Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på mars 16, 2014, 10:44:17 AM
Nå som det begynner å se ut for at flere og flere er enige i at det er noe aldeles galt med den tverrpolitiske klimaenigheten, samt MSMs måte å dekke saken på, kan det kanskje melde seg en mulighet for at folk flest også begynner forsøke finne ut av hvorfor det er slik?

Hvordan går undersøkelsene?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Daily Mail:

UK professor refuses to put his name to 'apocalyptic' UN climate change survey that he claims is exaggerating the effects

* Prof Richard Tol said UN academics were exaggerating climate change
* Comes as a blow to the UN Intergovernmental Panel on Climate Change
* Panel to publish its first update in seven years on the impacts of climate change
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på mars 28, 2014, 21:40:49 PM
http://www.nrk.no/verden/--svaert-skremmende-lesning-1.11635658

Det er bortkastet tid å bruke den på propaganda fra NRK. Dessverre er det altfor få som er klar over det.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Når jeg ser hvordan "skeptikere" uttaler seg om Kristin Halvorsen og klima nå som hun har blitt ny leder for CICERO, mister jeg absolutt all tro på at vi i det hele tatt har noen framtid.

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1792257/tittel/kristin-halvorsen-ny-direktoer-for-cicero

Har et blitt et krav at man må legge hjernen igjen et annet sted for å delta i "debatten" på VGD? Som opplysning for de med brokk på hjernen, her er et nytt hjelpemiddel:

Google

Halvorsen er hyggelig. Halvorsen er en dyktig politiker. (VGD-skeptikere et al)

Så koselig, da. Er dette viktige betraktninger med tanke på stillingen hun nå har fått? Tror dere kanskje hun er enda hyggeligere enn Mauritzen var? For hun har jeg hørt er kjempegrei! Snille jenter, ja. Ikke noe vondt i dem.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det er ikke ofte jeg følger med på VGD nå for tiden. VGD har klart å fjerne alle de som kunne komme med interessant informasjon, med et hederlig unntak av Kayell, som mestrer kunsten å unngå innlegg som vil få han utestengt - sikkert til stor irritasjon for mange. Og så har vi jo Nøkkerosa, da - som faktisk har en litt mer utvidet horisont og mot til å ha egne meninger.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Call it Climate Change: The Musical!

The National Science Foundation has spent nearly $700,000 on a climate change-themed theatrical production, leaving some in Congress questioning if the organization's grant funds could be put to better use.

"I support basic research, which can lead to discoveries that change our world, expand our horizons and save lives," Smith, chairman of the House Science Committee, told FoxNews.com. "But NSF has funded too many questionable research grants. Spending taxpayer dollars to fund a climate change musical called 'The Great Immensity' sounds more like a waste of taxpayer dollars -- money that could have funded higher priority research."

http://www.foxnews.com/politics/2014/03/31/climate-change-to-make-it-off-broadway-debut-thanks-to-national-science/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1792680/tittel/klimadebatt-paa-nrk-i-kveld/innlegg/41244898/#41244898

[attachimg=1]

Pass deg nå. Vanligvis heter det Finn 5 feil. Her er det offisielle bildet av Elvis i kista. Her holder det med 1.

[attachimg=2]

Dette bildet er fra Elvis' siste konsert:

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hehe Joste, vet ikke helt hva du mener å si. At den døde Elvis er pent sminket? De kan sine ting de som driver med slikt, vet du. Eller mener du det uskarpe bildet er manipulert? Begge deler er knekkende likegyldige for min del.

Med innlegget du siterer mener jeg å si at jeg stiller meg sterkt tvilende til at Grønås vil la fakta komme mellom ham og hans tro, eller klimaoverbevisning. Dette ut fra det jeg har sett av hans diverse uttalelser, også i ettertid. Han mente som kjent at vi burde se "nye rekordar i god tid før 2015". GISS har muligens klart å skape en slik (marginal) rekord, det er sikkert nok for Grønås.

Grønås er nå ellers pensjonist og har vært syk en tid, men har skrevet bok om klima. Den har vært nevnt i universitetsavisen for UiB "På Høyden", men er ellers forbigått i stillhet. Så antakelig står det ikke noe bemerkelsesverdig i den.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#3055
Sitat fra: Bebben på april 05, 2014, 00:10:32 AM
Hehe Joste, vet ikke helt hva du mener å si. At den døde Elvis er pent sminket? De kan sine ting de som driver med slikt, vet du. Eller mener du det uskarpe bildet er manipulert? Begge deler er knekkende likegyldige for min del.

Med innlegget du siterer mener jeg å si at jeg stiller meg sterkt tvilende til at Grønås vil la fakta komme mellom ham og hans tro, eller klimaoverbevisning. Dette ut fra det jeg har sett av hans diverse uttalelser, også i ettertid. Han mente som kjent at vi burde se "nye rekordar i god tid før 2015". GISS har muligens klart å skape en slik (marginal) rekord, det er sikkert nok for Grønås.

Grønås er nå ellers pensjonist og har vært syk en tid, men har skrevet bok om klima. Den har vært nevnt i universitetsavisen for UiB "På Høyden", men er ellers forbigått i stillhet. Så antakelig står det ikke noe bemerkelsesverdig i den.

Dette dreide seg om å kline til på hel volley etter en glimrende lissepasning en fredags kveld, Bebben.

Hva angår Grønås' og hans uttalelser, er jeg som du vet svært godt kjent med dem. Jeg var også akkurat klok nok til å forstå hva du mente med innlegget på VGD. Men tror du meg ikke, så er allerede begrepet knekkende likegyldig sendt på banen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

BorisA på VGD med relevante poenger om middelaldervarmen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

How did the IPCC's alarmism take everyone in for so long?

Climate scaremongers are still twisting the evidence over global warming


When future generations come to look back on the alarm over global warming that seized the world towards the end of the 20th century, much will puzzle them as to how such a scare could have arisen. They will wonder why there was such a panic over a 0.4 per cent rise in global temperatures between 1975 and 1998, when similar rises between 1860 and 1880 and 1910 and 1940 had given no cause for concern. They will see these modest rises as just part of a general warming that began at the start of the 19th century, as the world emerged from the Little Ice Age, when the Earth had grown cooler for 400 years.

More: http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/10746497/How-did-the-IPCCs-alarmism-take-everyone-in-for-so-long.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

SitatThe game is up for climate change believers

Charles Moore reviews The Age of Global Warming by Rupert Darwall (Quartet)

The theory of global warming is a gigantic weather forecast for a century or more. However interesting the scientific inquiries involved, therefore, it can have almost no value as a prediction. Yet it is as a prediction that global warming (or, as we are now ordered to call it in the face of a stubbornly parky 21st century, "global weirding") has captured the political and bureaucratic elites. All the action plans, taxes, green levies, protocols and carbon-emitting flights to massive summit meetings, after all, are not because of what its supporters call "The Science". Proper science studies what is – which is, in principle, knowable – and is consequently very cautious about the future – which isn't. No, they are the result of a belief that something big and bad is going to hit us one of these days.

The origins of warmism lie in a cocktail of ideas which includes anti-industrial nature worship, post-colonial guilt, a post-Enlightenment belief in scientists as a new priesthood of the truth, a hatred of population growth, a revulsion against the widespread increase in wealth and a belief in world government. It involves a fondness for predicting that energy supplies won't last much longer (as early as 1909, the US National Conservation Commission reported to Congress that America's natural gas would be gone in 25 years and its oil by the middle of the century), protest movements which involve dressing up and disappearing into woods (the Kindred of the Kibbo Kift, the Mosleyite Blackshirts who believed in reafforestation) and a dislike of the human race (The Club of Rome's work Mankind at the Turning-Point said: "The world has cancer and the cancer is man.").

More: http://www.telegraph.co.uk/culture/books/non_fictionreviews/10748667/The-game-is-up-for-climate-change-believers.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Takk for linken, Spiren :)

Alle mulige slags kommentarer, hele 3782 da jeg leste artikkelen, og noen ganger med humor ;)

Sitatpaasingby • 12 minutes ago
always good to look back for a laugh at Hansens 2013 temp prediction.

http://c3headlines.typepad.com/.a/6a010536b58035970c01a73d6bd651970d-pi

why on earth would you want to believe a liaratologist.

Her lærte jeg sannelig et nytt ord: liaratologist
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.