En takk til lesere og bidragsytere!

Startet av Jostemikk, september 06, 2012, 19:04:47 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

De siste par dagene har aktiviteten på forumet tatt seg opp, og jeg vil benytte anledningen til å takke både lesere og bidragsytere. Flott!

Nevner også hvor viktig det er at vi har medlemmer som skriver innlegg. Det ene innlegget fører det andre med seg. Alle blir inspirert av aktivitet. Særlig hvis den er variert slik at flest mulig kan finne noe som interesserer dem. Spesielt viktig er det kanskje de gangene det oppstår en smule uenighet, og særlig hvis den holdes rimelig høflig og saklig. Man blir som kjent bedre av skarp opposisjon, og faktum er at de sjeldne gangene det har skjedd her på forumet, finnes tvilsomt bedre meningsutveksling på andre klimanettsider her til lands.

Avslutter med å oppfordre alle dere som er innom for å lese å melde dere inn på Klimaforskning, samme hvilke side av klimasaken dere står.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Underskrives med påholdent tastatur ;)

Takk til alle som er med på å bidra til at forumet har blitt en slik kunnskapskilde :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#2
Ditto, jeg lærer noe her hver dag, og det har jeg godt av!  ;D Takk til læremesterne, fortsett med å gjøre klimaforskning.com til det definitivt mest interessante nettstedet i Norge mht. spørsmål rundt klima og klimapolitikk.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Det skjer mye akkurat nå, så det er bra at forumet følger opp!

Dere er en strålende gjeng, og jeg tror alle blir klokere av alle disse gode debattene. Det kommer spennende ny innsikt nesten hver dag, syns jeg. Jostes nye grafer idag var f.eks. meget interessante! Og ebye dro en suveren oppsummering av Nye meninger-historikk så gråten kan ta en stakkar...

Humlum et al sin siste spiker i kisten for selveste grunnpremisset for IPCCs drivhusteori ("Temperatur styrer CO2") kommer nok nå til å bli meget engasjerende i dagene framover, og gi mye sterk debatt, det er rimelig sikkert  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Gerten

Hyggelig med en takk, Jostemikk! Jeg regner meg som leser med stort utbytte og håper at fler finner fram til dette utmerkede debatt-nettstedet. Trenger stort sett ikke noe annet for å følge med i det som rører seg om klima.
Selv prøver jeg med litt Antiklimamisjon i progresssive miljøer uten synlig resultat men håper å dempe klimamisjoneringen noe. det kommer godt med å støtte seg til innleggene her. Har lagt inn noe på fb bl.a. Dessverre er det ikke noen gode klimasteder på fb så langt jeg vet. 

En nyhet som jeg ikke ser har kommet med her hørte jeg på P1 i dag. Et forvarsel om en glidende tilbaketrekking? På Bjerknessenterets konferanse i anledning 10-årsjubileumet presenterte Terje Koren Berntsen sist tirsdag en rapport der modellkjøringer påviste at IPCC hadde lagt inn for stor vekt på CO2 ut fra de siste 10-års temperaturer. Han konkluderte likevel med at arbeid mot utslipp måtte fortsette, men vi fikk kanskje noe bedre tid.
Ikke noe nytt for oss, men dog.....Litt overraskende at dette ble servert i P1. Jansen ble sitert på at han var skeptisk, selvfølgelig. Har ikke funnet noe om denne rapporten på nettet. 
It's the clouds!

Jostemikk

Sitat fra: Gerten på september 07, 2012, 00:07:56 AMEn nyhet som jeg ikke ser har kommet med her hørte jeg på P1 i dag. Et forvarsel om en glidende tilbaketrekking? På Bjerknessenterets konferanse i anledning 10-årsjubileumet presenterte Terje Koren Berntsen sist tirsdag en rapport der modellkjøringer påviste at IPCC hadde lagt inn for stor vekt på CO2 ut fra de siste 10-års temperaturer. Han konkluderte likevel med at arbeid mot utslipp måtte fortsette, men vi fikk kanskje noe bedre tid.

Oi! Takk for den klimabomben, Gerten! Kan tenke meg at dette ikke var noen høydare for Jansen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gerten

It's the clouds!