Klima & spenningsbøker

Startet av BorisA, august 05, 2012, 10:35:26 AM

« forrige - neste »

BorisA

Har forsåvidt lagt merke til det tidligere, nemlig at forfattere av spenningsbøker spriter opp historiene sine med litt klimaalarmisme.

Nå har jeg akkurat begynt å lese spenningsthrilleren "Tegnet" av Raymond Khoury.
Boken starter med at et TV-team fra USA sender direkte fra Antarktis, og filmer kalvende isbreer, som selvsagt blir forklart som et resultat av våre CO2-utslipp , men SAMTIDIG dukker et mystisk lysfenomen (som da blir kringkastet direkte over hele verden) som virker direkte skremmende på folk.

Jeg har som sagt akkurat begynt på denne røverromanen, men ser av omtalen at anmelderen mener forfattereren argumenterer godt for betydningen av personlig ansvar for hverandre, samtidig som man tar vare på jorden.

Nå er jeg ikke overrasket over at forfattere bruker hypen om CAGW i spenningsromaner, men det er interssant å observere og jeg gleder meg faktisk til å lese boken.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Da håper jeg du får en spennende leseopplevelse! Det ser ut som om forfatteren er veldig historisk interessert, kanskje spesielt innen religion og symboler, siden han også har skrevet mye om tempelriddere. I beskrivelsen av boka du leser, står det:

I Boston sitter Matt Sherwood, og ser det i sammenheng med brorens død. Han førsøker å finne ut hva som kan true verden med kaos.

Kanskje du får svaret på hva som truer verden med kaos? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.