Mann vs. Steyn.

Startet av Josik, mars 25, 2014, 23:01:38 PM

« forrige - neste »

Josik

Noen hevder at Mann valgte feil mann når han blant alle som påpeker køllesvindelen, gikk til søksmål mot Mark Steyn. Det kan om ikke annet se ut som om Steyn tar den kommende rettsaken på alvor, for han har leid inn tungt artilleri:

"Our firm is included in Tier 1 of both the National and New York City Rankings of the 2013 U.S. News - Best Lawyers "Best Law Firm" rankings in the categories of Banking & Finance litigation and First Amendment litigation.  We also were ranked nationally in Commercial litigation and Securities litigation and locally in Securities litigation and Trust & Estates litigation." http://kvwp.net/about.htm

Litt om Kornstein: http://www.superlawyers.com/new-york-metro/article/Dans-Law/e71abfe1-da81-47fd-b486-354d62597768.html
Litt om Songer: http://www.crowell.com/Professionals/Michael-Songer/pdf

Kilde: http://www.steynonline.com/6201/what-kind-of-fool-am-i

Dette kan mildt sagt bli interessant.

Vi kan jo ta med denne i tillegg: http://wattsupwiththat.com/2014/03/17/wow-even-msm-reporters-want-to-see-michael-manns-uva-emails-now/

Hadde jeg vært Michael Mann nå, så hadde jeg rett og slett begynt å sove dårlig om natten. Bare tanken på Steyns motsøksmål på 30 mill. dollar ville gjort meg litt betenkt, og CV'en til dem som Steyn har leid inn for å inndrive pengene ville rett og slett gjort meg litt urolig.

Ting går definitivt ikke Manns (eller klimarøyrslas) vei for tiden.
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

seoto

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å mobilisere noen medfølelse med Mann.
Ja, jeg ønsker virkelig at han vil tape  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Interessant utvikling, Josik.

Noen har allerede spekulert på om Steyn regnet med å tape saken i første instans, for deretter å anke og vinne i andre, muligens fordi han hadde gitt opp dommerne på lavere nivå allerede. Men nå har han i så fall ombestemt seg. En showmann denne Steyn. Jeg hadde aldri hørt om ham før Mann-saken.

Litt på siden, skulle ønske jeg hadde hatt tid til å lage en oversikt over hurlumheien rundt "the Lew papers" etter at det siste av dem nå er trukket fra publisering av tidsskriftet, muligens i frykt for å bli saksøkt. Den godeste Lewandowsky har nok tatt seg betydelig med vann over hodet når han har skrevet ondsinnet vås om Steve McIntyre. God trend på popcorn-aksjer her allerede, men sistnevnte lover altså at det "blir verre", så futures gikk gjennom taket.


Eller kanskje ikke helt på siden: Mann og Lewandowsky samarbeider med det samme miljøet i SkS, de som insisterer på å ikke bli forkortet til "SS" - men som lar seg avbilde/photoshoppe i SS-uniformer. Mann har redigeringsmyndighet på SkS.

Stephen Mosher har en interessant kommentar hos Lucia, nemlig at Lew gikk etter Jeff Condon og anklaget ham feilaktig for å fremme konspirasjonsteorier om temperaturserier. Men Jeff Condon har aldri hevdet noe slikt. Derimot har Jeff Condon:

1. "Took down Steig" - han sto bak studien som plukket i stykker Eric Steig og The Teams høyprofilerte artikkel om at Antarktis ble varmere og viste at det var et resultat av datamanipulering;
2. Dette ble gjort gjennom såkalt fagfellevurdert vitenskapelig litteratur - så Jeff C publiserer vitenskap, og
3. Jeff C driver en liten bedrift - og kan derfor straffes.

For Lewandowsky ville det ha vært mye lettere å gå etter andre på dette punktet, for eksempel Steve Goddard eller Anthony Watts. Det er jo disse som er kanskje de mest uttalte kritikerne av temperaturseriene, og i hvert fall for Watts sin del, også mye mer kjente og høyprofilerte skeptikersider.

Men Lew valgte altså Jeff "Id" - som redaktøren for tidsskriftet på barnslig vis fortsatte å titulere ham i e-postene etter at Jeff Condon hadde klagd i eget navn.

Lignende argumenter som ovenfor vil selvfølgelig også omfatte Steve McIntyre, som neppe kan rammes via sin næringsvirsomhet. Men som kjent til de grader, det var han som "felte Mann".

Som Mosher kommenterer:

Sitattrust me, having seen how some of these guys work you'd be shocked at their pettiness

Det er ikke særlig overraskende for den som har sett The Team-atferden over tid.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: seoto på mars 25, 2014, 23:53:23 PM
Av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å mobilisere noen medfølelse med Mann.
Ja, jeg ønsker virkelig at han vil tape  ;D

Din manglende medfølelse kan skyldes at det er vanskelig å ha medynk når den nest verste mobberen av alle løper hjem til mamma og klager over at de er slemme med ham.

Jeg sier "nest verste", fordi jeg tror han har møtt sin over under-Mann: En viss Lewandowsky: en psykolog som hetser sine studieobjekter både før, under og etter sin "undersøkelse".

Lavere enn dette er det vel vanskelig å synke for "Akademia". I mellomtiden har de ved Universitetet i Bergen diskutert om det er "uetisk" å forske på teknologi for bedre utvinning av petroleumsressurser. I klimadebatten er det åpenbart atskillig mer nærliggende ting å interessere seg for hvis man er opptatt av "forskningsetikk". Ordet høres jo fint ut, men er akademia bare ord? Eg berre spyr.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!