Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 02, 2012, 13:17:33 PM
Redaksjonen i VG svarte på Jamidentredjes spørsmål om hva de ville foreta seg for å stoppe trollingen, astroturfingen og nedspammingen til Klimasirkuskaosgoddardskeptiker. De sperret tråden til Jamidentredje.

Var det noen som påsto at VGD er bedre enn det AD var? Enkelte synes også å ha litt problemer med å skille ytringsrett fra ytringsterror.

Det du opplever er nøyaktig det samme som alle vil oppleve med norske MSM, dersom de tar opp problemstillingen. Du kan gjøre som jeg, skrive til redaktøren direkte, med grundig dokumentasjon på hva som foregår på forumet deres, og be om opprydding. Det som skjedde med meg ifbm. AD var at jeg etter mange purringer på svar, over flere måneder (aldri mer enn én purring i uka), fikk en kort melding om at moderatorene gjorde en god jobb.

Du har nå en helt parallel erfaring på VGD.

Vi kjenner jo til historien om BBC (se tråden BBC nekter å si hvem), som handler om at BBC annonserte en beslutning om at skeptikere ikke skulle få slippe til i BBC, og at klimaalarmismen skulle gjennomsyre alle tenkelige og utenkelige programmer på BBC.

Jeg vil hevde at den eneste forskjellen mellom BBC og de norske mediene på dette punktet er at BBC annonserte sin beslutning (selv om de tviholdt på hemmeligheten om at det var aktivister som stod bak, og ikke "the best scientific experts").

De norske mediene, innkludert Aftenposten, VG og "you name it" har åpenbart samme antidemokratiske policy, men til forskjell fra BBC er beslutningen hemmelig. Den bare gjennomføres.

Prøvde forresten å editere et innlegg på VGD om månelandingen til Jens.
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1744195/tittel/beroemte-sitater/innlegg/37331343/#37331343
Det tok 4 eller 5 forsøk før jeg fikk lagt inn teksten. Hver gang jeg prøvde å legge inn noe, forsvant en annen del av teksten. Interessant teknisk feil.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Oppturen er at når Godda lykkes med å stenge VGD, så vet alle hvor klimadebatten vil fortsette utenfor MSM  ;D

[attachimg=1 width=600]

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1744131/tittel/goha-feber/innlegg/37331247/#37331247
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Flott, Reppen! Du får få en forsinket tommel når jeg får dem igjen til utdeling i morgen. Hvis tråden fortsatt står der.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på desember 02, 2012, 18:22:04 PM
Tråden er alt slettet, som jeg ventet, hehehe. ;)

Patetisk! Men du fikk tommel av meg  :)

De er virkelig redde nå.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Jeg ber dere, ikke skriv om VGD-sirkuset på Dagsavisen Nye meninger. Da  mister vi antaklig den og!    ;)

seoto

Sitat fra: ebye på desember 02, 2012, 18:49:49 PM
Jeg ber dere, ikke skriv om VGD-sirkuset på Dagsavisen Nye meninger. Da  mister vi antaklig den og!    ;)

Jeg tror neppe noen ville få inn en slik artikkel ;)
Ellers er jeg enig med deg, og mye av problemene på VGD kommer av at folk er sinte i stedet for saklige. Kanskje man bør være litt høfligere i tonen? Lett spydighet og sarkasme kan virke bedre enn sinne, men en skarp, saklig penn stikker alltid dypere - for den er ikke så lett å le bort.
Jeg trodde aldri at jeg skulle oppleve det, men nå er det faktisk noen av "trollene" som er høfligere i tonen enn enkelte av "skeptikerne".
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 02, 2012, 18:57:02 PM
Jeg trodde aldri at jeg skulle oppleve det, men nå er det faktisk noen av "trollene" som er høfligere i tonen enn enkelte av "skeptikerne".

Om så er tilfelle bør det faktisk påpekes og luftes litt ut. Usakligheter tjener ingen, men jeg kan godt forstå at noen tar igjen etter år med trakasseringer og slettinger. Men lurt er det ikke.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Reparatøren på desember 02, 2012, 19:12:19 PM
Langt i fra, jeg kunne mang en gang latt som ingenting, og bare tatt i mot.

Det går også an å velge å se det fra en annen side. I stedet for å se det som at man "tar imot", kan man heller velge å ignorere. Det er ingen glede i å provosere folk som ikke lar seg provosere ;) En eller annen gang i livet må man allikevel lære seg å ta kontroll over seg selv. Noen ganger burde også jeg lytte mer til meg selv /sark

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: seoto på oktober 30, 2012, 18:18:10 PM
Førsteprioritet for mediene er å skape sensasjoner som folk leser. Da sitter førsteinntrykket igjen i folk, og det spiller liten rolle om løgnene blir avslørt senere.

Jepp. Dette er etter mitt syn en helt sentral innsikt i hvordan hypen fungerer.

Har noen f.eks. sett Lewandowskys antiskeptiker "hit piece" eller Gergis "sydlige hockeykølle" avsannet av media, f.eks. Guardian, etter at "Science by Press Release" (TM-Climate Science) hadde gjort "jobben"? Og hva var det nå denne Gordon Brown sa før København-floppen, eller dette med "Gøre"-rapporten om Arktis, som ble regelrett slaktet av AGW-tilhengere som Ola M Johannessen?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

PS: For ikke å snakke om BEST, som er nektet publisert 2 ganger men som stadig blir holdt som en fane på slagmarken om de som bekjenner seg til "the peerreviewedlichurchur"...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: seoto på desember 02, 2012, 18:57:02 PM
Sitat fra: ebye på desember 02, 2012, 18:49:49 PM
Jeg ber dere, ikke skriv om VGD-sirkuset på Dagsavisen Nye meninger. Da  mister vi antaklig den og!    ;)

Jeg tror neppe noen ville få inn en slik artikkel ;)
Ellers er jeg enig med deg, og mye av problemene på VGD kommer av at folk er sinte i stedet for saklige. Kanskje man bør være litt høfligere i tonen? Lett spydighet og sarkasme kan virke bedre enn sinne, men en skarp, saklig penn stikker alltid dypere - for den er ikke så lett å le bort.
Jeg trodde aldri at jeg skulle oppleve det, men nå er det faktisk noen av "trollene" som er høfligere i tonen enn enkelte av "skeptikerne".

Tommel gitt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Hm jeg hadde tenkt å være litt mer aktiv i kveld men ble forstyrret av sosiale, ikke-klimarelaterte relasjoner fra den virkelige verden...

Folkens, ikke la dere påvirke av Goddas propaganda og bevisste provokasjoner. Jeg har merket meg at han har lært litte grann i det siste og ikke lar seg tirre like lett som da han kalte meg for en "simpel løgner" for kort tid siden.

Godda er en slags miniatyrutgave av Al Gore, som jo ingen lenger gidder å høre på. dumskalle har åpenbart hele tiden vært hans læremester i avsporing/bevisste provokasjoner/kverulantologi/intellektuell uredelighet/menneskelig forestillelse. Ingen oppegående mennesker vil ta denne klovnen fra klimasirkuset alvorlig.

Det beste rådet er å ignorere ham - og da mener jeg fullstendig. Jeg og andre her har våre egne tråder som omhandler reelle og interessante spørsmål, eller av og til bare rett og slett litt moro. Svar ham heller indirekte ved å starte mot-tråder, vel og merke som går på sak.

Dette rådet er jeg selvfølgelig en av de verste synderne mot, men av og til får jeg så fryktelig lyst til å være u-artig, i grunnen. :)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#27
Angående å oppføre seg i klimadebatten så er det ønskverdig men vanskelig. Trollene med Tamino, Benestad, Michael Mann, skeptikerkaosgoddardsirkus, Pål Prestrud, Rasmus Hansson, dumskalle et al har som agenda å oppføre seg som reale drittsekker og psykopater. De har aldri forsøkt å debattere klimasaken. Aldri.

Media (MSM) som eier de foraene der disse meget utrivelige personlighetene regjerer har tatt standpunkt for dem og mot de som ønsker å debattere på en saklig, høflig måte. Husk Troll med mange netthoder.

Tre ganger har jeg selv strakt ut ei hand. Den ene gangen til klimasirkusgoddardskeptiker på forskning.no. Dette var også eneste gang jeg fikk respons. Det varte i to innlegg, og da fikk Nina Kristiansen, redaktør i forskning.no panikk og fortet seg å slette tråden. Dagen etter var klimasirkusgoddardskeptiker tilbake til sitt slemme og debattødeleggende jeg i en ny tråd på samme nettsted.

Andre gangen var på VGD der jeg henvendte meg direkte til dumskalle med oppfordring om snill og trivelig tone oss to i mellom. Jeg oppfordret ham til å komme med forslag til debattema, og lovet å starte en ny tråd etter hans ønske der vi alle skulle oppføre oss. Han verdiget meg ikke et svar.

Den tredje gangen var egentlig minst ti ganger. Overfor Carbomontanus. Der var det heller ingen hjemme.

Det er nemlig det som er saken. Alarmistene har ingen sak å debattere. Den er tapt for lenge siden. Derfor deltar de ikke i debattene på redelig vis. De deltar kun for å ødelegge muligheten til å få fram opplysninger om klima-ståa. Det er det som er deres agenda. Om de er lønnet for dette eller kun en grønn, naiv ungdom som tror han/hun kjemper de godes sak.

Ytringsrett er ikke det samme som å ha rett til å bedrive meningsterrror. Debattsabotasje. Trolling. Astroturfing. Ingen ville godtatt at en annen stilte seg utenfor soveromsvinduet deres med ropert og ropte ukvemsord hele natta. Eller hele dagen for den saks skyld. Denne debattsabotasjen har IPCC-skeptikerne blitt møtt med i mange år, og jeg er ikke allverdens sikker på om det er rettferdig å gi dem kjeft for å sprekke enkelte ganger. Det å sprekke når man møter slik terror dag etter dag i flere år er svært menneskelig. Taktisk uklokt? Sikkert.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

billabong

Hei, la dere merke til hva som akkurat skjedde med VGD-tråden Goddardsirkuskaosskeptiker? Swixfantomet, som fikk et innlegg slettet tidlig i tråden, la inn et svar til Trondhjem sitt innlegg der han repeterte at han ikke synes noe særlig om at personer med psykiske lidelser ble hetset, og at han står bak dette selv om VGD tydeligvis ikke er enig.
Etter kort tid fikk tråden hengelås på seg. Videre ble Trondhjem sine innlegg, og samtlige innlegg som svarte swixfantomets første innlegg fjernet. For et rot!!!

Jostemikk

Jepp. De slettet hele tråden. Årsaken er dette innlegget:

[attachimg=1]

Det vi har opplevd på forskning.NO, VGD og tidligere AD er at nettredaktører, universiteter og forskningsråd har funnet ut at de skal beskytte sine klimapenger og sin klimamakt. Debatten har vært styrt, og det vi har sett i forbindelse med BBC-skandalen er bare toppen av kransekaka.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren