Boikott av institutt for petroleumsteknikk?

Startet av torewiik, april 24, 2014, 14:36:28 PM

« forrige - neste »

torewiik

Viggo Kristensen fra Helsevitenskapelig fakultet og Sig Ufteng fra Høgskolen i Narvik mener i et innlegg i DN i dag at Hans Borges kritikk av IPCC i Debatten for en tid siden bør få negative følger for vurdering av vitenskapelige rapporter fra Insitutt for petroleumsteknologi i Stavanger!! Er det mulig da??

Smiley

Dette er jo helt likt som den gang paven sa at jorden var flat for Gud hadde skapt den sånn! Jommen har vi utviklet oss de siste 600 årene gitt ;(

Hvis disse holdningene fremkommer i offentligheten kan man jo bare lure på hva som skjer inne i IPCC når de kommer over kommentarer eller forskningsrapportene som de ikke liker....

Amatør1

Sitat fra: torewiik på april 24, 2014, 14:36:28 PM
Viggo Kristensen fra Helsevitenskapelig fakultet og Sig Ufteng fra Høgskolen i Narvik mener i et innlegg i DN i dag at Hans Borges kritikk av IPCC i Debatten for en tid siden bør få negative følger for vurdering av vitenskapelige rapporter fra Insitutt for petroleumsteknologi i Stavanger!! Er det mulig da??

Selvfølgelig er det mulig. Det er jo slik alarmistene har operert hele tiden. Den totalitære utviklingen har gått så langt at nesten ingen protesterer mot et slik angrep på den offentlige meningsytring.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

#3
Lysenkoism

"Lysenkoism is used metaphorically to describe the manipulation or distortion of the scientific process as a way to reach a predetermined conclusion as dictated by an ideological bias, often related to social or political objectives."

Her har vi også en norsk, kort beskrivelse:
http://stjakobs.dyndns.org/klima/Lysenko.htm
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Objektiv

Sitat fra: torewiik på april 24, 2014, 14:36:28 PM
Viggo Kristensen fra Helsevitenskapelig fakultet og Sig Ufteng fra Høgskolen i Narvik mener i et innlegg i DN i dag at Hans Borges kritikk av IPCC i Debatten for en tid siden bør få negative følger for vurdering av vitenskapelige rapporter fra Insitutt for petroleumsteknologi i Stavanger!!
All sannhet utvikler seg i tre trinn. På første trinn blir den latterliggjort. På det andre trinnet blir den voldsomt imøtegått. På det tredje trinn er den akseptert som selvsagt.
— Arthur Schopenhauer

Utspillet fra VK og SU indikerer andre trinn.

Ewer Gladblakk.

SitatAll sannhet utvikler seg i tre trinn. På første trinn blir den latterliggjort. På det andre trinnet blir den voldsomt imøtegått. På det tredje trinn er den akseptert som selvsagt.
— Arthur Schopenhauer
Som etter det mer gjengse utmattelsesprinsippet...igjen, igjen, og atter igjen! :(
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: Objektiv på april 25, 2014, 18:21:28 PM
Sitat fra: torewiik på april 24, 2014, 14:36:28 PM
Viggo Kristensen fra Helsevitenskapelig fakultet og Sig Ufteng fra Høgskolen i Narvik mener i et innlegg i DN i dag at Hans Borges kritikk av IPCC i Debatten for en tid siden bør få negative følger for vurdering av vitenskapelige rapporter fra Insitutt for petroleumsteknologi i Stavanger!!
All sannhet utvikler seg i tre trinn. På første trinn blir den latterliggjort. På det andre trinnet blir den voldsomt imøtegått. På det tredje trinn er den akseptert som selvsagt.
— Arthur Schopenhauer

Utspillet fra VK og SU indikerer andre trinn.

Hei Objektiv!

Velkommen til forumet. Du starter med en viktig erkjennelse! Håper å høre mye mer fra deg.

Mvh
Amatør1
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Objektiv

Sitat fra: Amatør1 på april 27, 2014, 13:55:23 PM
Hei Objektiv!

Velkommen til forumet. Du starter med en viktig erkjennelse! Håper å høre mye mer fra deg.

Mvh
Amatør1
Takk! Jeg vet ikke om jeg har så mye å bidra med da jeg har nok med å prøve og forstå alle prosesser/mekanismer som påvirker klimaet. Her på forumet finner jeg masse av interesse, ikke minst faglige diskusjoner som det er for lite av i den offentlige debatt. Jeg kommer nok med en del spørsmål etter hvert.

Mvh
Objektiv

Amatør1

Sitat fra: Objektiv på april 30, 2014, 17:31:12 PM
Takk! Jeg vet ikke om jeg har så mye å bidra med da jeg har nok med å prøve og forstå alle prosesser/mekanismer som påvirker klimaet. Her på forumet finner jeg masse av interesse, ikke minst faglige diskusjoner som det er for lite av i den offentlige debatt. Jeg kommer nok med en del spørsmål etter hvert.

Mvh
Objektiv

Du har sikkert mer å fare med enn du tror selv. Det å stille spørsmål er en helt vesentlig funksjon, og det er IKKE forventet at du skal ha svar på de spørsmålene du stiller. Tvert om, vi ønsker ærlige spørsmål fra dem som lurer. Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Videre er det ikke sikkert vi kan svare heller, men vi skal prøve!

Kom med det du har, når det passer deg!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to