Klimasirkuskaos - årets klimmasurrehue

Startet av Jostemikk, oktober 29, 2012, 00:05:53 AM

« forrige - neste »

billabong

Sitat fra: Jostemikk på desember 04, 2012, 19:44:26 PM
Jepp. De slettet hele tråden. Årsaken er dette innlegget:



OK. Hvordan fikk du rede på dette? Jeg var sikker på at det var swixfantomet sitt innlegg som utløste slettingen, siden hengelåsen kom kun noen minutter etter sf sitt siste innlegg og sikkert 6-7 timer etter det innlegget du refererer av Jami3.

Bebben

OK, jeg er ikke tilhenger av noen "konspirasjonsteori" når det gjelder Trollheimens representanter. Det er ikke behov for noen slik for å forklare hvorfor de får herje noenlunde fritt rundt om kring. I den grad en "konspirasjonsteori" har noe for seg, heller jeg mer til at det kan eksistere nettverk av organiserte alarmister (noe som ikke gjør det til en konspirasjon med mindre de konspirerer for å gjøre noe ulovlig) med organisert "respons" ut fra en felles fasit. En slik organisert virksomhet med tilhørende nettside eksisterer jo allerede offisielt for klimaforskeraktivister. Og i tillegg har de SkS selvfølgelig, som CICERO påstår er "sunn" "skepsis" (merk begge ord i anførselstegn).

At tilhengere av det rådende dogmet ser gjennom fingrene med trollene og deres trolling, er neppe annet enn å forvente.

VGD er et stort debattforum med mange områder - hvor mange moderatorer har de? Og kan man forvente at de greier å styre dette sånn noenlunde? Neppe- men jeg merket meg at det var greit å hetse navngitte forskere utenfor forumet fra et anonymt ståsted - jeg vet at det var greit fordi jeg klagde - men ikke å svare med tilsvarende mot hetseren, da ble jeg moderert bort. (Hetseren var Godda, den hetsede var såvidt jeg husker Roy Spencer.)

En interessant test kunne ha vært å lansere for eksempel Benestad som "Årets klimasurrehue" og se hva som skjedde. Men det ligger liksom ikke for meg å gjøre det på den måten. Jeg er jo erklært klimaskeptiker og kan ikke falle ned på trollenes nivå.

Alt i alt er det ingen grunn til å tra de anonyme forumtrollene så altfor alvorlig. På mange måter er det slik klimadebatten er - de låner "autoritet" til denne atferden fra høyeste hold, for når Mann, Gleick, Trenberth, Lewandowsky, osv. og her hjemme f.eks. Benestad og Prestrud, oppfører seg slik, gir det et signal til Trollheimen om at her er det bare å trolle på.

Men klimadebatten blir ikke "avgjort" på VGD... og jeg er overbevist om at trollene skaper flere skeptikere enn tilhengere.

Og PS - han-De-vet-på-VGD er nå litt artig, da - i grunnen.  :D
Han har forresten ikke skrevet noe de siste par døgnene, så han sitter vel på flyet hjem fra Doha. Duh.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Man får rede på så mangt, billabong. Ellers kan det selvfølgelig hende at tråden ble slettet uten beskjed på grunn av innlegget til Swixfantomet. Jeg vet ikke hva han skrev, vet du? Det eneste jeg rakk å få dokumentert var at Swixfantomet hadde skrevet et innlegg, men da jeg klikket på det, var hele tråden slettet. Her er dokumentasjonen på at innlegget en gang var der:

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på desember 04, 2012, 23:27:15 PM
OK, jeg er ikke tilhenger av noen "konspirasjonsteori" når det gjelder Trollheimens representanter. Det er ikke behov for noen slik for å forklare hvorfor de får herje noenlunde fritt rundt om kring. I den grad en "konspirasjonsteori" har noe for seg, heller jeg mer til at det kan eksistere nettverk av organiserte alarmister (noe som ikke gjør det til en konspirasjon med mindre de konspirerer for å gjøre noe ulovlig) med organisert "respons" ut fra en felles fasit. En slik organisert virksomhet med tilhørende nettside eksisterer jo allerede offisielt for klimaforskeraktivister. Og i tillegg har de SkS selvfølgelig, som CICERO påstår er "sunn" "skepsis" (merk begge ord i anførselstegn).

At tilhengere av det rådende dogmet ser gjennom fingrene med trollene og deres trolling, er neppe annet enn å forvente.

VGD er et stort debattforum med mange områder - hvor mange moderatorer har de? Og kan man forvente at de greier å styre dette sånn noenlunde? Neppe- men jeg merket meg at det var greit å hetse navngitte forskere utenfor forumet fra et anonymt ståsted - jeg vet at det var greit fordi jeg klagde - men ikke å svare med tilsvarende mot hetseren, da ble jeg moderert bort. (Hetseren var Godda, den hetsede var såvidt jeg husker Roy Spencer.)

En interessant test kunne ha vært å lansere for eksempel Benestad som "Årets klimasurrehue" og se hva som skjedde. Men det ligger liksom ikke for meg å gjøre det på den måten. Jeg er jo erklært klimaskeptiker og kan ikke falle ned på trollenes nivå.

Alt i alt er det ingen grunn til å tra de anonyme forumtrollene så altfor alvorlig. På mange måter er det slik klimadebatten er - de låner "autoritet" til denne atferden fra høyeste hold, for når Mann, Gleick, Trenberth, Lewandowsky, osv. og her hjemme f.eks. Benestad og Prestrud, oppfører seg slik, gir det et signal til Trollheimen om at her er det bare å trolle på.

Men klimadebatten blir ikke "avgjort" på VGD... og jeg er overbevist om at trollene skaper flere skeptikere enn tilhengere.

Og PS - han-De-vet-på-VGD er nå litt artig, da - i grunnen.  :D
Han har forresten ikke skrevet noe de siste par døgnene, så han sitter vel på flyet hjem fra Doha. Duh.

Det er ikke noe som er artig med det som skjer på VGD, Bebben. Det er heller ikke morsomt at debatten blir styrt andre steder. Like trist er det at opplysningsstrømmen til folket blir styrt. (Ho-ho!) Det i parentes var ikke jeg som lo.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Da var sirkuset i gang igjen.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Var det noen som nevnte trolling? Debattødeleggelse? Full tillatelse til å gjøre det?

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Herregud!

Kanskje jeg skal prøve det samme?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Det kan tydelig sees et resultat av godt gammeldags dugnadsarbeide der nå, BorisA. 8)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 21:04:29 PM
Det kan tydelig sees et resultat av godt gammeldags dugnadsarbeide der nå, BorisA. 8)
Ja, dugnadsånden er ikke død, og det varmer rundt hjerterøttene. :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Sitat fra: BorisA på desember 05, 2012, 20:47:15 PM
Herregud!

Kanskje jeg skal prøve det samme?

Jami og Josik tar saken... :)

Men regner med at Godda tar opp hansken og forsvarer reviret.

I det lange løp har jeg mer tro på total ignorering av denne atferden.

Men ikke alt Godda har lagt inn er irrelevant, om det er aldri så mye propaganda, for eksempel er det helt OK å diskutere Verdensbanken og IEAs klimahype i forkant av Qatar.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på desember 05, 2012, 21:37:27 PMMen ikke alt Godda har lagt inn er irrelevant, om det er aldri så mye propaganda, for eksempel er det helt OK å diskutere Verdensbanken og IEAs klimahype i forkant av Qatar.

Helt enig, men det er på tide at det blir satt et fokus på hvordan disse trollene med MSM-redaksjonenes velsignelse har behandlet i utgangspunktet høflige IPCC-skeptikere som nedrige forbrytere i mange år. Nye debattanter tør rett og slett ikke melde seg inn i debatten av frykt for å få hodet kappet av. Dette er ikke verdig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#41
Da ble kontoen sperret for at jeg gjorde det samme som Goddardsirkuskaosskeptiker. Likhet for loven? Vi får se.

Jeg fikk forresten en ubegrunnet sletting av innlegg også.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....

Men Goddard ble ikke kastet ut, og han har gjort det samme tre ganger de siste to døgnene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Josik på desember 05, 2012, 22:29:21 PM
Stengt ute fra VGD jeg óg, gitt.  ;)

Litt spesielt. Men det var verdt moroa.....

Betyr det at du er utestengt for godt Josik?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!