Rasmus Benestad som samfunnsbygger?

Startet av ebye, februar 02, 2013, 18:44:17 PM

« forrige - neste »

ebye

Nå har Benestad kastet seg inn i skoledebatten

Skolene blir dradd inn i klimakrangel

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1000/subcat1030/thread267374/#post_267374

Han kaster seg inn i kampen mellom Klimarealistene og CICERO/Bjerknes.

SitatDet er på tide å gå dem i sømmene og etterprøve påstandene. Det bør være universitetenes og akademias jobb.

Det kan faktisk virke som om han vil ha litt sensurering av meninger?    ;)      8)   

Brattbakkallen

Sitat
Nå har Benestad kastet seg inn i skoledebatten

Skolene blir dradd inn i klimakrangel

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1000/subcat1030/thread267374/#post_267374

Han kaster seg inn i kampen mellom Klimarealistene og CICERO/Bjerknes.

Sitat

    Det er på tide å gå dem i sømmene og etterprøve påstandene. Det bør være universitetenes og akademias jobb.


Det kan faktisk virke som om han vil ha litt sensurering av meninger?    ;)      8)   


Dette siste med sensurering av meninger man ikke liker er noe jeg ikke kan klare å fordøye! Jeg synes det er greit at meninger man ikke er enig i kommer fram, men når det går så langt at slike meninger ikke bør komme fram fordi de av en eller annen overdommer er bestemt  som  gale, ja da reagerer jeg. Jeg er uenig i mangt og meget jeg, men har faktisk ikke fått utstedt et sertifikat som sier at mine meninger er DE ENESTE RIKTIGE som alle andre dermed må innrette seg etter.
Jeg kjenner ærlig talt heller ikke til noen institusjon som kan utstede slike riktigemeningersertifikater til noen. Derfor respekterer jeg at andre har andre meninger enn meg. Derfor, når noen forsøker å træ nedover ørene mine meninger som angivelig er "DE ENESTE RIKTIGE", da blir jeg betenkt. (Jeg har virkelig sansen for katten min, som gjerne stikker halen til værs og gjør det som passer den og ikke det jeg i utgangspunkter ønsket at den skulle gjøre.) Vi har kanskje noe å lære av dyra?

:P
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.