Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

ebye

Avklarende seoto. Hvilket repertoar og ordforråd de har hatt og har.  ;)

Kanskje vi skulle spørre om nrk kunne relansere "Husker du?". En form for "Klimanytt på nytt", med det skrå humoristiske blikket?  8)

seoto

Sitat fra: ebye på mars 02, 2012, 11:22:45 AM
Avklarende seoto. Hvilket repertoar og ordforråd de har hatt og har.  ;)

Kanskje vi skulle spørre om nrk kunne relansere "Husker du?". En form for "Klimanytt på nytt", med det skrå humoristiske blikket?  8)

En slik idé støtter jeg fullt ut - men jeg tviler sterkt på at NRK har noen som helst slags ønsker om å stå bak et slikt program ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: Telehiv på februar 28, 2012, 15:59:41 PM
BBC durer på:

Nå siterer de en forsker som mener å fastslå at 30% av artsmangfoldet er CO2-kverket i løppet dette hundreåret - noen bedre?

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-17088154

BBC må vel være den medieinstitusjonen som blamerer seg mest på klima nå? Ekstra ille når hele verden samtidig vet at BBC har satt svære pensjonsmidler i  - ja, nettopp: pinlig klimaspekulasjon.....Fysjom.


BBC = "Best of British Climatology".

- Et slagord på linje med "British Built Cars".

(Dro den på Bishop Hill en gang men britene synes muligens ikke den var morsom. Men kanskje en tysker eller to gliste?)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Skremselspolitikken vil ingen ende ta:

SitatAs seas rise, researchers say devastating floods could soon wreak havoc on Shore towns

"Sea level rise is not some distant problem that we can just let our children deal with. The risks are imminent and serious," said Ben Strauss, lead author of "Surging Seas" a new report by the Princeton-based Climate Central, a foundation-funded non-profit organization. "Just a small amount of sea level rise, including what we may well see within the next 20 years, can turn yesterday's manageable flood into tomorrow's potential disaster."

Legg merke til: "... a foundation-funded non-profit organization". Ja, det er ikke rent få av dem, og det er sannelig ikke lett å finne ut hvor de får sine inntekter fra. Det er mange klimahemmeligheter i klimatjenestene ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Fighting on the beaches as council orders retreat from climate change 'threat'

Det finnes ingen grenser for galskapen vi ser i klimaendringenes navn. Stakkars australiere - når skal de gjøre opprør? For de kan da ikke la denne galskapen holde på?

Sitat

LIKE many working couples, Anne and Russell Secombe decided to find a place by the sea where they would eventually retire to live out the rest of their lives pursuing simple pleasures.

In the 1970s, the couple, now in their 80s, found it, a modest single-level brick house at 23 Illaroo Rd, Lake Cathie, a town on the NSW mid-north coast.

It's simple bliss: Anne, a retired clerk, spends time keeping up her neat garden; Russell, a retired mechanic, angles on the beach for blackfish, flathead and bream. But yesterday the Secombes' sense of hard-earned stability collapsed when they discovered they could be among the first victims in Australia to be dispossessed of their home. Not because of any existing environmental threat, but because the local council believes climate change could pose one by the end of the century.

In a move that struck incredulity, alarm and fear among locals, Port Macquarie Hastings Council put a study on the council website recommending that council enforce a "planned retreat" for the owners of the 17 houses on Illaroo Road. The area is one of 15 "hot spots" identified by the NSW government as being vulnerable to the effects of sea level rises due to climate change, as outlined by the Intergovernmental Panel on Climate Change.

For Illaroo Road residents Kylie Outtrim, a nurse, and Stephen Hunt, a financial planner, yesterday marked "D Day" for making a property already devalued by council actions now unsellable. Illaroo Road is about 7m above mean sea level, so there's no danger of flooding.

But the council's concern is that if IPCC projections of climate change and sea level rises come true, increased erosion will progressively undermine the road and then the houses.

The council's plan would mean the Secombes and their neighbours would, over an unspecified period of time, be expected or required to sell their house to the council and move out.

Les resten på linken i tittelen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

#95
Ahhhh....der skulle vi ha vøri, Kal....

Holde oppriktige møter med lokalbefolkningen, illustrere både anslag om havnivåstigning og utvalgte (ikke altfor overbevisende) motargumenter. Gi seg ut for å representere et "Climate Change Relief Fund", som er opprettet av snille, angrende karbonbaroner for å avhjelpe ofrene for deres hensynsløse co2-utslipp. Finne et gammelt ektepar (de på bildet ser bra ut) som er "passe skremt", tilby dem en pen sum for eiendommen -ikke noen skampris, bare godt under markedsverdien- og hjelpe dem til et nytt hjem i et høyere terreng.

Og vente. Det må man ha kapital til. Å vente. Noen år. Kanskje det gamle ekteparet er gått bort, en diskre og oppriktig hilsen fra fondet ved deres begravelser.

Ting faller tilbake til sin gamle tilstand. Havnivåstigning er glemt. Tiden er kommet for å selge. Markedet er meget bra for kystnære eiendommer. Kanskje en liten unnskyldende avlatssum til ekteparets familie (hvis det er fradragsberettiget). Og tjene penger, mye penger.

Å...å, mitt onde hjerte er grønt av misunnelse over de MULIGHETENE som finnes down under!

seoto

Sitat fra: ConTrari på mars 24, 2012, 12:53:18 PM
Ahhhh....der skulle vi ha vøri, Kal....

Holde oppriktige møter med lokalbefolkningen, illustrere både anslag om havnivåstigning og utvalgte (ikke altfor overbevisende) motargumenter. Gi seg ut for å representere et "Climate Change Relief Fund", som er opprettet av snille, angrende karbonbaroner for å avhjelpe ofrene for deres hensynsløse co2-utslipp. Finne et gammelt ektepar (de på bildet ser bra ut) som er "passe skremt", tilby dem en pen sum for eiendommen -ikke noen skampris, bare godt under markedsverdien- og hjelpe dem til et nytt hjem i et høyere terreng.

Og vente. Det må man ha kapital til. Å vente. Noen år. Kanskje det gamle ekteparet er gått bort, en diskre og oppriktig hilsen fra fondet ved deres begravelser.

Ting faller tilbake til sin gamle tilstand. Havnivåstigning er glemt. Tiden er kommet for å selge. Markedet er meget bra for kystnære eiendommer. Kanskje en liten unnskyldende avlatssum til ekteparets familie (hvis det er fradragsberettiget). Og tjene penger, mye penger.

Å...å, mitt onde hjerte er grønt av misunnelse over de MULIGHETENE som finnes down under!

Dette innlegg gikk meg hus forbi - helt til jeg så det nå.

Enda en gang fikk din sarkastiske skrivemåte meg til først å trekke på smilebåndet, så sprakk det - og jeg måtte bare le!

Og som ikke det er nok, sitter jeg her og hører på Stortingets spørretime på NRK1, og det ble utvist stor humor fra Hans Olav Syvertsen. Det lød omtrent slik: "... presidenten har vært på Stortingets andakt ... det burde gi grunnlag for tilgivelse." Jeg vet ikke hva bakgrunnen var, men det vekte stor latter  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mars 28, 2012, 10:08:14 AM

Dette innlegg gikk meg hus forbi - helt til jeg så det nå.

Enda en gang fikk din sarkastiske skrivemåte meg til først å trekke på smilebåndet, så sprakk det - og jeg måtte bare le!

Og som ikke det er nok, sitter jeg her og hører på Stortingets spørretime på NRK1, og det ble utvist stor humor fra Hans Olav Syvertsen. Det lød omtrent slik: "... presidenten har vært på Stortingets andakt ... det burde gi grunnlag for tilgivelse." Jeg vet ikke hva bakgrunnen var, men det vekte stor latter  ;D

Ikke le! jeg er slem! Jeg ER slem!!

Amatør1

Josik linket på VGD til en interessant Youtube-video som virkelig avslører hvor forstokket det går an å bli, her representert ved den australske Anna Rose fra Australian Youth Climate Coalition. Marc Morano får sagt endel enkle og vesentlige sannheter om klimaalarmismen og status på "debatten", i et face-to-face møte med Rose. Til dette svarer Rose med pinlig total stillhet, angivelig fordi hun ikke vil "debattere med en løgner", og ei heller fortelle hva de påståtte løgnene går ut på.

Slik har alarmistene malt seg inne i sitt eget ideologiske hjørne, de har vært blendet av sine egne påstander og de offentlige pengene som har tilflytt deres korrumperte virkelighet. Morano peker meget presist på at hun og hennes likesinnede er drevet av en fanatisk vilje til å detaljstyre andre menneskers hverdagsliv, uansett om deres vitenskapelige, politiske og moralske plattform er fullstendig knust.

Vel bekomme.

http://www.youtube.com/v/yGYW7IEIirk?version=3&hl=nb_NO

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for den linken, Amatør1. Den videoen er jo meget avslørende for alarmistene. Jeg håper jeg kan venne meg til det "tause" svaret, i slike debatter.

Det var en understrekende opplevelse, etter å ha hørt på John F. Kennedy, for noen minutter siden

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,675.msg12251.html#msg12251   

Mer treffende kan det neppe bli!   8)

seoto

Enda et klart bevis på at de som har falt for fanatismen ikke helt vet hva de driver med. De kan lire ut av seg ferdigproduserte meninger, men ikke produsere sine egne selvstendige meninger.

Marc Morano har et flott pdf-dokument som tar opp det meste:

Special Report: A-Z Climate Reality Check

Her har han en flott innholdsfortegnelse, slik at det er lett å finne fram til det man ønsker å lese om.

Det kan kanskje være en idé å legge link til denne rapporten på tråden Viktige pdf-filer i klimadiskusjonen?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Greenpeace i et noe servilt intervju med tyske Spiegel; interessant å se at de innrømmer at skremselspropanganden har feilt; nå skal de selge "saka" med vakre visjoner om grønn fremtid:

"SPIEGEL ONLINE: What changes does Greenpeace need to change?

Naidoo: Our overall approach to campaigning is changing. What environmental organizations have realized is that 'say no' messages no longer work like they used to. People switch off very quickly to that. We need to create inspiring visions of the world we'd like to live in, not the apocalyptic scenarios you referred to earlier. And this is happening. We are working on a campaign for Energy Revolution at the moment -- our vision, backed up by the right science, of a renewable energy future. So we'll celebrate success as well as the challenges. That is very different from the kinds of messages we've promoted in the past. "

http://www.spiegel.de/international/world/greenpeace-head-naidoo-and-the-new-strategy-against-climate-change-a-832709.html

Telehiv

ConTrari,

det var en meget interessant observasjon du kom med der! Disse folka snuser fort opp hvilken vei vinden blåser, dvs. hvor de skal hente penga neste gang.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Takk for en øyeåpnende link, ConTrari.

Jeg har sagt det ved flere anledninger, på alarmistsiden, innkludert IPCC-troende klimafosrkere: de opptrer som sine egne nyttige idioter. Som Dissing skrev og sang: ...de flyr i flokk, når de er mange nok.

Lovelock har skriftet, James Hansen innser deres begrensede invirkning på debatten, Fritz Vahrenholt skiftet side. Slik kan vi lage en anselig liste etter hvert.

Og Greenpeace satser på fornybar energi. Hvis de roper "samling i bonn", så får vi se hvor mange land som nå er med på det laget. Det er mulig det trengs noen mørke hender for å telle sine frender, men hvite hender er det ikke behov for mange av.   8)