Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: ebye på desember 02, 2012, 22:58:05 PM
I Søndagsmagasinet til nrk i Dagsrevyen i dag (2.11.12) hadde de et innslag om klimakvoter. De ble dømt nord og ned!
Deretter ble MD-ministeren BVS intervjuet, om hvordan han så på denne analysen av klimakvotene. Da kom det vanlige ordskvalderet. Spør en seer om hva BVS sa.

Snart er det BVS som står på isflaket. Han sitter med "Svarte-Per", og lurer på hvordan han skal bli kvitt det!   8)

Blir spennende å se på NRK om klimakvotene tirsdag.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Hørte nå nettopp Alfsen fra Cicero legge ut om hva som vil skje fremover med klimaet på NRK dagsnytt.
Og det var svartmaling de luxe!:
5 grader temp.stigning, mer tørke der det fra før er tørt, mer regn der nå nå er mye regn, havnivåstigning, polsmelting, bekymring over jordas evne til matvareproduksjon.
Vi er i ferd med å komme i en situasjon vi rett og slett ikke kan godta, sa han!

Kritiske spørsmål fra NRK-journalisten? Njet og atter njet.
Sånn skal vel ikke journalister holde på med!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Jeg hørte det samme innslaget, BorisA. I følge Alfsen: 5-grader'n vil inntre i 2100, og folk kommer ikke til å gjøre noe før de ser de dramatiske resultatene av oppvarmingen. Jeg mener også at han tok med Sandy som et typisk varsel om et villere klima.   :o

Rapporten, som intervjuet var basert på, ble slått opp i Aftenposten nett 2. desember:

Urovekkende rapport: CO2-utslippene øker hvert år

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Urovekkende-rapport-CO2-utslippene-oker-hvert-ar-7060175.html

Det kan ikke være lett å være klimaforsker på CICERO, når det er så lett å drive med klimamodellering, og det samtidig skjer så lite med den globale oppvarmingen:

Oppvarmingen går saktere enn antatt

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Oppvarmingen-gar-saktere-enn-antatt-7032393.html

Og hvem uttalte dette når? Jo, CICERO, for ca. 1 mnd siden!   ::)

Da er det vel ikke så rart at folk ikke gjør noe? Ingen dramatiske resultater, intet gjøres – og godt er det.       8)

seoto

Sitat fra: ebye på desember 03, 2012, 08:42:19 AM
Jeg hørte det samme innslaget, BorisA. I følge Alfsen: 5-grader'n vil inntre i 2100, og folk kommer ikke til å gjøre noe før de ser de dramatiske resultatene av oppvarmingen. Jeg mener også at han tok med Sandy som et typisk varsel om et villere klima.   :o

Rapporten, som intervjuet var basert på, ble slått opp i Aftenposten nett 2. desember:

Urovekkende rapport: CO2-utslippene øker hvert år

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Urovekkende-rapport-CO2-utslippene-oker-hvert-ar-7060175.html


I din link sier Glen Peters rett ut hva målet med uttalelsene er:

SitatSkeptisk

Peters håper de nye målingene kan legge ytterligere press på klimatoppmøtet i Doha, som etter planen skal vare fram til 7. desember. Der er målet en forlengelse av Kyoto-avtalen. I tillegg starter forhandlinger om en ny global klimaavtale, som skal tre i kraft i 2020. [min uth.]]

Noen må slutte å gi disse forskerne mat på bordet ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Og de kaotiske tilstander hos Klimaforskerne fortsetter. Her er et oppslag på forskning.no i dag (3. desember 2012)

To tiår med forsvinnende is

http://www.forskning.no/artikler/2012/november/340977

Og denne undersøkelsen er hovedoppslaget på CICEROs hjemmeside

Utslippene peker mot fem grader

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11831

Og her leser vi:

SitatDenne gangen står altså Grønland og Antarktis for tur. Nordpolen er ikke tatt med, fordi isen der allerede flyter i havet. Dermed er det smelting fra de to andre som vil stå for brorparten av havnivåstigningen på en varmere klode.

Så allerede nå har de glemt at de litt tidligere hadde glemt effekten av gravitasjonen, omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,594.msg19356.html#msg19356

Dette virker ikke betryggende. Klimaforskningen kommer i vanry, og det er en fare for at øvrig forskning dras med "nedover". Isolert sett er jo vanryet CICERO bygger opp, klimavanryet, av det gode. Folket trekker på skuldrene av klimakrisetullet.    ::)    8)

BorisA

Denne notisen fant jeg på side 3 i Aftenposten:

Sommerisen borte på Nordpolen om 13-18 år iflg. Tore Furvik Bjerknessenteret.

I høst ble det satt en ny og dramatisk minimumsrekord for utbredelsen av havisen i Polhavet. Men enda mer bekymringsfult er det at mengden av is er redusert med 70-80% sammenlignet med gjennomsnittet 1979-2000. (NTB)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Gerten

Sitat fra: BorisA på desember 03, 2012, 06:47:39 AM
Hørte nå nettopp Alfsen fra Cicero legge ut om hva som vil skje fremover med klimaet på NRK dagsnytt.
Og det var svartmaling de luxe!:
5 grader temp.stigning, mer tørke der det fra før er tørt, mer regn der nå nå er mye regn, havnivåstigning, polsmelting, bekymring over jordas evne til matvareproduksjon.
Vi er i ferd med å komme i en situasjon vi rett og slett ikke kan godta, sa han!

Kritiske spørsmål fra NRK-journalisten? Njet og atter njet.
Sånn skal vel ikke journalister holde på med!
Et par dager senere hadde den samme Alfsen en ny vri på 5 grader temp.stigning: Det ville ikke skje fordi økonomien ville bryte sammen før vi kom så langt. (Dagsnytt 18). Imponerende skremmende!
It's the clouds!

seoto

På Ellens Blogg kommer gjerne klimaskremslene som glassperler på tynn og glatt snor. Jostemikk gjør et tappert forsøk på å få litt fornuft inn i den bobla Ellen befinner seg trygt inne i. Hva kan hun finne på å svare her? I hennes vidunderlige verden er jo folk bare søte mot hverandre, så hun vil nok lete lenge etter en høflig avvisning av verdens virkelighet.

Handlingsplan for klimaet
Jeg ønsker at mine barn og barnebarn skal få et godt liv, slik jeg alltid har hatt. Det samme ønsker jeg for resten av jordas befolkning også. Men hvis ikke verden reduserer sine klimagassutslipp kraftig og veldig raskt, kommer den kloden de arver til å være herjet av dramatiske klimaendringer.

Ja, det er som det er sagt: Veien til helvete er brolagt med gode forsetter - fra naive og tillitsfulle mennesker.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg brukte litt tid på finne linker og sånt, så derfor kom jeg etter deg til desken, seoto.

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1057.msg20962.html#msg20962

Men innlegget til Jostemikk er så bra at det klarer flere oppslag!    8)

seoto

ebye: "Men innlegget til Jostemikk er så bra at det klarer flere oppslag!"

Helt enig :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

... og nå har broren til Boris fulgt opp    ;)

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Handlingsplan-for-klimaet1/#comment1071

Jeg håper Ellen oppfatter dette som konstruktiv pusting i nakken.

Innen arbeidsmiljøet er det Arbeidstilsynet som driver sakene, sammen med forskningsmiljøene. Forskjellen er at disse miljøene baserer sin rådgivning på grunnforskning og reell vitenskap.

Modellmessig skulle Klif kunne fungere på samme måte, for å ivareta det ytre miljøet. Men dessverre er det ikke realvitenskap som ligger til grunn for klimaspørsmålet nå. Det er politisk og økonomisk infiltrert aktivisme.    :-[     :(

Telehiv

Når Gerten fortjenstfullt opplyser om hva AA (= ikke Anonyme Alkoholikere, men Alarmist-Alfsen!) har klart å lalle av seg nylig:

"Et par dager senere hadde den samme Alfsen en ny vri på 5 grader temp.stigning: Det ville ikke skje fordi økonomien ville bryte sammen før vi kom så langt. (Dagsnytt 18). Imponerende skremmende!"

.....så får jeg mer og mer sympati for reaksjonsmønsteret i klassiske westernfilmer:

Der pleide man å avvæpne gærninger som ravet rundt i offentligheten og skremte enker og faderløse.

I vår tid er det vel mer snakk om en snarlig påkrevet avskilting av Alarmist-Alfsen?!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på desember 14, 2012, 12:37:28 PM
.....så får jeg mer og mer sympati for reaksjonsmønsteret i klassiske westernfilmer:

Der pleide man å avvæpne gærninger som ravet rundt i offentligheten og skremte enker og faderløse.

I vår tid er det vel mer snakk om en snarlig påkrevet avskilting av Alarmist-Alfsen?!

Bilister med mer enn 5 år gamle biler blir jo utsatt for EU-kontroll med påfølgende avskilting om ikke vesentlige punkter rettes opp.

Hva med tilsvarende for klimaforskere? En kontroll av klimaforskere med overdrevne klima-utslipp i media? Dersom man som klimaforsker har sluppet ut mer enn sin kvote alarmisme, må man kjøpe kvoter av andre alarmister for å få lov å fortsette. Pengene går til å erstatte skadelidte klimaflyktninger på klimaforskning.com. Climate justice.

Klimaforskere som overskrider kvoten resirkuleres og sorteres riktig. Ellers blir det flere avgifter.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Ewer Gladblakk.

Har mista egen bil forlengst nå, uten det og før kjøre rundt i ei skapraprøys som tok livet av noen som helst, og det på min egen "heder og samvittighet".
Jeg hadde vel bare ikke råd med en slik "luksus" lengre, på grunn av hele den totale pengesummen som alt sammen kosta....
Tar dog handleturene rundt til det aller mest nødvendige, med min brors tipp-topp Opel (tusen takk brutter!)....like samvittighetsfullt og overvåken som alltid, og har heldigvis ikke kjørt på noen som helst med den bilen heller!

Husker vagt et eller annet western-utrykk: "Det er ikke våpenet som dreper, men mennesket bak avtrekkeren" (el'no sånt).....passer bra egentlig....det har ivertall ingen mening, hvis; "en mer eller mindre rusten Opel kjørte kav ihjæl ei lita småjente/gutt i et glissglent tettsted et sted ute på det ville vesten".


Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Et nytt godt innlegg på Ellen's blogg

Sitat3.Der er mye bra i det du skriver om miljøet og resirkulering i dine andre innlegg, men når du begynenr å snakke om klima slik som i dette innlegget så er det like skremmende som å lese et kapitel i George Orwells Brave New World. Det høres ut som du tankeløst gjentar en pakke med propaganda som er plantet i hodet ditt.
Det fins intet vitenskaplig faktagrunnlag for å hevde at menneskeskapt CO2 kan påvirke klimaet så sterkt at de reduksjonene vi kan oppnå kan ha noen som helst virkning av betydning på klimaet. Du må virkelig begynne å sette deg inn i hva som skjer her. Gå på Amazon.com og kjøp en bok av en vitenskapsmann som er uavhengig av IPCC - for eksempel Robert Carters "Climate-The Counter Consensus" og les den.
Husk at en fremtid bygd på løgn kan aldri bli en god fremtid - før eller senere kommer sannheten frem og da vil våre barn fordømme oss for at vi var naive og ikke satte oss inn i fakta. Jeg er sikker på at du mener det godt, men husk at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Handlingsplan-for-klimaet1/#comment1072

Jeg håper virkelig Ellen vurderer disse innspillene. Men, foreløpig ser det litt magert ut. Det virker ikke som linker til ny kunnskap om klimaet trenger inn. Dette har nok med de klimafaglige rådgiverne å gjøre, CICERO og Bjerknes.    ;)     8)