Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på januar 30, 2014, 23:13:01 PMJeg lurer på om det noen gang har slått disse predikantene at det faktisk kan være slik at det er de som tar feil, og at folk - nå flest! - har rett, det er ikke noe å bekymre seg over.

Synes du Climategatene og deres (The Team med groupies) generelle oppførsel i de årene du har fulgt klimasaken tett tyder på at de noen gang har trodd på den vitenskapen de har forsøkt sette verden tilbake til steinalderen med?

Claes Johnson skrev blant annet dette i forbindelse med den ferskeste bokbrennerforbrytelsen:

SitatIn this situation, there is still hope because the blogosphere is not yet closed down...Science, institutions and courts can be steered by politics even in democratic systems, but the blogosphere can only be controled in a totalitarian system. And it was independent minds of the blogosphere who discovered the hollowness of CO2 alarmism threatening to throw back society to pre-industrial misery and Malthusian limits.

Enn så lenge mener han at Internett ikke er skadet av totalitære krefter. Jeg minner om oligarkene og deres FN-representanter som lenge har ytret ønske om full kontroll over "skadelige blogger". Ellers er jeg helt enig med Johnson.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hei Joste, jeg er ikke 100% enig med Claes. Av den enkle grunn at klimaskepsis var til stede i god tid før Internett, for eksempel her hjemme gjennom Tom Segalstad, og i England gjennom f.eks. Richard Courtney. Og mange andre og mange andre steder.

Forskjellen er at både den folkelige skepsisen og den vitenskapelige nå har fri tilgang til Internett. Det er blitt en "game changer".

Som du sikkert er enig i, har klimarørsla aldri vært en grasrotbevegelse oppstått i folkedypet, men tvert i mot en elitens ideologi som søkes tredd nedover ørene på vanlige folk. Skeptikerne på Internett derimot, er en verdensomspennende grasrotbevegelse som er sammensatt av alt fra Per (ikke han De vet i Morgenbladet) og Pål til dyktige forskere.

Det er litt slike tanker jeg håper å fange opp i mitt nye prosjekt Klimagrasrota. Det er beskjedent men det er mitt - min lille spede røst i infojungelen :) 


Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på januar 31, 2014, 01:18:55 AM
Hei Joste, jeg er ikke 100% enig med Claes. Av den enkle grunn at klimaskepsis var til stede i god tid før Internett, for eksempel her hjemme gjennom Tom Segalstad, og i England gjennom f.eks. Richard Courtney. Og mange andre og mange andre steder.

Dette har du helt rett i, og ære være alle de som sto på, men som av alle Lysenko-sosialdemokrater var fratatt muligheten for å nå fram i fagmiljøene. Og det er nettopp her Internett dukket opp og ble tungen på vektskålen. I realiteten den eneste motvekten til svineriet. Klimaklok som du er peker du på dette selv:

Sitat fra: Bebben på januar 31, 2014, 01:18:55 AMForskjellen er at både den folkelige skepsisen og den vitenskapelige nå har fri tilgang til Internett. Det er blitt en "game changer".

Sitat fra: Bebben på januar 31, 2014, 01:18:55 AMSom du sikkert er enig i, har klimarørsla aldri vært en grasrotbevegelse oppstått i folkedypet, men tvert i mot en elitens ideologi som søkes tredd nedover ørene på vanlige folk. Skeptikerne på Internett derimot, er en verdensomspennende grasrotbevegelse som er sammensatt av alt fra Per (ikke han De vet i Morgenbladet) og Pål til dyktige forskere.

Ja, dette er jeg enig med deg i. I realiteten er denne grasrotbevegelsen båret fram av folks avsky overfor falske profeter.

Sitat fra: Bebben på januar 31, 2014, 01:18:55 AM
Det er litt slike tanker jeg håper å fange opp i mitt nye prosjekt Klimagrasrota. Det er beskjedent men det er mitt - min lille spede røst i infojungelen :)

Lykke til med bloggen, og finner jeg stoff jeg kan bidra positivt til gjennom kommentarmuligheten, dukker jeg opp. Håper du framover får tid til å titte litt på klimasaken fra den politiske siden, ikke bare den vitenskapelige. Vitenskapelig sett var klimasaken dødfødt. Det betyr at det kun er økonomiske og politiske interesser som holder den hjerne- og hjertedøde kunstig i live. En god start i slikt henseende vil være å svare på det jeg faktisk spurte deg om i mitt forrige innlegg:

Sitat fra: Jostemikk på januar 30, 2014, 23:46:21 PM
Synes du Climategatene og deres (The Team med groupies) generelle oppførsel i de årene du har fulgt klimasaken tett tyder på at de noen gang har trodd på den vitenskapen de har forsøkt sette verden tilbake til steinalderen med?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Tiltrer Jostes lykkønskninger med bloggen din, Bebben!
Før du vet ordet av det har du besøk av hele gjengen?

God helg, folkens - AGW-proponentene fortsetter å begå sine selvskadinger til trøst for en betydelig beslutningsskadet verden!

PS: Kanskje den offentlige forstand og MSM kan vende tilbake til noe mer konstruktivt enn å lete etter klimakatastrofer når det viser at en skoleklasse har lekt med fyrstikker?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Bebben

Om "jeg synes Climategatene og deres osv... "

Vel, ingen kan se inn i hodene på folk. Man bør skille person og sak, herunder "Saken".

Når det er sagt, er det fullt mulig å kritisere visse utsagn og handlinger, og kanskje med vel så overbevisende resultat:

* Al Gore oppdager hvor hvor farlige de mennskeskapte klimaendringene er.
* Han lager film om det - og oppretter en rekke selskaper for å tjene penger på det.
* Dette reiser han verden rundt i privat jetfly for å fortelle de stakkars ofrene for.
* Ofrene for klimaendringene må betale 15000 kroner for å høre hvor ille vi er ute i en time.
* Ingen samtale eller debatt er mulig - dette nektes konsekvent.
* Hvis verden står på avgrunnens rand, er det umoralsk å ta 15000 kroner av folk til egen vinning for at de skal "skjønne alvoret".

Er atferden troverdig? En kommentar i tråd med det Walter Russel Mead skrev er at han er å ligne med at styreformannen i Motorførernes Avholdsforbund skulle bli tatt for fyllekjøring - hver dag!

Phil Jones på sin side skrev den berømte kommentaren til Warwick Hughes om at "Vi har investert 25 år i dette. Hvorfor skulle jeg gi dataene til deg, når det eneste du vil er å finne noe galt med dem?"

Kommentaren er 1) uvitenskapelig og 2) umoralsk, fordi han setter sin egen karriere framfor "å redde planeten" ved at vitenskapen kan forbedres gjennom åpen kritikk, og/eller 3) tyder på at han ikke tror på at budskapet er særlig alvorlig, fordi han setter sin (og kompisenes) egen karriere først - hvilket også er umoralsk.

Men altså, ingen kan se inn i hodet på folk. Vi er henvist til å tolke handlinger og utsagn. Jeg tror på å være så saklig som mulig.

Etter Climategate har vi selvfølgelig spørsmålet om tillit. De har tapt ansikt og tillit og kan ikke uten videre kreve å få det igjen. Flere av dem ser også ut til å forstå det, men det finnes et par veldig klare unntak. Men de er "our bitches now..." som Pointman skrev, de er sin egen parodi, til skade for "Saken".

Håper dette er svar på det du spør om.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på januar 31, 2014, 22:13:10 PMEr atferden troverdig? En kommentar i tråd med det Walter Russel Mead skrev er at han er å ligne med at styreformannen i Motorførernes Avholdsforbund skulle bli tatt for fyllekjøring - hver dag!

;D Takk for god svar, Bebben. Bare husk at de fleste saker starter på grunn av personlige ønsker, og at det står personer bak. Så vidt meg bekjent har det aldri stått en sak bak saken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Telehiv

Sitat fra: stjakobs på februar 03, 2014, 08:48:36 AM
Avisa Nordland. Nils M. Nielsen slår til igjen:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_03_02_14.jpg

Steinar,

takk for at du linker oss andre til disse oppslagene, som mange av oss ellers ikke ville fått med oss.
Og så gir det litt håp om at ikke hele landet er manipulert til klimaunderkastelse (med riksavisene i spissen), når vi får se slike tankeklare innspill i en regionsavis  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på februar 03, 2014, 09:58:40 AM
Sitat fra: stjakobs på februar 03, 2014, 08:48:36 AM
Avisa Nordland. Nils M. Nielsen slår til igjen:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_03_02_14.jpg

Steinar,

takk for at du linker oss andre til disse oppslagene, som mange av oss ellers ikke ville fått med oss.
Og så gir det litt håp om at ikke hele landet er manipulert til klimaunderkastelse (med riksavisene i spissen), når vi får se slike tankeklare innspill i en regionsavis  8)

Skriver under på alt Tele skrev, stjakobs, pluss en ekstra kommentar om hans ene poeng. Redaktøren/redaksjonen i avisen viser alle tegn på å opptre redelig ved å slippe til begge sider i en debatt de har valgt å gi spalteplass. Dette får meg til å tenke tilbake på barndommen og ungdommen, da jeg fortsatt trodde at det var slik både samfunn og aviser fungerte.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 03, 2014, 11:59:38 AM
Skriver under på alt Tele skrev, stjakobs, pluss en ekstra kommentar om hans ene poeng. Redaktøren/redaksjonen i avisen viser alle tegn på å opptre redelig ved å slippe til begge sider i en debatt de har valgt å gi spalteplass. Dette får meg til å tenke tilbake på barndommen og ungdommen, da jeg fortsatt trodde at det var slik både samfunn og aviser fungerte.

Støttes. Takk til stjakobs. Det er en lise for skjelen, dette stoffet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Telehiv

Sitat fra: stjakobs på februar 07, 2014, 08:27:50 AM
Avisa Nordland igjen:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_07_02_14.jpg

Steinar,

tydelig og greit! Meget bra, leserne av denne avisen kan ikke si de ikke har blitt advart om dårskapen!  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

stjakobs

Nå har vi "terget fram" noen som vil kommentere artiklene i Avisa Nordland fra en alarmistisk synsvinkel. Det er her snakk om "Foreningen skepsis", som vel nettopp prøver å bekjempe dogmer. De har selv falt i den fellen de advarer andre mot, i og med at de tror på CO2-dogmet.

Montro om de ikke vil bli irettesatt?

Link: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_11_02_14.jpg
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på februar 11, 2014, 12:18:25 PMDe har selv falt i den fellen de advarer andre mot, i og med at de tror på CO2-dogmet.

Montro om de ikke vil bli irettesatt?

Link: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_11_02_14.jpg

Kjenner jeg den utrolige gjengen nordpå med klimarealistisk tilsnitt rett, antar jeg at "skepsis"-medlemmene vil få hodene tilpasset hatten dere gir dem. ;)

Det har dukket opp flere og flere slike gjenger med "skeptikere". En del av dem med kjente personer, og de som gjør jobben for myndighetene og dogmene godt nok, får både pengepriser og solide tilskudd. En del av disse "skeptikerne" har vi allerede nevnt ved navn, kanskje først og fremst seoto har gjort en god jobb med dette. Nettopp derfor ble jeg overrasket da Erik Tunstad fikk mye ros her på forumet en tid tilbake.

Det er snåle greier. Ti personer, ti forskjellige meninger, og ingen har sannsynligvis helt rett. Av denne grunn skrev jeg en gang at vi alle lever i våre egne bobler av alternativ virkelighet, men det er bare Lysenkoistene som får penger av staten for å "boble seg".
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Gleder meg til å se svar på skepsis-innlegget  ;D

Disse folkene er spesielle på mange måter.  Dyrendahl er f.eks. religionsforsker, og ekstremt opphengt i satanisme. Det er en havforsker, Øivind Bergh, som også går til angrep på alle som mener noe annet enn hva han mener, og synes å høre til i dette miljøet - det virker som om de samarbeider godt. Vi skal heller ikke glemme Tjomlid, da. Dessverre finner vi noen av samme type folk innen Humanetisk Forbund (HEF). Siden alt tyder på samarbeid, og at de får "priser" (=penger) for sitt arbeid (sannsynligvis også betalt, direkte eller indirekte), vil vi dessverre se at disse gruppene vokser seg kraftigere. Disse gruppene ser ut for å være så "mainstream" at de aldri søker feil begått av myndighetene og andre med makt. De er veldig aktive i forskjellige debatter på Internett. Deres mål er å knekke alle som måtte være i opposisjon til offisiell politikk.

Jeg er forøvrig ikke i stand til å finne noen "skepsis"-avdeling i Bodø.

Lykke til!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.