Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

stjakobs

Om elektrifisering av sokkelen samt havstigning, storkapital & oljeindustri og folk med avvikende meninger.

Avisa Nordland 30.05.2014:
http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_30_05_14.jpg

Avisa Nordland i dag, 05.06.2014, om skremselspropaganda:
http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_05_06_14.jpg

"IPCC is a four letter word."

Telehiv

#886
Veldig interessant, Steinar!

IPCCs uvitenskapelige og overdrevne fokus på issmelting som forklaring på de siste hundreårenes stabile havstigning
IPCC har åpenbart "politisk" nytte av å fokusere mest mulig på issmelting (i spann med økt oppvarming-skremslene sine), men din påpeking av varierende havstigningstakt rundt omkring i verden i artikkelen om "skremselspropaganda" (inkludert til og med "synketakt" som i Bergen) understreker noe jeg har vært opptatt av lenge; IPCCs overfladiske påstand om at de siste hundreårenes interglaciale havstigning er hovedsakelig relatert til issmeltingsgrad ved polene og på Grønland, er i stor grad feil:

Den historisk stabile havstigningen kan best forklares med geologiske/platetektoniske endringer - ikke issmelting
Den usedvanlig stabile havstigningsgraden de siste hundreårene (Fjeldskaar: for tiden ca. 17 mm/år i globalt gjennomsnitt) er overveiende sannsynlig mest knyttet til de pågående etter-glaciale geologiske/platetektoniske prosessene med sin samlede sum av landheving og -synking.

Eksempel: Bergen har negativ havstigning fordi landskapet fremdeles hever seg etter siste istid. Ren fysikk for jordskorpen tilsier at når noen områder hever seg, vil andre områder trekkes nedover. Derfor ser vi regionale variasjoner +/- snittverdien (17 mm/år) som f.eks. Fjeldskaar og mange andre uavhengige forskere viser til.

Regionale havvariasjoner et paradis for sjarlataner
Men samtidig gir disse regionale variasjonene enorme muligheter for cherrypickere og alarmister: Om de skulle finne et sted med regional høy havstigning blir det en snarlig katastrofe ved at man framskriver dette ad libitum. Men den historiske sannhet for de siste hundreårene er at dette er dynamiske prosesser i et enormt globalt bevegelsesregime, og jeg ser fram til at uavhengige forskere begynner å modellere endringene i et slikt perspektiv. Jeg nevnte dette for bl.a. Fjeldskaar i fjor med henvisning til hans påvisning av Eystein Jansen og Helge Dranges flause med å spå sterk havstigning på Vestlandet ved sterk issmelting på Grønland, uten å forstå gravitasjonslovene for dette, som ville gitt enda sterkere hav-SYNKING enn idag.....der har man IPCC-nicvået i et nøtteskall!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

#887
Ole Mathiesmoen startet en ny dramaserie i Aftenposten for en tid siden.
Første del handlet om lundefuglenes snarlige enedelikt pga MENNESKESKAPTE klimaendringer. Jeg har ventet på en fortsettelse, men den lar tydeligvis vente på seg.
Istedenfor får han faktisk svar på til tale i en artikkel i Aftenposten (tro det eller ei!) som har tittelen: "Kampanjejournalistikk om klima".

ET LITE UTDRAG:
Journalist Ole Mathismoen lager stort drama i sin reportasje i Aftenposten. I lekker innpakning maler han opp et bilde der fuglefjellet Runde blir taust på grunn av klimaendringer som rammer Norge nå. Et varmere hav gjør at silda flytter på seg eller dør. Fuglene får ikke nok mat, ungene dør, fugleskrikene stilner, nasjonalarv blir borte. Det er alarm på vegne av vår klode. Sitater fra forskere understreker dommedagspreget.
I NRK-reportasjen er ikke klima tema. Nedgangen i antall lundefugler siden 1979 følges nøye av forskerne. Men Norges lundefuglekspert, seniorforsker Tycho Anker-Nilssen ved NINA, er ikke like bastant og ensidig negativ som Aftenposten-journalisten
UTDRAG SLUTT

Hele artikkelen:
http://www.aftenposten.no/viten/uviten/Kampanjejournalistikk-om-klima-7591739.html

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Den godeste Nina har åpenbart skjønt at det vil komme et formidabelt oppgjør før eller siden mot all den uredelige kampanjejournalistikken som har blitt ført under klimasensasjonenes fane - og at hun helst ikke bør befinne seg i den heksegryten når edrueligheten begynner å vende tilbake....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på juni 07, 2014, 10:53:31 AM
Den godeste Nina har åpenbart skjønt at det vil komme et formidabelt oppgjør før eller siden mot all den uredelige kampanjejournalistikken som har blitt ført under klimasensasjonenes fane - og at hun helst ikke bør befinne seg i den heksegryten når edrueligheten begynner å vende tilbake....

Nina Kristiansen har forlengst plassert seg selv på tiltalebenken.
http://debattsentralen.blogspot.no/2011/05/en-annen-klimadebatt.html

At hun nå er på glideflukt tolker jeg ikke som redelighet, men tvert om som ren opportunisme.

SitatOle Mathismoen vet bedre og har allerede nok kunnskap til å konkludere. Det bør ikke en forskningsjournalist gjøre, for det er å gå over terskelen til politikken og kampanjejournalistikken. Jeg tror det på sikt skader den saken Mathismoen vil tjene.

Nina Kristiansen må gjerne kritisere Ole Mathismoen. Men ikke tro at dette er noe annet enn et uttrykk for at gribbene kjemper om kadaverets siste rester. Det vi ser er en form for "sistemann på haugen", alarmistene har nå begynt en innbyrdes kamp der man faller hverandre i ryggen i håp om å redde seg selv unna oppgjøret.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

#890
Amatør1 skrev:
"Nina Kristiansen må gjerne kritisere Ole Mathismoen. Men ikke tro at dette er noe annet enn et uttrykk for at gribbene kjemper om kadaverets siste rester. Det vi ser er en form for "sistemann på haugen", alarmistene har nå begynt en innbyrdes kamp der man faller hverandre i ryggen i håp om å redde seg selv unna oppgjøret."
SITAT SLUTT

BorisA:
Skjønner absolutt hva du mener Amatør1, men det er likevel "interessant" at det har kommet så lang at alarmistene (i alle fall noen av dem) skjønner at det er dem (og ikke isbjørnene) som er på tynn is.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

En stor takk til Amatør1 som har vært så dyktig i å dokumentere mange av disse episodene på sin blogg :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på juni 07, 2014, 12:13:26 PM
BorisA:
Skjønner absolutt hva du mener Amatør1, men det er likevel "interessant" at det har kommet så lang at alarmistene (i alle fall noen av dem) skjønner at det er dem (og ikke isbjørnene) som er på tynn is.

Helt enig, det er absolutt en viktig observsjon, og et klart tegn på at prosessen skrider framover. Men mitt poeng er at det ikke er den vitenskapelige, politiske eller moralske samvittigheten som slår ut her, men ren og skjær selvoppholdelsesdrift, eller opportunisme om du vil. Det som slår ut på disse folkene er motkreftenes konsekvente og langvarige motstand, basert på sann vitenskap, mot en ideologisk-fascistisk vekkelse. Som i mange andre revolusjoner vil dette forsøket på revolusjon ete sine barn.

Det gleder meg at vi har kommet såpass langt, men ingen bør ha illusjoner om disse aktørenes erkjennelse av vitenskapelig sannhet. Det betyr ingenting for dem, men det betyr alt for oss. Derfor er utfallet bestemt, og dette værer de opportunistiske nesene deres nå.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 07, 2014, 12:14:08 PM
En stor takk til Amatør1 som har vært så dyktig i å dokumentere mange av disse episodene på sin blogg :)

Vel, jeg forstod ihvertfall at disse sakene ville kunne stige som en fugl føniks opp av asken noen år seinere...

La meg forøvrig tillate meg den ubeskjedenhet å sitere fra siste avsnitt i samme innlegg, datert torsdag 19. mai 2011:
Sitat fra: Fugl FøniksHvor lenge har vi igjen før klimadebatten stenges også hos Aftenposten? Uker, måneder? Saken er den at debatten om global oppvarming er tapt for alarmistene, men de gir seg ikke med det. Det siste halmstrået er å nekte den som ikke støtter ens eget syn å i det hele tatt å uttale seg.

2 måneder seinere var Aftenpostens Debattsentral borte for alltid.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på juni 07, 2014, 15:19:07 PM
Sitat fra: seoto på juni 07, 2014, 12:14:08 PM
En stor takk til Amatør1 som har vært så dyktig i å dokumentere mange av disse episodene på sin blogg :)

Vel, jeg forstod ihvertfall at disse sakene ville kunne stige som en fugl føniks opp av asken noen år seinere...

La meg forøvrig tillate meg den ubeskjedenhet å sitere fra siste avsnitt i samme innlegg, datert torsdag 19. mai 2011:
Sitat fra: Fugl FøniksHvor lenge har vi igjen før klimadebatten stenges også hos Aftenposten? Uker, måneder? Saken er den at debatten om global oppvarming er tapt for alarmistene, men de gir seg ikke med det. Det siste halmstrået er å nekte den som ikke støtter ens eget syn å i det hele tatt å uttale seg.

2 måneder seinere var Aftenpostens Debattsentral borte for alltid.

Ja, du fikk helt rett. Det er godt at noen er i stand til å tyde klare signaler :) Og det var en grunn til at Jostemikk og jeg startet dette forumet i juni 2011 - vi kjente stanken bre seg ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

affen


Dagbladet refererer i dag en artikkel fra Finansavisen om "Det store klimaforliset".
Norske politikere vil bruke titalls milliarder på en klima-politikk som i verste fall kan øke de globale klimautslippene. Og de vet ikke hva det vil koste.

«Departementet har ikke en samlet oppstilling av de statsfinansielle effektene av klimaforliket», sier kommunikasjonssjef i Finansdepartementet, Runar Malkenes.

«Hvor stor denne norske påvirkningen er på utslipp i utlandet har vi ikke gjort anslag på», innrømmer kommunikasjonssjef
i Klima- og miljødepartementet, Jon Berg, overfor Finansavisen.

http://www.dagbladet.no/2014/06/08/nyheter/okonomi/politikk/klimamal/klimatiltak/33728018/

stjakobs

Avisa Nordland om eletrifisering av sokkelen:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_11_06_14.jpg

Samme avis om vindmøller:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_11_06_14b.jpg

og om den nye lederen i Arbeiderpartiet og hans prioriteringer i forhold til klima:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_12_06_14.jpg

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

#897
Angående den siste om Gahr Støre, kan jeg forsikre om at denne "arbeider"parti-politikeren har blitt kjørt fram av en grunn. Det var en gang ei som kontaktet nyhetsredaksjonen i NRK Dagsrevyen for å advare det norske folk mot ham, Stoltenberg, Wetland og Brundtland i forbindelse med deres handlinger som brøt med Grunnloven. Det dreide seg om internasjonalisering/EU/EØS. Varsleren ble umiddelbart hentet av helsepersonell og tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling. Hun ble altså akutt syk. I hvertfall i følge legen som sørget for innleggelsen.

Hvem av de nevnte var utdannet lege?

Studer den nye AP-lederens historie, så vil det vise seg at det ikke finnes en eneste grunn til å bli overrasket over noe som helst. Ingen ting er slik folk flest tror de er.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Zevdo Nym

Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.