En opprydding i trådene

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:44:11 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Det har vært en eksplosjon i antall innlegg her på Klimaforskning, og det er meget gledelig! Dette fører imidlertid til at det kan bli litt vanskelig å finne fram i alle tråder som blir startet, og dette gjør det viktig å sjekke om det allerede er startet en tråd om det samme tema den enkelte får lyst til å dele med de andre her på forumet.

Jeg selv har "syndet" mange ganger, fordi jeg etter et par-tre minutter gir opp forsøket på å finne en tråd jeg "vagt mener å huske" allerede er startet.

De neste dagene kommer jeg til å slå sammen en del emner som jeg personlig oppfatter som så sammenfallende at de hører hjemme i samme tråd. Dette vil ikke skje etter et system der jeg subjektivt velger "kvalitet". Etter beste evne vil jeg gjøre dette etter dato for når temaet/emnet/tråden første gang ble startet.

Ingen innlegg vil bli slettet, selv om selve prosessen føles litt småskummel. Det er alltid en fare for... osv, men det har ikke skjedd slike uhell pr. dags dato, så kryss fingrene for at jeg ikke dummer meg ut!

Hvis jeg mener det er riktig, vil også noen av trådene få ny tittel. Dette for å gjøre det mer stikkordorientert slik at det blir enklere å finne fram til de temaene som interesserer den enkelte, men også for renere/bedre treff hos søkemotorene.

Det vil bli linket til den nye tråden der tråder har blitt flyttet, slik at alle skal finne fram til "sin" tråd de første dagene.

Jeg venter noen timer før jeg starter dette arbeidet, slik at dere kan rekke å komme med for og i mot-kommentarer i tilfelle jeg er i ferd med å begi meg ut på noe som vil oppfattes som negativt/irriterende. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Høres bra ut. Kan det også være aktuelt med en opprydding i forumets hovedtemaer?

Kunne f.eks. klimapolitikk være eget tema, separat fra medias rolle?
Er Climategate 2.0 viktig nok nå til å være et hovedtema alena, eller kunne man samle alle "gater" i en slags megaportal for alle skandalene som alarmistene har begått?


Jostemikk

Takk for tips, ConTrari. Skal se på saken, samt samrå meg med andre i toppledelsen. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

VGD Miljø og klima-forumet: 74389 innlegg (i løpet av hvor mange år?)

Klimaforskning.com: 8988 innlegg på 9 måneder. Ikke verst!

ebye

Dette er et trivelig, dynamisk og lærerikt forum. Heldigvis tar det veldig mye av tiden,  ;D , har jeg fått høre!

Klimafredagshilsen: Takk for alle gode diskusjoner.  8)

Telehiv

Enig i alle innleggene foran!

Og en liten fredagshilsen herfra også, med lykke til med oppryddingsarbeidet for en forum-admin som aldri synes å hvile. Dere er bare så go'e!

Personlig ser jeg nå - før skiflygingen - muligheten for å teste albedoeffekten på en ripasso som høytidelig skal dekanteres og kalles "Heartland-medisinen" min.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye


Amatør1

Bra, Joste! Dette støtter også jeg. La oss rasjonalisere litt. Litt færre hovedemner og litt mer spissing av hva som hører hjemme hvor. Og så må vi ha et sted der "alt det andre" havner.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

jarlgeir

Støtter ønskene om vår-rengjøring, muligens også i innholdsfortegnelsen.
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Takk for alle innspill!

Jeg kom meg aldri i gang med dette i dag, og nå har jeg fått ørlite fot på rødvin. Er det noe jeg er sikker på, er det at jeg ikke skal fikle med disse funksjonene i påvirket tilstand.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Da er jeg i farta med å starte med opprydding i trådene. Men jeg setter ikke i gang før jeg har fått noen kommentarer fra dere om hva dere mener om dette. Dette fordi:

Jeg har tenkt å starte med en opprydding i alle trådene om Roy Spencer. Dette er forsåvidt enkelt, men det fører til at de forskjellige innlegg som er skrevet i disse trådene vil bli sortert etter dato og klokkeslett for når de ble skrevet.

Det medfører også at alle tråd-titlene vil forsvinne, og jeg gir den nye tråden et nytt navn. For at det skal være enklest mulig å finne, vil den nye tittelen begynne med Roy Spencer. Dette vil også gjøre det greiere for folk som søker etter Spencer på de forskjellige søkemotorene.

Men som jeg skrev innledningsvis, jeg vil IKKE begynne med dette før jeg har fått nytt klarsignal fra flest mulig, bare for å forsikre meg om at jeg vil unngå kjølhaling, hudfletting, tjære og fjær osv. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg fortsetter å mase på dere.

Mange av de trådene jeg nå skal slå sammen har allerede blitt registrert av de forskjellige søkemotorene. Når mange av disse trådene når blir borte, vet noen om et klikk på dem på for eksempel Google vil føre rett inn til rette innlegg i den nye tråden? Dette dreier seg i så fall om forumet vårt har denne viderelinkingen programmert. Jeg har lett litt angående dette, men har ikke funnet noe.

Noen som vet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2012, 17:14:37 PM
Da er jeg i farta med å starte med opprydding i trådene. Men jeg setter ikke i gang før jeg har fått noen kommentarer fra dere om hva dere mener om dette. Dette fordi:

Jeg har tenkt å starte med en opprydding i alle trådene om Roy Spencer. Dette er forsåvidt enkelt, men det fører til at de forskjellige innlegg som er skrevet i disse trådene vil bli sortert etter dato og klokkeslett for når de ble skrevet.

Det medfører også at alle tråd-titlene vil forsvinne, og jeg gir den nye tråden et nytt navn. For at det skal være enklest mulig å finne, vil den nye tittelen begynne med Roy Spencer. Dette vil også gjøre det greiere for folk som søker etter Spencer på de forskjellige søkemotorene.

Men som jeg skrev innledningsvis, jeg vil IKKE begynne med dette før jeg har fått nytt klarsignal fra flest mulig, bare for å forsikre meg om at jeg vil unngå kjølhaling, hudfletting, tjære og fjær osv. ;)

Og vi venter på at du skal gjøre dette, slik at vi KAN utsette deg for kjølhaling, hudfletting, tjære og fjær etc.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Men til saken: Hovedtema "Generelt" mener jeg bør utgå. Denne "bolken" har nå 161 tråder, fordelt på 9 sider. De som ikke føler seg helt sikre på hvor deres nye tråd hører hjemme, vil naturlig nok ofte legge den hit.

Her er det hele 10 tråder om IPCC, som sikkert kunne vært mer hensiktsmessig samlet. Flere om Spencer, Met. inst. osv. Ofte vil man nok starte en ny tråd uten å ta bryet med å se gjennom alle 9 sider med tråd-oversikt for å sjekke om ens tema kunne legges inn i en eksisterende tråd. Og da blir det ny start, mens det som allerede er skrevet om temaet ikke blir benyttet og glemmes.

Hva en enkel stikkord-henvisning? F.eks.: Innlegg / nye tråder om Hansen bør legges til denne "bolken".

Og jeg synes moderator bør rydde og ordne dette når et emne flyter ut i alle retninger.