The Hockey Stick Illusion - Andre utgave

Startet av Amatør1, desember 10, 2011, 01:40:41 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Boka til Andrew Montford (aka. Bishop Hill) har kommet i ny utgave

Hockey Stick Illusion - Second Edition

SitatI've been meaning to tell everyone that the Hockey Stick Illusion is now available in a second expanded edition. It incorporates a new appendix that tells the story of the Hockey Stick and the Milankovitch Cycle  and the mysterious carbon dioxide adjustment to MBH99. This was one of the remarkable findings to be precipitated by Climategate 1.0.

And just in time for Christmas too.
Update on Dec 9, 2011 by Registered CommenterBishop Hill

The story of the Hockey Stick Illusion and the Milankovitch cycle was told here as a blog post here in 2010. The appendix is a tidied up version of this.

Dette med Milankovitch-syklene er jo interresant. Dette handler om effekter som den serbiske astronomen Milankovitch beskrev, og som skyldes perturbasjoner i jordbanen som følge av gravitasjonspåvirkning fra I hovedsak Jupiter og Saturn.

The Hockey Stick and the Milankovitch Theory

Dette er ting jeg ikke fikk med meg da det var nytt.

Forøvrig håper jeg Montford skriver en oppfølger (eller flere!) til The Hockey Stick Illusion. Det må være mer enn nok materiale....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Det var det jeg ante meg, min jordbane er litt perturbert.  ;) Hvordan har de det i Durban?  :)

Bebben

SitatForøvrig håper jeg Montford skriver en oppfølger (eller flere!) til The Hockey Stick Illusion. Det må være mer enn nok materiale....

Det var 1000 e-poster i Climategate 1.0, 5000 e-poster i Climategate 2.0, og Cliamategate 3.0 vil kanskje gi 220.000..... allerede nå må vi begynne å klone Steve McIntyre og Andrew Montford (føre var-prinsippet!), skal vi ha noe håp om å skaffe oss noen oversikt de neste fem til ti årene... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Da har jeg som abonnent fått en gratis førjulsgave fra Montford  :)  Nesten gratis for alle andre...

CMEP: the back story

SitatWith Climategate 2.0 putting the story of the Cambridge Media and Environment Programme into the mainstream media, I thought it might be useful to tell the full story of how I stumbled across the partnership between Harrabin and Smith and how Tony Newbery and I spent four years trying to uncover what it did.

SitatThis long article tells the story of how two determined bloggers unearthed a plot by environmentalists and BBC journalists to subvert the corporations output, excluding global warming sceptics from the airwaves.

Skal leses så snart jeg får tid! Apropos: Hvem skriver boka om de norske medienes eksklusjon av meninger om klima, og undertrykkelse av hva Climategate I og II forteller oss om "forskningen"? 
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to