Tele, vi har alle noe vi kunne gjort bedre. Hele tiden. Når det gjelder tråden om William Benestad gikk jeg såpass til verket at jeg lastet ned en demoversjon av et program som gjenkjenner skrivemåte. Dette for å sammenligne med de forskjellige kjente institusjonelle klimatrollene i Norge. Eneste problemet var at jeg ikke forsto hvordan man skulle bruke programmet.

Det der med tid er et viktig poeng, og noen har bidratt med så mye at jeg lurer på om de arbeider med 4 hender og to hoder, deg selv inkludert. Men så er et de som har noe å kritisere, og i tillegg har den hmm, "rette" utdannelsen, men som på direkte oppfordring om å bidra selv plutselig finner andre nettsider å frekventere de neste to ukene...
Litt genereltSaken er at verdens temperaturdata, i hvert fall de tusener av såkalte råtemperaturer som jeg har gransket, og gransket svært nøye, forteller at verden ikke har blitt varmere de siste 80 årene. Sannsynligvis har det vært statistisk stagnasjon siden 1870-tallet. Som jeg har nevnt tidligere, antok jeg da vi startet dette forumet at
temperatur var noe som ville interessere de som gransket fakta om global
oppvarming. Tar man bort juksteringene, og i tillegg tar en nøyere titt på dette med stasjonsseleksjon og UHI, er det faktisk mulig at verden har blitt
kaldere etter oppvarmingen fra og med slutten av 1. verdenskrig. Det er først når magikerne putter dataene i tryllehatten sin og rister den grundig, at det finnes en slik oppadgående trend som de store leverandørene presenterer for oppdragsgiverne sine, politikerne og makta bak.
Det vi ser på diverse klimablogger i dag, altså "skeptiker"blogger, er at alle nå plutselig har sagt at det har vært juksing med temperatuseriene, og at de har påstått dette lenge. Det finnes en del motbydelige mennesker der ute, og angående akkurat det, så har bloggeren som tidligere kalte seg Bishop, deretter en kort periode het Andrew, men som nå går under navnet More and more fracking, fracking, fracking, fracking konsensus, forsøkt å ro seg ut av egen elendighet ved hjelp av en vitsetegning av Josh. Jeg anbefaler alle å lese kommentarene der.
Steve Upside-down Divergence Problem McIntyre har forsvunnet helt fra skandalen presentert i denne tråden, men vil sikkert finne, i denne saken, hjernedøde likesinnede på svarttavla. Dessuten, folkens, det finnes ingen Lukewarmers. De er AGWere hele hurven. Om de driver svarttavla, Hockekølle Audit, Fracking Hill, Klima osv., eller de andre tilsvarende bloggene.