Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

translator

Dagens Aftenposten bringer faktisk et intervju med et inngiftet medlem i Rothschild-familien: Baronesse Ariane de Rothschild. Utdrag:

Sitat
Liv med konspirasjonsteorier
Rothschild  har sine røtter fra det jødiske distriktet i Frankfurt på 1700-tallet. Stamfaren Mayer Amschel de Rothschild sendte sine fem sønner til de viktigste bankbyene i Europa og opprettet med det første europeiske banknettverket.

Under Napoleonskrigene bygde familie opp en enorm formue, som sies å ha vært verdens største midt på 1800-tallet.

I Frankrike lever magien knyttet til Rothschild-navnet i beste velgående, men for meg betydde dette ingenting. I dag er innflytelsen betydelig mindre, men Rothschild-familien er fortsatt en av verdens mest kjente bankdynastier. I tillegg til bankvirksomheten eier de ulike grenene av familien en rekke andre selskaper og blant annet flere kjente og eksklusive vingårder.

Siden tidlig på 1800-tallet har det vært konspirasjonsteorier om at den jødiske Rothschild-familien styrer verden i det skjulte.

– Hvis du googler «Rothschild», kommer konspirasjonsteoriene høyt opp på trefflisten. Hvordan er det å leve med dem?

– Jeg hadde ærlig talt ikke hørt om dem før jeg giftet meg. Jeg mener det viktigste er hvordan vi lever og hva vi gjør med navnet. Jeg tror og håper folk flest får positive assosiasjoner til Rothschild i dag.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Baronesse-Ariane-de-Rothschild-er-pa-jakt-etter-rike-nordmenn-7468401.html#.Uv0eWT15OSo

Spiren

Hvad der skete med bygning 7 er utrolig mistænkeligt. Der er ingen måde, bygningen kunne have implodert som den gjorde uden kontrolleret nedrivning.

Som officiel fotograf for den amerikanske regering, Kurt Sonnenfeld var detaljeret til Ground Zero på September 11, 2001, hvor han tilbragte og filmede en hel måned: "hvad jeg så på visse tidspunkter og i visse steder... er meget foruroligende!" Han har  aldrig afleveret sin 29 bånd til myndighederne og har været forfulgt lige siden. Kurt Sonnenfeld lever i eksil i Argentina, hvor han skrev "El Perseguido" (forfulgte). Han har udgivet bogen der fortæller historien om hans endeløse mareridt.

Kurt Sonnenfeld uddannet fra University of Colorado (USA) med studier i internationale anliggender og økonomi samt i litteratur og filosofi. Han arbejdede for de Forenede Staters regering som officielle fotograf og fungerede som direktør for Broadcast operationer for Federal Emergency Management Agency (FEMA)'s National Emergency Response Team.

September 11, 2001, var et område kendt som "Ground Zero" lukket for offentlighedens søgelys. Sonnenfeld, fik dog ubegrænset adgang det gør det muligt for ham at dokumentere for undersøgelsen (der aldrig fandt sted) og give nogle "steriliseret" pool video til stort set alle nyheder netværk i verden. De bånd, der afslører nogle af de uregelmæssigheder, som han opdagede på Ground Zero er stadig i hans besiddelse.



Kurt Sonnenfeld: der var mange ting, set i bakspejlet, der var foruroligende på Ground Zero. Det var mærkeligt for mig, at jeg blev sendt til New York, selv før det anden flyet ramte det sydlige tårn, mens mediernes stadige rapportering et "lille fly" havde kolliderede med det nordlige tårn — alt for lille en katastrofe på det tidspunkt at inddrage FEMA. Agenturet blev mobiliseret indenfor minutter, mens det tog ti dage at få New Orleans til at reagere på orkanen Katrina, selv med rigelig varsel!

Det var meget underligt for mig, da jeg erfarede, at FEMA og flere andre føderale agenturer var allerede flyttet ind i deres kommandocenter September 10, én dag før angrebene

Stadig er kollaps af bygning 7 næppe nævnt af mainstream medier og mistænkeligt ignoreret af 911 Kommissionen.

De underjordiske niveauer af WTC7 indeholdt følsomme og utvivlsomt kompromitterende arkiver.

SitatKurt Sonnenfeld: The Secret Service, the Department of Defense, the Federal Bureau of Investigation, the Internal Revenue Service, the Securities and Exchange Commission and the Office of Emergency Management's "Crisis Center" occupied huge amounts of space there, spanning several floors of the building. Other federal agencies had offices there as well. After September 11, it was discovered that concealed within Building Seven was the largest clandestine domestic station of the Central Intelligence Agency outside of Washington DC, a base of operations from which to spy on diplomats of the United Nations and to conduct counterterrorism and counterintelligence missions.

There was no underground parking level at Seven World Trade Center. And there was no underground vault. Instead, the federal agencies at Building Seven stored their vehicles, documents and evidence in the building of their associates across the street. Beneath the plaza level of US Customs House (Building 6) was a large underground garage, separated off from the rest of the complex's underground area and guarded under tight security. This was where the various government services parked their bomb-proofed cars and armored limousines, counterfeit taxi cabs and telephone company trucks used for undercover surveillance and covert operations, specialized vans and other vehicles. Also within that secured parking area was access to the sub-level vault of Building 6.



SitatWhen the North Tower fell, the US Customs House (Building 6) was crushed and totally incinerated. Much of the underground levels beneath it were also destroyed. But there were voids. And it was into one of those voids, recently uncovered, that I descended with a special Task Force to investigate. It was there we found the security antechamber to the vault, badly damaged. At the far end of the security office was the wide steel door to the vault, a combination code keypad in the cinderblock wall beside it. But the wall was cracked and partially crumbled, and the door was sprung partially open. So we checked inside with our flashlights. Except for several rows of empty shelves, there was nothing in the vault but dust and debris. It had been emptied. Why was it empty? And when could it have been emptied?



SitatAnd Customs at first claimed that everything was destroyed. That the heat was so intense that everything in the evidence safe had been baked to ash. But some months later, they announced that they had broken up a huge Colombian narco-trafficking and money-laundering ring after miraculously recovering crucial evidence from the safe, including surveillance photos and heat-sensitive cassette tapes of monitored calls. And when they moved in to their new building at 1 Penn Plaza in Manhattan, they proudly hung on the lobby wall their Commissioner's Citation Plaque and their big round US Customs Service ensign, also miraculously recovered, in pristine condition, from their crushed and cremated former office building at the World Trade Center

In addition, numerous intelligence agents and government officials have now come forward with their very informed opinions that the 9/11 Commission was a farce at best or a cover-up at worst. My experience at Ground Zero is but one more piece of the puzzle.

Kurt Sonnenfeld: Det er ubestrideligt, at mange mennesker er blevet forfulgt uretfærdigt pga. fascistiske love og politikker, som følge af 11 September 2001, og de fortjener flygtningestatus.

Enhver, der søger efter sandheden vil erkende, at der har været en fantastisk række uregelmæssigheder i denne sag og at en rystende uretfærdighed udføres på mig og mine kære.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Jeg minner om dette innlegget igjen.

[attachimg=1]

Vi lever i en verden der mennesker er så forvirret at de ikke lenger er i stand til å gjenkjenne ondskapen.

[attachimg=2]

Fra wikiquote legger jeg ut denne verifiserte uttalelsen fra Barbara Bush. Hun har jeg nevnt tidligere, og leserne kan jo se på det som en oppgave å finne ut hvem hun egentlig er.

But why should we hear about body bags and deaths, and how many, what day it's gonna happen, and how many this or that or what do you suppose? Or, I mean, it's not relevant. So, why should I waste my beautiful mind on something like that, and watch him (her husband, former president George H. W. Bush) suffer?

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#273
Abrahamittenes, kabbalistenes og frimurernes talmud-svartedom

Dette er stoff som dere ikke lærte noe om da dere gikk for presten til konfirmasjonen. Den som ikke tror det jeg skriver kan kontakte nærmeste frimurertopp, biskop, rabbi eller andre tilbedere av talmudisk-babylonsk svartemagi. De vil ikke bli det minste begeistret, men hva kan jeg gjøre? I am who I am...

Den menneskehatende demonen Lillith

Først et kort eksempel på hvordan jødene i Hollywood og alle film- og serieskapere samt deres "eget folk" kommuniserer med hverandre, ikke med oss. Til tross for dette ler vi også av blødmene på grunn av latteren fra "a live studio audience".

Eksemplet er fra TV-serien Cheers, og det er en samtale mellom paret Lillith og Frasier.

Lillith: You know, Frasier, after hearing you complain about that for the umpteenth time, it's becoming impossible for me to sympathize.
Frasier: (under his breath) Of course not - sympathy is a human emotion.

Her har dere Lilith:

SitatLilith (Hebrew: לילית‎; lilit, or lilith) is a Hebrew name for a figure in Jewish mythology, developed earliest in the Babylonian Talmud, who is generally thought to be in part derived from a class of female demons Līlīṯu in Mesopotamian texts of Assyria and Babylonia.

The Hebrew term Lilith or "Lilit" (translated as "Night creatures", "night monster", "night hag", or "screech owl") first occurs in Isaiah 34:14, either singular or plural according to variations in the earliest manuscripts, though in a list of animals. In the Dead Sea Scrolls Songs of the Sage the term first occurs in a list of monsters. In Jewish magical inscriptions on bowls and amulets from the 6th century CE onwards, Lilith is identified as a female demon and the first visual depictions appear.

Jeg kunne skrevet mye mer om denne talmud-purka, men nøyer meg i dette innlegget med å vise tre eksempler på hvor hun dukker opp.

Dollarseddelen - igjen

[attachimg=1]

Capitol - Washington DC

[attachimg=2]

Bohemian Grove

Først en liten forklaring på hva Bohemian Grove er. Det er de okkulte verdenstoppenes bisarre møtested, der de blant annet ofre til "Ugla". Disse menneskeofringene som kremeringen symboliserer, er enestående for judaismen/abrahamittene, hvilket inkluderer "kristen"dommen.

SitatBohemian Grove is a 2,700-acre (1,100 ha) campground located at 20601 Bohemian Avenue, in Monte Rio, California, belonging to a private San Francisco-based men's art club known as the Bohemian Club. In mid-July each year, Bohemian Grove hosts a two-week, three-weekend encampment of some of the most powerful men in the world.


Summer, 1967 at Owls Nest Camp. Around table, left to right:
Preston Hotchkis, Ronald Reagan, Harvey Hancock (standing),
Richard Nixon, Glenn T. Seaborg, Jack Sparks, (unidentified
individual), Frank Lindine, Edwin W. Pauley.


The pre-eminent camps are:

  • Hill Billies (Big Business/Banking/Politics/Universities/Media/Texas Business);
  • Mandalay (Big Business/Defense Contractors/Politics/U.S. Presidents);
  • Cave Man (Think Tanks/Oil Companies/Banking/Defense Contractors/Universities/Media);
  • Stowaway (Rockefeller Family Members/Oil Companies/Banking/Think Tanks);
  • Uplifters (Corporate Executives/Big Business);
  • Owls Nest (U.S. Presidents/Military/Defense Contractors);
  • Hideaway (Foundations/Military/Defense Contractors);
  • Isle of Aves (Military/Defense Contractors);
  • Lost Angels (Banking/Defense Contractors/Media);
  • Silverado squatters (Big Business/Defense Contractors);
  • Sempervirens (California-based Corporations);
  • Hillside (Military—Joint Chiefs of Staff);
  • Idlewild (California-based Corporations)

The central spaces for recreation and entertainment are:

...

  • The Owl Shrine and the Lake—an artificial lake in the middle of the grove, used for the noon-time concerts and also the venue of the Cremation of Care, that takes place on the first Saturday of the encampment. It is also the location of the 12:30 pm daily "Lakeside Talks." These significant informal talks (many on public policy issues) have been given over the years by entertainers, professors, astronauts, business leaders, cabinet officers, CIA directors, future presidents and former presidents.

Menneskeofring for Lilith i Bohemian Grove:

[attachimg=3]

Noen avsluttende kommentarer

På samme måte som nordmenn har festet en hestesko over inngangsdøren for å holde onde makter ute, har jødene lignende knep for å holde Lilith ut av heimen. De er livredde denne demonen.

Når det gjelder talmudkabbalistene og våre egne og andre lands frimurere, håper jeg det begynner danne seg et bilde nå? Når det gjelder symbolikken i Washington DC er det ikke bare "ugla" som finnes der. Jeg har tidligere lagt ut tetregrammaton-symbolet fra Washington. Her er det igjen:



Sånn er det. Baphomet. "Frihets"gudinnen. Symbolet som den norske frimurer-stormesteren har på et smykke. Kanskje det nå er enklere å forstå hvilken hån navnsettingen på elveløpet/dalen som Hudson River en gang grov ut på bunnen av Atlanterhavet? Dette er et bilde jeg har brukt tidligere i denne tråden, og som dere ser er navnet Babylon Canyon. Noen har det fryktelig morsomt på vår bekostning, og hvorfor ikke? Ingen skjønner noe som helst.





http://en.wikipedia.org/wiki/Lilith

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian_Grove

http://enominepatris.com/occult/dc.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Cheers

http://en.wikipedia.org/wiki/Tetragrammaton

http://en.wikipedia.org/wiki/Baphomet
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

Ny dokumentarserie om jøder og muslimer. Omtale:

Sitat
Fr. dokumentarserie. Ideen om at det alltid har eksistert fiendskap mellom jødar og palestinarar, er ein myte. Historieserien tek for seg epoken frå år 610-721, då islam føddes og spreidde seg i eit område frå det vi idag kjenner som Iran til Spania. (Juifs & musulmans. Si loin, si proches) (1:4)
http://tv.nrk.no/serie/joedar-og-muslimar/koid28002511/sesong-1/episode-1

Her kommer det frem at selv om jøder og muslimer i dag ofte fremstår som bitre fiender, så viser historien at de til tider også har vært våpenbrødre, f.eks. i Spania under maurertiden. Programmet innledes med hvordan religionen islam oppsto blant en jødisk stamme på den arabiske halvøy.

translator

#275
Lørdagens kronikk i Aftenposten tar opp relasjonen mellom kristne og muslimer. På grunn av Aftenpostens betalingsmur limer jeg inn hele artikkelen:

Sitat
Europa og islams utfordring
Forestillingen om islam mot Vesten hjelper oss ikke å se klart, og den hindrer oss i å oppnå en mer produktiv form for dialog.

I likhet med store deler av Europa sliter også Norge med å integrere muslimene i sitt samfunn. Mens liberale krefter er mer villige til å la muslimer holde på sine tradisjoner og tro, vil konservative ønske en sterkere assimilering til norsk kultur. Dette er de to vanligste måtene å forholde seg til den voksende islamske tilstedeværelsen i Europa på. Begge tilnærmingsmåtene tåkelegger imidlertid den fundamentale forskjellen som skiller det jeg liker å kalle "Opplysnings-Europa" fra "sharia-Islam".

Det europeerne, om de er liberale eller konservative, har å gjøre med, er et tankesett som er forankret i senantikken eller tidlig middelalder, til tross for at muslimer overalt nå fremstår som moderne i kles- og livsstil. Det er mange nyanser i denne oppdelingen, men for debattens del ber jeg deg som leser om å følge meg i dette resonnementet, for å undersøke om det finnes en annen måte å håndtere islam på som foreløpig ikke er godt nok utforsket.

Et jødisk-kristent opphav
Å tro at Europa og islam er uttrykk for to radikalt forskjellige sivilisasjoner er for det første en misforståelse av de kreftene som har formet historien. Islam har et jødisk-kristent opphav, og oppsto i senantikken. Koranen er en kompleks hybrid av jødiske og nedarvede kristne doktriner, senere bearbeidet til faste lover av religiøse skriftlærde. Religionene oppsto i et stort område i Midtøsten, ikke i det nordlige eller vestlige Europa. Ved å fokusere på minimale forskjeller og hele tiden søke mot ulikhetene kom disse tre religionene stadig i konflikt, også etter hvert som kristendommen og islam spredde seg rundt i verden. Vest-Europa ble kristent, mens Nord-Afrika ble muslimsk.

Det som så skjedde, var at Europa etter hvert fant tilbake til den hedenske arven fra det antikke Hellas – den som ga oss filosofi og demokrati – og begynte å bevege seg mot en større ytrings- og tankefrihet. Da man i tillegg til den greske og romerske arven fikk 1700-tallets opplysningstid, førte det til nye politiske og kulturelle revolusjoner som endret den opprinnelige religionen nesten til det ugjenkjennelige. Dette er grunnen til at jeg bruker betegnelsen "Opplysnings-Europa." Det er en kultur som har beveget seg bort fra den semittiske monoteistiske arven.

Islam og muslimer er blitt skjermet fra slike endringer av så mange ulike årsaker at det ikke er plass til å se nærmere på dem her. Mens jødedom og kristendom har gjennomgått store forandringer, har muslimene vært stolte av sin uendrede tro, slik den ble bygd opp i de tidlige århundrene av islam. De ser på det som noe positivt, som beviser deres tros renhet. Det er dette verdenssynet som er i konflikt med det moderne Norge.

Integrert del av Vesten
Hvis vi ser det islamske spørsmålet i et slikt langt historisk perspektiv, er det lettere å ta tak i utfordringene, og å nedkjempe uvitenhet på alle sider. Historien viser at islam har vært en integrert del av Vesten, like mye som kristendommen er en vesentlig del av Vestens identitet. Sett fra et historisk perspektiv hadde det ikke vært noe islam dersom ikke jødedommen og kristendommen allerede hadde eksistert. Islam kunne veldig fort blitt en av de mange marginale kristne sektene som utviklet seg i den arabiske verden i det femte og sjette århundre. Så å skille islam fra Vesten er en historisk umulighet. Islam er en del av den vestlige erfaringen, uansett hvor konfliktfylt den måtte være. Forestillingen om islam mot Vesten hjelper oss ikke å se klart, og den hindrer oss i å oppnå en mer produktiv form for dialog.

Lojale mot middelalderen
Til tross for at kristendom og islam begynte som trosfeller i opposisjon til et polyteistisk hedensk Hellas, endret de to monoteistiske trossamfunnene kurs i løpet av historien. Mens kristendommen etter hvert inkluderte det greske verdenssynet, holdt muslimene hardt på de religiøse begrensningene de arvet fra sine kristne (og jødiske) forfedre. Deres synd er at de er lojale mot middelalderens tro, noe som ikke er gangbart i dag.

I den lange felles historien spilte muslimene også en rolle i å åpne den europeiske bevisstheten for ny kunnskap og gresk filosofi. De skapte sosiale modeller i el-Andalus, eller det mauriske Spania, som har hatt avgjørende betydning for vår verden. Arven fra Averroes, den muslimske filosofen som hjalp kristne til å forstå Aristoteles, ble imidlertid knust av muslimske religiøse fundamentalister, mens hans kristne disipler klarte å holde liv i flammen og til slutt tvang den katolske kirken til å forholde seg til Averroes filosofiske perspektiver. Helt siden den gangen har nyskapende tanker i den islamske verden i praksis stått stille.

Motsetter seg alt nytt
Det er ut fra et slikt perspektiv at det blir riktig å snakke om et utviklet Vesten, der man er åpen for nye oppdagelser, og et islam som ser seg bakover, motsetter seg alt nytt og foretrekker å holde hardt på antikke religiøse overbevisninger. Det er også her muslimer og den muslimske verden trenger mest hjelp. Uten at man er villig til å undersøke sin opprinnelse kritisk, vil muslimene fortsette å være helt avhengig av Europa og Vesten (inkludert vestlige nasjoner som Japan og Brasil) og fortsette å være frustrerte og sinte på de menneskene som har skapt, og fortsatt skaper, den verden de lever i.

De beste løsningene er alltid utdanning og muligheter. Vi må arbeide for å fremme alternative måter å forstå religion og tro på. Muslimer må oppmuntres til å konfrontere de vanskelige spørsmålene om sin religions tilblivelse, hvem som skrev de religiøse lovene, og hvorvidt sharia er en god løsning for mennesker som lever i det 20. århundre. Norske liberale må skjønne at de ikke gjør muslimer en tjeneste ved å unnskylde deres middelalderske verdenssyn, og konservative må forstå at å diskriminere folk som søker bosted eller jobb ikke fremmer assimilering.

Anouar Majid direktør, Centre for Global Humanities, University of New England

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Europa-og-islams-utfordring-7486184.html#.UxNbAON5OSo

Her er det mange gode poenger som jeg også har tenkt på selv. Da kristendommen og Kirken var på det mest intolerante, i middelalderen, ble antikkens filosofi og verdier bevart i den muslimske verden, og tilbakeført til Europa med renessansen og opplysningstiden. Men, som kronikkforfatteren skriver,: "Arven fra Averroes, den muslimske filosofen som hjalp kristne til å forstå Aristoteles, ble imidlertid knust av muslimske religiøse fundamentalister, mens hans kristne disipler klarte å holde liv i flammen og til slutt tvang den katolske kirken til å forholde seg til Averroes filosofiske perspektiver. Helt siden den gangen har nyskapende tanker i den islamske verden i praksis stått stille." Muslimene lever altså fortsatt i en "middelalder", men som Frank Aarebrot sa i sin glimrende 200 år på 200 minutter-maraton: Vi skal ikke mer enn halvannet århundre tilbake før unge jenter i Norge som kom i "uløkka" ble halshugget dersom de forsøkte å drepe barnet for å unngå skammen ved å føde et barn utenfor ekteskap. Og det var altså ikke middelalder i Norge for litt over 150 år siden.
http://tv.nrk.no/program/dvfj62001014/200-aar-paa-200-minutter

seoto

Sitat fra: translator på mars 02, 2014, 17:21:54 PM
Ny dokumentarserie om jøder og muslimer. Omtale:

Sitat
Fr. dokumentarserie. Ideen om at det alltid har eksistert fiendskap mellom jødar og palestinarar, er ein myte. Historieserien tek for seg epoken frå år 610-721, då islam føddes og spreidde seg i eit område frå det vi idag kjenner som Iran til Spania. (Juifs & musulmans. Si loin, si proches) (1:4)
http://tv.nrk.no/serie/joedar-og-muslimar/koid28002511/sesong-1/episode-1

Her kommer det frem at selv om jøder og muslimer i dag ofte fremstår som bitre fiender, så viser historien at de til tider også har vært våpenbrødre, f.eks. i Spania under maurertiden. Programmet innledes med hvordan religionen islam oppsto blant en jødisk stamme på den arabiske halvøy.

Nå har jeg sett alle fire episodene fra dokumentarserien om jøder og muslimer. Det var en interessant serie. Tidlig på 1980-tallet var jeg på ferie i Spania, og hadde en langdagstur til bl.a. Alhambra, og med en svært dyktig svensk guide (han var opprinnelig skuespiller, og mestret kunsten å uttrykke seg). Det var en fin og kunnskapsrik opplevelse, siden det var svært lite jeg visste om denne tiden i vår historie den gangen. Det er imponerende å se hvor solid de bygde den gangen, og hvor mye kunst og skjønnhet de la ned i byggverkene. Og de står den dag i dag! Lurer på hvor mange av vår tids bygninger som vil stå om 700 år.

At jøder og muslimer har levd sammen i århundrer i noenlunde fred og fordragelig var jeg klar over, mest takket være Internett ;) De var jo folk av felles opphav (rase, som du også nevner), og jeg antar livet ble enklere for alle når de kunne leve sammen i fred. Dessuten er det jo ikke folk som starter kriger, det er alltid andre krefter som står bak dem. De første som skapte en virkelig elendighet i Europa, kan vel sies å ha vært den katolske kirken. Det finnes vel ikke et muslimsk samfunn som har vært særlig mer undertrykkende enn hva den katolske kirken var på sitt verste.

Det var oppmuntrende at dokumentarserien i de to siste episodene såvidt nevnte askenasijødene, men jeg savnet at de fortalte litt mer om dem og deres bakgrunn, siden de har andre blodslinjer enn de arabiske jødene. Ikke et ord om hvordan de oppsto. Det var jo askenasiene som i hovedsak stod for oppstarten av den sionistiske bevegelsen som avholdt den første sionistkongress i Basel, Sveits, i 1897. Det store flertallet av de som kaller seg jøder i dag, er askenasijøder. Kun 0,2 promille av verdens befolkning er jøder (og derav er altså de fleste askenasijøder). Allikevel finner vi folk med askenasibakgrunn i de fleste viktige maktposisjoner i Vesten i dag. Rotschildfamilien var svært aktive i å danne Israel, noe som kommer tydelig fram i Balfour-erklæringen (som ble nevnt i dokumentaren). Mange av de "ekte" jødene (rase eller religion?) er slett ikke lykkelige for sionistene, og vi ser stadig protester fra dem på mye av det som skjer.

Folk, nesten uansett bakgrunn, ønsker fred. De ønsker å leve sine liv som best de kan. Kanskje krangle litt med naboen, kanskje begå et affektmord innimellom, men de starter ikke kriger. Det er det onde ledere og despoter som gjør. Når noen undertrykkes dukker det ofte opp folk som maner til motstand, og hvis ingen lytter til dem, kan det utvikle seg til det som hos de undertrykte kalles frihetskjempere, mens det hos de som kontrollerer kalles terrorister.

Takk for at du la ut linken - jeg hadde neppe sett den serien uten ditt tips :) Uansett hva som skjer, vil jeg alltid stå på de svakes side, altså på menneskenes side, aldri på psykopatenes.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator

#277
Sitat fra: translator på mars 02, 2014, 17:21:54 PM
Ny dokumentarserie om jøder og muslimer. Omtale:

Sitat
Fr. dokumentarserie. Ideen om at det alltid har eksistert fiendskap mellom jødar og palestinarar, er ein myte. Historieserien tek for seg epoken frå år 610-721, då islam føddes og spreidde seg i eit område frå det vi idag kjenner som Iran til Spania. (Juifs & musulmans. Si loin, si proches) (1:4)
http://tv.nrk.no/serie/joedar-og-muslimar/koid28002511/sesong-1/episode-1

Her kommer det frem at selv om jøder og muslimer i dag ofte fremstår som bitre fiender, så viser historien at de til tider også har vært våpenbrødre, f.eks. i Spania under maurertiden. Programmet innledes med hvordan religionen islam oppsto blant en jødisk stamme på den arabiske halvøy.


I del 3 av denne programserien nærmer vi oss vår egen tid. 26 minutter ut i dokumentaren blir det interessant, jeg siterer den NYnorske oversettelsen:

Sitat
På grunnlag av Balfour-erklæringa auka den jødiske innvandringa kraftig. Sionistane ville ha jødisk fleirtal i heile eller delar av Palestina.
Den framtidige jødiske staten var eit uavklart spørsmål. Nokre meinte at ein jødisk stat - nødvendigvis måtte ha ei muslimsk befolkning òg. Ein såg til og med for seg ein slags interkonfesjonell stat, - der jødar og muslimar levde saman. Andre meinte at arabarane ville dra dersom ein jødisk stat blei etablert. Men at dei skulle fordrivast, finst det, så vidt eg veit, - ingen sionistisk tenkar som har tatt til orde for. På få år kom mange titusen europeiske jødar til Palestina. Arabarane følte det som ein invasjon. Dei fekk eit heilt nytt syn
på dei innfødde jødane.

Joseph Massad, første-amanuensis, Columbia University
Sionistane hevda at dei snakka på vegner av alle jødane i verda. Og arabiske nasjonalistar trudde det også gjaldt dei arabiske jødane.
Som det jo blei påstått. Derfor utelukka dei jødane - frå det arabiske nasjonalprosjektet, der berre kristne og muslimar var igjen. Det var neppe uunngåeleg. Men det var veldig uheldig. For dei arabiske nasjonalistane  blei "jøde" synonymt med "sionist". I kampen mot sionistprosjektet skulle nokre av dei ty til argument frå Europa. Sjølv Rachid Rida, som hadde støtta  Dreyfus i 1898, var no overtydd om at jødane kontrollerte verda. Rida såg dette som ein konsekvens av den jødiske verdssamansverjinga: Jødane var urostiftarar innan så vel kapitalisme som revolusjonsverksemd.

Gilbert Achcar professor, University of London
Dette stod det jo ikkje noko om i islam. Det var hendingar i 1900-talets Europa. Men han tolka dei på europeisk antisemittisk måte, for å kunne gi sin islamsk-fundamentalistiske versjon av det som gjekk føre seg i Palestina. Tanken om ei jødisk samansverjing  stamma frå "Sions vises protokollar", som blei dikta opp i 1903 av tsarens hemmelege politi for å rettferdiggjere antisemittisk politikk. Verket skildrar ein plan for verdsherredømme i regi av jødar og frimurarar. Tsaren oppdaga forfalskinga og avviste teksten, som likevel gjekk verda rundt. På arabisk kom boka ut i 1925 i Kairo og i 1926 i Jerusalem. Ho fekk få lesarar, men blei startskottet for den islamsk-arabiske antisemittismen. Nokon valde å omsette teksten, og grunnane til det var veldig lokale:

Zvi Ben-Dor, historikar University of New York
Kampen om Palestina, mot sionismen. At jødane var med i Europas invasjon. Men det dei sleppte inn, var ein særs velutvikla vestleg
hatpakke, altså antisemittismen. Og sjølv om teksten her og der samsvarer med eksisterande islamske element av hat eller fiendskap mot jødane,  er det ei vestleg førestilling.

http://tv.nrk.no/serie/joedar-og-muslimar/koid28002711/sesong-1/episode-3

Så da er spørsmålet, baserer den antijødiske retorikken i denne tråden seg på et over hundre år gammelt russisk(!) plagiat om en jødisk verdenssammensvergelse, eller er også den historien et falsum, slik antagelig noen vil påstå, iscenesatt av jødene (eller sionistene eller khazarene eller hva vi nå skal kalle dem) i et forsøk på å ufarliggjøre deres egen hemmelige agenda? Jeg tillater meg å betvile det siste.

Sitat
Sions vises protokoller ble endelig avslørt som en bløff i en artikkelserie i londonavisen The Times i 1921.[2] Likevel presenterte tyske nasjonalsosialister verket i skolene i Det tredje riket på 1930-tallet. «Protokollene» ble også brukt til å legitimere holocaust, masseutryddelse av jøder under andre verdenskrig. Den falske teksten har fortsatt politisk kraft, særlig i Midtøsten i konflikten mellom arabiske grupperinger og jøder i Israel. Sions vises protokoller blir også brukt av nynazister for å rettferdiggjøre jødehat og nazisme i dagens samfunn.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sions_vise_protokoller
   

translator

Takk for interessant innlegg, Seoto. (Som jeg først så etter innlegget jeg skrev like over). Bare en kort kommentar. Blir det riktig å snakke om askenasijødene som ikke "ekte" jøder? Det skal litt mer til for å konvertere til jødedommen enn til f.eks. kristendom og islam, men det er fullt mulig. Og blir man en mindreverdig jøde av den grunn? Ifølge jødedommen er det ikke slik, iallfall ikke i Norge. (Har lest om dette tidligere på hjemmesiden til det mosaiske trossamfunn i Oslo. Linken er for tiden nede. http://www.dmt.oslo.no/ )

translator

Det ser ut til at de europeiske jødene (askenasijødene), der enkelte familier var blitt en del av eliten i Europa, følte et slags beskyttelsesbehov overfor de arabiske jødene. Dette førte til at de gjorde de arabiske jødene, og etter hvert også seg selv, en gigantisk bjørnetjeneste: I Algerie, som var annektert av Frankrike, ble jødene regnet som innfødte på lik linje med muslimene, med færre rettigheter enn franskmenn. Men den askenasijødiske politikeren Adolphe Cremieux fikk innført fransk statsborgerskap for de arabiske jødene i Algerie. Dette skapte større avstand mellom de arabiske jødene og muslimer, de ble mistenkeliggjort, utsatt for represalier og begynte å kle seg vestlig for å ikke skille seg ut som jøder. Og de tok franske fornavn.

translator

Jeg har nå lest grundigere igjennom det som står om Sions vise protokoller på http://no.wikipedia.org/wiki/Sions_vise_protokoller

Protokollene var et ordrett plagiat fra en bok fra 1864 med tittelen "Dialogen i helvete mellom Machiavelli og Montesquieu" skrevet av franskmannen Maurice Joly. Den var en politisk satire ment å ramme keiser Napoleon III og hadde som sådan ingenting med jødene å gjøre.

Den som fabrikkerte grunnlaget for de angivelige «protokollene» var en ekstremt reaksjonær prøyssisk antisemitt ved navn Hermann Goedsche. I embedet som postfunksjonær misbrukte Goedsche sin stilling til å forfalske brev for å ramme demokratisk tenkende politikere. Han var samtidig spion for kongeriket Preussens hemmelige politi. Han ble tvunget til å forlate både postjobben og etterretningsjobben etter å ha fabrikkert falske anklager.

Sitat
Etter å ha fått sparken som agent i det hemmelige politiet, fortsatte han som journalist og forfattet «historisk-politiske» antisionistiske tendensromaner. Han malte et storpolitisk bilde med jødedommen sentralt i en verdensomfattende konspirasjon. I denne paranoide tankeverden stod Deutschkonservative Partei i Preussen og dets kongedømme, kirken i den gammelprøyssiske union og det gamle, konservative miljøet i Ostelbien på det godes side. Ondskapen var organisert i et hemmelig politisk forbund med verdensherredømmet som mål, forkledd som den engelske kapitalismen, frimureriet, jesuittene og de jødiske frontorganisasjonene – som i beste fall bare var viljeløse marionetter i et renkespill. I kulissene stod de hemmelige selskapene, som verden over samarbeidet innenfor alle revolusjonære bevegelser. Han valgte pseudonymet «Sir John Retcliffe» for å suggerere frem hos leserne bildet av en autentisk person, som formidlet «hemmelig bakgrunnsinformasjon» fra det fiendtlige England.

Slik la han et teoretisk grunnlag for Dolkestøtlegenden som ikke skal undervurderes under Kappkuppet i Fristaten Preussen i mars 1920 og under ølkjellerkuppet Fristaten Bayern i november 1923. Nasjonalsosialistene brukte teoriene i propagandaen, og reiste en minnestein over Goedsche i den lille grensebyen Warmbrunn (idag en bydel av Jelenia Góra) i provinsen Nedre Schlesien.

(...)

160 sider i denne romanen ligner et ordrett plagiat av Maurice Jolys satire.[14][15] Men i stedet for debattantene Machiavelli og Montesquieu, plasseres ordene i munnen til fedrene for Israels 12 stammer, i munnen til «Sions vise». I kapittelet «På den jødiske gravplass i Praha» skrev Goedsche om et nattlig møte av medlemmer av en mysteriøs jødisk kabal, og beskriver at Djevelen ved midnatt viser seg blant de fremmøtte representanter for å planlegge en jødisk sammensvergelse.

I romanen planlegges verdensherredømmet. Jesu' korsfestelse fremstilles som en del av planen. Hensikten med liberalismen og den franske revolusjon er «å ødelegge grunnlaget for de ikke-jødiske statene».

Jeg finner denne artikkelen så knusende at jeg synes dette verdensomfattende jødiske konspirasjonstrollet ikke er verdt å bruke særlig mye mer tid på.

Jostemikk

Dette blir det første innlegget av en ny serie om jordskjelvet i Japan i mars 2011, det folk flest forbinder med tsunamien som ødela så mye, og drepte så tragisk mange.

Årsaken til at jeg tar dette opp igjen er at det finnes så mye galt med MSMs versjon av det som skjedde, samt at det som skjedde med kjernekraftverket i Fukushima ikke er over. Hver eneste dag er en orgie i enorme utslipp, og lite tyder på at noe vil forandre seg de neste 10.000 år. MSM tier om dette, og for folk betyr det bare en ting. Problemet eksisterer ikke. Står det ikke i MSM er det ikke sant, ergo skjer det ikke.

SitatUSS Ronald Reagan (CVN-76) is a Nimitz-class nuclear-powered supercarrier in the service of the United States Navy. The ninth ship of her class, she is named in honor of former President Ronald Reagan, President of the United States from 1981 to 1989. Upon her christening in 2001, she was the first ship to be named for a former president still living at the time.

...

2011
The ship departed for an Asian deployment on 2 February 2011. On 11 March 2011, Reagan was in the Korean peninsula region for a long-planned exercise off Korea, but was redirected towards Japan to provide support after the massive 2011 Tōhoku earthquake and tsunami. The ship, stationed off Sendai, was used as a floating refueling station for Japanese military and coast guard helicopters flying relief missions in the area. US Navy helicopters also flew relief missions from the carrier. On 13 March 2011, the ship measured 0.6 mR/hr direct gamma shine from clouds 130 miles from Fukushima Daiichi. On 14 March 2011, the ship was forced to relocate to avoid a radioactive plume from the Fukushima I nuclear accidents which had contaminated 17 crewmembers of three helicopter crews. On 23 March, the Reagan's crew conducted a radiation decontamination operation to remove any further radiation hazards from the ship, which included scrubbing down any surface that could have been contaminated, including the flight deck and aircraft.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

Det som ikke står på Wikipedia

SitatUSS Ronald Reagan Crew Members Sick With Cancer Three Years After Fukushima Contamination

Nearly three years after the destruction of Japan's Fukushima Daiichi nuclear power plant, at least 70 U.S. Navy sailors who participated in relief efforts after the accident have been suffering from radiation sickness and even cancer as the crew of the USS Ronald Reagan was exposed to fallout.

"I was standing on the flight deck, and we felt this warm gust of air, and, suddenly, it was snowing," sailor Lindsay Cooper told the New York Post in an interview published Monday. The metallic-tasting snow was caused by the freezing Pacific air that mixed with the radioactive fallout from the Fukushima power plant that was wrecked in the March 2011 earthquake and tsunami.

Fukushima was the world's worst nuclear disaster since the meltdown of the Chernobyl nuclear reactor in Ukraine in 1986. Japanese utility crews are still struggling to contain radioactive water leaking from the plant into the Pacific Ocean. It has been estimated that some 300 tons of toxic water enter the ocean each day.

"We joked about it: 'Hey, it's radioactive snow!' " Cooper said. "I took pictures and video."

As a result of her exposure, Cooper is facing serious health problems.

"My thyroid is so out of whack that I can lose 60 to 70 pounds in one month and then gain it back the next," said Cooper. "My menstrual cycle lasts for six months at a time, and I cannot get pregnant. It's ruined me."

At least half of the 70 victims are suffering from some form of cancer, said Paul Garner, a lawyer representing 51 of the crew members.

"We're seeing leukemia, testicular cancer and unremitting gynecological bleeding requiring transfusions and other intervention," Garner said.

The lawyer is now suing Fukushima's operator, the Tokyo Electric Power Co., for releasing a cloud of radioactive steam to relieve pressure on the plant, and dumping at least 400 tons of contaminated material a day into the North Pacific.

"We were probably floating in contaminated water without knowing it for a day and a half before we got hit by that plume," said Cooper.

By the time the Reagan's officers found out it was contaminated, the radioactive cloud had spread too far to get away.

"And then we couldn't go anywhere. Japan didn't want us in port, Korea didn't want us, Guam turned us away. We floated in the water for two and a half months," until Thailand took them in, she said.

Hvor kom den radioaktive skyen fra som ga mannskapet på USS Ronald Reagan strålingssyke?

Tenk litt på dette. I følge myndighetene og TEPCO (Tokyo Electric Power Company, der Norge er stor medeier gjennom pensjonsfondet) ble jo ingen radioaktive staver blåst til himmels under eksplosjonen, og spredningen av radioaktivitet foregikk svært langsomt, og var ikke til fare for befolkningen utenfor den sonen rundt kraftverket som de evakuerte og sperret "for sikkerhets skyld".

Jeg skal ta opp dette i neste innlegg, og fram til da bør alle tenke litt på konsekvensene av den radioaktive lekkasjen som fortsetter hvert sekund, hvert minutt, hver time. 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. Nå i disse dager er det to år siden det startet, og myndighetene i Japan står maktesløse uten muligheter for å stoppe det som virker som en akselerasjon heller enn en retardasjon.

Her er et lite forvarsel om hva neste innlegg skal handle om:

Til høyre ser dere det israelske "sikkerhets"firmaet Magnas såkalte overvåkings- og sikkerhetskamera installert på Fukushimaraftverket. Jeg har skrevet om Magna tidligere, og at de fikk ansvaret for "sikkerheten" og full tilgang til datasystemene på kraftverket ca. et år før det smalt. Til venstre ser dere et lite, taktisk kjernevåpen av stavtypen:

[attachimg=8]

[attachimg=9]






http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Ronald_Reagan_(CVN-76)#2011

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Radiation_decontamination_of_the_USS_Ronald_Reagan

http://www.ibtimes.com/uss-ronald-reagan-crew-members-sick-cancer-three-years-after-fukushima-contamination-photos-1519170

http://www.jimstonefreelance.com/fukushima1.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

Sitat fra: Jostemikk på mars 10, 2014, 00:16:33 AM
Dette blir det første innlegget av en ny serie om jordskjelvet i Japan i mars 2011, det folk flest forbinder med tsunamien som ødela så mye, og drepte så tragisk mange.

Jeg håper du tar deg tid til å kommentere det jeg skrev om Sions vises protokoller, Joste. Jeg tror vi her finner kilden til mye av det grumset (beklager at jeg ikke finner et bedre uttrykk) som mange av kildene du viser til i denne tråden spinner på. Det som står på Wikipedia og andre offisielle sider, f.eks. http://snl.no/Sions_vises_protokoller, kan naturligvis være løgn, men jeg ser ingen overbevisende argumenter som bringer mine tanker i den retning. Tvert imot.

Så skal jeg med interesse lese om ettervirkningene pga. stråling etter jordskjelvet i Japan, og andre aktuelle saker, for det er veldig mye solid arbeid du leverer :)

seoto

Sitat fra: translator på mars 11, 2014, 00:01:54 AM
Sitat fra: Jostemikk på mars 10, 2014, 00:16:33 AM
Dette blir det første innlegget av en ny serie om jordskjelvet i Japan i mars 2011, det folk flest forbinder med tsunamien som ødela så mye, og drepte så tragisk mange.

Jeg håper du tar deg tid til å kommentere det jeg skrev om Sions vises protokoller, Joste. Jeg tror vi her finner kilden til mye av det grumset (beklager at jeg ikke finner et bedre uttrykk) som mange av kildene du viser til i denne tråden spinner på. Det som står på Wikipedia og andre offisielle sider, f.eks. http://snl.no/Sions_vises_protokoller, kan naturligvis være løgn, men jeg ser ingen overbevisende argumenter som bringer mine tanker i den retning. Tvert imot.

Så skal jeg med interesse lese om ettervirkningene pga. stråling etter jordskjelvet i Japan, og andre aktuelle saker, for det er veldig mye solid arbeid du leverer :)

Nå er ikke jeg Jostemikk, men vi to har jo også hatt litt diskusjon rundt dette.

Aller først: Mener du virkelig at Wikipedia er en offisiell kilde? Som jeg nevnte i et tidligere innlegg bør man utvise en viss grad av forsiktig med Wikipedia, fordi du aldri vet hvem som har skrevet artiklene. Og spesielt med stoff som er politisk betent.

Jeg fatter ikke din sterke trang til å forsvare sionistene, spesielt den delen av dem som stammer fra khazarene/askenasiene (de to betegnelsene blir brukt litt om hverandre).

Ifølge jødene (og Bibelen) er det kun de som stammer fra  Abraham som kan påberope seg retten til landet Israel. Stammer khazarene/askenasiene fra Abraham? Nei, ifølge nyere genforskning. Derimot gjør palestinerne det, og de få jødene som har bodd i Israel hele tiden. Dette er jøder som ofte blir sett ned på av sionistene.

Her er linker til forskningen.

Først til forskeren, Eran Elhaik, som selv er jøde:
http://www.eranelhaiklab.org/

Så noen linker til, det er veldig mange av dem:

New study sheds light on the origin of the European Jewish population
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130116195333.htm

Texe Marrs:
http://www.texemarrs.com/042013/jews_not_descendants_of_abraham.htm

Khazar myth (RationalWiki):
http://rationalwiki.org/wiki/Talk:Khazar_myth

Og selvsagt protesterer sionistene mot dette:
Terra Incognita: The return of the Khazar myth
http://www.jpost.com/Opinion/Columnists/Terra-Incognita-The-return-of-the-Khazar-myth

I mitt søk på "Dr. Eran Elhaik of Johns Hopkins University" fikk jeg drøyt 3000 funn, så det er litt å bla i. Selvsagt
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: translator på mars 11, 2014, 00:01:54 AM
Sitat fra: Jostemikk på mars 10, 2014, 00:16:33 AM
Dette blir det første innlegget av en ny serie om jordskjelvet i Japan i mars 2011, det folk flest forbinder med tsunamien som ødela så mye, og drepte så tragisk mange.

Jeg håper du tar deg tid til å kommentere det jeg skrev om Sions vises protokoller, Joste. Jeg tror vi her finner kilden til mye av det grumset (beklager at jeg ikke finner et bedre uttrykk) som mange av kildene du viser til i denne tråden spinner på. Det som står på Wikipedia og andre offisielle sider, f.eks. http://snl.no/Sions_vises_protokoller, kan naturligvis være løgn, men jeg ser ingen overbevisende argumenter som bringer mine tanker i den retning. Tvert imot.

Så skal jeg med interesse lese om ettervirkningene pga. stråling etter jordskjelvet i Japan, og andre aktuelle saker, for det er veldig mye solid arbeid du leverer :)

Jeg skal svare deg angående dette så snart jeg rekker det, translator. Jeg har en litt slitsom dag foran meg i morgen, men går alt som jeg håper det skal gå, rekker jeg forhåpentlig å komme med noe vettug iløpet av kvelden i morgen.

Akkurat angående strålingen fra Fukushima, så er dette todelt. Vi får ikke gjort noe med det, men jeg mener alle har rett til å få vite om det. Slik det ser ut nå, vil det lekke solid derfra de neste 100 årene. I så fall ser det svart ut. Og da mener jeg virkelig svart.

I morgen blir det vise eller uvise protokoller. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren