Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

La_Bomba har et innlegg på VGD som treffer spikeren så til de grader på hodet. Dette er viktig dokumentasjon for ettertiden.

Et genialt konsept

Innlegget er lagret.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....
Stengt ute jeg også.
Var egenlig forberedt på at det ville skje.
Ser at La_Bomba har et veldig bra "støtteinnlegg" om dette.

Vet ikke om dette betyr at vi er utestengt for alltid, eller blir tatt inn "varmen" igjen etter en stund.
Visste ikke at ulven var et så kontroversielt tema gitt.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

En liten opptelling:

Utestengt er
Jami
Josik
Boris
.. flere?

Og Josik og Boris - får man noen beskjed om hvor lenge en utestengelse varer? Hva slags meldinger får dere?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Swix tar opp en gammel tråd startet av VG selv etter Klimapanelets tredje rapport:

SitatFrykter du den globale oppvarmingen?

Mandag ble den siste FN-rapporten om klimaendringene offentliggjort.
Forskerne hevder der at jordkloden gsr inn i et srhundre fullt av sult, flom og storm. Hva mener VG Netts lesere om dette?

SitatDette er åpningsinnlegget i en tråd startet av brukeren VG-nett i februar 2001. Nå er det gått snart 12 år siden den gangen, spørsmålet er jo om det fins noen som helst indikasjoner på at jordkloden har tapt seg nevneverdig siden den gangen. Mange har investert mye prestisje i at spådommene skulle være korrekte den gangen, noen har også tjent gode penger på disse. Fremdeles ser vi at debatten rundt klimaendringer vekker sterke følelser hos mange vanlige mennesker.

Det er i hvertfall interessant dersom forskerne er korrekt sitert; at de i 2001 sa "... går inn i et århundre.." til forskjell fra "... vil snart gå inn i et århundre ...", dette må bety at de mente at vi allerede nå burde ha opplevd en forverring av jordklodens tilstand som beskrevet i sitatet.

Kopieres inn her i tilfelle mod går amok og sletter denne høyst saklige og begrunnede gjenopptakingen av en gammel tråd.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

#64
Sitat fra: Bebben på desember 06, 2012, 20:42:49 PM
En liten opptelling:

Utestengt er
Jami
Josik
Boris
.. flere?

Og Josik og Boris - får man noen beskjed om hvor lenge en utestengelse varer? Hva slags meldinger får dere?
Har ikke hørt noen verdens ting om varigheten av eksilen, så jeg må vente i spenning.
Kanskje jeg må opprette nytt nick?
Trenden med å spa frem gamle tråder fortsetter ser jeg.  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Det er jo flere som fikk varig utestengelse for å forsøke forsvare seg mot dette for et drøyt år siden. Hva har skjedd? Amatør1 har hatt en debatt med moderatorsjefen på VGD, og sjefen har gjort alt han kan for å verne denne figuren. Er det vi ser nå i kveld bare et maktovergrep for å vise at Goddardsirkusborchskeptikersirkusklima er moderator og gjør som han vil?

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Det ligner jo litt på at denna "figgur'n" har en dobbelt/trippelrolle i VGD....en som "debatant", en som provokatør, og en som nesten alltid seiler usletta over alle minefelt der alle andre bare må dø...
En kan jo lure en smule.   
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på november 15, 2013, 18:37:24 PM
Det er jo flere som fikk varig utestengelse for å forsøke forsvare seg mot dette for et drøyt år siden. Hva har skjedd? Amatør1 har hatt en debatt med moderatorsjefen på VGD, og sjefen har gjort alt han kan for å verne denne figuren. Er det vi ser nå i kveld bare et maktovergrep for å vise at Goddardsirkusborchskeptikersirkusklima er moderator og gjør som han vil?

[attachimg=1]
Dette er helt uhørt!
Jeg sendte nettopp denne mailen til diskusjon@vg.no:

Sitat:
Hva er det Goddard driver med på vgd (miljø og klima) for tiden?
Jeg selv ble utestengt fra vdg en periode i fjor pga spamming. Jeg innrømmet  at jeg hadde gjort en feil og ble sluppet inn igjen.
Bør ikke samme regelen gjelde for Goddard?

Dette var synet som møtte meg i kveld: 20 av hans tråder på topp.
Er ikke dette spamming, så er ingenting spamming.
Jeg forventer at han blir utestengt for en periode, i det minste bør han få en kraftig advarsel.

BorisA
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på november 15, 2013, 19:06:54 PM
Det ligner jo litt på at denna "figgur'n" har en dobbelt/trippelrolle i VGD....en som "debatant", en som provokatør, og en som nesten alltid seiler usletta over alle minefelt der alle andre bare må dø...
En kan jo lure en smule.

Godt beskrevet, Ewer, og ja, man kan sannelig undres.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#69
Sitat fra: BorisA på november 15, 2013, 19:15:56 PM
Sitat fra: Jostemikk på november 15, 2013, 18:37:24 PM
Det er jo flere som fikk varig utestengelse for å forsøke forsvare seg mot dette for et drøyt år siden. Hva har skjedd? Amatør1 har hatt en debatt med moderatorsjefen på VGD, og sjefen har gjort alt han kan for å verne denne figuren. Er det vi ser nå i kveld bare et maktovergrep for å vise at Goddardsirkusborchskeptikersirkusklima er moderator og gjør som han vil?

[attachimg=1]
Dette er helt uhørt!
Jeg sendte nettopp denne mailen til diskusjon@vg.no:

Sitat:
Hva er det Goddard driver med på vgd (miljø og klima) for tiden?
Jeg selv ble utestengt fra vdg en periode i fjor pga spamming. Jeg innrømmet  at jeg hadde gjort en feil og ble sluppet inn igjen.
Bør ikke samme regelen gjelde for Goddard?

Dette var synet som møtte meg i kveld: 20 av hans tråder på topp.
Er ikke dette spamming, så er ingenting spamming.
Jeg forventer at han blir utestengt for en periode, i det minste bør han få en kraftig advarsel.

BorisA

Det endte med sletting av konto for flere den forrige gangen, BorisA, da vi forsøkte svare med samme mynt for å gjøre oppmerksom på debattødeleggelsen.

Jeg antar at det poenget som nå reises gjennom disse handlingene, og den mangelen på konsekvenser vi er vitne til, er om det er rett for ekte skeptikere å delta i debatten på VGD, og hvem, om de finnes, som har forsøkt å tåkelegge forsøkene på å avsløre hvem denne figuren er. Vi er også et par som har pekt på videoene der nettredaktørene forteller at det var nettopp dette de ville gjøre for å gjøre livet surt for kritikerne av IPCC, men også her har vi sett svært laber interesse, eller sågar kritikk av det vi har forsøkt fortelle om.

Han oppførte seg også slik på Debattsentralen, og allerede den gang nevnte undertegnede en del om hvem som var og ikke var moderatorer der.

Han er ikke alene om å ha denne jobben.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 15, 2013, 19:25:21 PM
Han oppførte seg også slik på Debattsentralen, og allerede den gang nevnte undertegnede en del om hvem som var og ikke var moderatorer der.

De venter på en anledning til å stenge hele greia. Akkurat som Debattsentralen 22/7.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ineedthehigh har startet egen tråd om svineriet på VGD.

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1782248/tittel/serioest-eller-ikke-serioest

SitatFinner det ganske vanskelig å ta klimadiskusjonene saklige på vgd så lenge 94% av alle emner er startet av en og samme figur... Ikke lett for en relativt ny bruker å skjønne poenget med det...gitt...

Amatør1 følger opp i tråden om sensureringen på VGD.

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1779792/tittel/boer-kommentarfelt-i-avisene-stenges/innlegg/40221576/#40221576

SitatDet er lett å se at VGDs miljø og klima har blitt en smule ensrettet når ALLE trådene er fra samme person som ikke bare har carte blanche på trakkasering, men også på spamming.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sirkuset har i gjennomsnitt 14 innlegg hver eneste dag, innkludert ferier og hellidager, siden han ble registrert i Mai 2012.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på november 15, 2013, 23:47:08 PM
Sirkuset har i gjennomsnitt 14 innlegg hver eneste dag, innkludert ferier og hellidager, siden han ble registrert i Mai 2012.

Ok nå fylles fra topp igjen, etter at andre slapp til en kort tid.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.