Pål, det du har oppdaget nå er at NASA selv på elegant vis har motbevist hele CO2-hypotesen. Det er ikke LW som har varmet opp jorda de årene oppvarmingen foregikk. Tvert i mot, CO2-innholdet har opptrådt som en nedkjølingsagent på TOA.
Dette nekter Antony Watts for, og han har sannelig klart å bli sint overfor de som har nevnt dette. Her på forumet er du den første bortsett fra Okular og meg som har reagert på dette. For flere år siden la jeg ut om dette på Debattsentralen, og jeg ble angrepet av dumskalle, men opplevde null respons fra "skeptikerne". Altså hadde dumskalle hjerne til å forstå noe enkelt, hvilket "skeptikerne" ikke var kapable til. Jeg husker det skremte meg.
Jeg antar dette gjør deg til en som søker, ikke en som er ute etter å holde kveruleringen i gang i det uendelige aka Watts, de fleste VGD-deltakerne et al.
Kan du sette egne ord på hva ERBE-dataene forteller deg så langt? Jeg oppfordrer deg til å gjøre dette, det kan hende du finner ord som forklarer dette på en måte Okular og jeg ikke har funnet, slik at forhåpentlig flere forstår hva denne saken innebærer. Dette vil i så fall være svært viktig. Ta en titt på innleggene i tråden Okular linket til. Deltakerne er Okular, Okular, Jostemikk, Okular, Jostemikk. At du nå har fått opp øynene for denne saken gjør at skeptikerne i Norge som bryr seg om denne NASA-fadsen har økt fra to til tre. Jeg kaller det NASA-fadesen, for det var mye pomp og prakt og basunspilling da de skjøt opp ERB-satellitten. Deretter dalte entusiasmen i takt med de ikke-ønskede dataene den sendte ned til forskerne. Deretter døde hele prosjektet i all stillhet. Slem satellitt. Slemme instrumenter. De viste det motsatte av hva de var ment å vise. Dermed ble de tatt ut av ÆRBE...
Når det gjelder Lindzen-forskningen du har skummet gjennom, så kan Vladimir Lenins ord være verdt å tenke på.
The best way to control the opposition is to lead it ourselves.Ellers anbefaler jeg å lese Kristians og et par andres debattinnlegg i denne tråden. Mange argumenter som forsterker det inntrykket du har etter å ha tittet på de gamle ERBE-dataene:
http://wattsupwiththat.com/2014/03/26/marginal-parasitic-loss-rates/Foruten Kristians sedvanlig interessante innlegg, er det en frenetisk skeptiker som har jr. i nicket sitt. Han har gjort noe forbasket morsomt. Han har henvist til flere lærebøker i termodynamikk for grunnskolenivå for å vise hvor mange mil Eschenbach er utenfor kompasskursen.
Varme går en vei. Heia Kristian!