Alt har sin ende - forumet stenges

Startet av Jostemikk, juni 23, 2014, 20:35:26 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Forumet legges ned

Beslutningen om å legge ned er min, så føler noen for en utblåsning angående dette, vær vennlige å rett eventuell irritasjon mot meg.

1. august stenges forumet for muligheten til å skrive innlegg. Deretter vil det være åpent for lesere eller de som ønsker ta vare på det de selv eller andre har bidratt med.

1. januar 2015 går det i svart, og føyer seg inn i rekken av nettsider man i dag kun kan ane konturene av gjennom archive.org sitt glimrende tilbud.

Særlig mer er ikke å si, men noe bør likevel nevnes. Det første er en takk til de få trofaste som har stått på som helter for å gi våre lesere et alternativ til den skandaløse klimadekningen til mainstream media, også kalt lamestream media/presstitutes. Da var også leserne nevnt, og dere skal ha like stor takk. Det har blitt ganske mange av dere, og det er mulig det settes sidevisningsrekord i løpet av juni. Takk også til mine to medmoderatorer, som foruten å ha vært til stor inspirasjon, har vært to nesten utømmelige kilder av kunnskap og klokhet. De har dessuten vært overmåte tålmodige med undertegnede og diverse sprell jeg har gjort. Mer tålmodige enn noen kan kreve. Takk.

[attachimg=1]

SitatMain thesis

What does the school do to children? Gatto asserts the following in "Dumbing Us Down":

It confuses the students. It presents an incoherent ensemble of information that the child needs to memorize to stay in school. Apart from the tests and trials that programming is similar to the television, it fills almost all the "free" time of children. One sees and hears something, only to forget it again.
It teaches them to accept their class affiliation.
It makes them indifferent.
It makes them emotionally dependent.
It makes them intellectually dependent.
It teaches them a kind of self-confidence that requires constant confirmation by experts (provisional self-esteem).
It makes it clear to them that they cannot hide, because they are always supervised.

He also draws a contrast between communities and "networks," with the former being healthy, and schools being examples of the latter; in the United States, networks have become an unhealthy substitute for community.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Taylor_Gatto#Main_thesis
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#1
Dette er veldig triste nyheter for meg!
Skulle ønske at det ikke var sant, men må jo bare finne meg i det.....og hvis jeg ikke åpner mitt eget fora med det første, så blir vel dette blandt de to-tre siste.                                                                                                                                       

Tusen, tusen takk kjære Joste, Seoto og med så mange, mange flere......detta ble da ikke en så aller værst runddans i livet! :)

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

bøvelen

Det er en avgjørelse jeg beklager sterkt!!
Jeg har hatt mange opplysende og interessante stunder på dette forumet.
Tusen takk til Jostemikk alle som har bidratt

Spiren

Også for meg er dette veldig triste nyheter.
Skulle ønske at det ikke var sant.
:'(

Tusen, tusen takk kjære Jostemikk, og også en stor takk til dine medmoderatorer og så mange flere, som har stått på for å gi et alternativ til den skandaløse klimadekningen mm. til mainstream media djævelens håndlanger.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jan Erik Ellingsen

Er det ikke naturlig å komme med en god begrunnelse for HVORFOR forumet legges ned?
Det er jo nettopp dette klimahypokonderne ønsker!!!


Mvh Jan Erik Ellingsen


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP


Jan Erik Ellingsen

Hvor skal vi nå hente sannferdig informasjon om klima?

Dette er den dårligste nyheten i klimagalskapens historie. Jeg er virkelig skuffet...

Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

Ewer Gladblakk.

SitatHvor skal vi nå hente sannferdig informasjon om klima?

Dette er den dårligste nyheten i klimagalskapens historie. Jeg er virkelig skuffet..
Hadde likt å ha fasit jeg også, Jan Erik, men vi må vel bare fortsette å lete.....til vi dør? ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juni 23, 2014, 22:59:54 PM
Dette er veldig triste nyheter for meg!
Skulle ønske at det ikke var sant, men må jo bare finne meg i det.....og hvis jeg ikke åpner mitt eget fora med det første, så blir vel dette blandt de to-tre siste.                                                                                                                                       

Tusen, tusen takk kjære Joste, Seoto og med så mange, mange flere......detta ble da ikke en så aller værst runddans i livet! :)

Takk selv, Ewer. Et av lyspunktene jeg har hatt er at du har slengt så ofte innom. Kanskje vi burde starte en Rosa-blogg sammen? Da kan vi skrive om hvordan man best legger på maskara og annen sminke, og så er det ingen som vil bli sinte selv om vi ikke vet bæra hva vi skriver om. ;) Jostemikkines Rosa-blogg....
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på juni 24, 2014, 09:30:04 AM
Det er en avgjørelse jeg beklager sterkt!!
Jeg har hatt mange opplysende og interessante stunder på dette forumet.
Tusen takk til Jostemikk alle som har bidratt

Takk til deg også, bøvelen. Vet jeg har hatt deg som fast leser ei stund, og det har vært en motivasjon på grunn av tilbakemeldingene du har gitt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på juni 24, 2014, 09:35:02 AM
Også for meg er dette veldig triste nyheter.
Skulle ønske at det ikke var sant.
:'(

Tusen, tusen takk kjære Jostemikk, og også en stor takk til dine medmoderatorer og så mange flere, som har stått på for å gi et alternativ til den skandaløse klimadekningen mm. til mainstream media djævelens håndlanger.

Du skal også ha en stor takk selv, Spiren. Jeg sier til deg som til bøvelen. Det har vært en motivasjon å ha deg som leser, og dessuten bidragsyter.

Djævelens håndlanger, ja. God beskrivelse av MSM. Meget god, faktisk. Hadde det bare vært mulig å fått naturvitere og akademikere til å kvitte seg med akkurat så mye hovmod at de forsto nettopp dette, ville det muligens vært liv laga.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på juni 24, 2014, 15:11:57 PM
Er det ikke naturlig å komme med en god begrunnelse for HVORFOR forumet legges ned?
Det er jo nettopp dette klimahypokonderne ønsker!!!


Mvh Jan Erik Ellingsen


Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi ved Randershøyskolen AP

Jeg forstår spørsmålet veldig godt, Jan Erik. Hadde imidlertid et lite håp om å slippe det som sannsynligvis bare vil ende opp med en kritikk av noen få som ikke ville føre til noe godt verken for dem eller andre, kanskje aller minst meg selv. Det var derfor jeg skrev særlig mer er ikke å si, som var et forsøk på å feige unna. Skal forsøke å skrive noe vettug som ingen blir altfor lei seg av.

Det er to hovedproblem, og disse medfører begge sine problemer igjen. Svært enkelt forklart dreier det seg om at jeg ikke har noen regulator. Enten er jeg av, eller så er jeg på. Nå har jeg vært på på dette forumet i 3 år, og enda lenger på andre nettsider før det igjen. Midt oppe i det hele holdt jeg på å ta kvelden for godt, og det tok sin tid før jeg ville vedkjenne for meg selv at dette gjorde meg til en halv mann fysisk sett. Helsa har ikke akkurat blitt bedre av å tilbringe hvert bidige ledige sekund foran PC og laptop for å forsøke komme til bunns i årsakssammenhenger så godt det lar seg gjøre. Sier jeg at jeg i tillegg har lest 1000 forskningsrapporter, 50 bøker, og i time etter time i de tre årene forumet har eksistert har forsøkt sette det hele sammen til en helhetlig forståelse av hva som styrer verden, tar jeg sannsynligvis forsiktig i. Mye av det jeg har presentert har dessuten vært stoff jeg har studert i mange år.

Det andre dreier seg om at dette forumet ble startet med de hovedbolkene det fortsatt har. Det var helt bevisst og en forutsetning for at jeg i det hele tatt skulle orke gjøre en innsats at det var en egen bolk for klima og politikk, og en for off topic. De som har meldt seg inn som medlemmer må ha fått med seg dette før de meldte seg inn. Allikevel ble det raskt påpekt at jeg ikke skulle koble Gro Harlem Brundtland inn i klimasaken, for da ville jeg bare skremme bort AP-velgerne. Så var det lite seriøst å dele sine musikkgleder med andre medlemmer en sen fredags- eller lørdagskveld. Tråden for "Skål!" var en styggedom, og før noen visste ordet av det, hadde det hele begynt å ligne på en sandkasse for ros av Klimarealistene. Den som sto bak dette skjønte nok ikke hvor mange timers gratisarbeide i første rekke seoto gjorde for ham, og takken for innsatsen viste seg å være alt annet enn vakker.

Mange bekker små, gjør en stor å, så da jeg i tillegg indirekte gang etter gang har blitt minnet på at klimasaken og alt annet er en sak for de med korrekt natuvitenskapelig bakgrunn, og at disse naturvitenskaperne i tillegg er så uhøflige at de (unntaksvis) opptrer som klimatrollene på VGD, har jeg endt opp som en husmann på eget forum. En husmann under storbønder som stort sett mangler ydmykhet. Resultatet av dette blir noe så trist som at mennesker som stikk i strid med hva de selv tror har enorme hull i sin kunnskap, men allikevel mener seg berettiget til å sette agendaen.

Når det gjelder makten bak klimasvindelen har jeg gjort det samme som Donna Laframboise og professorene og de andre på Stockholmsinitiativet. Eneste forskjellen er at der de har feiget fullstendig ut halvveis til flaggstangkula, har jeg tatt det videre og fortalt hva kula heter. Hadde jeg skrevet hva jeg virkelig vet, ville det raskt utviklet seg til full storm, og selv ville jeg i bestefall havnet på andre siden av gangen til rommet til Taftø Fjellbakk.

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på juni 24, 2014, 15:18:27 PM
Hvor skal vi nå hente sannferdig informasjon om klima?

Dette er den dårligste nyheten i klimagalskapens historie. Jeg er virkelig skuffet...

Så ille er det vel ikke? Flere av de som er eller har vært medlemmer har egne blogger. Sistemann ut er Okular, og i det han skriver ligger nøkkelen som før eller senere vil låse klimasvindeldøra. Dessuten har vi Chiefio og Tallbloke. Sammen er de halvveis til målet, og kanskje viktigst, de leter etter svar hele tiden. Det er jo en forutsetning for å finne noe som helst, er det ikke? Å lete? Hvorfor er det noe det har blitt forbudt å lete etter? Så pinlig har dette blitt for "skeptikerne" i Norge at de forlengst har sluttet å linke til stoff her på forumet. Kanskje er det alene god nok begrunnelse for å kunne si at nok er nok? :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jeg foreslår at forumet forblir åpent for dem som vil bidra.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

#12
Jostemikk, og øvrige forumansvarlige, og alle gode diskusjonspartnere gjennom mange år her på forumet,

jeg har ikke hatt anledning til å kommentere denne overraskende og leie meldingen før nå.
Jeg har jo sett at slitasjen har blitt stor etter hvert, i takt med økende innsikter i tingenes sanne og ofte sterkt udemokratiske og maktherjende tilstand. Jeg tror det er mange på forumet som har gjort seg lignende tanker om makt og maktgrupper og tilhørende udemokratiske maktutøvelser som særlig Jostemikk og i økende grad også seoto har tatt opp i det siste, men med andre innfallsvinkler og beskrivelser.

Men dette er ikke  konfliktfritt: Jeg kommenterte nylig at det er vanskelig å skulle turnere flere vesensforskjellige maktforhold og bli korrekt forstått samtidig, jfr. at min mening er at alt som f.eks. på en eller annen måte kan tas til inntekt for "etniske" overtramp av våre meningsmotstandere - uansett hvor tynt grunnlaget er - vil bli plukket fram, forvrengt og misbrukt til det ugjenkjennelige. Derfor vil jeg for min del ikke drøfte sånne forhold på et offentlig forum, fordi dette da straks tar diskusjonsfokuset vekk fra min hovedinteresse: Verdens mest velfinansierte og notorisk uvitenskapelige forskningssvindel: AGW/CO2-hypotesen.

Så her er vi trolig uenige i strategiske/prioriterte temaveivalg for forumet.

Ellers har det vært forfriskende å dele både gode musikklinker og andre kulturuttrykk her på forumet, det har vært en stor glede å se hvor mange spennende og kunnskapsrike personligheter dette forumets bidragsytere har utgjort! Kort sagt: Et påfallende høyere åndelig og faglig nivå enn hos de klimareligiøse trollene rundt om på klimanettstedene der de fleste skarpskodde for lengst er kastet ut av uvitende og maktkrypende moderatorer.

Klimaforskning.com har her stått som en frihetspåle for spreke og tydelige innlegg om klimaproblematikk som knapt tåler dagens lys i den meningskontrollerte borgerpressen. For meg personlig er dette derfor omtrent det eneste forumet jeg gidder å bruke min stemme, siden man andre steder utestenges raskt dersom man skriver sannheten om klimasaken.
   
Dette bare noen tanker som respons på meldingen om å stenge ned forumet. Mitt beste argument for å holde forumet levende videre er at uten klimaforskning.com blir dette et mindre demokratisk land å tenke sant og klart om klima i.

Ærbødigst,

Telehiv (Tele blant venner)



Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

hetda

Sitat fra: Amatør1 på juni 24, 2014, 22:02:24 PM
Jeg foreslår at forumet forblir åpent for dem som vil bidra.

Ja, tenk om det kunne!
Hos oss har vi gått rundt å vært bedrøvet i hele dag. Klimaforskning.com har vært stedet jeg har søkt til når jeg ikke orker mer av hva vi ellers får høre hvorenn vi vender oss.
Tenk om det kunne fortsette om så bare på "på lavbluss"?

Jostemikk

#14
Sitat fra: Amatør1 på juni 24, 2014, 22:02:24 PM
Jeg foreslår at forumet forblir åpent for dem som vil bidra.

Det er uaktuelt. Den gang flere av oss deltok på Debattsentralen, var det noen få av oss som forsøkte rette søkelyset på den skammelige modereringen og MSMs rolle i klimasvindelen. Du var en av dem, med den uhyre viktige bloggen Fugl Føniks som resultat. Jeg var en annen, og ingen ble mer slettet enn meg. Derfor kan det umulig ha kommet som noen overraskelse på noen at mitt ståsted i klimadebatten er fundert på den politisk-økonomiske korrupsjonen og rå makta som herjer der ute. Jeg hadde en plan om å klare sy "hele" historien sammen til et stykke kledebon, slik at det skulle bli enklere for "folk flest" å forstå hvordan verden er skrudd sammen, og således også bli i stand til å gjennomskue den enestående galskapen og ondskapen som står bak.

Jeg har feilet, og orker ikke mer. Forumet forsvinner med meg, og noe annet er utenkelig. Ikke fordi kvaliteten eller levedyktigheten forsvinner med meg, men fordi det er eneste måten jeg klarer finne der jeg kan slippe unna det som har blitt en forbannelse, ikke en glede.

Dette er ingen plutselig beslutning. Jeg har gitt beskjed om at dette kunne skje på flere måter, både her på forumet og på andre måter. Vi var uenige om hensikten med å fortsette i tråden Har det noen hensikt å fortsette?. Det betyr ikke at jeg ikke forstår dine argumenter. Jeg ikke bare forstår dem, jeg er enig med deg. Det hjelper imidlertid lite mot det problemet jeg lenge har hatt, at jeg gruer meg til hver gang jeg logger meg inn på forumet. En av de største årsakene til at det er slik er folks paniske redsel for å gripe fatt i de reelle årsakene til at klimasvindelen fikk utvikle seg til det monsteret vi ser i dag. Se på VGD som et eksempel på hva jeg mener. En gjeng kverulanter som holder på for kveruleringens skyld, i endeløs runddans med de trollene de har blitt avhengige av for å kunne eksistere. Det er meningsløst! Ta bort trollene, så sitter "debatten" der stort sett igjen med en gjeng tafatte "skeptikere", som i det store og hele ikke vil være i stand til å produsere noe som helst.

Unnfallenheten hos "skeptikerne" på VGD når Okular ble kastet ut er en glimrende karakteristikk av hva jeg mener. Med et par unntak, ble vi møtt av den sedvanlig øredøvende tausheten kun feige krek og pingler er i stand til å overdøve verden med. Du selv var selvfølgelig blant det unntaket jeg nevnte, og din innsats i disputten med denne moderatorsjef Eidrin Solslag er blant de hendelser jeg er mest stolt av. Ikke på grunn av noe jeg selv gjorde, men fordi du var "min" helt på grunn av din rettskaffenhet i flere års offentlig debatt.

Det vi i realiteten har å kjempe mot er en gjeng snille, velmenende mennesker blant "skeptikerne". De er så snille at de kveler verden med sin fromhet. De velter seg over kattungen de har i senga om natta for å gi den kroppsvarme, men er ute av stand til å forstå at de kveler den med sin kroppsvekt. Verden er styrt av ulver. Den har bestandig vært styrt av ulver. Vi lar oss dominere og drepe av ultimate rovdyr. Det er greit nok, og er jungelens lov, survival of the fittest. Det som muliggjør at disse ulvene kan ha full kontroll er imidlertid ikke at de er uovervinnelige i kraft av sin egen suverenitet. Det som muliggjør faenskapet er alle de fordømte snille sauene som frivillig går brekende inn i ulveflokken for å spørre dem hva de kan hjelpe dem med for å beskytte dem mot onde konspirasjonsteoretikere.

Ta en titt på verden. Ta en titt på reaksjonene på dette forumet, eller de manglende sådanne. Se reaksjonen på VGD, ja til og med på bloggen til Wahl angående dette. Folk er så hjernevasket og så stappfulle av påførte mentale sperrer, at jeg gråter over resultatet av elendigheten. Jeg skal komme tilbake til innlegget til Tele senere, men gir ham allerede nå helt rett i det han skriver. Det jeg forsøker fortelle de som leser det jeg skriver virker mot sin hensikt. Jeg har vært klar over dette helt fra første innlegg jeg startet for å fortelle folk at det finnes en verden der ute som er helt annerledes en folk flest er manipulert til å tro.

Derfor forsvinner dette forumet, for jeg har feilet. Det er en fåfengt oppgave det jeg har tatt på meg når jeg er "alene" om å utføre den. Hadde jeg sett bare en ørliten antydning til positiv utvikling, ville det stilt seg helt annerledes. Saken er bare den at utviklingen er alt annet enn positiv. Det er av samfunnet satt regler for hva som er etisk mulig å debattere. Sannheter er opplest og vedtatt. Det er umoralsk å tvile. Tenk nøye gjennom hva dette forteller oss. Det er en fallitterklæring, er det ikke? Folk lar seg skremme bort av enkle hersketeknikker som beskyldninger om konspirasjonsteorier og antisemittisme, og således lar de pøblene fortsette å jage i flokk. De lar mobbere som trollene i samfunns"debatten" på VGD og andre steder vinne uten i det hele tatt å gi dem motstand. Det vi ser er en fullstendig flatlegging.

Oligarkene styrer utdanningsinstitusjonene. Oligarkene styrer MSM. Oligarkene styrer Hollywood. Oligarkene styrer bank- og finanssystemet. Oligarkene styrer politikerne. Oligarkene styrer med andre ord alt som har med folkeopplysning å gjøre. Oligarkene eier butikkjedene som spyr ut reklame som har gjort menneskeheten i den vestlige verden til hjernedøde forbruksidioter. Oligarkene styrer absolutt alt, men til tross for at sporet fra klimasvindelen er en kilometer bredt og farget signalrødt så det er umulig å ikke klare følge det, velger "skeptikere" flest å nekte å tro at de har noe som helst med klimasvindelen å gjøre. Snakk om fornekting! Snakk om kognitiv dissonans! Snakk om full panikk for å få sitt verdenssyn utfordret!

Kan alle være så snill å benytte nødvendig tid på å virkelig forstå hva Russell skrev her?



Oligarkene styrer medisinproduksjon og -utvikling. De styrer WHO. De styrer FN, NATO, EU, WWF, olje- og kraftselskaper, og oligarkene styrer store deler av verdens våpenproduksjon. De manipulerer renta, og de manipulerer råvarepriser, kursen på gull, sølv og alt annet det ligger store penger og mye makt bak å kontrollere. De manipulerer en hel verden gjennom å skape fiendebilder for deretter å gå til krig for å "redde" verden mot de slemme. De styrer narkotikasmugling og -omsetning. De styrer pornoindustrien, fitteopprør (pussy riot), diameteren på tuten på tannkremtuben og om WHO skal kunne erklære pandemier, selv om en slik ikke finnes i virkeligheten.

Jeg har dessverre bare rukket innledningen av det som skulle nøste det hele sammen, og som i realiteten dreier seg om at vi må kreve historien vår tilbake. Dette til tross, har jeg kommet med mengder av opplysninger om stoff som jeg er rimelig sikker på at "folk flest" ikke hadde en anelse om eksisterte. Alt jeg har skrevet har kun gjort en eneste ting synlig. Jeg har ikke nådd fram med noe som helst. Det finnes ikke en millimeter framgang etter de årene jeg har kastet bort. Folk flest er seg ikke en gang bevisst hvorfor de vet det de tror de vet. Det er for jævlig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren