Skål

Startet av Jostemikk, november 11, 2011, 21:42:11 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Skål alle sammen, og god helg! Denne helgen slipper jeg Farrisen, for jeg har gått til innkjøp av en treliter med halvdårlig pappvin. ;D

Vi har forresten satt sidevisningsrekord. Det skjedde få minutter etter 21:00. Vi har rett nok et tall på drøye 4.000, men da fikk telleapparatet hikke, og klinte til med 2000 sidevisninger i bonus.

Takk for innsatsen til alle!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Etter at jeg vasket gulvet i nærbutikken med det dyreste vaskemiddelet som noen gang har vært brukt der (en helflaske Cognac XO av godt merke), sverger jeg til pappvin og konjakk på plast så lenge jeg er til fots...

Klimaforskning vil nok fortsette å øke, med gode folk på laget. Hvis ikke avisene snur og blir skeptiske da...

Skål ja!
Torres Coronas i pappversjon, ikke så verst faktisk, og med litt god ost enda bedre....om en stund begynner jeg å synge....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#2
Rock og blues og visesang, skjegg og langt hår... ;D

Her går det i Oude Kaap, og den er en av de bedre rødvinene jeg kan kjøpe på papp som jeg ikke blir dårlig av.

Ellers håper jeg at media snart blir reelle skeptikere, og at de gjør denne siden aldeles overflødig. Da skal jeg begynne å gå turer igjen, arbeide med naturforvaltning, og forsøke å gjøre litt nytte for meg.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Skål gutter!
Liker spanske viner, og koser meg med en Marqués de Cáceres Crianza 2007 fra Rioja. Moden smak  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Jeg skåler med dere, folkens, til tonene fra Fred Åkerstrøms utrolige Bellmann-tolkning:

http://www.youtube.com/watch?v=5bUlCRpTs3o
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Takk for den, Tele. Knallbra, og en artist jeg ikke har hørt mye om. Vet det skyldes mangel på innsats, og at jeg nok er preget av kommersialiseringen musikken lider under. Har nok brukt for mye tid på fiskeforvaltning de siste årene. :)

Kliner til med en av Uffe, som jeg med rimelig ferskt sertifikat hørte første gang på bilradioen i Ladaen til bestefaren min, som han velvilligst lånte bort til meg da fisketrangen meldte seg ekstremt sterkt en gang på hyttetur på tidlig 80-tall. Falt umiddelbart, og måtte faktisk tørke en tåre eller to fra øyekroken da de siste noter tonet ut:

http://www.youtube.com/v/uuOUev9EgI8
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Sitat fra: Jostemikk på november 11, 2011, 21:42:11 PM

Vi har forresten satt sidevisningsrekord. Det skjedde få minutter etter 21:00. Vi har rett nok et tall på drøye 4.000, men da fikk telleapparatet hikke, og klinte til med 2000 sidevisninger i bonus.

Kan denne ha hatt noen effekt mon tro?

[attachimg=1]
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Jepp, og du har fått PM om saken. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#8
Takk for å bli minnet om Ulf Lundells klassiker, som vel nærmer seg en slags svensk nasjonalsang etterhvert.

Når det gjelder Fred Åkerstrøm så hadde jeg faktisk gleden av å oppleve han i et lite kjellerlokale i Bergen en gang på slutten av 70-tallet, og fikk vekslet noen ord med han over en øl senere på kvelden. Den som har opplevd denne mektige kunstneren glemmer det aldri. Dessverre tok han sitt eget liv en tidlig høstkveld i 1985.

Kanskje kan hans gamle kjærlighetserklæring til Oslo og hans lengsel etter sitt barn og sine egne barndomsminner forklare noe om årsakene i hans følsomme sinn...

http://www.youtube.com/watch?v=e1u2uZnJwJ8

Her er det mer nakent enn mange klarte å oppleve han synge:

http://www.youtube.com/watch?v=J4NzrQAlXdU&feature=related

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Hm. Det er mange grimme skjebner, Tele. Jeg skal høre meg opp på ham den neste uka, så kommer det et Åkerstrøm-potpurri neste fredag. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Her går det i Falling feather og bayerøl..... Skål :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gloføken

Tar en skål  i dag også..... Skål :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

I dag går det i Farris igjen. Slik blir det fram til jeg får alkohollås på PC-en. Skål allikevel, Gloføken! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Alkohollås på PC-en, trenger du det da?  Skål :)
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau