Kort om klimasakens status quo

Startet av Jostemikk, august 05, 2013, 22:57:33 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Det er snart 4 år siden Climategate 1. Klimaforskning.com har rukket å bli mer enn 2 år gammelt. Hva har skjedd i den offentlige klimadebatten disse snaue 4 årene?

Naturen selv har latterliggjort mainstream klimaforskere. Det finnes knapt et vitenskapelig poeng de ikke bommet på. Verden har ikke blitt varmere de siste 17 år, og hadde vulkanutbruddet på Mt. Pinatubo på Filippinene den nedkjølende effekt det påstås at det hadde, er vi nå inne i 24 året uten reell temperaturendring.

Dette til tross kjører vårt lands MSM blindt videre med sin falske klimapropaganda i ren politisk-aktivistisk ånd. Befolkningen skal knuges og trues til taushet. De samme falske klimaprofetene støtter opp om svindelen nå som for 4 år siden.

Akkurat dette med MSM var det noen av oss som tok tak i allerede ved oppstarten til Klimaforskning. Da ble det påstått at MSM ikke var interesserte i sannheten, og at de kun var ute etter å støtte en politisk agenda, en agenda satt på tapetet av våre politikere.

Mange reagerte negativt på dette allerede den gang, og andre ser fortsatt ikke ut til å ha klart forstå hvordan verden henger sammen. Et av våre medlemmer var så klok at han med klare ord og vendinger fortalte oss at om den globale oppvarmingen stanset ville det ikke bety noe som helst. De politiske aksjonistene ville bare dure videre med andre navn og uttrykk på det som "truer menneskeheten og naturen" med full oppbacking av MSM, FN, EU og politikerne. Snakk om å ha truffet midt i blinken.

Hvis ikke flere får øynene opp for hva som driver klimasvindelmaskineriet, vil jeg også om 4 nye år, sannsynligvis rimelig alene her på forumet, kunne fortelle nøyaktig det samme som nå. Intet nytt fra Østfronten.

Det mest vitenskapelig interessante som har dukket opp i nevnte periode, med unntak av de sprell naturen selv finner på, er datagranskingen til Bob Tisdale, samt det som for midt vedkommende startet med Joseph Postma, men i ettertid er tatt over på enestående vis av Okular. Jeg avslutter derfor med å anbefale alle å lese seg opp på dette stoffet. Det finnes mengder av det her på Klimaforskning.

Når det gjelder poenget med termodynamikkens andre hovedsetning og at et objekt ikke kan gjøre sin egen energikilde enda varmere, har jeg lest tusenvis av forsøk på å avfeie den. Ingen har en gang vært i nærheten, selv om noen har forsøkt kakle så høyt at de håpet å overdøve de andre i hønsegården. Her på Klimaforskning har til og med noen blitt sinte når de har blitt konfrontert med stoffet. Det har vært en befrielse å slippe perpetuum mobile-proponentene i sommer. Jeg anbefaler alle med slike vrangforestillinger å benytte tiden på bloggene til Bishop Hill, Real Climate, Watts Up With That, Skepticalscience, Tamino og dr. Roy Spencer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren