Skål

Startet av Jostemikk, november 11, 2011, 21:42:11 PM

« forrige - neste »

Bebben

Joste, håper det går greit, men husk at av alt som ikke hjelper, er konjakk det beste :)

Siden jeg nevnte butikker og stengetider, kom jeg i tanker om Astrid Gjertsen... fra 70-tallet av stengte ting tidligere og tidligere, og enkelte steder i landet var "nedlagt" på lørdager. Også polet holdt stengt på lørdager en periode tidlig på 80-tallet - i strid med de ansattes ønske. Folk som jobbet vanlig arbeidsdag hadde også alvorlige problemer med å få handlet vanlige varer uten å måtte skulke jobben.

Men ting bedret seg betraktelig. Skål for Astrid Gjertsen - som jo egentlig er dansk, og kanskje derfor ikke hater den friheten som nordmenn elsker å dra til Danmark for å oppleve. Pussige greier, i grunnen.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på oktober 27, 2012, 00:13:10 AM
;D ;D

Den beste pappvinen i verden er den jeg har nå, sang plutselig en gammel melodi i hue mitt nå! :D
Så vidt jeg husker, så handla den sangen om en bil...?...og bil har jeg jo ikke lenger....men det gjør da ikkeno, for i morra så har jeg vel ikke mere vin heller! ;D

Ewer, jeg har ikke bil i øyeblikket, men jeg har vin!

Du tenker på Vidar Sandbeck:

For den beste bilen i væla er denj som hanj har nå
Ja du skulle bærre høra, hvis motorn ville gå!


Det er visst min bil han synger om! :)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Der var melodunten ja, Bebben! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på oktober 27, 2012, 00:24:09 AM
Der var melodunten ja, Bebben! :)

Nå kom jeg i grunnen litt godt i gang, så mens jeg er i, eh, farta, her er Soga om Harald Jordfreser, samt om Halfdan Spurte, altså bror til Halfdan Svarte, og ellers litt av hvert:

http://www.youtube.com/v/trAhSQceUX0?

Klimafilologisk jazz?

Skål igjen...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Harald Jordfreser var forresten far til Hardball Trusebøyer, som fikk ei datter med navn Bolla Hakasleppet, og hele slekta gikk faktisk dukken under den tia da Kari Prupp-Prupp og den store hundefisen sto på som værst....viste du det Bebben? :D

Tusen takk for Sunde'n...den innspirerte! ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

la1goa

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på oktober 27, 2012, 01:26:18 AM
Harald Jordfreser var forresten far til Hardball Trusebøyer, som fikk ei datter med navn Bolla Hakasleppet, og hele slekta gikk faktisk dukken under den tia da Kari Prupp-Prupp og den store hundefisen sto på som værst....viste du det Bebben? :D

Tusen takk for Sunde'n...den innspirerte! ;D

Harald jordfreser ja... Fikk meg en god latter da Sunde fortale at vikingene hadde endelig lært seg å navigere etter fuglene. De hold høna etter halsen og seilte den veien høna sparket.  ;D Lurer på om klimaforskningen gjør det samme?

BorisA

Det var da fælt te skåling på dere folkens!
Og så MÅ mange av dere planlegge innkjøpene av drikkevarer litt bedre, så dere slipper hjulskift og stress for å rekke  polet.
Men uansett, jeg tar en alkoholfri morraskål!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på oktober 27, 2012, 01:11:35 AM
Sitat fra: Ewer Gladblakk. på oktober 27, 2012, 00:24:09 AM
Der var melodunten ja, Bebben! :)

Nå kom jeg i grunnen litt godt i gang, så mens jeg er i, eh, farta, her er Soga om Harald Jordfreser, samt om Halfdan Spurte, altså bror til Halfdan Svarte, og ellers litt av hvert:

http://www.youtube.com/v/trAhSQceUX0?

Klimafilologisk jazz?

Skål igjen...

Den er er hysterisk morsom, Bebben! Det der med Olav den Deilige, og at Olav Trygva'sånn han også, fikk meg til å tenke på noe.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Skål folkens og god helg  8)

I kveld skal jeg på pub med gutta å helle i meg noen halvlitere og komme i skikkelig slåsshumør.
Og treffer jeg en CAGW'er på min vei, så blir det bråk!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Ewer Gladblakk.

SitatI kveld skal jeg på pub med gutta å helle i meg noen halvlitere og komme i skikkelig slåsshumør.
Og treffer jeg en CAGW'er på min vei, så blir det bråk!
Synes nesten at jeg ser deg, uten noengang å ha møtt deg jeg Boris!
Skål tilbake, god kveld til deg og gjengen.....og ikke end opp i arrest eller akuttmottak nå! ;D
(Ps: Slenger den med til resten av dere også jeg....en veit jo aldri, kvelden er ung!)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på november 02, 2012, 18:34:05 PM
SitatI kveld skal jeg på pub med gutta å helle i meg noen halvlitere og komme i skikkelig slåsshumør.
Og treffer jeg en CAGW'er på min vei, så blir det bråk!
Synes nesten at jeg ser deg, uten noengang å ha møtt deg jeg Boris!
Skål tilbake, god kveld til deg og gjengen.....og ikke end opp i arrest eller akuttmottak nå! ;D
(Ps: Slenger den med til resten av dere også jeg....en veit jo aldri, kvelden er ung!)
Slapp av, jeg har det mest i kjeften.
Har ikke vært i slåsskamp siden barneskolen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Skål - og en god helg :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Ewer Gladblakk.

SitatTilbake i gamle dager, da Sunnmøringens eneste mulighet var enten hjemme øl, eller båten fra Bergen, nermeste polutalg. Han hadde fått tak i en halv flaske 60%, og tok den på baklommen, tok raskeste veien til danselokelet, over jorde og steingarder, og gikk på ræva i steingarden. Han kjente det rant vått nedover foten, og sa håpefullt med seg selv: Jeg håper det er blod.
Jeg veit egentlig at jeg har hørt litt om akkurat han derre Sunnmøringen før, Reppen....men jeg både ler å griner litt me'n, enda en gang og åkkesom!
Takk skal du ha, og skål på deg også! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Ewer Gladblakk.

#179
Som et hvert skikkelig rumpetroll, så er det kansje best å ta trappa for å unngå forvirring, skjøl om en ganske folkelig sagt bare jobber ræva av seg på et eller annet menneskeskapt plattfotsted i nordsjøen...eller sitter på land, og bare ser på! :D
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/11/09/advarer-om-rompetroll-i-evakueringsinstrukser

Skål...og hold dere for all del unna utaskjærs-heiser!  ;D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!