En aktivitet som har fått forskere til å skru kraftig opp prognosene for temperaturøkningene på jorda. Samtidig stiger konsentrasjonen av karbondioksid i atmosfæren til rekordnivåer, og nå i helga innså til og med Frp at klimaendringene er menneskeskapte.

;)      8)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 18, 2013, 10:44:53 AM
http://www.aftenposten.no/viten/--Vi-ser-en-storskala-endring-i-naturen-7176112.html

Denne Rapp besitter tydeligvis kunnskaper som ikke er kommet biologene i Norge til del, for de har jeg snakket med, og de ser på det hele som et mysterium.

Klovn.

Har nettopp vært vitne til Jens Stoltenberg som på direkte TV mot bedre vitende forklarer vårflommen med "klimaendringene". Denne ondsinnede propagandaen ser ikke ut til å ha noen ende.

Han er ingen klovn, og må tas helt alvorlig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

På Dagsrevyen ble det annonsert mer propaganda utover kvelden. Nina Jensen, WWF får fritt spillerom til å forklare flom og andre farer med "klimaendringene".

Får noen si henne imot?  Ikke engang hennes søster?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Jeg og så Dagsrevy-innslaget. Dagsrevy-fyren kom med førende spørsmål gitt. Lissepasning til Stoltenberg.

Og så la jeg merke til reklame-spot'en for debatten senere ikveld. Den hopper jeg glatt over, må tenke på blodtrykket mitt. Ut i fra opplistinga av debattdeltakere,så er det lagt opp til råkjør FOR myten om at vi har menneskeskappte klima-endringer. Det er vel få i debatten som vil si at de endringene vi har nå er det motsatte av hva de utlegger det som; vi har i virkeligheten fått kaldere vær - og det skyldes naturlige hendelser.

ARK virker i år enda mer på hugget for å bedrive propaganda for AP.  Hvor kan jeg få tilbake lisenspenga mine?
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mai 23, 2013, 20:16:57 PM
ARK virker i år enda mer på hugget for å bedrive propaganda for AP.  Hvor kan jeg få tilbake lisenspenga mine?

Vi må erkjenne at en ny form for statskupp er et faktum.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Og retorikken er klar og tydelig:

Tidligere snakket de om global oppvarming og menneskeskapte klimaendringer. Deretter ble det bare menneskeskapte klimaendringer. Nå er dette fenomenet så godt sementert i den norske befolkningen, at det holder å snakke om klimaendringer.

Debatten på nrk1 kl. 21.30 i dag, blir introdusert med klimaendringer, om vi er godt nok forberedt. Jeg utstyrer meg med et bingobrett med 8 blanke bokser til avkryssing. Når jeg har hørt menneskeskapt, global oppvarming eller utslippskutt tilsammen 8 ganger - vil familien høre et skikkelig høylydt rop: BINGO!    ;D

BorisA

Klima-alarmistene har nok hatt tunge tider gjennom denne kalde vinteren, men det skal altså ikke mer enn et skikkelig regnskyll til, så har de hele MSM i sin hule hånd, og får bruke de som mikrofonstativ til å spre sin klimafrykt.

De har ligget i startgropen hele vinteren og ventet på startskuddet, som i dette tilfellet var denne flommen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Spiren

Klimacenter til København - DK skal være dommedagsfortaler

Center for Klimatologi under FN skal ligge i København.

Om disse bliver af typen: særligt ansatte uden skattepligt er uvist, men én ting er sikkert: Formålet bliver næppe at moderere klima-fanatismen, som Friis Bach er fortaler for. Det bliver snarere at forstærke den.

http://www.b.dk/politiko/klimacenter-i-koebenhavn-skaber-500-arbejdspladser
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Brattbakkallen

Amatør1 i #18:

SitatHar nettopp vært vitne til Jens Stoltenberg som på direkte TV mot bedre vitende forklarer vårflommen med "klimaendringene". Denne ondsinnede propagandaen ser ikke ut til å ha noen ende.

Mannen er i hvertfall historieløs. Fra mitt eget distrikt: Hva med Storofsen i 1789?
Hva med storflommen i 1860 ?



Jeg kjører rett som det er forbi dette flommerket oppe i fjellsia ovenfor veien mellom Vingnes og Gjørstadmoen og har tenkt mitt når jeg hører katastrofemeldinger om at aldri så har vi hatt slike ekstreme værsituasjoner som nå. Det vi har nå er på mange måter et "host i lovotten" i sammenligning med hva vi gjentagne ganger har hatt tidligere, ser det ut til.
Åssen kan det henge sammen, tro? Er det rett og slett naturens luner som innimellom slår ut slik den finner det for godt uten innblanding fra oss?

8) ;)
BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

translator

Sitat fra: Obelix på mai 23, 2013, 20:16:57 PM
Jeg og så Dagsrevy-innslaget. Dagsrevy-fyren kom med førende spørsmål gitt. Lissepasning til Stoltenberg.

Og så la jeg merke til reklame-spot'en for debatten senere ikveld. Den hopper jeg glatt over, må tenke på blodtrykket mitt. Ut i fra opplistinga av debattdeltakere,så er det lagt opp til råkjør FOR myten om at vi har menneskeskappte klima-endringer. Det er vel få i debatten som vil si at de endringene vi har nå er det motsatte av hva de utlegger det som; vi har i virkeligheten fått kaldere vær - og det skyldes naturlige hendelser.

ARK virker i år enda mer på hugget for å bedrive propaganda for AP.  Hvor kan jeg få tilbake lisenspenga mine?

Jeg la merke til to andre ting i den Dagsrevyen (sikkert andre som gjorde også):

1. Det ca. 5 sekunders innslaget om snøfall i Marokko og rekordmengder med snø i Alpene i slutten av mai.

2. Passiaren mellom programlederen og meteorolog Håkon Melhus. Programlederen forsøkte gjentatte ganger, ved å kalle flommen i Sør-Norge for "ekstremvær", å koble den opp mot (menneskeskapte) klimaendringer, men kom ingen vei med den rutinerte meteorologen. Flommen skyldes en uvanlig KALD vår fulgt av brå overgang til sommervær sent i mai kombinert med nedbør, ifølge Melhus.

Obelix

Sitat fra: translator på mai 23, 2013, 20:58:35 PM
Passiaren mellom programlederen og meteorolog Håkon Melhus. Programlederen forsøkte gjentatte ganger, ved å kalle flommen i Sør-Norge for "ekstremvær", å koble den opp mot (menneskeskapte) klimaendringer, men kom ingen vei med den rutinerte meteorologen. Flommen skyldes en uvanlig KALD vår fulgt av brå overgang til sommervær sent i mai kombinert med nedbør, ifølge Melhus.

Ja, jeg la merke til dette. Han ARK-fyren var jo veldig på hugget, gitt.  Men, dette er jo i bunn og grunn flaut! Tenk at Dagsrevy-"journalistene" opptrer sååå partisk, a'gitt! - Flaut!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Solhjell har nettopp erklært vårflommen som menneskeskapt problem, til applaus fra menigheten. Hittil har samtlige debattanter brukt ordet klimaendringer.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på mai 23, 2013, 21:45:34 PM
Solhjell har nettopp erklært vårflommen som menneskeskapt problem, til applaus fra menigheten. Hittil har samtlige debattanter brukt ordet klimaendringer.

Mennesker uten vett, ære og samvittighet gjør slikt. Det koster dem ingen ting. De er jo forkjempere for The Cause, må vite. Vi lever i et samfunn der sammenhenger og forståelse øker dramatisk hvis vi tar som et faktum at det politikerne sier er det motsatte av sannheten. Jeg fleiper ikke, og dette er en meget interessant øvelse. Gå gjennom eldre nyhetsarkiv og sjekk hva de har sagt. Så snur det dette helt bak fram og opp ned, altså legger motsatt betydning i det de sa. Hvordan stemmer dette med fasiten nå som vi har historiens fakta å sammenligne med?

Når det gjelder de røde spirene i SV, antar jeg de tilhører de desidert mest hjernevaskede og uselvstendige menneskene i hele den vestlige verden. Men for all del, jeg hører gjerne motargumenter.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren