Klimaforskning.com - en suksess!

Startet av Amatør1, desember 01, 2011, 00:09:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Klimaforskning.com har eksistert bare siden 13. Juni i år. Tidspunktet for etableringen har i ettertid vist seg å være bortimot optimal, idét Aftenpostens Debattsentral (AD) jo var stedet der klimadebatten pågikk, men AD forsvant jo som kjent etter 22. Juli.

Derfor var det mer enn "veldig bra" at klimaforskning.com på det tidspunktet allerede var etablert, og æren for det skal Jostemikk og seoto ha! Dere satte det hele i system, og dermed fikk nye og gamle klimadebattanter et "nytt hjem", og mange nye muligheter. Etter min vurdering har det fungert over all forventning, vi mangler bare noen flere AGW'ere (kredit bør dog gis til dem som har meldt seg på, zulu f.eks.).

Skal et forum som dette ha noe for seg, så må det ha mange og gode innlegg fra medlemmene. Hvordan har så det gått siden starten? Til himmels!  ;D Vi har en ny hockeykøllegraf over antall nye innlegg per dag, og den er enda mer ekstrem enn Micael Mann's hockeykølle  :o, bare se selv:

[attachimg=1]

Dette er medlemmenes egen fortjeneste, innsatsen har vært formidabel, og kvaliteten på innleggene er også meget høy. Takk til alle! Fortsett slik!  ::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg hiver meg på og gratulerer medlemmene. Makan til innsats! Takk skal der ha alle sammen! :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk til A1 for hans hockeykølle! Hadde aldri trodd jeg skulle satt pris på å se en slik kølle ;)

Så vil jeg si takk til dere alle sammen - dere er enestående!

Vi var fryktelig spente da vi startet opp dette forumet, etter å ha sett oss lei på hvordan AD behandlet de som var skeptiske til AGW. Vi lurte på hvordan vi skulle få tak i medlemmer, hvordan de skulle finne oss. Takk til alle som har lagt ut linker til forumet vårt :)

Som dere ser på hockeykølla i første innlegg, har veksten i antall innlegg vært imponerende. Vi har noen utrolig skriveføre og kunnskapsrike medlemmer her - takk til dere alle!

Også en takk til alle som er innom og leser.

Selv om det kan bli litt forvirrende med så mange innlegg spredd rundt på forumet, så har vi etter hvert fått litt av en informasjonsbank.

Takk til dere alle! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Takken bør rettes i alle retninger; til dere som tok anstrengelsen med å opprette forumet, og til de stadig flere brukerne som omtrent uten unntak alle er i stand til å bibringe god og viktig info og debattere på en saklig og fin måte.

I sum har dette løftet forumet stadig mer, og jeg tror vi nærmer oss et "offentlig" gjennombrudd snart, når dette registreres på fora som plages mer av slyngler og makt-etterplaprere.

Personlig er dette omtrent eneste forumet jeg gidder å skrive noe på slik det har utviklet seg rundt om, så til slutt en takk til dere alle for at dere holder stilen!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Som medlem: Takk, takk - men vi kommer ikke unna at opphavet og oppvekstklimaet er viktigst, med 90 % sannsynlighet, etter å ha spurt 10 på gaten. Dette er en skeptisk tenkende klimasmie.

Jeg har forslag på et par bra proponenter, men det kan vi komme tilbake til. Som en sa, som ikke var opptatt av at det gikk så fort: Vi ser det hele an litt!


Bebben

Dette er gøy, men vi er fremdeles små. Fortsett gjerne å legge ut linker. Savner den tredje J-en fra AD- Jarlgeir. + StJacobs, og skulle gjerne sett at AndersV oppdaget oss. Blant annet. I tillegg er det visst noen medlemmer som ikke har skrevet noe ennå. Men når de har lest litt og sett hvor tulne vi er, tør nok de også.

ebyes adventkalender er artig, dette kan funke som PR.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2011, 00:12:24 AM
Jeg hiver meg på og gratulerer medlemmene. Makan til innsats! Takk skal der ha alle sammen! :D

Här är gudagott att vara!

Hjertelig takk til "gründerne", og alle bidragsytere og alle som leser forumet!

Håper det kommer flere AGW'ere av zulus kvalitet.

Her er ConTraris malurt i begeret (sånn er hans ufyselige personlighet): La oss prøve å være litt slemme mot hverandre av og til, så vi ikke blir en ren koseklubb. Selv om det usedvanlig trivelige folk her inne.  :-*


Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på desember 01, 2011, 00:49:04 AMLa oss prøve å være litt slemme mot hverandre av og til, så vi ikke blir en ren koseklubb. Selv om det usedvanlig trivelige folk her inne.  :-*

Ikke på vilkår. Hvor tar du dette fra? Tomt i bingen? Tenkte meg det ja! ;D ;D

Det er litt intern uenighet, og det vil nok være en styrke om den på saklig vis blir bragt på bane hvis man føler det nødvendig. Problemet for meg er at jeg stort sett, hvis jeg i det hele tatt finner noe å pirke på, ikke synes det er nødvendig å pirke borti bagateller, når hovedproblemene i klimasåga er så gigantiske.

Men vi kan da brumme litt høflig mot hverandre hvis vi føler for det. Har da sett et par tilløp også. Kanskje ikke brumming, men i det minste noen forsiktige pip. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

SitatIkke på vilkår. Hvor tar du dette fra? Tomt i bingen? Tenkte meg det ja! 

Og vekk var han.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 00:57:35 AM

Og vekk var han.  8)

Antar at du ikke har noe å fare med, siden du ikke kan dokumentere din påstand med en link  8)

Jostemikk

Hehe! Det er så befriende deilig å kunne le av dette enkelte ganger. Takk! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: ConTrari på desember 01, 2011, 00:59:50 AM
Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 00:57:35 AM

Og vekk var han.  8)

Antar at du ikke har noe å fare med, siden du ikke kan dokumentere din påstand med en link  8)

Å ja du lissom. Linken din viser det motsatte av det du hevder at den viser, bare se her (min link). Vennligst forklar meg nå hva som er det riktige antall prinsipalkomponenter, det som tåkefyrste-helten din McIntyre ikke forstår seg på.

Ikke det nei. Tenkte meg det ja. Bortere enn vekk var han.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2011, 00:53:30 AM

Det er litt intern uenighet, og det vil nok være en styrke om den på saklig vis blir bragt på bane hvis man føler det nødvendig. Problemet for meg er at jeg stort sett, hvis jeg i det hele tatt finner noe å pirke på, ikke synes det er nødvendig å pirke borti bagateller, når hovedproblemene i klimasåga er så gigantiske.

Men vi kan da brumme litt høflig mot hverandre hvis vi føler for det. Har da sett et par tilløp også. Kanskje ikke brumming, men i det minste noen forsiktige pip. ;)

Sant nok. Men vi er (vel, ganske mange av oss) "klimaflyktninger" som finner sammen i vår kritikk av "CAGW-rørsla". Med skrubbsår og psuskete fjær etter bitre feider på nettet.

Jeg blir glad og inspirert hver gang jeg er på klimaforskning. Men hvordan fremstår vi sett utenfra? Kan vi bli for rørende enige i alt? Ikke at jeg ønsker noen kunstige motsetninger, jeg er smått lykkelig her, prøver bare å spille djevelens advokat.


ConTrari

Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 01:08:53 AM


Å ja du lissom. Linken din viser det motsatte av det du hevder at den viser, bare se her (min link). Vennligst forklar meg nå hva som er det riktige antall prinsipalkomponenter, det som tåkefyrste-helten din McIntyre ikke forstår seg på.

Ikke det nei. Tenkte meg det ja. Bortere enn vekk var han.

Så hva er din tolkning? Du er sikkert voksen nok til å komme med din egen vurdering eller hva? Som vi vet har du ikke mening om noe som helst. Du er mest komfortabel ved å framstå som et null uten meninger. Naturligvis. Godt du har selvinnsikt. Du klarer fortsatt ikke forholde deg til hva debattanten skriver - litt problemer med realitetsorienteringen kanskje? Sikkert veldig voksent.

I motsetning til Bebbens dilettantiske forsøk på klimahysteri, er dette genuine originaltekster! Straight from the horse's mouth.

Bebben

Moro ConTrari, men vi klarer bare nesten å emulere usaklighetene fra et velkjent troll.

Desto bedre for oss, håper jeg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!