Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

bøvelen

Sitat fra: seoto på juli 02, 2012, 17:46:11 PM
Dette er rett og slett motbydelig! Nå kan jeg selvsagt huske feil, men jeg mener at myndighetene ble advart mot sine dieselanbefalinger, slik at de visste at tette utslipp av diesel kunne være skadelig. Hvorfor lyttet de ikke til de som visste hva de snakket om den gangen? Hvorfor skal de lydige som fulgte myndighetenes anbefalinger nå straffes? Det neste trinnet blir vel ratt at de som kjører dieselbil blir beskyldt for å være samfunnsfiender og drapsmaskiner! Alt er folkets feil!

Enda en grunn til å ikke stole på politikere. :(

Jada, de overså advarslene den gangen, nå skylder de på at de fikk feil informasjon fra EU.
Hvis man drar det videre, vi har alle betalt CO2-avgift på drivstoff siden 1990 (Torbjørn Berntsen). Er det noen som kan tenke at det er mulig å kreve refundert dette, på grunnlag av at avgiften var ilagt på feil grunnlag?
Enig med deg, Ikke stol på politikere!

Amatør1

Sitat fra: bøvelen på juli 19, 2012, 15:21:22 PM
Jada, de overså advarslene den gangen, nå skylder de på at de fikk feil informasjon fra EU.
Hvis man drar det videre, vi har alle betalt CO2-avgift på drivstoff siden 1990 (Torbjørn Berntsen). Er det noen som kan tenke at det er mulig å kreve refundert dette, på grunnlag av at avgiften var ilagt på feil grunnlag?
Enig med deg, Ikke stol på politikere!

Det burde danne grunnlag for krav om refusjon, men det er jo fullstendig urealistisk. Det beste en kunne håpe på var en offentlig oppvask om hva som er feil med det hele, innkludert ansvar for de skyldige, men selv det er foreløpig ikke innfor det muliges grenser.

Apropos dieselbiler: Var i butikken og hentet flunkende ny bensin-bil idag  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Toppers Amatør1. Slik bidrar kunnskapen til et bedre miljø. Mindre NOx og mindre partikler, allergikere og de med lungeplager trenger dette - konstruktiv støtte. Dette kan jeg litt om, fra 2007. Vi skulle jo redde verden, fordi dieselbilen slapp ut mikromengder CO2 mindre enn bensinbiler. Samtidig sa grekerne nei til dieselbiler i Athen!   8)

ebye

USA kan virke som det reneste Venstre - fra noen år tilbake:  :) Hit eit skrit og dit eit skrit. Nå dreier det seg om Klimaskritt. Et oppslag fra NTB på forskning.no, 8. august 2012 virker mer forirrende enn oppklarende (vel?)

Presset USA holder fast på  maks togradersmålet

http://www.forskning.no/artikler/2012/august/329474

Det er klimautsending Todd Stern som har skapt global forvirring. Han ble tolket som om USA ikke støttet dette administrative "varmevedtaket" under et foredrag i august. "Fleksibel tilnærming" ble tatt i verste mening. Nå har han bekreftet at USA mente at "fleksibel tilnærming" øker sjansen for å få en avtale som kan møte 2-gradersmålet. Akkurat hvordan USA skal bidra gjennom "en avtale" sies det intet om - naturlig nok!

NTB avslutter sin formidling med:

SitatMens tautrekkingen i de internasjonale politiske forhandlingene fortsetter, advarer forskere om at målet om maks 2 graders oppvarming allerede kan være utenfor rekkevidde fordi karbonutslippene fortsatt øker.

Det er mulig at dette innlegget like gjerne kunne ligget på Mikrofonstativer. Mulig at NTB skal referere usminket  :). Men da blir spørsmålet: refererer skepiske "events" overhode? Noen som har noe her?   ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på august 10, 2012, 06:56:25 AM
USA kan virke som det reneste Venstre - fra noen år tilbake:  :) Hit eit skrit og dit eit skrit. Nå dreier det seg om Klimaskritt. Et oppslag fra NTB på forskning.no, 8. august 2012 virker mer forirrende enn oppklarende (vel?)

Presset USA holder fast på  maks togradersmålet

http://www.forskning.no/artikler/2012/august/329474

Det er klimautsending Todd Stern som har skapt global forvirring. Han ble tolket som om USA ikke støttet dette administrative "varmevedtaket" under et foredrag i august. "Fleksibel tilnærming" ble tatt i verste mening. Nå har han bekreftet at USA mente at "fleksibel tilnærming" øker sjansen for å få en avtale som kan møte 2-gradersmålet. Akkurat hvordan USA skal bidra gjennom "en avtale" sies det intet om - naturlig nok!

NTB avslutter sin formidling med:

SitatMens tautrekkingen i de internasjonale politiske forhandlingene fortsetter, advarer forskere om at målet om maks 2 graders oppvarming allerede kan være utenfor rekkevidde fordi karbonutslippene fortsatt øker.

Det er mulig at dette innlegget like gjerne kunne ligget på Mikrofonstativer. Mulig at NTB skal referere usminket  :). Men da blir spørsmålet: refererer skepiske "events" overhode? Noen som har noe her?   ;)

Men kampen er da tapt forlengst? Var det ikke IEA som krevde nærmest full stans i økningen av co2 utslipp innen 2017, ellers VAR DET FOR SENT!

Jeg kjøper noen bokser bønner for å være forberedt på den uunngåelige krisa.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på august 10, 2012, 08:52:23 AM
Jeg kjøper noen bokser bønner for å være forberedt på den uunngåelige krisa.

Blir det ikke vel mye metan-utslipp av slikt?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på august 10, 2012, 10:54:35 AM
Sitat fra: ConTrari på august 10, 2012, 08:52:23 AM
Jeg kjøper noen bokser bønner for å være forberedt på den uunngåelige krisa.

Blir det ikke vel mye metan-utslipp av slikt?

Slett ikke, utslippene går i de tomme bønneboksene som forsegles og deponeres på dypt vann i Oslofjorden.

seoto

I mitt hode dukker det opp et situasjonsbilde av fanging av gass ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 10, 2012, 12:56:20 PM
I mitt hode dukker det opp et situasjonsbilde av fanging av gass ;)

MCS = Methane Capture and Storage

"- Vår visjon er at vi innen 7 år skal få på plass den teknologien som gjør det mulig å rense utslipp av klimagasser. Det blir et viktig gjennombrudd for å få ned utslippene i Norge, og når vi lykkes tror jeg verden vil følge etter. Dette er et stort prosjekt for landet. Det er vår månelanding, fortsatte statsministeren."

Det er bevilget store summer til et prøveprosjekt ved Oslofjorden, ifølge sikre kilder. Prøveprosjektet skal følges opp med et prosjekt i industriell skala, når teknologien er etablert, noe som ikke kommer til å bli noe problem, ifølge de samme kildene. Deretter vil teknologien eksporteres og sikre store inntekter til landet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Takk for at du setter bitene i mitt indre bilde tilbake på riktige plasser ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på august 10, 2012, 13:07:13 PM
Sitat fra: seoto på august 10, 2012, 12:56:20 PM
I mitt hode dukker det opp et situasjonsbilde av fanging av gass ;)

MCS = Methane Capture and Storage

"- Vår visjon er at vi innen 7 år skal få på plass den teknologien som gjør det mulig å rense utslipp av klimagasser. Det blir et viktig gjennombrudd for å få ned utslippene i Norge, og når vi lykkes tror jeg verden vil følge etter. Dette er et stort prosjekt for landet. Det er vår månelanding, fortsatte statsministeren."

Det er bevilget store summer til et prøveprosjekt ved Oslofjorden, ifølge sikre kilder. Prøveprosjektet skal følges opp med et prosjekt i industriell skala, når teknologien er etablert, noe som ikke kommer til å bli noe problem, ifølge de samme kildene. Deretter vil teknologien eksporteres og sikre store inntekter til landet.

Jepp, Jens og jeg og bønneboksene skal sette Norge på verdenskartet på bunnen av eh...Bunnefjorden (der er det ikke særlig liv uansett). Venter bare på det rette tilbudet på Baked Beans fra Coop.

BorisA

Den kjente klimaforskeren prins Charles fyrer av denne salven:

Menneskeheten begår selvmord!

http://www.dagbladet.no/2012/11/24/nyheter/charles/miljo/24533717/

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Snakk om å komme for sent til middag!

Danskene oppildnet av besøk fra IPCC: http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/345178

Varsler 6 grader oppvarming og nedsmelting av polene, bare som en begynnelse..

At det faglige grunnlaget for hele CAGW-alarmismen er strandet forlengst er som kjent helt uinteressant for IPCC og deres våpendragere - her gjelder det å holde skremselsnivået oppe!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Den eneste polsmeltingen danskene vil oppleve ettersom fattigdommen øker og bilparken blir eldre og eldre, er denne:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

"6 grader varmere -da vil isen på polene smelte." Polene i flertall, og Sørpolen har altså ikke havis på polpunktet. Noen mer latterlige?

Kanskje vi ser noen heroiske prosjekter i Københanvn snart? Det påstås at det må handles NÅ.

" – Det sier seg selv at det ikke er nok å utvide kloakkene. Man må bygge diker, slik man kjenner det fra Nederland, sluser, slik man kjenner det fra Themsen, eller kanskje flytte byen noen kilometer inn i landet, poengterer Jens Hesselbjerg Christensen, som forsker på i klimaendringer ved Danmarks Meterologiske Institut.

– Oppfordringen vår til for eksempel København kommune er at de bør handle nå, for det vil kreve masse forskning og store investeringer å ruste byen til et slikt scenario. Oppgaven er så stor at den ikke kan gjennomføres på et tiår. Vi må i gang nå, sier Christensen."

Denne sybillen er virkelig noe av det verste jeg har kommet over av fryktprofeter. Veldig trist at danskene utsettes for sånt. Men det kan altså bli fine voller, kanskje de bli blir trivelige parker om noen hundre år.  Min gamle professor i Køben pleide å ha noen trøstens ord til studentprosjekter han netopp hadde slaktet: "Det er nok ikke god arkitektur, men kanskje det i fremtiden kunne bli en smuk ruin."

Noen som vil selge litt pukk til rødpølsene?