Earth hour

Startet av torewiik, mars 30, 2014, 09:43:14 AM

« forrige - neste »

torewiik

Jeg registrerer med forundring at det oppfordres på Facebook til å pøse på med belysning fra stearinlys i denne timen. Skyldes det ren uforstand? Er ikke folk flest ikke klar over at CO2-utslippet pr lysmengde fra stearinlys er MYE høyere enn fra selv en gammelsdags glødelampe? Vi ser vel her et bitte lite eksempel på totalt forfeilet symbolpolitikk. Parolen burde vel heller være "tenn LED-lampene".

Amatør1

#1
Sitat fra: torewiik på mars 30, 2014, 09:43:14 AM
Jeg registrerer med forundring at det oppfordres på Facebook til å pøse på med belysning fra stearinlys i denne timen. Skyldes det ren uforstand? Er ikke folk flest ikke klar over at CO2-utslippet pr lysmengde fra stearinlys er MYE høyere enn fra selv en gammelsdags glødelampe? Vi ser vel her et bitte lite eksempel på totalt forfeilet symbolpolitikk. Parolen burde vel heller være "tenn LED-lampene".

Absolutt ikke. CO2 er kun et gode. Uttrykket "CO2-utslipp" er konstruert for at du skal tro det er "forurensning".

Det er det ikke. CO2 har ingen negative virkninger på hverken luftkvalitet, vær eller klima. Da regner jeg med både naturlig og menneskeskapt CO2.

Det som er totalt forfeilet er demoniseringen av CO2. Det finnes ingen empiriske bevis for at CO2 fører til verdens undergang. Det finnes ingen empiriske bevis for at CO2 fører til dramatisk oppvarming av jordens klima. Det finnes ingen empiriske bevis for at CO2 fører til målbar oppvarming av jordens klima. Det finnes rett og slett ingen bevis for at CO2 har noen som helst effekt på klimaet vi trenger å bekymre oss over.

CO2 er avgjørende viktig for klimaet livet på jorden. Uten CO2 stopper fotosyntesen, og da dør plantene ut. Dør plantene ut, så dør alt annet liv med. Jordens atmosfære har anslagsvis 400 PPM med CO2 (om vi skal tro de som vanligvis lyver). Dette er langt mindre enn det som er optimalt for fotosyntesen. Det er derfor mange gartnere og grønnsakdyrkere bruker CO2-generatorer i drivhusene sine, for planteveksten blir vesentlig bedre av kraftig økning av CO2-innholdet. Vår atmosfære er sulteforet på CO2.

Earth Hour er et mediastunt fra Malthus-fanatikerne, med målsetting å forvirre om disse forholdene, noe de lykkes alt for godt med. Dette er støttet av WWF og andre organisasjoner som ikke har hverken "miljø" eller "klima" som noe annet mål enn som skalkesjul for sine autoritære politiske mål, der det slett ikke er plass til hverken deg eller meg.

La folk brenne stearinlysene som de vil!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Smiley

Jeg mener å ha lest at et menneskes utpust har ca 4000 ppm med co2. Så under earth hour vil en vanlig liten stue med en familie på 4 og 20 stearinlys altså ha en betydelig høyere co2 enn det som er i dagens atmosfære.
Det er farlig det ;)

seoto

Sitat fra: torewiik på mars 30, 2014, 09:43:14 AM
Jeg registrerer med forundring at det oppfordres på Facebook til å pøse på med belysning fra stearinlys i denne timen. Skyldes det ren uforstand? Er ikke folk flest ikke klar over at CO2-utslippet pr lysmengde fra stearinlys er MYE høyere enn fra selv en gammelsdags glødelampe? Vi ser vel her et bitte lite eksempel på totalt forfeilet symbolpolitikk. Parolen burde vel heller være "tenn LED-lampene".

FOLK FLEST har svært mangelfulle kunnskaper. Derfor velger de å tro at sannheten ligger hos MSM.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Zevdo Nym

Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

seoto

Sitat fra: Pål Elnan på mars 30, 2014, 12:13:13 PM
Earth Hour gikk til helvete her i Molde:

Feil på gatelys spolerte Earth Hour

Ha-ha! Skulle ønske det bak denne saken sto en person som ikke liker løgnene rundt klima ;)

Joe Postma er heller ikke særlig fornøyd med Earth Hour, og han har ingen problemer med å si rett ut hva han mener:

Climate of Sophistry, 29.03.14:

SitatEarth Hour
Anyone who engages in this bullshit is an enemy of humanity, a traitor to the existence of mind.  Let it be very clear that those who wish to engage in this "Earth Hour" propaganda, are an enemy of the human race, are an enemy of the existence of mind, and that you, and us, can not co-exist in this world.  You are disgusting mental and moral degenerates and you deserve what you ask for:  lights out. [...]
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.