Spetalen med mer sprengstoff!!

Startet av ebye, mars 10, 2013, 09:48:59 AM

« forrige - neste »

ebye

Her er omtale av Fred Goldbergs opptreden hos FrP, på Bellonas hjemmeside

Benekter global oppvarming – får applaus av Frp

http://www.bellona.no/nyheter/nyheter_2008/benekter_global_oppvarming_far_applaus_av_frp

Han Helge Drange, litt ned i omtalen, kan nok bli minnet på både det ene og det andre.

Pål Prestrud hadde et alvorlig og særdeles sjikanøst angrep på Fred Goldberg i Aftenposten. Det klippet finnes i hjemmarkivet, må bare lete litt!    ;)     ;D      8)


Brattbakkallen

Ebye:
SitatHan Helge Drange, litt ned i omtalen, kan nok bli minnet på både det ene og det andre.

Skal riktig lure på om det ikke var på dette andre seminaret, som Helge Drange hadde fått sutret seg til å være med på, at det ble snakk om denne utflatingen av den globale gjennomsnittstemperaturen. Drange sa da noe slikt som at: "Temperaturen kommer til å stige igjen ganske snart, garantert!" (Det siste med knekk i knærne).

I en annen sammenheng uttalte han noe slikt som: "Nei dere tar feil og jeg har rett".
:-[
Litt av en professor, det der.

;D

BBK


Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

ebye

Funnet i hjemmearkivet, fra april 2008:

Ingen global nedkjøling

http://www.climometrics.org/08apgol0.jpg

Økonomisk svindel!

http://www.climometrics.org/08apgol1.jpg

Nå må bunnen være nådd

http://www.climometrics.org/08apgol2.jpg

Klimadebatt på ville veier

http://www.climometrics.org/08apgol3.jpg

Dette var den gangen det var monodebatt i Aftenposten. Det var i Mathismoens storhetstid. Og klimaklovnene la grunnlaget for sine tvilsomme ettermæler i perioden 2008 - 2010.    ;)     ;D      8)

Brattbakkallen

#18
Ebye: at du tar vare på slike utklipp, er gull verd.  :)
Nå har jeg altså selv sittet og sett på et par videoopptak jeg har lastet ned fra samme periode. Et med innledningen til en debatt mellom Rasmus Benestad (Noen som har hørt om ham?) og Fred Singer. Et annet med et interview med Fred Singer i samme anledning. Desverre har jeg ikke noen video fra selve debatten mellom Singer og Benestad. Til innledningen jeg nevte, som jeg altså har lastet ned: Rasmus får innlede, på et ubehjelpelig engelsk. Etterpå starter Singer sitt innlegg, med et glimt i øyet, på norsk. Han sier noen setninger men konkluderer fort med at han nok bør fortsette sin presentasjon på engelsk. Hadde enda Benestad konkludert med at  han nok burde fortesette sin presentasjon på norsk.  ;)

Etter å ha sett på disse to videoopptakene jeg har, må jeg konkludere med at det er stor forskjell mellom kaliber .22 eikenøtter og f.eks .45 (long)Colt. ;)

Singer stiller vel i en litt annen klasse enn Benestad?

8)

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

ebye

Jeg var på det møtet, BBK. Fred Singer lyser autoritet, han avlyste hele CO2-saken. Rasmus Benestad ble nærmest nullet. Dette må være for  ca. 2 år siden eller så der.

Fikk etterpå høre at Fred Singer leser norsk, så jeg har hatt litt kontakt med ham. Bl. a. ble Oreskes intervjuet i Morgenbladet, der hun slang ut mot Singer. Den artikkelen ble sendt, men han la det vel bare til alt det han allerede skjønner av dette klimakaoset.

By the way, Ivar Giæver leser selvfølgelig også norsk. Det betyr at norske artikler på nett kan sendes begge disse to ruvende skikkelsene. Derfor var det også synd at ABCNyheter - Meninger ble lagt ned. Der kom det mange flotte innlegg, uten at det var mange troll der. De artiklene var leseverdige. Over the Complete World!   ;)    8)

seoto

Under et google-søk dukket bloggen til Stig Mikalsen (UiO) opp, og der viser han seg som en sann klimafanatisk sladrekjerring. Det gjelder den berømte Spetalen-uttalelsen, som virkelig har satt varige arr på ham.  Han har virkelig tatt av (tatt av en orkan?) ;)

For de som orker det, kan man lese elendigheten her:

Spetalen og klima, del 1 (14.03.13)
Spetalen og klima, del 2 (03.04.13)

Mikalsen virker til tider lettere (evt. sterkt) forstyrret i sitt hat til enkelte "klimanektere" (som han liker å kalle dem), ikke minst Humlum. Det må jo bare bety at Humlum virkelig skremmer ham. Stå på Humlum!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Den nevnte er en av de store haterne. Jeg synes han bør få hvile i fred!    >:(

Brattbakkallen

seoto:
SitatMikalsen virker til tider lettere (evt. sterkt) forstyrret i sitt hat til enkelte "klimanektere" (som han liker å kalle dem), ikke minst Humlum. Det må jo bare bety at Humlum virkelig skremmer ham. Stå på Humlum!

Jeg mener å huske at denne Mikalsen presterte noen skikkelig motbydelige kommentarer på bloggen sin i forbindelse med at Tom V. Segalstad fylte 60 år.  Det er nok ikke bare Humlum som virker skremmende på den karen.

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Jostemikk

Sitat fra: Brattbakkallen på april 04, 2013, 16:21:14 PM
seoto:
SitatMikalsen virker til tider lettere (evt. sterkt) forstyrret i sitt hat til enkelte "klimanektere" (som han liker å kalle dem), ikke minst Humlum. Det må jo bare bety at Humlum virkelig skremmer ham. Stå på Humlum!

Jeg mener å huske at denne Mikalsen presterte noen skikkelig motbydelige kommentarer på bloggen sin i forbindelse med at Tom V. Segalstad fylte 60 år.  Det er nok ikke bare Humlum som virker skremmende på den karen.

BBK

Attpå til ny tråd på VGD. Nå er det Langerud som skal tas.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#24
Sitat fra: Jostemikk på april 04, 2013, 18:08:29 PM
Sitat fra: Brattbakkallen på april 04, 2013, 16:21:14 PM
seoto:
SitatMikalsen virker til tider lettere (evt. sterkt) forstyrret i sitt hat til enkelte "klimanektere" (som han liker å kalle dem), ikke minst Humlum. Det må jo bare bety at Humlum virkelig skremmer ham. Stå på Humlum!

Jeg mener å huske at denne Mikalsen presterte noen skikkelig motbydelige kommentarer på bloggen sin i forbindelse med at Tom V. Segalstad fylte 60 år.  Det er nok ikke bare Humlum som virker skremmende på den karen.

BBK

Attpå til ny tråd på VGD. Nå er det Langerud som skal tas.

Hæ? Skallen lager en ny tråd? Har det blitt ensomt der? Han har alle innleggene i tråden  ;D La det forbli slik.  :P

Ikke helt samme stil som vanlig. Glemte det med "selvmål" til slutt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amateur2

Sitat fra: Amatør1 på april 04, 2013, 20:08:32 PM

Hæ? Skallen lager en ny tråd? Har det blitt ensomt der? Han har alle innleggene i tråden  ;D La det forbli slik.  :P

Ikke helt samme stil som vanlig. Glemte det med "selvmål" til slutt.

Ny kost som har overtatt jobben som dumskalle?

Hypotesen om at det her er "team"arbeid er styrket ...
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på april 04, 2013, 22:46:43 PM
Ny kost som har overtatt jobben som dumskalle?

Hypotesen om at det her er "team"arbeid er styrket ...

Ja, eller han har fåt et lite snev av schizofreni, for han er ikke helt den "gode gamle" for å si det slik. Å starte tråder er jo uhørt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to